Наукові публікації (Scientific publications). УДК 35
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Наукові публікації (Scientific publications). УДК 35 by Title
Now showing 1 - 20 of 1748
Results Per Page
Sort Options
Item 1937 рік в діяльності міліції України(Європейські перспективи. - 2019. - № 1. – С. 5-11, 2019) Бандурка, О. М.; Bandurka, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0240-5517; Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6046-0178Розглянуто основні напрями організації та діяльності міліції в Україні у 1937 р. Показано, як створювалися нові підрозділи міліції, зокрема органи боротьби з економічною злочинністю, залізнична міліція, удосконалювалася діяльність паспортних столів, здійснювалася робота щодо зменшення аварійності на шляхах. Висвітлено основні аспекти діяльності міліції щодо протидії злочинності, ролі окремих її підрозділів у цьому процесі, проаналізовано певні досягнення та недоліки даного напряму роботи правоохоронних органів. Розглянуто участь міліції у репресіях у вказаний час. Відзначено, що в цей період помітне політизування злочинності, що було проявом посилення тоталітарного режиму в республіці.Item 1938 рік в організації та діяльності міліції України(Вісник Пенітенціарної асоціації України. - 2020. - № 1(11). - С. 124-133, 2020) Головко, О. М.; Holovko, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1459-5434; Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6046-0178Розглянуто питання, пов’язані зі зміною структури НКВС та основними аспектами діяльності міліції у 1938 р. Висвітлено проблеми про організаційне зміцнення діяльності ДАІ, ідейно-політичне виховання працівників міліції у дусі «відданості ідеям соціалізму і безпощадної боротьби з ворогами народу». Показано, як здійснювалася протидія деяким видам злочинів, зокрема грабежам, крадіжкам. Проаналізовано основні недоліки в роботі міліції. Цей аспект діяльності міліції політизувався, що було характерним для того часу.Item 1939 рік в організації та діяльності міліції України як підсистеми НКВС СРСР(Knowledge, Education, Law, Management. – 2021. – Vol. 2, № 1 (37). – P. 89-96, 2021) Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6046-0178; Козін, С.; Kozin, S.; Россіхін, В.; Rossikhin, V.Визначено, що у 1939 р. міліція в України,як складова частина НКВС, зазнала певної трансформації та змін у структурі. Це стосувалося діяльності Державної автомобільної інспекції, яка посилила роботу щодо убезпечення руху транспорту. Була зроблена спроба удосконалити діяльність карного розшуку шляхом його розділу на оперативно-розшукову та слідчу частини. Чергові зміни відбулися в міліцейському однострої, який намагалися зробити зручнішим. Масштабна робота була проведена щодо створення управлінь НКВС та органів міліції у приєднаних до СРСР регіонах Західної України. Вони повинні були стати, перш за все, опорними пунктами впровадження радянського тоталітарного режиму. Багатоаспектна діяльність проводилась щодо протидії злочинності, в тому числі і у економічної сфері, хоча повністю успішною її назвати не можна.Item 1941 рік (довоєнне півріччя): зміни у структурі НКВС УРСР(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2018. – № 3 (82). - С. 9-19, 2018) Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6046-0178Розглянуто основні напрями організації та зміни у структурі наркомату внутрішніх справ в Україні у довоєнному півріччі 1941 року. Показано, як відбулося розділення наркоматів державної безпеки та внутрішніх справ, які функції покладалися саме на НКВС. Проаналізовано сутність цих змін, показано, як створювалися нові підрозділи міліції, зокрема органи боротьби з бандитизмом. Узагальнено дані про керівний склад НКВС УРСР і його обласних управлінь, охарактеризовано завдання, які ставилися перед наркоматом внутрішніх справ, відділами та відділеннями боротьби з бандитизмом.Item 2014 рік. Харківський національний університет внутрішніх справ на охороні громадського порядку(Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.) : зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту (м. Харків, 22 листоп. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 494-496, 2019-11) Червоний, П. Д.; Chervonyi, P. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8172-7732У статті розкриті події щодо захоплення Харківської обласної державної адміністрації представниками проросійських організацій. У ході проросійських виступів в Харкові в 2014 році Харківський національний університет внутрішніх справ спільно з іншими підрозділами міліції ГУМВС України в Харківській області брав участь в охороні громадського порядку.Item 25 років підготовки слідчих в університеті: історія становлення та розвитку факультету № 1 (1994–2019 рр.)(Харківський національний університет внутрішніх справ: 25 років досвіду та погляд у майбутнє (1994–2019 рр.) : зб. тез доп. на міжнар. наук.-практ. конф. до 25-річчя створення ун-ту (м. Харків, 22 листоп. 2019 р.). – Харків, 2019. – С. 321-323., 2019) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504Автором розглянута 25-річна історія підготовки слідчих в університеті. Зазначено, що відповідно до відомчих нормативних актів факультет № 1 університету був та залишається базовим з підготовки слідчих серед закладів вищої освіти Міністерства внутрішніх справ України зі специфічними умовами навчання.Item Administrative and Legal Framework of Anti-Terrorist Police Units of the Baltic States (on the Case of Estonia and Latvia)(Журнал східноєвропейського права. – 2016. – № 25. – С. 71-73, 2016) Chumak, V. V.; Чумак, В. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6171-2250У статті досліджено особливості діяльності антитерористичних поліцейських підрозділів Естонії та Латвії. Проаналізовано функції та завдання антитерористичних поліцейських підрозділів Естонії та Латвії. Обґрунтовано доцільність використання досвіду антитерористичних поліцейських підрозділів Естонії та Латвії в Україні.Item Administrative and legal principles of activity of sports federations in Ukraine: analysis of current problems(Форум права = Forum Prava. – 2019. – Suppl. – P. t42-t47, 2019) Zozulia, I. V.; Зозуля, І. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3507-0012; Dovgan, O. I.; Довгань, О. І.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8551-5403The translation into English of the original article published in Ukrainian Zozulia, I. V., & Dovgan, O. I. (2017). Forum Prava, (5). 157–163. DOI: http://doi.org/10.5281/zenodo.1198806.Item An outlook on current legal status of the employees as the representatives of public authorities(DIXI. – 2021. – Vol. 23, № 2. – P. 1-12, 2021) Aristova, I. V.; Tsybulnyk, N. Yu.; Цибульник, Н. Ю.; Horbonos, V. V.; Melnyk, S. M.Метою даної статті є визначення особливостей правового статусу службовців як представників органів державної влади з урахуванням вітчизняного та зарубіжного досвіду.Item Basic aspects of the compliance with discipline and legitimacy within the official activities of police(Amazonia Investiga. – 2020. – Vol. 9, No 25. – P. 487-492, 2020) Sirokha, D.; Felyk, V.; Podorozhnii, Ye. Yu.; Подорожній, Є. Ю.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1677-1937; Podorozhnii, A. Yu.; Подорожній, А. Ю.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6649-8978Розглянуто основні особливості дотримання дисципліни та законності співробітниками органів Національної поліції України та спецпідрозділу Корпусу оперативної раптової дії. Сформовано та представлено авторське визначення термінів «дисципліна» та« законність» у процесі проходження служби в Корпусі оперативно-раптового дії. Запропоновано класифікацію видів службової дисципліни та визначено особливості кожного їх. Зазначено, що дисципліна в органах поліції – це суворе і точне виконання поліцейськими відповідно до порядку та правил, встановленими законодавством України, службових обов'язків, реалізація ними своїх повноважень та дотримання обмежень за посадою в процесі своєї службової діяльності. Вивчено нормативно-правову базу, що регулює діяльність органів Національної поліції України та, зокрема, спецпідрозділи КОРД, встановлено основні особливості дотримання дисципліни та законності службовцями, а також розроблено конкретні шляхи удосконалення зазначених правових категорій у процесі служби.Item Competences and Authority of the Corps of the Operative-Flash Action(Amazonia Investiga. – 2020. – Vol. 9, Issue 29. – P. 156-162, 2020) Hrytsenko, V. H.; Tragniuk, O. Ya.; Vasyliev, V. M.; Васильєв, В. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9154-6305; Myskiv, L. I.Метою статті є комплексне дослідження компетенцій та повноважень Корпусу оперативно-раптової дії як особливого органу, що здійснює публічну безпеку та порядок. Під час написання статті авторами використовувалися такі методи наукового пізнання: формально-логічний; порівняльного аналізу; системноструктурний; формально-юридичний; логіко-нормативний. У статті проведено комплексне дослідження компетенції та повноважень Корпусу оперативно-раптової дії. Визначено, що повноваження цього підрозділу Національної поліції України представлені сукупністю прав та обов'язків, а компетенції включають його повноваження. До компетенцій даного підрозділу входять як правничий та обов'язки, зафіксовані на законодавчому рівні, і професійні знання, якими поліцейський повинен має високому рівні і правильно застосовує в своєї службової діяльності. Аргументовано, що Корпус оперативно-раптової дії має компетенцію з метою закріплення обсягу прав і повноважень поліцейського, що на законодавчому рівні дозволяє регламентувати заборону виходу за її межі. Проведено аналіз існуючої нормативної бази та наявних досліджень щодо компетенції правоохоронних органів. Виділено три групи прав Корпусу оперативно-раптової дії: 1) права, що безпосередньо сприяють виконанню службових обов'язків; 2) права, які мають опосередкований вплив на виконання обов'язків працівниками підрозділу особливого призначення; 3) права на реалізацію конституційних прав і свобод.Item E-government within Public Administration(Jurnal Cita Hukum: Indonesian Law Journal . - 2020. - Vol. 8, No. 3. - P. 471-488, 2020) Tsybulnyk, N. Yu.; Цибульник, Н. Ю.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5128-0511; Zadoia, I. I.; Kurbatova, I. S.; Mekh, Yu. V.Метою статті є визначення сутності, змісту та характерних рис електронного управління, а також аналіз його впливу на здійснення публічного адміністрування. У роботі аналізуються особливості сучасних моделей електронного управління у світі, а також вивчається доцільність запровадження оптимальної моделі вказаного виду управління до державної системи України. Розглянуто вплив сучасних високотехнологічних засобів електронного управління на існуючі у світі системи публічного адміністрування. Пропонується авторське визначення поняття «електронний уряд», «публічне адміністрування» та «електронне управління». Визначаються перспективні напрями розвитку цієї сфери, які необхідно розвивати задля поліпшення загальної ситуації у сфері громадського адміністрування. Звертається увага успішний досвід розвинених розвинених країн організації процесу електронного управління як перспективної форми громадського адміністрування.Item Educational processes of training, retraining and advanced training of private detectives in Ukraine(Cuestiones Políticas. – 2020. – Vol. 38, Nº Especial (lera parle). – P. 421-435, 2020) Kyslyi, A.; Pysmenna, M.; Kolomoiets, O.; Volobuieva, O.; Bezusyi, V. V.; Безусий, В. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6452-5672Метою статті було здійснити ретроспективний аналіз нормативно-правових актів щодо легалізації приватної детективної діяльності в Україні та, водночас, розглянути особливості підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації приватних детективів з метою подальшого вдосконалення законодавства у цій сфері.Item Ethical conduct of public servants(Cuestiones Políticas. – 2021. – Vol. 39, № 71. – P. 725-736, 2021) Rusetskyi, A. A.; Русецький, А. А.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2234-4392; Podorozhnii, Ye. Yu.; Подорожній, Є. Ю.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1677-1937; Tanko, A. V.; Танько, А. В.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8425-2202; Frolov, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1870-7165Метою розслідування було вивчення змісту та особливості етичної поведінки державних службовців в Україні та світі. Для досягнення мети автори використовували такі методи: гносеологічний, порівняльно- правові, структурно-функціональні, аналітичні, інформаційно-аналітичні. Серед результатів статті можна було віднести до етична поведінка державних службовців у широкому та вузькому значенні. Так само основні вимоги законодавства, що Проаналізовано умови, що регулюють поведінку державних службовців, а також умови, які детально регламентують правовідносини у сфері професійної діяльності державних службовців, їх відносини між собою та з громадянами. Зрештою, все дозволяє зробити висновок, що Кодекс етики державних службовців встановлює для них єдині правила поведінки та визначає відповідальність за їх порушення. Для того, щоб набути чинності, цей нормативно-правовий акт також має містити такі обов’язки для державних службовців: вимоги до виконання службових функцій; вимоги до підвищення кваліфікації; вимоги до взаємовідносин з колегами, керівниками, підлеглими; норми спілкування з громадянами та норми вирішення суперечливих інтересів.Item European experience of preventive activities performed by law enforcement agencies: administrative aspect and theoretical-legal aspect(Cuestiones Políticas. – 2022. – Vol. 40, № 75. – P. 263-273, 2022) Ishchenko, I.; Buhaichuk, K. L.; Бугайчук, К. Л.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2429-5010; Tokarchuk, O.; Rudoi, K.; Tsareva, I.Метою дослідження є виявлення особливостей превентивної діяльності правоохоронних органів у країнах Європейського Союзу. Звернуто увагу на ключові методи профілактичної роботи, яку проводить поліція різних країн, що дає змогу попереджати злочини та затримувати злочинців, на стадії приготування або замаху. У зв'язку з цим описано моделі профілактичної діяльності, що використовуються в країнах континентальної Європи. Методологічною основою дослідження є порівняльно-правовий та системний аналіз, формально-юридичний метод, метод інтерпретації, герменевтичний метод, а також методи загального аналізу та синтезу. У висновках приділено увагу особливостям превентивної діяльності, що застосовується окремими членами Європейського Союзу, зокрема політиці превентивної роботи польської поліції щодо рецидиву осіб, які вже вчинили злочини. Ця політика розробляється із запозиченням європейського досвіду, адже в одних країнах акцент робиться на розширенні повноважень поліцейських, в інших – на максимальній взаємодії із залученням суспільства для сприяння реалізації вказаної поліцейської функції.Item Exercising the powers of local self-government agencies in Ukraine: The need of implementation international standard(DIXI. – 2021. – Vol. 23, № 2 (julio-diciembre). – P. 1-15, 2021) Fedorenko, V. L.; Dniprov, O. S.; Дніпров, О. С.; Panchyshyn, R.; Muzychuk, O. M.; Музичук, О. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504Поняття управління є основоположним в управлінні кожним даним суспільством, і для того, щоб воно функціонувало, необхідно передати владу в руки спільноти для його належного вдосконалення. Прагнучи до надійного розвитку та потенційної системи правосуддя, необхідно, щоб органи місцевого самоврядування були повною мірою залучені до добробуту суспільства. Тому в даній статті досліджується та порівнюється міжнародний досвід у сфері функціонування органів місцевого самоврядування, надаються пропозиції щодо його впровадження.Item Features of competence and authority of the regional Department of social protection of the population(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 6 (Vol. 2). – P. 225-229, 2019) Shparaha, Yu. I.; Шпарага, Ю. І.Проаналізовано наукові доктрини щодо визначення компетенції та повноважень регіонального Департаменту соціального захисту населення. Сформульовано особливості компетенції регіонального Департаменту соціального захисту населення шляхом розподілу їх на групи: загальної компетенції, компетенції у сфері сім’ї та дітей, компетенції у сфері патронування жінок, що зазнали психофізичного насильства, компетенції у сфері соціального обслуговування на дому громадян похилого віку й інвалідів. Окремо окреслено коло повноважень регіонального Департаменту соціального захисту населення.Item Features of the police forces reform in Georgia(Журнал східноєвропейського права. – 2015. – № 22. – С. 92-94, 2015) Чумак, В. В.; Chumak, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6171-2250У статті проаналізовано процеси реформування органів внутрішніх справ в Грузії. Розглянуто особливості реформування поліцейських підрозділів в Грузії. Наголошено, що правоохоронна система покликана захищати права людини та надбання демократії цивілізованої держави. Обґрунтовано доцільність використання досвіду діяльності поліції Грузії в Україні.Item Fighting against cybercrime: problems and prospects in Ukraine and the world(Journal of Legal, Ethical and Regulatory Issues. - 2019. - Vol. 22, Special Issue 2, 2019) Borko, A.; Borko, A.; Nehodchenko, V.; Негодченко, В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6643-2322; Volobuieva, O.; Волобуєва, О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4010-6398; Kharaberiush, I.; Хараберюш, І.; Lohvynenko, Y. S.; Логвиненко, Є. С.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7687-843XУ статті розглядаються особливості боротьби з кіберзлочинністю шляхом створення відповідних кібер-підрозділів в Україні та світі. Офіційні дані про збитки, що виникають щорічно в результаті здійснення кіберзлочинності. Звертає на себе увагу той факт, що до 2021 року втрати від кіберзлочинності у світі досягнуть 6 трильйонів доларів. Виявляється, що головним міжнародним актом для європейських держав у сфері боротьби з кіберзлочинністю є Конвенція Ради Європи про кіберзлочинність, згідно з якою були створені кібернетичні одиниці в Україні та в ряді країн-членів Європейського Союзу. Особливості протидії і боротьба кіберзлочинності в Україні, Фінляндії, Естонії, Франції, США. Зроблено висновок про важливість гармонізації законодавства у сфері боротьби проти кіберзлочинності, а також налагодження транскордонного співробітництва у цій сфері та співпраця з приватними суб'єктами, зокрема, що надають Інтернет-послуги.Item Foreign Experience of Staffing of the National Police of Ukraine at the Regional Level and the Possibility of its use(Amazonia Investiga. - 2020 . - № 9 (25). - P. 500-506, 2020) Kaganovska, T. E.; Кагановська, Т. Є.; ORCID ID https://orcid.org/0000-0002-4427-2038; Bugaychuk, K. L.; Бугайчук, К. Л.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2429-5010; ResearcherID: I-5612-2016; Vasyliev, V. M.; Васильєв, В. М.; ORCID ID https://orcid.org/0000-0001-9154-6305; Serohin, V. O.; Серьогін, В. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1973-9310Відмічається про доцільність врахування зарубіжного досвіду в сфері кадрового забезпечення Національної поліції України, зокрема як позитивного, так і негативного. Така необхідність обумовлена тим, що в багатьох країнах Європи та світу поліція успішно функціонує вже протягом багатьох років, в той час як в Україні даний правоохоронний орган знаходить на стадії свого становлення та розвитку. Зазначається, що у кожній країні відповідна модель управління поліцією та її кадровим забезпеченням формується з урахуванням історичних передумов, національного досвіду реформування правоохоронних органів, особливостей правового, політичного, соціального, економічного та інших чинників. Проаналізовані такі моделі управління поліцією та її кадровим забезпеченням, як: 1) централізовану (континентальну); 2) децентралізовану; 3) напівцентралізовану (комбіновану). Визначено доцільним під час удосконалення кадрового забезпечення Національної поліції на регіональному рівні враховувати європейський стандарт децентралізації як механізму ефективного управління органами поліції. Пояснюється це тим, що врахування принципу децентралізації дає можливість прийняти більш виважені рішення, оскільки беруться до уваги потреби конкретного регіону країни. Констатовано, що в Україні має місце комбінована (напівцентралізована) модель управління поліцією та її кадровим забезпеченням. Позитивною визнана процедура відбору та прийняття кандидата на службу в поліції в Польщі, яка є багатоступеневою. Такі процедури відбору є не лише важливим інструментом ефективного кадрового забезпечення поліції, але й антикорупційної політики. Акцентовано увагу, що важливе значення в процесі розвитку кадрового забезпечення поліції має становлення професійної ідентичності, професійної свідомості, професійної компетентності поліцейських. Мета статті полягає в тому, щоб проаналізувати та розкрити роль зарубіжного досвіду кадрового забезпечення поліції на регіональному рівні, а також визначити можливі напрями його використання в Україні. Під час написання статті використано загальнонаукові методи пізнання (аналіз, індукція, дедукція) та спеціальні методи (діалектичний, формально-логічний, порівняльно-правовий).