Форум права, 2017, № 5
Постійне посилання зібрання
Форум права : електрон. наук. фах. вид. / Харк. нац. ун-т внутр. справ; голов. ред. О. М. Музичук. – Харків, 2017. - № 5. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-tit/FP_index.htm
Переглянути
Перегляд Форум права, 2017, № 5 за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 39
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Адміністративно-правові засади діяльності спортивних федерацій в Україні: аналіз поточних проблем(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 157–163, 2017) Зозуля, І. В.; Zozulia, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3507-0012; Довгань, О. І.; Dovgan, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8551-5403Відмічені відмінності у розумінні спортивних федерацій в Україні та за кордоном. Рекомендовано для спортивних федерацій з числа унікальних, визнаних тільки в Україні, видів фізичної культури і спорту отримувати міжнародне визнання перед надаванням їм статусу національних. Надані пропозиції усунення неприпустимого дублювання спортивних федерацій та дотримання усіма спортивними федераціями завдання розвитку спорту в якості головних статутних вимог, а також відновлення загального принципу існування та організації спорту – вільного доступу до того, що визначено за його предмет. Рекомендовано розглядати умови набуття спортивною федерацією певного (наприклад, національного, Всеукраїнського) статусу як елемент її державної акредитації.Документ Актуальні проблеми правового регулювання інституту сприяння громадян оперативним підрозділам у Законі України «Про оперативно-розшукову діяльність»(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 279–283, 2017) Отрудько, В. І.; Otrudko, V. I.Визначено ряд актуальних питань, важливих як в теоретичній, так і практичної площинах, вирішення яких сприятиме вдосконаленню оперативно-розшукового законодавства у зазначеній сфері. Проведено критичний аналіз норм Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» щодо інституту сприяння громадян оперативним підрозділам, дано низку пропозицій і змін до Законів України «Про оперативно-розшукову діяльність» та «Про Національну поліції України».Документ Використання результатів оперативно-розшукової діяльності як приводів і підстав для початку досудового розслідування злочинів у сфері незаконного обігу наркотичних засобів(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 265–270, 2017) Назаренко, І. В.; Nazarenko, I. V.Розглянуто організаційні форми взаємодії на етапі ведення оперативно-розшукових справ. Досліджуючи особливості досудового розслідування порушень у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин або їх аналогів зроблена спроба групування за певними обставинами. Проаналізовано характерні слідчі (розшукові) дії, які характерні для початкового етапу розслідування та особливості подальшого (основного) етапу розслідування. Відзначено, що завершальний етап розслідування може мати два напрями розвитку.Публікація Деякі актуальні проблеми реформування інституту адміністративної відповідальності(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 112–119, 2017) Гусаров, С. М.; Gusarov, S. M.; Комзюк, А. Т.; Komziuk, A. T.; Салманова, О. Ю.; Salmanova, O. Y.; Сергій ГусаровПроаналізовано деякі сучасні проблеми законодавчого регулювання адміністративної відповідальності в Україні. Наголошено на необхідності забезпечення реалізації конституційних принципів відповідальності, зокрема її індивідуалізації. Зроблено висновок про необхідність реального реформування законодавства про адміністративні правопорушення шляхом розробки і прийняття нового Кодексу України про адміністративні проступки.Документ Деякі аспекти економічної злочинності в УСРР у першій половині 1930-х років(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 22–30, 2017) Бандурка, О. М.; Bandurka, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0240-5517; Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6046-0178Розглядаються причини та основні прояви економічної злочинності в Українській СРР у першій половині 1930-х рр. Головна увага приділяється розкриттю сутності спекуляції у той час та основним чинникам, які сприяли її розвитку, спробам влади протидіяти їй.Документ Деякі перспективні напрями розвитку криміналістики в Україні(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 389–394, 2017) Степанюк, Р. Л.; Stepaniuk, R. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8201-4013Окреслено окремі напрями наукових пошуків у галузі криміналістики, проведення яких сприятиме подальшому розвитку й удосконаленню уявлень щодо її природи, системи, завдань і можливостей. Звернуто увагу на необхідність розглядати криміналістику як юридичну науку, що має подвійну (правову та технічну) природу та змінити підходи щодо організації досліджень за відповідною науковою спеціальністю. Як перспективні напрями визначено розроблення тактики негласних слідчих (розшукових) дій, формування методико-криміналістичних рекомендацій для прокурорів з підтримання державного обвинувачення в суді, а також для захисників щодо здійснення професійного захисту від кримінального обвинувачення на досудовому та судовому провадженні.Документ Деякі питання щодо вдосконалення окремих криміналістичних методик(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 247–251, 2017) Малярова, В. О.; Maliarova, V. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0766-0752; Андрєєв, О. О.; Andrieiev, O. O.Досліджено деякі актуальні питання, щодо окремих криміналістичних методик, з огляду на взаємозв’язок розслідування злочинів як кримінально-процесуального інституту і методики розслідування злочинів як криміналістичної категорії. Запропоноване авторське поняття методичних рекомендацій, як цілеспрямовано створеної, науково обґрунтованої, узагальненої і упорядкованої сукупності криміналістичних, процесуальних, організаційних та інших засобів, застосованих з метою ефективного розслідування злочину та своєчасного викриття особи, яка його вчинила.Документ Дисциплінарні провадження в Національній поліції України: зміст та особливості реалізації(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 454–459, 2017) Шоптенко, С. С.; Shoptenko, S. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9786-5398Визначено зміст і особливості дисциплінарних проваджень Національної поліції України. На основі аналізу наукових досліджень визначено поняття дисциплінарного провадження в органах поліції. Охарактеризована процедура залучення поліцейських до дисциплінарної відповідальності. З’ясовано недоліки чинного законодавства, що регулює дисциплінарні провадження по відношенню до поліцейських, і надані обґрунтовані пропозиції щодо їх усунення.Документ Загальні засади оперативно-розшукового забезпечення досудового розслідування злочинів проти власності, що вчиняються в громадських місцях(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 120–126, 2017) Давиденко, В. В.; Davydenko, V. V.Доведено, що організація і тактика дій співробітників кримінальної поліції в рамках оперативно-розшукової забезпечення попереднього розслідування має свої особливості, обумовлені, перш за все, керуючої роллю слідчого. Підкреслено, що на початковому етапі розслідування злочинів проти власності, скоєних в громадських місцях, фактори своєчасності і повноти доведення винності кожного з учасників, ступеня їх організованості, озброєності і т.п., мають визначальне значення для прийняття подальших процесуальних рішень.Документ Законодавчі аспекти проведення контролю за телефонними розмовами підрозділами Національної поліції(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 78–83, 2017) Волошина, М. О.; Voloshyna, M. O.Наголошено, що кримінальне процесуальне законодавство містить дуже прозорі гарантії, що унеможливлюють поширення інформації про приватне (особисте чи сімейне) життя особи, щодо якої проводили контроль за телефонними розмовами. Зроблено висновок про те, що контроль за телефонними розмовами не отримав досконалої процесуальної форми, яка б слугувала достатньою гарантією отримання надійних доказів та належного захисту прав і свобод людини. Тому з метою врегулювання зазначених прогалин необхідно конкретизувати ряд положень чинного КПК України, унормувати положення, що не знайшли законодавчого вираження у чинному кримінальному процесуальному законодавстві.Документ Запобігання корупції в діяльності органів Національної поліції як необхідна складова антикорупційної політики держави(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 427–434, 2017) Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7072-961XЗ’ясовано сутність та зміст категорії «запобігання корупції в органах Національної поліції» шляхом аналізу категорій загального порядку, таких як: «корупція», «запобігання корупції», «профілактика корупції» та «протидія корупції». Виокремлено основні ознаки та завдання запобігання корупції в органах Національної поліції України. Звернуто увагу, що основними напрямками запобігання корупції в органах Національної поліції, що містять найбільшу кількість корупційних ризиків є: 1) підбір, підготовки кадрів та проходження служби в органах Національної поліції; 2) надання адміністративних послуг посадовими особами Національної поліції; 3) здійснення юрисдикційних та контрольно- наглядових повноважень органами Національної поліції.Документ Звільнення особи від кримінальної відповідальності як окрема форма закінчення досудового розслідування та її значення у діяльності прокурора в кримінальному провадженні(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 91–98, 2017) Головко, Б. Ю.; Golovko, B. Yu.Наведено характеристику звільнення особи від кримінальної відповідальності, як окремої форми закінчення досудового розслідування, яка являє собою особливий різновид кримінальної процесуальної діяльності, пов’язаної з відмовою держави в особі прокурора, з передбачених у Кримінальному кодексі України підстав, від висунення проти особи публічного обвинувачення. Щодо прокурора у кримінальному провадженні, то це втілюється в окремий процесуальний порядок його дій на завершальному етапі досудового розслідування.Документ Зміст взаємодії підрозділів кримінальної поліції з різними суб’єктами під час оперативно-розшукової протидії крадіжкам, поєднаним із проникненням до житла, іншого приміщення чи сховища(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 330–335, 2017) Пономарьов, С. В.; Ponomarov, S. V.Надане визначення взаємодії оперативних працівників в процесі під час оперативно-розшукової протидії крадіжкам, поєднаним із проникненням до житла, іншого приміщення чи сховища із різними суб’єктами. Під вказаним поняттям слід розуміти законодавчо врегульовану, двохсторонню або багатосторонньо, узгоджену за метою та різними об’єктивними та суб’єктивними чинниками, діяльність оперативних працівників та інших суб’єктів, з метою досягнення конкретизованої цілі у вигляді виконання завдань оперативно-розшукової діяльності або кримінального провадження, направлених на оперативно-розшукову протидію крадіжкам, поєднаним із проникненням до житла, іншого приміщення чи сховища.Документ Зовнішня взаємодія підрозділів кримінальної поліції під час оперативно-розшукової протидії незаконним заволодінням транспортними засобами(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 421–426, 2017) Черниш, М. О.; Chernysh, M. O.; Салтовець, С. А.; Saltovets, S. A.Відмічено, що, зовнішня взаємодія підрозділів кримінальної поліції під час оперативно-розшукової протидії незаконним заволодінням транспортними засобами відбувається з багатьма суб’єктами; в кожному конкретному випадку кількісний та суб’єктивний склад взаємодії може варіюватись; в залежності від суб’єкта зовнішньої взаємодії видозмінюються такі аспекти взаємодії як інформаційні, організаційні, психологічні та тактичні.Документ Класифікація суб’єктів оперативно-розшукової протидії злочинам проти статевої свободи та статевої недоторканності(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 435–440, 2017) Шахова, К. В.; Shakhova, K. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6431-3757Визначається, що суб’єктів оперативно-розшукової протидії злочинам проти статевої свободи та статевої недоторканності особи можливо розподілити на основних (підрозділи карного розшуку) та допоміжних (підрозділи кіберполіції, по протидії торгівлі людьми, гласні та негласні, штатні та позаштатні працівники). Відмічено, що основні суб’єкті здатні одноособово проводити окреслену діяльність, натомість допоміжні – лише як у взаємозв’язку із основними, оскільки останні не уповноважені на це законодавством та не володіють усією оперативною ситуацією, а лише обмежуються рамками поставленого завдання.Документ Компетенція органів досудового розслідування Національної поліції України(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 259–264, 2017) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504; Нікуліна, А. Г.; Nikulina, A. G.Проаналізовано наукові підходи до визначення компетенції органів державної влади, зокрема, органів досудового розслідування Національної поліції. Розглянуто компетенцію як комплексний елемент адміністративного права. Виокремлено складові компетентності органів досудового розслідування Національної поліції – владних повноважень, юридичної відповідальності й елементів відання, та наведено їх теоретико-правову характеристику.Документ Мотивація як суб’єктивний чинник протидії правовому нігілізму в діяльності поліції(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 132–137, 2017) Дякова, О. О.; Diakova, O. O.Досліджено та обґрунтовано зв’язок мотивуючих факторів, що чинять вплив на працівників Національної поліції України у процесі їх правозастосовної діяльності. Метою статті є дослідження природи та змісту мотивів, які впливають на поліцейських і забезпечують підвищення рівня їх правової свідомості. Аналіз змісту поняття мотивації та її впливу на підвищення рівня правосвідомості поліцейських здійснено з використанням юридикологічного методу. Досліджено вплив на мотиваційну сферу поліцейського присяги, моральних і матеріальних заохочень та зацікавленість в реалізації можливості кар’єрного зростання.Документ Міжнародний досвід протидії підрозділами Національної поліції вбивствам, які вчиняються неповнолітніми(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 148–156, 2017) Заворіна, О. П.; Zavorina, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7477-3570Констатовано, що в Україні значна частина зарубіжного досвіду організації правоохоронної діяльності, насамперед розвинених держав Європи з дуже низьким та низьким рівнем умисних вбивств, використовується неефективно. Важливим елементом реформування правоохоронної системи України є участь у конвенціях Ради Європи, які встановлюють спільні стандарти для європейських країн. Однак, навіть після ратифікації Верховною Радою України цих конвенцій, рекомендацій та резолюцій, багато положень цих документів в нашій державі не виконуються, не вносяться зміни в чинне законодавство. Доведено, що Україні не потрібно копіювати ту чи іншу правоохоронну систему зарубіжних країн, а більш ефективно використовувати власний досвід.Документ Міжнародний досвід протидії шахрайствам, що вчиняються через мережу Інтернет (на прикладі Європейського Союзу та Сполучених Штатів Америки)(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 208–212, 2017) Кривенко, О. І.; Kryvenko, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7115-4715Відмічається, що в Європейському Союзі протидія вказаному виду злочинів покладена на підрозділи Європейського відділу по боротьбі з шахрайством, а в Сполучених Штатів Америки – на Федеральне бюро розслідування, в складі якого створено Центр скарг на Інтернет-злочинність. Аналізується юридичні підстави діяльності вказаних суб’єктів, їх права та обов’язки.Документ Окремі аспекти нормативно-правового регулювання оперативно-розшукової протидії незаконного обігу зброї(Форум права. - 2017. - № 5. - С. 127–131, 2017) Деркач, Н. М.; Derkach, N. M.Аналізується фахова юридична література та думки вчених щодо висвітлення правового регулювання оперативно- розшукової протидії різним видам злочинності, які розподіляються за безпосереднім предметом регулювання на 3 групи. Класифікуються правовідносини, які виникають в процесі оперативно-розшукової протидії незаконному обігу зброї та суб’єктів вказаних правовідносин.