Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure)
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Адміністративне право та процес (Administrative Law and Procedure) by Title
Now showing 1 - 20 of 1016
Results Per Page
Sort Options
Item Administative procedure axiology(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 1 (Vol. 2). – P. 70-75, 2019) Маркова, О. О.; Markova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944; ResearcherID: N-5015-2014У статті автор дослідив аксіологію адміністративної процедури для українського суспільства та держави крізь призму цінностей: адміністративно-правових, політичних, соціальних та економічних. Україна, проголосивши себе демократичною, соціальною і правовою державою, взяла на себе зобов’язання створити для суспільства легітимний механізм реалізації громадянами своїх прав та інтересів у взаєминах із державою через адміністративну процедуру.Item Administrative and Legal Principles of the Digitization of Public Relations(Amazonia Investiga. – 2020. – Vol. 9, No 25. – P. 418-422, 2020) Salmanova, O. Y.; Салманова, О. Ю.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6376-1160; Popovich, E.; Попович, Є.; Nikitin, A.; Нікітін, А.; Tesliuk, I.; Теслюк, І.Розглянуто сучасний стан правового регулювання діджиталізації суспільних відносин в Україні, а також місце та особливості у ньому адміністративно-правових норм. Надано авторське визначення понять «діджиталізація» та «адміністративно-правове забезпечення» (по відношенню до інституту суспільних відносин, що розглядається). Визначено характерні особливості практичної реалізації діджиталізації (оцифрування) суспільних відносин та застосування заходів адміністративно-правового регулювання по відношенню до них.Item Administrative-legal means and methods of protection of rights of whistleblowers(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 3 (Vol. 1). – P. 112-117, 2019) Kosytsia, O. O.; Косиця, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5781-780XРозкрито погляди науковців на поняття правових засобів та способів захисту прав і свобод людини і громадянина. Проаналізовано заходи захисту прав викривачів. Дано визначення адміністративно-правових способів та адміністративно-правових засобів захисту прав викривачів.Item Comparative legal analysis types of administrative procedure(Юридичний вісник. – 2020. - №6. – С. 29-37, 2020) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944У статті автор проводить порівняльне-правове дослідження видів адміністративної процедури, використовуючи досвід США, Франції та Польщі з метою формування концептуального огляду та системного підходу в питанні типології адміністративної процедури. Автор проводить моніторинг процедурного законодавства вищезазначених країн на предмет закріплення видів адміністративної процедури.Item Complementary medicine: international experience of functioning and specific features of the application in Ukraine(Wiadomości Lekarskie. - 2019. - T. LXXII, nr 5, cz II. - Р. 1103-1107, 2019) Samilyk, L. O.; Maliarova, V. O.; Малярова, В. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0766-0752; Dzhafarova, O. V.; Джафарова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4201-0218; ResearcherID: AAG-1418-2019; Scopus Author ID: 57209693214; Gudz, T. I.; Гудзь, Т. І.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6950-6136; Kovalchuk, V. B.У статті розглядаються проблеми функціонування комплементарної (альтернативної) медицини. Аналізуються основні тенденції її розвитку в деяких зарубіжних країнах і особливості її застосування в Україні.Item Content and Features of Economic Activity as an Object of Administrative and Legal Regulation(Журнал східноєвропейського права. – 2015. – № 14. – С. 71–74, 2015) Muzychuk, O. M.; Музичук, О. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8367-2504Визначено зміст і особливості господарської діяльності як об'єкта адміністративно-правового регулювання. Надано поняття господарської діяльності, проаналізовано особливості правового регулювання господарської діяльності.Item Contents and specificity of principles of regulatory activities of Ukraine’s executive authorities in the field of environmental protection(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 6 (Vol. 3). – P. 96-101, 2019) Kazanchuk, I. D.; Казанчук, І. Д.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4269-2749Надано характеристику принципів нормотворчої діяльності органів виконавчої влади в Україні у сфері охорони навколишнього природного середовища з урахуванням наукових доктрин і положень адміністративного законодавства України. Проаналізовано наукові концепції, виокремлено принципи нормотворчої діяльності державних органів загальні і спеціальні. Розглянуто особливості їх застосування у природоохоронній сфері.Item Definition, signs and types of administrative and procedural guarantees: Established views and the need for their modernization(DIXI. – 2021. – Vol. 23, № 2 (julio-diciembre). – P. 1-13, 2021) Shapoval, R. V.; Шаповал, Р. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5716-9291; Kolomoiets, T. O.; Коломоєць, Т. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1101-8073; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Garayev, M. V. oglu; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9578-7859Метою даної статті є визначення сутності та змісту адміністративно-процесуальних гарантій. У зв’язку з цим необхідно вирішити такі завдання: Уточнити визначення адміністративно-процесуальних гарантій, охарактеризувати їх види, розкрити особливості адміністративно-процесуальних гарантій, визначити місце цього правового явища в загальному легальна система. Актуалізуються та розглядаються питання щодо теоретико-правового тлумачення, законодавчого визначення та безпосередньої реалізації адміністративно-процесуальних гарантій. Проаналізовано вплив адміністративно-процесуальних гарантій на рівень розвитку вітчизняної правової системи. Звертаємо увагу на те, що якість належного функціонування адміністративно-процесуальних гарантій безпосередньо залежить від розвитку державних інститутів конкретної країни, а також від рівня досконалості та ефективності всього державно-владного механізму, тобто державний лад. Враховуючи те, що сутність сучасних адміністративно-процесуальних гарантій передбачає належне закріплення прав, свобод і законних інтересів особи, виправдано, що ключову роль у цих процесах завжди відіграватиме рівень правосвідомості, а також рівень прозорості. і своєчасність. Наведено авторські визначення понять «адміністративно-процесуальні гарантії», «захист правових гарантій громадян» та «правосвідомість населення». Запропоновано до реалізації деякі характерні риси зарубіжних моделей адміністративно-правового регулювання.Item Foreign experience of administrative and legal support of citizens' rights by prosecutor's offices and possibilities of its use in Ukraine(AMAZONIA Investiga. – 2020. – Vol. 9, Issue 27. – P. 544-551, 2020) Yevdokimenko, S. V.; Naymova, A. O.; Наумова, А. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4273-8068; Yakymchuk, S. O.; Povydysh, V. V.Мета статті полягає в тому, щоб на підставі аналізу законодавства Франції, Італії, Німеччини, Великобританії та США обґрунтувати шляхи вдосконалення законодавства України у сфері забезпечення прав громадян органами прокуратури. Під час написанні статті застосовувалися такі методи, як порівняльно-правовий, системноструктурний, логіко-нормативний. Актуальність статті зумовлена тим, що оптимізація діяльності органів прокуратури не можлива без урахування зарубіжного досвіду. Особливого значення дане питання набуває в сфері забезпечення органами прокуратури прав і свобод людини. З огляду на це, здійснено аналіз законодавства Франції, Італії, Німеччини, Великобританії та США, що дало змогу сформулювати певні шляхи вдосконалення національного законодавства стосовно забезпечення прав громадян органами прокуратури. Визначено, що в зарубіжних країнах прокуратура володіє значно вужчими правами щодо забезпечення прав громадян. Аргументовано доцільним удосконалити адміністративний статус органів прокуратури, переглянути її функції, вимоги щодо рівня підготовки та законодавчо передбачити чіткий механізм реалізації функцій. За результатами дослідження авторами визначені можливі напрями використання позитивного зарубіжного досвіду адміністративно-правового забезпечення прав громадян органами прокуратури.Item French approach to administrative act(Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. - 2022. - № 5. - С. 82-85, 2022) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Проведено огляд французького законодавства: «Кодекс відносин між громадськістю та адміністрацією » (CRPA), прийнятий в 2016 роком і Закон« Про права громадян у їх відносинах з адміністрацією »від 12.04.2000 № 2000-321 на предмет закріплення положень про адміністративні актах в яких об’єктивується результат адміністративної процедури. Кодекс адміністративних процедур, був прийнятий у Франції в 2015 році після періоду «ізоляції» Франції всередині ЄС. Хоча «Кодекс відносин між громадськістю та адміністрацією» (CRPA) являє собою кодифікацію à droit constant, він ввів деякі важливі і новаторські принципи. Розглянуто види адміністративних актів, серед яких виділено: 1) припускаються рішення; 2) односторонні адміністративні акти; 3) адміністративні акти. Новий революційний принцип мовчазної згоди має на увазі впровадження принципу “silence de l’administration vaut acceptation” – мовчання адміністрації розглядається тепер як згоду або як безмовне прийняття адміністративного рішення. Даний принцип є однією з найважливіших новел Кодексу. Таким чином, ефект, досягнутий CRPA, полягав у тому, щоб інвертувати зв’язок між правилом і винятком. У зв’язку з цим частково можна говорити, що французьким законодавцем були почуті прохання прихильників принципу «мовчання означає визнання вимог». Звісно ж цілком логічним, що для будь-якого заявника навіть при існуючих обмеженнях більш сприятливим є отримання позитивного рішення, адже це запобігає звернення до суду зі сторони заявника. Французьке законодавство теж відрізняється рядом особливостей пов’язаних, в першу чергу, з наявністю такої форми як мовчазні рішення і односторонні адміністративні рішення.Item Improvement of the existing missiles and ammunition supply system of the Armed Forces of Ukraine in accordance with NATO standards(Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Політичні науки та публічне управління. – 2022. – № 4 (64). – С. 29-34, 2022) Klochko, A. M.; Клочко, А. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6898-964XПриділено особливу увагу вирішенню завдань ресурсного забезпечення обороноздатності країни. Зазначено, що першочергово потребує вирішення питання налагодження замкненого циклу виробництва боєприпасів, аналіз та адаптація досвіду країн НАТО в організації координації та контролю процесами забезпечення Збройних Сил України ракет і боєприпасів. Забезпечення належного фінансування заходів розвитку обороннопромислового комплексу дозволить запровадити комплексний підхід до ефективної політики, планування і управління ресурсами. Проаналізовано удосконалення системи забезпечення ракетами та боєприпасами Збройних Сил України у відповідності до стандартів НАТО. Акцентовано увагу на системі зберігання боєзапасу за стандартами НАТО. У цьому контексті особливе значення має захису місць зберігання засобів ураження від вибухонебезпечних предметів. Доведено, що впровадження комплексного підходу до ефективної політики, планування і управління ресурсами з євроатлантичними принципами та системи логістики сил оборони відповідно до керівних положень, стандартів та інструкцій НАТО дозволить створити дієві механізми економічного забезпечення сектору безпеки і оборони. Наголошено на тому, що застосування противником запалювальної зброї спричиняє найбільшу небезпеку для місць зберігання боєприпасів, військової техніки, майна та зосередження особового складу. Констатовано, що застосування противником безпілотних літальних апаратів ставляє потенційну загрозу. Надано рекомендації щодо захисту місць зберігання засобів ураження від вибухонебезпечних предметів. Запропоновано модель системи зберігання боєзапасу за стандартами НАТО.Item Legal and organizational-technical assurances of aviation security(Amazonia Investiga. – 2020. – Vol. 9, № 29. – P. 542-549, 2020) Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Iemets, L. O.; Shulga, A.M.; Шульга, А.М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7634-3665; Kolotik, A. S.; Колотік, А. С.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1289-7172Метою даної статті є: 1) визначення сутності понятійних категорій, що пов’язані із забезпеченням гарантій безпеки на авіаційному транспорті; 2) встановлення стану нормативного регулювання безпеки на авіаційному транспорті; 3) формулювання пропозицій та рекомендацій щодо покращень даної сфери діяльності. При підготовці статті вякості загальнонаукового методу використано системний підхід, а також застосовано такі методи наукового пізнання, як: діалектичний, логіко-симетричний, системно-функціональний, метод документального аналізу та аналітичний метод. Охарактеризовано правові та організаційно-технічні гарантії забезпечення безпеки на авіаційному транспорті. Запропоновано авторське визначення поняття «авіаційна безпека», «безпека авіаційного транспортного засобу», «організаційно-технічні гарантії безпеки» та «правове забезпечення гарантій безпеки». Проаналізовано сучасні методи та засоби належного дотримання основних компонентів авіаційної безпеки в Україні й світі. Визначено напрямки удосконалення організаційно-технічних гарантій забезпечення безпеки на авіаційному транспорті. Встановлено найбільш небезпечні, на думку автора, загрози на авіаційному транспорті, запропоновано перспективні напрямки їх подолання. За результатами проведеного дослідження виділені такі основні принципи організації роботи з управління безпекою польотів, які спрямовані на забезпечення безпеки на авіаційному транспорті, як: системність; випередження; колективізм; інформованість; виявлення та усунення причин; адекватність; відповідальність.Item Legal framework of environmental control for combating climate change(Visegrad journal on human rights. – 2019. – № 6 (Vol. 2). – P. 230-235, 2019) Shumilo, O. M.; Шуміло, О. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0506-4631Розглянуто аспекти необхідності реформування екологічного контролю та притягнення до відповідальності винних осіб у разі порушення законодавства щодо зміни клімату. Проведено аналіз нормативного забезпечення та виявлено проблеми практичної реалізації притягнення винних осіб за порушення екологічного законодавства. Запропоновано посилити громадський контроль у цій сфері.Item Limitation of getting gifts: problems of contents of the concept and terminological apparatus in the context of lawrealization and the role of administrative law principles for their decision(The institutionalisation of public relations in the fight against corruption: the experience of countries of eastern and western legal traditions (universal theoretical framework for relevant anti-corruption law of Ukraine): Collective monograph: Vol. 2: PJ4\17 0117U007203 Corruption prevention act of Ukraine: scientific and methodological justification of ensuring the effectiveness and efficiency of provisions implementation. – Tallinn (Estonia), 2019. – P. 290-306, 2019) Syniavska, O. Yu.; Синявська, О. Ю.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6386-4151; Ivantsov, V. O.; Іванцов, В. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2904-0466Дан авторський підхід до тлумачення формулювання «особи, уповноважені на виконання функцій держави і еквівалентні їм особи, яким забороняється отримувати подарунки в зв'язку з діяльністю таких осіб, пов'язаної з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування».Item Mediation as a means to resolve administrative dispute: an appraisal of the historical and legal aspects(DIXI. – 2021. – Vol. 23, № 1 (enero-junio). – P. 1-19, 2021) Rostovska, K. V.; Hryshyna, N. V.; Kaidash, O. Yu.; Syromiatnikova, M. S.; Сиромятнікова, М. С.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3861-1400Метою статті є науковий аналіз щодо розуміння сутності та змісту медіації як одного з найефективніших засобів вирішення адміністративно-правових спорів, а також останніх законопроектів, розроблених Урядом України щодо регулювання процедури медіації, аналізуються, за результатами чого висловлюються власні зауваження та надаються рекомендації щодо вдосконалення їх положень. Методологічною основою даної статті стали методи наукового пізнання, які найбільше застосовуються нині в юридичній науці, а саме: формально-юридичний, аналітичний та структурно-функціональний.Item Methodological principles of studying the essence of public administration bodies as subjects of administrative procedural law(Cuestiones Políticas. – 2023. – Vol. 41, № 76. – P. 453-468, 2023) Morhunov, O. A.; Моргунов, О. А.; Artemenko, I. A.; Артеменко, І. А.; Sobol, Ye.; Bobryshova, L.; Shevchenko, S.Метою дослідження було з’ясування методологічних засад сутності органів державного управління як суб’єктів адміністративного процесуального права. Методологія наукової роботи визначається оптимальним поєднанням загальних і спеціальних методів наукового пізнання, що дало змогу сформувати цілісне уявлення про правову форму суспільних явищ, що супроводжують розвиток держави. Доведено, що адміністративно-процесуальне право має власну систему, первинним елементом якої є адміністративно-процесуальна норма, тому його нормативний вплив збігається з метою адміністративно-процесуального права, а саме практичної реалізації адміністративно-правових норм у сфері публічне право і, відповідно, публічне управління, тобто трансформація матеріальних норм адміністративного права на рівні практичної реалізації того чи іншого права особи. Виділяється система адміністративно-процесуального права, що складається з норм, інститутів та адміністративно-процесуальних підгалузей. Усе приводить до висновку, що система адміністративно-процесуального права перебуває на стадії становлення і структурно складається з адміністративно-процесуальних норм, інститутів та підгалузей і по суті пов’язана з матеріальними нормами адміністративного права.Item Modern methods and methodological foundations of the study of the administrative and legal foundations of the activity of public associations in Ukraine(Наше право. - 2023. - № 1. - С. 26-31, 2023) Ilnytskyi, O. M.; Ільницький, О. М.Зазначено, що з метою повного дослідження адміністративно-правової основи діяльності громадських об'єднань в Україні, необхідно визначитися з методами, які буде використано в такому дослідженні. Перш за все, варто встановити, яка методологія дослідження і методи в загальному теоретичному сенсі, які загальнонаукові методи дослідження можуть бути застосованим у визначеній темі, а також які спеціальні методи дослідження дозволять найбільш повно розкрити важливі питання цієї галузі. Мета дослідження полягає в тому, щоб встановити методи, які можна використовувати в вивчення адміністративно-правових засад діяльності громадських об’єднань в Україні.Item Modernization of the Administrative Legislation in Ukraine: through the prism of europe experience(Юридичний науковий електронний журнал. - 2018. - № 3. - С. 158-162, 2018) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944; ResearcherID: N-5015-2014У статті представлено авторську концепцію розвитку та легітимізації процедури примирення як нової альтернативної процедури врегулювання спорів у публічній сфері. Автор провів порівняльний аналіз адміністративного законодавства України із законодавством деяких Европейських країн на предмет закріплення та використання в публічній сфері процедури альтернативного вирішення спорів. Основним результатом дослідження автора є сформована єдина наукова концепція запровадження альтернативних процедур врегулювання спорів у публічній сфері. Наукова концепція складається з трьох компонентів: 1) наука і методологія; 2) правотворчість; 3) правозастосування.Item Overview of the genesis of the legal regulation of administrative procedure in Poland(Актуальні проблеми держави і права. – 2021. – Вип. 91. - С. 123-127, 2021) Markova, O. O.; Маркова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9970-0944Досліджено історико-правовий аспект виникнення адміністративної процедури в Польщі. Проаналізовано історико-правові події, що вплинули на становлення адміністративної процедури в Польщі. Польща була країною-правонаступником австрійського досвіду у сфері адміністративної процедури як у питанні правового регулювання адміністративної процедури, так і в характері моделі адміністративної процедури. Доказом цього була законотворча діяльність польського законодавця, Президента і діяльність Вищого адміністративного суду Польщі. Перша повна польська кодифікація адміністративно-процесуального права відбулася 22 березня 1928 року у вигляді Указів, виданих Президентом Республіки Польща, які мали силу закону: про адміністративне провадження, про примусове провадження в адміністрації, а також про кримінально-виконавче провадження, про виконавче провадження в адміністрації, які діяли до моменту прийняття Кодексу про адміністративне провадження в 1960 році. За основу законодавець взяв австрійський Закон про адміністративну процедуру від 21 липня 1925 р. Судова практика Вищого Адміністративного суду Польщі також мала значний вплив на розробку і тлумачення положень про адміністративне провадження. Стверджено, що польський законодавець прагнув об’єднати найбільш важливі провадження в одному акті з метою вироблення уніфікованого підходу до адміністративної процедури.Item Persons authorized to perform state or local self-government functions: categorical and species characteristics as basis for determining boundaries of the subject dissemination of the norms anti-corruption legislation(Challenges and prospects for the development of legal systems in Ukraine and EU countries: comparative analysis : Collective monograph. - Riga : Izdevniecība “Baltija Publishing”, 2019. - Vol. 2. - P. 109-128, 2019) Syniavska, O. Yu.; Синявська, О. Ю.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6386-4151; Ivantsov, V. O.; Іванцов, В. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2904-0466Охарактеризовані особи, уповноважені на виконання функцій державного або місцевого самоврядування з протидії корупції. Проаналізовано категоріальні і видові характеристики як основа для визначення меж предмета поширення норм антикорупційного законодавства.