Право і безпека, 2014, № 3 (54)
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/578
Право і Безпека: наук. журн. / Харк. нац. ун-т внутрішніх справ; голов. ред. О. М. Головко. – Харків: 2014. - № 3 (54). - 1__ с. - ISSN 1727-1584.
Переглянути
Документ Адміністративна відповідальність: узагальнюючий підхід до визначення поняття(Право і безпека. – 2014. - № 3 (54). – С. 48-53, 2014) Іванцов, В. О.; Ivantsov, V. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2904-0466Порушено питання про відсутність нормативно визначеного поняття адміністративної відповідальності. Детально розглянуто основні підходи представників адміністративноправової науки до визначення поняття адміністративної відповідальності. Визначено та проаналізовано основні риси адміністративної відповідальності, внаслідок чого сформульовано узагальнююче поняття зазначеної дефініції як складного багатогранного явища.Документ Виявлення ознак економічних злочинів у процесі досудового слідства(Право і безпека. – 2014. – № 3 (54). – С. 150-156, 2014) Савчук, Т. І.; Savchuk, T. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8024-5136Розкрито актуальність проблеми виявлення економічних злочинів під час досудового слідства. Визначено, що доказування складається з двох видів діяльності: практичної діяльності слідчого зі встановлення обставин вчинення злочину та пізнавальної (теоретичної), під час якої аналізуються, оцінюються отримані в ході практичної діяльності дані та приймається відповідне рішення. Висвітлено основні способи виявлення економічних злочинів у процесі досудового слідства, до яких віднесено: 1) виявлення нових злочинів під час проведення слідчих (розшукових), негласних слідчих (розшукових) та процесуальних дій; 2) виявлення нових злочинів під час аналізу та оцінки даних по кримінального провадження.Документ Виявлення та встановлення зброї, бойових припасів або вибухових речовин, що перебувають у незаконному поводженні(Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 170-174, 2014) Шинкаренко, І. І.; Shynkarenko, I. I.Висвітлено особливості та законні підґрунтя організації і тактики дій оперативних працівників ОВС України під час виявлення та встановлення зброї, бойових припасів, вибухових речовин чи вибухових пристроїв, що перебувають у незаконному поводженні.Документ Вплив професійного стресу на суїцид серед персоналу органів правопорядку(Право і безпека. – 2014. – № 3 (54). – С. 231-234, 2014) Логачев, М. Г.; Logachev, M. G.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2706-9521Розглянуто феномен суїциду як форму девіантної поведінки працівників органів внутрішніх справ. Особливу увагу приділено аналізу професійних стрес-факторів, що безпосередньо впливають на аутоагресивну поведінку працівників органів правопорядку.Документ Втеча підлітків із дому як психологічна проблема(Право і безпека. – 2014. – № 3 (54). – С. 226-230, 2014) Ларіонов, С. О.; Larionov, S. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-8535; Петленко, О. В.; Petlenko, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2005-9600; Макаренко, П. В.; Makarenko, P. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9055-3287Розглянуто теоретико-психологічні аспекти проблеми втеч підлітків із дому. Проаналізовано класифікації підліткових утеч (емансипаційні, імпульсивні, демонстративні, дромоманічні) і самих підлітків-утікачів (тимчасові та навмисні). Узагальнено соціально-психологічні причини та безпосередні психологічні чинники втеч підлітків із дому. Проведено аналіз утечі підлітків із дому на різних рівнях організації поведінки, таких як: фізіологічна реакція, форма психологічного захисту, поведінкова реакція, симптом психологічного синдрому втечі від реальності, симптом поведінкового розладу.Документ Дискреційні повноваження як корупційні ризики в діяльності органів державного управління(Право і безпека. – 2014. – № 3 (54). – С. 88-91, 2014) Резанов, С. А.; Rezanov, S. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7429-5273Досліджено поняття дискреційних прав, їх сутність і види. Розглянуто механізм використання дискреційних повноважень та можливі шляхи удосконалення процесу захисту прав і свобод громадян від протиправних рішень посадових осіб органів державної влади. Визначено поняття дискреційних прав, виокремлено їх основні ознаки. Наголошено, що дискреційне право спрямоване на забезпечення законності, справедливості, доцільності та ефективності адміністративного регулювання, а основна мета застосування дискреційних прав – ухвалення оптимального рішення у справі, максимально повно забезпечуючи досягнення встановлених правом цілей.Документ До питання про підстави та умови матеріальної відповідальності роботодавця(Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 185-189, 2014) Трофимовська, Ю. В.; Trofymovska, Yu. V.Теоретично досліджено підставу та умови матеріальної відповідальності роботодавця, їх правове регулювання. Шляхом порівняльного аналізу підстави та умов матеріальної відповідальності працівника і роботодавця виокремлено види останніх. Внесено пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства з означених питань.Документ Загальноправові завдання і основні напрями забезпечення громадської безпеки в Україні(Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 142-145, 2014) Панова, О. О.; Panova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3533-5076На підставі аналізу наукових точок зору та відповідних нормативно-правових актів подано авторське бачення напрямів забезпечення громадської безпеки в Україні. Встановлено, що напрями забезпечення громадської безпеки розглядаються крізь призму сфер суспільних ві- дносин, а саме: у політичній сфері, в економічній сфері, у соціальній сфері, у воєнній сфері.Документ Застосування процедур встановлення особи під час перетину адміністративних меж із тимчасово окупованою територією України(Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 81-88, 2014) Процких, О. Ю.; Protskykh, O. Yu.Розглянуто обсяг та значення спеціальних процедур встановлення особи під час реалізації окремих норм Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України». Внаслідок дослідження окреслено систему нормативно-правових актів, які регулюють цей вид юридичної діяльності, та викладено алгоритм дій посадових осіб, що здійснюють цей вид юридичної діяльності, а також особливості правозастосування під час її здійснення.Документ Класифікація окремих криміналістичних методик розслідування злочинів(Право і безпека. – 2014. – № 3 (54). – С. 156-160, 2014) Степанюк, Р. Л.; Stepaniuk, R. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8201-4013Здійснено аналіз наукових підходів до класифікації окремих криміналістичних методик розслідування злочинів. Особливу увагу звернуто на диференціацію та класифікацію методико-криміналістичних рекомендацій із розслідування різних видів і груп злочинів. Запропоновано авторське бачення класифікації методик розслідування окремих категорій злочинів.Документ Корупційні прояви у сфері надання адміністративних послуг: теоретико-правові аспекти(Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 62-66, 2014) Небрат, О. О.; Nebrat, O. O.Досліджено можливі прояви корупції у сфері надання адміністративних послуг. Визначено основні корупційні ризики та виокремлено їх головні ознаки. Розглянуто шляхи удосконалення процесу надання адміністративних послуг для більш ефективного та надійного захисту прав і свобод громадян від протиправних рішень посадових осіб органів державної влади. Наголошено, що оптимізація процесу надання адміністративних послуг спрямована на забезпечення законності, справедливості, доцільності та ефективності адміністративного регулювання, а основна її мета – забезпечення максимального захисту від можливих корупційних проявів.Документ Наукова розробленість питання протидії збуту майна, одержаного злочинним шляхом(Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 118-122, 2014) Зуєв, О. Ю.; Zuiev, O. Yu.Досліджено стан теоретичної розробленості питання протидії підрозділами карного розшуку ОВС України збуту майна, одержаного злочинним шляхом. У результаті проведеного дослідження констатовано, що в оперативно-розшуковій науці це питання ще глибоко не досліджувалося. Наявні теоретичні дослідження окремих науковців зробили значний внесок у розвиток теорії та удосконалення практики виявлення, попередження та розслідування збуту майна, одержаного злочинним шляхом. Проте у їхніх працях не розкрито всі аспекти комплексної проблеми протидії підрозділами карного розшуку ОВС України збуту майна, одержаного злочинним шляхом.Документ Національна гвардія України: історія становлення та сучасний стан (порівняльно-правовий аналіз)(Право і безпека. – 2014. – № 3 (54). - С. 36-43, 2014) Горбач, Д. О.; Horbach, D. O.Проаналізовано історію становлення, розвиток і правовий стан підрозділів Національної гвардії України у період 1991–2000 років та на сучасному етапі. На підставі порівняльноправового аналізу автором виділено основні особливості правового регулювання діяльності сил Національної гвардії України та запропоновано зміни до чинного законодавства України, яке регулює її діяльність.Документ Нормативно-правове регулювання інформаційної безпеки регіону(Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 43-48, 2014) Долженко, К. І.; Dolzhenko, K. I.Розглянуто особливості забезпечення нормативно-правового регулювання інформаційної безпеки регіону, досліджено основні положення нормативно-правових актів, що регулюють відносини в інформаційній сфері, наведено слабкі сторони та загрози інформаційному простору Харківської області та визначено способи протидії їм. Це дозволило обґрунтувати напрями удосконалення нормативно-правового регулювання інформаційної безпеки регіону.Документ Окремі напрямки вдосконалення наглядової діяльності прокуратури за оперативно-розшуковою діяльністю органів внутрішніх справ, яка здійснюється з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем(Право і Безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 99-103, 2014) Вінаков, А. В.; Vinakov, A. V.Сформульовано окремі напрями вдосконалення прокурорського нагляду за оперативнорозшуковою діяльністю органів внутрішніх справ, яка здійснюється з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем. Запропоновано базові принципи удосконалення. Визначено, що напрями удосконалення мають включати: реформування системи інформаційного та аналітичного забезпечення прокурорської діяльності, перенесення акцентів прокурорського нагляду на попередження порушень законності, унормування процедури такої діяльності у підзаконних нормативно-правових актах, відомчій нормативно-правовій базі, надання дозволу на присутність прокурора, коли це дозволяють обставини, під час здійснення окремих оперативно-розшукових заходів та негласних слідчих (розшукових) дій.Документ Особливості взаємодії суб’єктів протидії злочинам проти власності в районі проведення антитерористичної операції(Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 96-99, 2014) Анциферов, О. Ю.; Antsyferov, O. Yu.Охарактеризовано особливості взаємодії суб’єктів протидії злочинам проти власності в районі проведення антитерористичної операції. Встановлено, що взаємодія між зазначеними суб’єктами в умовах проведення антитерористичної операції перебуває не на належному рівні та потребує покращення шляхом удосконалення нормативно-правового забезпечення й організаційно-тактичних засад здійснення зовнішньої та внутрішньої взаємодії.Документ Особливості правового регулювання проведення розвідувального опитування підрозділами карного розшуку(Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 122-126, 2014) Лаврик, Ю. В.; Lavryk, Yu. V.Відображено результати комплексного аналізу законодавства України, що становить правову основу використання підрозділами карного розшуку оперативно-розшукового заходу «розвідувальне опитування». Розглянуто закономірності взаємозв’язку нормативноправової бази з практикою застосування розвідувального опитування. Вироблено на цій основі пропозиції щодо вдосконалення законодавчого забезпечення.Документ Податкова система України як об’єкт правового регулювання(Право і безпека. – 2014. – № 3 (54). – С. 71-75, 2014) Пабат, О. В.; Pabat, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9237-6344Визначено головні завдання при внесенні змін у податкову систему України, акцентовано увагу на проблемах функціонування існуючої системи, зроблено відповідні висновки. Проаналізовано останні кроки у сфері лібералізації податкової системи, зокрема у податковому законодавстві. Зроблено висновок про те, що податкова система України характеризується складною системою адміністрування та великою кількістю самих податків. Запропоновано для спрощення системи оподаткування зменшити кількість загальнодержавних податків удвічі. Визначено завдання податкової реформи в Україні.Документ Посттравматичні стресові розлади, гострі та віддалені, як наслідок участі у воєнних діях(Право і безпека. - 2014. - № 3 (54). - С. 207-212, 2014) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; Заворотний, В. І.; Zavorotnyi, V. I.Розглянуто психологічні прояви посттравматичного синдрому в учасників бойових дій (АТО). ПТСР виникають через певні проміжки часу після психічної травми і найчастіше виявляються на трьох етапах. Гострий стрес дає про себе знати безпосередньо після бою, віддалений – через кілька днів, а через кілька місяців після періоду уявного благополуччя починають виявлятися характерні риси важкої форми посттравматичного стану, що заважає людині нормально жити і відчувати себе такою ж, як усі. Ця стадія може тривати все життя. За основними ознаками «в’єтнамський» або «чеченський» синдром можна розділити на два типи: 1) збуджений тип реагування на проблеми: агресивність, запальність, дратівливість, гнівливість, нестриманість. Людина практично втрачає свідомий вольовий контроль над своїми емоціями і дуже часто – діями; 2) тривожно-депресивний фон реагування на проблеми: довгі емоційні переживання, невгамовний душевний біль, хвилювання, муки, схильність до самогубства. Приблизно у 30 % учасників АТО, які пройшли реабілітацію у Військово-медичному центрі Північного регіону, спостерігалися ознаки гострої фази ПТСР, а саме: нав’язливі спогади, намагання всіма силами уникнути нагадування про травмуючу ситуацію; нав’язливі сновидіння, що знову і знову відтворюють обставини травми; страх нічних кошмарів викликає безсоння; депресія (почуття досади, відчаю та самотності протягом тривалого часу); відсутність інтересу до життя; емоційна холодність; соціальне уникнення, дистанціювання, відчуження від інших; «провина за виживання» перед тими, хто загинув; емоційні сплески – напруженість, страх, злість, які виходять з-під контролю; будь-яке зауваження сприймається або як загроза, або як образа; подразливість, значно підвищена збудливість; симптоми виснаження центральної нервової системи: зниження фізичної та розумової працездатності; ослаблення функції уваги і зосередженості; підвищена дратівливість; зниження здатності до творчої діяльності; психопатоподібні порушення; гнівливість, напади погано контрольованої агресії; відчуженість від соціуму; егоїзм; зниження здатності до любові і співпереживання; схильність до розвитку різного роду залежностей; порушення соціальної адаптації; почуття вкороченої життєвої перспективи; неспецифічні соматичні розлади.Документ Принципи державного контролю у сфері зв’язку(Право і безпека. – 2014. – № 3 (54). – С. 66-71, 2014) Невядовський, В. О.; Neviadovskyi, V. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3107-1464Розглянуто сучасні підходи до трактування таких понять, як «принципи права» та «державний контроль». Встановлено, що значна кількість наукових поглядів не знайшла свого висвітлення у питанні принципів державного контролю у сфері зв’язку. Наголошено, що чинні нормативно-правові акти не дають чіткого поняття сфери (галузі) зв’язку, що є недоліком законодавства. Уточнено та запропоновано авторське бачення переліку та змісту принципів державного контролю в Україні. Зроблено висновок про роль принципів державного контролю у досліджуваній сфері.