Право і безпека, 2021, № 3 (82)
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/11137
Право і Безпека: наук. журн. / Харк. нац. ун-т внутр. справ; голов. ред. В. В. Сокуренко. – Харків, 2021. – № 3 (82). – 236 с. – ISSN 2617-2933 (Online). – DOI: 10.32631/pb.2021.3.
Переглянути
Документ Взаємодія поліцейського офіцера громади із структурними підрозділами Національної поліції та іншими суб’єктами, що здійснюють заходи із запобігання і протидії домашньому насильству(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 184-191, 2021) Панова, О. О.; Panova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3533-5076; Щербина, М. О.; Shcherbyna, M. O.Визначено теоретико-правові засади взаємодії поліцейського офіцера громади із структурними підрозділами Національної поліції та іншими суб’єктами, що здійснюють заходи із запобігання і протидії домашньому насильству. Запропоновано створити механізм, за якого одна інституція суспільства доповнюватиме іншу у процесі взаємодії та реалізації своїх повноважень у сфері запобігання і протидії домашньому насильству. Акцентовано увагу на тому, що у процесі взаємодії поліцейського офіцера громади з іншими суб’єктами запобігання та протидії домашньому насильству її передумовою мають виступати ініціатива однієї зі сторін або факт учинення протиправного діяння.Публікація Підготовка кадрів для сектору безпеки і оборони як передумова забезпечення національної безпеки України(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 209-218, 2021) Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.; Valerii SokurenkoАргументовано, що необхідною передумовою забезпечення національної безпеки держави є забезпечення якісної підготовки кадрів для сектору безпеки і оборони. Охарактеризовано сучасний стан підготовки кадрів і виокремлено проблемні питання в цій сфері. Наголошено на необхідності оновлення підходів до підготовки кадрів для сектору безпеки і оборони за допомогою запровадження інтегрованої системи освіти для персоналу сектору безпеки і оборони, в межах якої мають водночас дотримуватися принципи спеціалізації та індивідуалізації підготовки кадрів, орієнтованої на підвищення фахового рівня персоналу, а також запровадження якісно нової культури безпеки персоналу на основі принципів і стандартів Європейського Союзу та НАТО.Документ Особа злочинця як елемент криміналістичної характеристики умисного вбивства заручника або викраденої людини(Право і безпека – 2021. – №3 (82). – С.152-158, 2021) Кікінчук, В. В.; Kikinchuk, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2241-6384; Білик, Т. В.; Bilyk, T. V.Проаналізовано наявні наукові думки та судово-слідчу практику щодо з’ясування виникнення специфічності особи злочинця, який вчинив убивство заручника або викраденої людини. Вивчено сутність ознак особи такого злочинця та з’ясовано причинно-послідовний зв’язок виникнення обставин, за яких така особа скоює вбивство заручника або викраденої людини. Розроблено типологію та проаналізовано основні ознаки особи злочинця, який вчинив убивство заручника або викраденої людини.Документ Комплексне дослідження готовності до змін і толерантності до невизначеності у поліцейських КОРД із різним рівнем життєздатності(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 58-69, 2021) Бойчук, С. С.; Boichuk, S. S.; ORCID: https://orcid.org/ 0000-0002-2756-5330Проаналізовано феномен готовності до змін в умовах невизначеності у працях вітчизняних та закордонних учених. Визначено рівень життєздатності поліцейських-спецпризначенців. Встановлено взаємозв’язки між показниками особистісної готовності до змін і толерантності до невизначеності у поліцейських спеціальних підрозділів поліції.Документ Правові основи протидії фінансовому тероризму(Право і безпека – 2021. – №3 (82). – С.144-151, 2021) Кирєєва, І. В.; Kyrieieva, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5447-4314; Денисов, А. І.; Denysov, A. I.Досліджено правове регулювання основ протидії фінансовому тероризму у взаємозв’язку із забезпеченням фінансової безпеки. Установлено, що фінансовий тероризм є багатоаспектним явищем і потребує відповідних різнопланових правових заходів протидії. Вивчено погляди науковців щодо змісту і сутності фінансової безпеки, на підставі чого зроблено висновок щодо характерних рис, властивих фінансовій безпеці як стану попередження фінансового тероризму. Проаналізовано зміст основних нормативно- правових актів, які визначають основні засади протидії фінансовому тероризму в контексті принципів правового регулювання податкової, зовнішньоекономічної та іншої економічної діяльності як засобів становлення фінансової безпеки.Документ Право і безпека, 2021, № 3 (82)(2021) Харківський національний університет внутрішніх справ; Kharkiv National University of Internal Affairs«Право і безпека» – це науковий журнал із відкритим доступом, метою якого є поширення результатів наукових досліджень як теоретичного, так і практичного характеру в галузях права та безпеки. Завданнями видання є сприяння дослідникам у здійсненні наукової діяльності, поширення новітніх наукових знань, оприлюднення досліджень з актуальних питань права і юридичної психології, протидії злочинності, забезпечення національної безпеки та прав людини, захисту інтелектуальної власності, кібербезпеки, реформування законодавства тощо.Документ Фінансово-правові засади формування спроможних бюджетів територіальних громад(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 159-165, 2021) Коробцова, Д. В.; Korobtsova, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4753-7433; Міщенко, Л. В.; Mishchenko, L. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4906-8287Досліджено бюджетно-правові відносини, які складаються на рівні формування бюджетів об’єднаних територіальних громад, і визначено фінансово-правові підстави формування спроможних бюджетів. Уточнено поняття «бюджет ОТГ» і сутність поняття «спроможний бюджет». Спираючись на історичний досвід розвитку бюджетних відносин в Україні та зарубіжний досвід, доведено необхідність формування спроможних бюджетів за рахунок альтернативних надходжень, а саме шляхом надання ОТГ прав щодо встановлення непрямих податків, регулювання пільг і податкових ставок, отримання доходів від господарської діяльності, а також від використання міжбюджетних трансфертів у потрібних обсягах та на визначені цілі. Обґрунтовано пропозиції щодо вдосконалення фінансового законодавства стосовно термінології та сутності бюджетної діяльності.Документ Procedural aspects of handling the electronic evidence: the Ukrainian context(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 13-18, 2021) Manzhai, O. V.; Манжай, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5435-5921; Potylchak, A. O.; Потильчак, А. О.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0973-1120; Manzhai, I. A.; Манжай, І. А.Проведено аналіз процесуальних аспектів вилучення, фіксації та аналізу електронних слідів учинення злочину. Проаналізовано окремі статистичні дані стосовно осіб, засуджених за статтями 361–363-1 Кримінального кодексу України. Розглянуто історію становлення інституту електронних доказів. Наголошено на недостатній урегульованості питання роботи з електронними доказами у кримінальному процесі. Проаналізовано спосіб фіксації електронних доказів під час проведення негласної слідчої (розшукової) дії зі зняття інформації з електронних інформаційних систем. Вивчено окремі законопроєкти, спрямовані на унормування особливостей роботи з електронними слідами злочинів у кримінальному процесі. Наведено авторську позицію щодо загального порядку фіксації окремих видів електронних доказів у сучасних умовах.Документ Зарубіжний досвід правового регулювання адміністративної відповідальності за окремі правопорушення та можливості його застосування в Україні(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 166-172, 2021) Крєпакова, М. Ю.; Kriepakova, M. Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5705-5027Проаналізовано сучасний стан правового регулювання адміністративної відповідальності за залучення неповнолітнього в антисоціальну поведінку таких республік, як Казахстан, Таджикистан, Білорусь, Узбекистан і Латвія. На підставі дослідження окреслено шляхи імплементації зарубіжного досвіду в Україні, сформульовано пропозиції до Кодексу України про адміністративні правопорушення, спрямовані на врегулювання питань залучення неповнолітнього у процес уживання тютюнових виробів, електронних сигарет, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, реалізація яких забезпечить удосконалення адміністративного законодавства. Наголошено на тому, що вказані протиправні дії стосовно неповнолітніх мають тягти за собою юридичну відповідальність.Документ Характеристика показників блоку особистісного становлення керівників системи МВС України(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 49-57, 2021) Бойко-Бузиль, Ю. Ю.; Boiko-Buzyl, Yu. Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1715-4327Акцентовано на проблематиці професійного й особистісного становлення керівників системи МВС України як психологічної складової кадрового забезпечення сектора безпеки і оборони України. На прикладі управлінської ланки органів і підрозділів МВС України наведено результати оригінального емпіричного дослідження показників блоку особистісного становлення в системі професійного й особистісного становлення керівників. У порівняльному аналізі з фахівцями системи МВС України, які не виконують управлінських функцій, дано характеристику блоку особистісного становлення професійного та особистісного становлення керівників системи МВС України, а саме таких показників, як спрямованість, здібності, характер та рефлексія.Документ Модернізація механізму правового забезпечення кібербезпеки ринку фінансових послуг(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 77-83, 2021) Брусакова, О. В.; Brusakova, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Гетманець, О. П.; Hetmanets, O. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4826-5799Розглянуто основні підходи до протидії загрозам кібербезпеці на ринку фінансових послуг. Запропоновано створити нові та модернізувати вже наявні правові засоби забезпечення кібербезпеки на ринку фінансових послуг, а також нові спеціальні правові режими для суб’єктів ринку фінансових послуг з метою підвищення рівня кібербезпеки. Наголошено на важливості створення єдиного державного фонду підтримки інноваційного розвитку, що має здійснювати стимулювання залучення інноваційних технологій у фінансовий сектор з метою підвищення рівня кібербезпеки ринку фінансових послуг. Наголошено на важливості створення механізму гарантування державою часткового відшкодування збитків суб’єктам ринку фінансових послуг, завданих унаслідок кібератак.Документ Поленезалежність як характеристика життєдіяльності поліцейських(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 219-230, 2021) Швець, Д. В.; Shvets, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1999-9956Зазначено, що професійне мислення поліцейських є невід’ємним від розвиненої правосвідомості, а його значущими компонентами виступають критичне мислення та поленезалежність. Полезалежність та поленезалежність респондуються через індивідуально своєрідні засоби сприйняття, отримання та обробки інформації, що визначає їх як типові для суб’єкта шляхи вирішення проблеми, мислення, сприйняття та запам’ятовування. Емпірично виявлено особливості станів і властивостей особистості й екстраверсії / нейротизму у поліцейських з різною вираженістю полезалежності / поленезалежності. Висвітлено специфіку їх тривожності.Документ Саморегуляція як контекст критичного мислення у працівників кіберполіції(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 173-183, 2021) Медведєва, О. В.; Medvedieva, O. V.; ORCID: https://orcid.org/ 0000-0003-4445-7355Подано результати дослідження саморегуляції в контексті критичного мислення у кіберполіцейських. Теоретично доведено, що саморегуляція виступає однією із центральних складових критичного мислення, а взаємодія цих феноменів посилює ефективність функціонування кожного з них. Зазначено, що особливого значення розвинуті критичне мислення та саморегуляція набувають у професійній діяльності поліції. Емпірично виявлено, що кіберполіцейські демонструють вірогідно більшу вираженість самомотивації, афективного самоконтролю, здатності до концентрації, інтеграції суперечностей і фокуса профілактики та вірогідно менші показники самовизначення, саморелаксації та фокуса просування.Документ Мета, завдання та функції кадрового забезпечення органів Національної поліції України(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 84-93, 2021) Гарбузюк, К. Г.; Harbuziuk, K. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6714-5074Розкрито загальнотеоретичні підходи до сутності поняття «мета». Розглянуто положення норм чинного законодавства, яке закріплює правові засади кадрового забезпечення в поліції, на основі чого з’ясовано, що метою кадрового забезпечення органів Національної поліції України є формування якісного кадрового складу кваліфікованих професіоналів, здатних належним чином виконувати завдання поліції в межах визначених посадових функцій відповідно до конкретних потреб цього органу. Установлено сутність і зміст поняття «завдання кадрового забезпечення органів Національної поліції України», а також зауважено, що за своїм змістом вони мають різноманітний характер: організаційний, соціальний, економічний тощо. Аналіз норм чинного законодавства дав можливість виокремити й охарактеризувати ключові функції кадрового забезпечення органів Національної поліції України.Документ Легітимні очікування в цивільному судочинстві: традиційне праворозуміння та синергетичний підхід(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 70-76, 2021) Бортнік, О. Г.; Bortnik, O. G.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7816-0387Досліджено легітимні очікування як об’єкт судового захисту в порядку цивільного судочинства та принципи права, яких необхідно дотримуватися під час здійснення процедури. Розуміння зазначених категорій безпосередньо залежить від способу тлумачення та форм права як змістовних і формальних характеристик, що виражають право. Визначено, що захист легітимних очікувань із погляду праворозуміння в межах природної, соціальної концепції права та юридичного позитивізму заважає дотриманню вимог правової визначеності. Підтримано синергетичний підхід, який у поєднанні з тестом на пропорційність як універсальним інструментом тлумачення дає можливість урахувати різноаспектність певних правозастосовних обставин у справі й забезпечити правомірні очікування особи матеріально-правового та процесуального характеру.Документ Забезпечення прав громадян як пріоритетний напрям діяльності органів поліції в Україні (на прикладі функціонування інформаційної підсистеми «CUSTODY RECORDS»)(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 29-37, 2021) Безпалова, О. І.; Bezpalova, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2886-695XОхарактеризовано сучасний етап діяльності органів поліції щодо забезпечення прав і свобод громадян. На прикладі функціонування інформаційної підсистеми «CUSTODY RECORDS» проаналізовано особливості забезпечення дотримання прав громадян у діяльності поліцейських, недопущення вчинення неправомірних дій як з боку поліцейських, так і щодо самих поліцейських. Розкрито особливості інформаційної підсистеми «CUSTODY RECORDS». Опрацьовано процедури підготовки інспекторів з дотримання прав людини. Визначено проблемні моменти, пов’язані з функціонуванням цієї підсистеми, та вироблено пропозиції і рекомендації щодо вдосконалення національного адміністративного законодавства.Документ Товариськість патрульних поліцейських як ключова професійно важлива компетенція: емпіричне дослідження(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 122-130, 2021) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4211-7277; Пономаренко, Я. С.; Ponomarenko, Ya. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3374-3930Зроблено теоретичний огляд феномена товариськості як ключової професійно важливої компетенції працівників поліції. Досліджено особливості психологічної структури товариськості патрульних поліцейських із різним рівнем комунікативного контролю. Проаналізовано специфіку прояву товариськості у патрульних поліцейських під час виконання професійних завдань.Документ Місце Національної поліції України у системі суб’єктів запобігання та протидії булінгу(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 113-121, 2021) Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4201-0218; Моргунов, О. А.; Morgunov, O. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2259-3620; Сорочан, Д. А.; Sorochan, D. A.Наголошено, що держава гарантує непорушність прав і свобод людини та громадянина. Для їх забезпечення на уповноважені органи, зокрема Національну поліцію, покладається обов’язок підтримання правопорядку, захист прав, свобод та законних інтересів. Серед інших суб’єктів реагування у разі настання випадків булінгу в закладах освіти виокремлено територіальні органи Національної поліції України. Аргументовано, що органи поліції посідають головне місце серед суб’єктів запобігання та протидії булінгу, адже на вказані органи покладено як первинне реагування на факти вчинення булінгу та його припинення, так і подальше сприяння притягненню порушника до юридичної відповідальності. Акцентовано, що значних змін потребує як система освіти, так і адміністративно-правові засади діяльності Національної поліції щодо запобігання та протидії булінгу.Документ Концепція «нікчемність договору» в державних закупівлях(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 131-135, 2021) Зайцев, О. Л.; Zaitsev, O. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9530-3941; Шишка, О. Р.; Shyshka, O. R.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1396-0508Проаналізовано шляхи виникнення та закріплення у процедурі публічних закупівель інституту нікчемного договору. Узагальнено наукові напрацювання, присвячені дослідженню питань щодо нікчемності договорів у різних галузях права України. Установлено й охарактеризовано основні концептуальні суперечності між нікчемним договором у публічних закупівлях та цивільно-правовою доктриною нікчемного правочину. Критично проаналізовано поняття «нікчемність договору» в державних закупівлях через його аналіз та зіставлення з розумінням нікчемного правочину в цивільному праві України. Запропоновано основні (незмінні) умови визнання договору нікчемним у державних закупівлях. Сформульовано узагальнене поняття нікчемного договору в державних закупівлях.Документ Психологічні передумови реалізації копінг-поведінки поліцейських у контексті адаптивного перфекціонізму(Право і безпека. - 2021. - № 3 (82). - С. 38-48, 2021) Бойко, С. М.; Boiko, S. M.; Філоненко, В. М.; Filonenko, V. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2662-1705Репрезентовано результати дослідження психологічних передумов реалізації копінг- поведінки поліцейських у контексті адаптивної форми перфекціонізму. Теоретично обґрунтовано, що типи орієнтацій у важких ситуаціях і тенденції в ухваленні рішень виступають психологічними передумовами здійснення копінг-поведінки. Констатовано, що перфекціонізм в умовах професійного стресу обумовлює амбівалентні психологічні наслідки.