Право і безпека, 2019, № 2 (73)
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/6335
Право і Безпека: наук. журн. / Харк. нац. ун-т внутрішніх справ; голов. ред. О. І. Безпалова. – Харків, 2019. - № 2 (73). - 120 с. - ISSN 2617-2933 (Online). - DOI: https://doi.org/10.32631/pb.2019.2.
Переглянути
Документ Комунікативна толерантність поліцейських у контексті вивчення їх емоційного інтелекту(Право і безпека. – 2019. – № 2 (73). – С. 101-108, 2019) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4211-7277; Пономаренко, Я. С.; Ponomarenko, Ya. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3374-3930; ResearcherID: I-7336-2016Подано результати емпіричного дослідження особливостей проявів емоційного інтелекту у працівників поліції з різним рівнем комунікативної толерантності на етапі первинної професійної підготовки. Для цього застосовано опитувальник «Загальна комунікативна толерантність» (В. В. Бойко) й тест «Емоційний інтелект» (Д. В. Люсін). Вибірку становили 132 слухачі курсів первинної професійної підготовки поліцейських Харківського національного університету внутрішніх справ. Результати дослідження засвідчили відмінності у показниках емоційного інтелекту у слухачів із різним рівнем комунікативної толерантності. Емпірично доведено, що емоційний інтелект у ситуаціях проблемного спілкування виступає інтегральною особистісною ознакою працівника поліції, яка дозволяє йому успішно розпізнавати й інтерпретувати як власні емоції, так і емоції партнера по спілкуванню.Документ Закон як дишло, чи Суддівське свавілля: рецидив = повторність під кутом зору обставин, що обтяжують покарання(Право і безпека. – 2019. – № 2 (73). – С. 75-81, 2019) Лизогуб, Я. Г.; Lyzohub, Ya. G.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9824-0798Розглянуто проблему розуміння судами України рецидиву та повторності злочинів під кутом зору обставин, що обтяжують кримінальне покарання. Показано наявну непослідовність відповідних суддівських рішень на тлі визначення зазначених кримінальноправових інститутів у теорії кримінального права. Обґрунтовано неправильність рекомендованого Пленумом Верховного Суду України й використаного апеляційними судами України підходу до застосування рецидиву та повторності під час вирішення питання про призначення покарання.Документ Міжнародно-правові та національні механізми контролю за недержавними суб’єктами охоронної діяльності(Право і безпека. – 2019. – № 2 (73). – С. 31-36, 2019) Завальний, М. В.; Zavalny, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4191-061X; ResearcherID: D-1788-2016Розглянуто проблеми делегування державних повноважень у сфері правоохорони до приватного сектору економіки, розглянуто питання здійснення контролю за недержавними суб’єктами охоронної діяльності. Визначено принципи державного контролю за діяльністю недержавних суб’єктів охоронної діяльності. Проаналізовано міжнародні вимоги щодо забезпечення такого контролю як із боку міжнародних інституцій, так і в межах національного законодавства.Документ Поняття та структура спеціальних сил оперативно-розшукової діяльності(Право і безпека. – 2019. – № 2 (73). – С. 69-74, 2019) Давидюк, В. М.; Davydiuk, V. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4068-9909Розкрито окремі сутнісні аспекти поняття «спеціальні сили оперативно-розшукової діяльності», а також окреслено їх структурні елементи. Систематизовано інформацію для з’ясування змісту поняття «спеціальні сили оперативно-розшукової діяльності» та їх окремих складових. Проаналізовано відповідний зарубіжний досвід. Розкрито окремі аспекти застосування спеціальних сил оперативно-розшукової діяльності. Закцентовано увагу на забезпеченні негласності та конфіденційності під час використання спеціальних сил оперативно-розшукової діяльності. Надано класифікацію таких сил, виділено притаманні їм ознаки. Обґрунтовано належність конфідентів та анонімних джерел, які надають інформацію на конфіденційній основі, до спеціальних сил оперативно-розшукової діяльності.Документ Деякі питання вдосконалення діяльності органів та підрозділів Національної поліції України(Право і безпека. – 2019. – № 2 (73). – С. 13-19, 2019) Бугайчук, К. Л.; Bugaychuk, K. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2429-5010; ResearcherID: I-5612-2016Досліджено основні недоліки нормативного забезпечення й організації діяльності Національної поліції України за окремими напрямами. На підставі аналізу чинного законодавства України, підзаконних нормативних актів та наказів МВС України й Національної поліції України сформульовано пропозиції, спрямовані на врегулювання правового статусу Національної поліції, ухвалення базових положень про її окремі види; вдосконалення процесу планування в системі Національної поліції, застосування в її діяльності сучасних методів стратегічного аналізу та цілепокладання; оптимізацію правового й організаційного забезпечення діяльності поліцейських комісій. Отримані результати є складовою частиною наукового дослідження автора щодо організації та здійснення публічного адміністрування в органах Національної поліції України й можуть бути використані для здійснення інших фундаментальних і прикладних наукових досліджень у сфері управлінської діяльності правоохоронних органів.Документ Типові способи вбивств, учинених засудженими в місцях позбавлення волі(Право і безпека. – 2019. – № 2 (73). – С. 87-93, 2019) Шеленіна, К. Г.; Shelenina, K. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7101-3787На основі аналізу практики органів досудового розслідування та наукової літератури досліджено центральний елемент криміналістичної характеристики вбивств, учинених засудженими в місцях позбавлення волі, – спосіб учинення злочинів. Розкрито поняття способу вчинення злочинів зазначеної категорії, визначено зміст стадій і критерії їх упорядкування.Документ Система вдосконалення державного фінансового контролю(Право і безпека. – 2019. – № 2 (73). – С. 25-30, 2019) Бортник, С. М.; Bortnik, S. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5281-6007; ResearcherID: AAB-6020-2020Обґрунтовано підходи до визначення проблемних питань системи державного фінансового контролю. Визначено основні загрози фінансово-бюджетній системі й мотиваційні фактори щодо мінімізації видаткової частини платежів та ухиляння від сплати податків. Доведено необхідність реформування системи державного фінансового контролю та визначено напрями вдосконалення його форм і методів.Документ Модель прогнозування пограничних психічних розладів у правоохоронців – учасників антитерористичної операції(Право і безпека. – 2019. – № 2 (73). – С. 20-24, 2019) Землянська, О. В.; Zemlianska, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6547-2621; Макаренко, П. В.; Makarenko, P. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9055-3287Розкрито результати побудови моделі прогнозування пограничних психічних розладів у правоохоронців – учасників антитерористичної операції. Визначено, що шанс формування пограничних психічних розладів збільшується у разі зниження таких шкал: «Агравація», «Дисимуляція», «Симптоми гіперактивації», «Непряма агресія», «Негативізм», «Ворожість». Також шанс формування пограничних психічних розладів у правоохоронців МВС України підвищується в разі збільшення показників шкал «Симптоми вторгнення», «Дистрес і дезадаптація», «Наявність ознак ПТСР», «Фізична агресія», «Образа», «Вербальна агресія». Обґрунтовано, що цю модель доцільно використати під час проведення планових психопрофілактичних оглядів у правоохоронців МВС України в період між відрядженнями в зону антитерористичної операції.Документ Правоохоронна діяльність Національної гвардії України із забезпечення публічної безпеки і порядку: проблеми та шляхи їх вирішення(Право і безпека. – 2019. – № 2 (73). – С. 58-62, 2019) Чишко, К. О.; Chyshko, K. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8810-7950Розглянуто зміст нормативно-правових актів, що регулюють суспільні відносини у сфері забезпечення публічної безпеки та порядку Національною гвардією України. Приділено безпосередню увагу теоретичним основам поняття «публічна безпека» та «публічний порядок». Описано актуальні проблеми забезпечення публічної безпеки та порядку Національною гвардією України. Запропоновано конкретні шляхи усунення правових та організаційних проблем забезпечення публічної безпеки та порядку Національною гвардією України.