Наукові публікації (Scientific publications). УДК 342
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/123
Переглянути
Документ Відображення інтересів земель ФРН в структурі федерального парламенту(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2001. – Вип. 16. – С. 295-299, 2001) Гудзь, Т. І.; Gudz, T. I.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6950-6136У статті розглядаються загальні аспекти становлення Німеччини як федеративної держави. Констатується, що основним суб’єктом федерації є землі, які наділяються досить широкою компетенцією. Відзначається, що представництво земель у сучасній державній системі Німеччини на федеральному рівні здійснюється через верхню палату парламенту – Бундесрат. Робиться висновок про те, що за допомогою Бундесрату землі мають можливість суттєво впливати на весь законодавчий процес парламенту.Документ Устрій і завдання місцевого (територіального) самоврядування в Республіці Польща(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. - Вип. 25. - С. 261-265, 2004) Марчук, М. І.; Marchuk, M. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0217-478XДосліджено досвід перетворень, які мали місце у Польщі, особливо щодо проведення демократичних реформ. Показані завдання й устрій місцевого (територіального) самоврядування в країні.Документ Особливості застосування президентом права “вето” щодо законів, прийнятих парламентом в республіках зі змішаною формою правління(Форум права. - 2006. - № 1. – С. 61-65, 2006) Мазур, Д. В.; Mazur, D. V.Розглянуті особливості чинної законодавчої практики та проблеми реформування інституту права президентського “вето” щодо законів, прийнятих парламентом.Документ Нормативно-правові засади діяльності Секретаріату Президента України(Форум права. - 2006. - № 2. – С. 53-70, 2006) Зозуля, І. В.; Zozulia, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3507-0012; Зозуля, О. І.; Zozulia, O. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5428-4622Відносно конституційно позначеної прерогативи глави держави створення органів, що забезпечують здійснення його повноважень, розглянуті засади нормативно-правового регулювання етапів створення, становлення та діяльності Секретаріату Президента України, особливості його інституалізації, розвитку та побудови відносин з громадянським суспільством.Документ Правовий та соціальний статус іноземця та особи без громадянства(Форум права. - 2007. - № 1. – С. 26-33, 2007) Горбань, О. П.; Horban, O. P.З’ясовані місце й роль іноземця та особи без громадянства у суспільстві та державі як її членів; пояснена особливість їхнього правового статусу й зв’язок з громадянством іншої держави.Документ Сутність та особливості діяльності депутата Верховної Ради України(Форум права. - 2008. - № 1. – С. 104-107, 2008) Гошовський, В. С.; Hoshovskyi, V. S.Проведено аналіз трудової діяльності депутата Верховної Ради - досліджені особливості, що притаманні трудової діяльності депутата Верховної Ради та надане її визначення. The analysis of labor activity of the deputy of Verhovnaja Rada - the features inherent in labor activity of the deputy of Verhovnaja Rada is investigated and its definition is resulted. Выполнен анализ трудовой деятельности депутата Верховной Рады - исследованы особенности, присущие трудовой деятельности депутата Верховной Рады и приводится ее определение.Документ Генетичне прайвесі: проблеми правового захисту(Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. – 2008. - № 4. – С. 53-61, 2008) Серьогін, В. О.; Seryogin, V. O.З'ясовуються основні загрози прайвесі, породжені новітніми здобутками в галузі генетики, та формулюються засади правового регулювання в цій сфері, спрямовані на захист персональної генетичної інформації від протиправного збору й використання.Документ Президент України як суб’єкт управління у сфері приватизації об’єктів незавершеного та законсервованого будівництва(Форум права. - 2008. - № 3. – С. 442-447, 2008) Савенко, Н. В.; Savenko, N. V.Визначено місце Президента України у системі суб’єктів управління у сфері приватизації об’єктів незавершеного та законсервованого будівництва. Встановлено, що на Президента України покладається виконання особливих за характером функцій та повноважень у названій сфері, а відправною функцією виступає нормотворча.Документ Компетенція муніципальної поліції в країнах Євроcоюзу(Вісник Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна. Серія: Право. – 2009. – № 6. – С. 163-166., 2009) Гудзь, Т. І.; Gudz, T.У статті здійснено порівняльно-правовий аналіз компетенції муніципальної поліції в країнах Євросоюзу. Зроблено висновок, що муніципальна поліція відіграє роль своєрідного дублера та резерву національних поліцейських сил, а її підрозділи перш за все підпорядковуються органам та уповноваженим посадовим особам місцевого самоврядування.Документ Окремі питання правового статусу людини в державі(Форум права. – 2009. – № 2. – С. 44–49, 2009) Безусий, В. В.; Bezusyi, V. V.Виконано дослідження окремих питань правового статусу людини в державі; встановлено зміст юридичних гарантій прав, свобод і обов’язків особистості в суспільстві як сукупності закріплених у правових нормах умов і засобів, а також організаційно- правової діяльності юрисдикційних органів по їх застосуванню.Документ Обов’язки громадян як один з центральних елементів їх правового статусу(Форум права. – 2009. – № 2. – С. 389–393, 2009) Сирота, Д. І.; Syrota, D. I.Визначаються поняття, характерні риси обов’язків громадян як центрального елементу правового статусу останніх, а також наводиться їх класифікація.Документ Роль норм конституційного та цивільного прав у частині реалізації права на недоторканність житлового простору(Форум права. – 2009. – № 3. – С. 184–194, 2009) Горобець, Н. О.; Gorobets, N. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2731-9682Досліджується роль норм ст. 30 Конституції та ст. 311 ЦК України у врегулюванні відносин, що породжуються правом на недоторканність житлового простору. Зроблено висновок, що роль права на недоторканність житла у конституційному праві полягає у встановленні, забезпеченні та гарантуванні дотримання природного права як такого, а, відповідно у цивільному праві – охороні та регулюванні особистих немайнових відносин, у які вступає носій права на недоторканність житлового простору.Документ Міжнародно-правові стандарти конституційного права особи на недоторканність житла(Право і безпека.- 2009. - № 5 (32). С.29 - 32., 2009) Козир, О. В.; Kozyr, O. V.Досліджено міжнародно-правові стандарти конституційного права особи на недоторканність житла. Встановлено, що міжнародно-правовими стандартами цього права є: 1) визнання права особи на недоторканність житла за кожним індивідом незалежно від наявності громадянства чи будь-яких інших ознак; 2) недопущення державою свавільних чи незаконних посягань стосовно права особи на недоторканність житла; 3) необхідність законодавчого захисту від свавільних чи незаконних посягань стосовно права особи на недоторканність житла.Документ Реалізація конституційного права на вищу освіту і система зовнішнього незалежного оцінювання знань(Форум права. – 2009. – № 3. – С. 204–209, 2009) Гробова, В. П.; Grobova, V. Р.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1699-7824Досліджена правова база системи зовнішнього незалежного тестування в аспекті додержання конституційного права на освіту. Розглянуто закордонний досвід використання системи оцінювання здібностей випускників Шведським тестом оцінювання мислення.Документ Щодо визначення змісту категорії «особиста недоторканність»(Форум права. – 2009. – № 2. – С. 97–101, 2009) Гробова, В. П.; Grobova, V. Р.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1699-7824Стосовно розвитку ідеї особистої недоторканості в історії правової думки надане визначення змісту категорії «особиста недоторканість».Документ Бікамералізм: досвід Республіки Польща(Форум права. – 2010. – № 2. – С. 105–110, 2010) Гробова, В. П.; Grobova, V. Р.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1699-7824Щодо практики польського парламентаризму встановлено значний рівень демократичності в умовах діяльності двопалатного парламенту у зв’язку із більш тривалими та поміркованими процедурами прийняття рішень та більш адекватного представництва суспільства в органах влади.Документ Порядок вирішення питань, пов'язаних із громадянством, як різновид юридичного процесу(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2010. - № 2 (49). - С.111-120, 2010) Лазарєв, В. В.; Lazariev, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9468-0497Досліджено питання визначення місця процедур з питань громадянства у теорії юридичного процесу. Звернуто увагу на поняття, види і ознаки юридичного процесу.Документ Перевірка рівня знань мови як елемент процедури набуття громадянства України(Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна : № 945. Серія : Право. - 2010. - Вип. 8. - С. 247-249., 2010) Лазарєв, В. В.; Lazariev, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9468-0497У статті досліджено питання щодо перевірки рівня знань мови як однієї з вимог до набуття громадянства. Звернено увагу на зарубіжний досвід розв’язання цього питання. Запропоновано запозичення певних елементів досвіду зарубіжних країн з метою інтеграції його у законодавство України про громадянство.Документ Зміст і обсяг права на недоторканність приватного життя (прайвесі)(Вісник Академії правових наук України. - 2010. - № 4. - С. 88-97, 2010) Серьогін, В. О.; Seryogin, V. O.Зроблено системний аналіз аспектів змісту і обсягу права на недоторканність приватного життя (прайвесі).Документ Система законодавства про громадянство України(Право і безпека. - 2010. - № 2. - С. 11-15, 2010) Лазарєв, В. В.; Lazariev, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9468-0497Досліджено питання стосовно законодавчого регулювання набуття і припинення громадянства. Звернуто увагу на поняття «правове регулювання» громадянства. Розглянуто місце підзаконних актів у структурі системи законодавства України про громадянство.