Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ, 2010, № 4 (51), частина 1
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/6866
Переглянути
Документ Аналіз системи методів кримінологічного впливу(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 121-128, 2010) Литвинов, О. М.; Lytvynov, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2952-8258Проаналізовано систему методів кримінологічного впливу, розглянуто основні форми їх реалізації в процесі функціонування механізму протидії злочинності. System of methods of criminological influence is analyzed; main forms of their realization in the process of crime counteraction’s mechanism functioning are considered. Проанализирована система методов криминологического воздействия, рассмотрены основные формы их реализации в процессе функционирования механизма противодействия преступности.Документ Державне управління у сфері фінансів на українських землях у останній чверті XVIII ст.(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 81-90, 2010) Головко, О. М.; Holovko, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1459-5434Розглянуто питання управління державними фінансами на українських землях у останній чверті ХVІІІ ст. У цей період відбувалися процеси поділу українських земель між Російською та Австрійською імперіями. При цьому на Лівобережжі була ліквідована українська державність автономного характеру – Гетьманщина. Були запроваджені типологічно подібні імперські системи управління державними фінансами, які поєднували відповідні повноваження місцевої адміністрації загальної компетенції та спеціалізований місцевий фінансовий апарат, націлений передусім на стягнення податків. Some problems of state finances management on Ukrainian lands during the last quarter of VIII century are studied. This period was characterized by the processes of Ukrainian lands’ division among Russian and Austrian Empires. Ukrainian statehood of autonomous character – Hetmanshina was liquidated on the Left-bank. Typological similar imperial managing systems of state finances, which united authorities of local administration of general competence and specialized local financial machinery directed on taxes recovery were introduced. Рассмотрены вопросы управления государственными финансами на украинских землях в последней четверти VIII ст. Этот период был характерен процессами раздела украинских земель между Российской и Австрийской империями. При этом на Левобережье была ликвидирована украинская государственность автономного характера – Гетманщина. Были введены типологически подобные имперские системы управления государственными финансами, которые объединяли полномочия местной администрации общей компетенции и специализированный местный финансовый аппарат, нацеленный прежде всего на взыскание налогов.Документ Еволюція податку з доходів фізичних осіб у новітній час(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 115-120, 2010) Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6046-0178; Греченко, В. В.; Hrechenko, V. V.Досліджено практику застосування податку з доходів фізичних осіб протягом ХХ ст. на прикладі США, Японії, СРСР, виявлено її основні тенденції. The practice of implementation the tax from physical persons’ profits during the ХХ-th century on the example of the USA, Japan, USSR is researched; its main tendencies are determined. Исследована практика применения налога с доходов физических лиц на протяжении ХХ в. на примере США, Японии, СССР, определены её основные тенденции.Документ Криміналістична класифікація злочинів, що вчиняються в бюджетній сфері України(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 175-180, 2010) Степанюк, Р. Л.; Stepaniuk, R. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8201-4013На основі аналізу наукової літератури та судової практики запропоновано криміналістичну класифікацію злочинів, що вчиняються в бюджетній сфері України. Criminalistic classification of crimes committed in the budgetary sphere of Ukraine is offered on the base of the scientific literature and legal practice analysis. На основе анализа научной литературы и судебной практики предложена криминалистическая классификация преступлений, совершаемых в бюджетной сфере Украины.Документ Надзвичайне законодавство Російської імперії в кінці XIX – на початку XX ст.(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 99-106, 2010) Холод, Ю. А.; Kholod, Yu. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1264-7656Висвітлено правовий режим виняткового стану за російським законодавством ХІХ – початку ХХ ст. Досліджено систему надзвичайного законодавства Російської імперії, розглянуто практику його використання. This article is devoted to the state of emergency legal regime according to Russian legislation of XIX-th – beginning of XX-th centuries. The system of legislation of emergency in Russian Empire is researched; the practice of its implementation is considered in this article. Освещен правовой режим исключительного положения по российскому законодательству ХІХ – начала ХХ ст. Исследована система чрезвычайного законодательства Российской империи, рассмотрена практика его применения.Документ Поняття процесуального представництва: проблеми дефініції(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 37-44, 2010) Джафарова, М. В.; Dzhafarova, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6203-0027Проаналізовано ряд наукових підходів до визначення змісту поняття процесуальне представництво, досліджено його правову природу, висловлено власні погляди щодо його формулювання. Some scientific approaches about the content of procedural representation concept are analyzed. Its legal nature is researched; author’s own views according its formation are expressed. Проанализированы научные подходы к содержанию понятия процессуального представительства, исследована его правовая природа, изложены собственные взгляды относительно его формулирования.Документ Попередження крадіжок культурних цінностей підрозділами карного розшуку(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 135-140, 2010) Шендрик, В. В.; Shendrik, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-8967-7223; Ковальов, В. В.; Kovalov, V. V.У статті розглянуто шляхи попередження крадіжок культурних цінностей підрозділами карного розшуку, внесено пропозиції щодо підвищення їх ефективності. The ways of the cultural values thefts’ prevention by the units of criminal search are examined in the article. Some offers concerning their efficiency growth are introduced. В статье рассмотрены пути предупреждения краж культурных ценностей подразделениями уголовного розыска, внесены предложения по повышению их эффективности.Документ Правовий нігілізм: український досвід(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 16-22, 2010) Шульга, А.М.; Shulga, A.M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7634-3665Репрезентовано ціннісний підхід до права в контексті з’ясування природи правового нігілізму, указано на низку рис основних історичних етапів його розвитку в Україні. The valuable approach to the law in a context of finding-out the nature of legal nihilism is offered; a number of characteristics of the basic historical stages of its development in Ukraine is specified. Предложен ценностный подход к праву в контексте выяснения природы правового нигилизма, указан ряд черт основных исторических этапов его развития в Украине.Документ Проблеми запобігання військовим злочинам(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 128-134, 2010) Пузиревський, Є. Б.; Puzyrevskyi, Ye. B.Розглянуто проблемні питання організації та здійснення запобігання військовим злочинам. Запропоновано розгалужену систему заходів впливу на відповідні детермінанти. Some issues of the organization and realization of the military crimes’ prevention are examined. The wide system of influence measures over the proper departments is offered. Рассмотрены проблемные вопросы организации и осуществления предотвращения воинских преступлений. Предложена широкая система мер воздействия на соответствующие детерминанты.Документ Проблеми розмежування правовідносин, які виникають під час оперативно-розшукової діяльності органів внутрішніх справ(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 159-167, 2010) Букін, М. П.; Bukin, M. P.Визначено особливості адміністративно-правових відносин, які виникають під час оперативно-розшукової діяльності органів внутрішніх справ. Уточнено повноваження підрозділів, які здійснюють оперативно-розшукову діяльність, що регламентуються нормами адміністративного законодавства. Тhe features of administrative and legal relations, which appear during the investigation and search activity of the police, are determined. Authorities of the units realizing the investigation and search activity, regulated by the norms of administrative legislation are specified. Определены особенности административно-правовых отношений, которые возникают во время оперативно-розыскной деятельности органов внутренних дел. Уточнены полномочия подразделений, осуществляющих оперативно-розыскную деятельность, которые регламентируются нормами административного законодательства.Документ Профілактична діяльність слідчого у справах про хабарництво, вчинене в правоохоронній сфері(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 180-187, 2010) Приходько, О. В.; Prykhodko, O. V.Наведено типові причини та умови хабарництва, вчиненого в правоохоронній сфері, розглянуто основні положення профілактичної діяльності слідчого у справах про зазначені злочини. The typical causes and the circumstances of bribery, committed in a lawenforcement sphere are indicated; the basic positions of the investigator’s preventive activity in the mentioned criminal cases are examined. Указаны типичные причины и условия взяточничества, совершаемого в правоохранительной сфере, рассмотрены основные положения профилактической деятельности следователя по делам об указанных преступлениях.Документ Специфіка професійної правосвідомості та правової культури працівників органів внутрішніх справ(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51), ч. 1. – С. 22-28, 2010) Пінська, О. С.; Пінська, О. С.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5169-0123; Устименко, О. С.Розглянуто поняття професійної правової свідомості та правової культури працівників органів внутрішніх справ. Розкрито особливості професійної правосвідомості та правової культури і фактори, які впливають на формування цих якостей у працівників ОВС. Рассмотрены понятия профессионального правосознания и правовой культуры работников органов внутренних дел. Раскрыты особенности профессионального правосознания и правовой культуры и факторы, которые влияют на формирование этих качеств у работников ОВД. The notions of professional legal awareness and legal culture of police officers are studied. The features of professional legal awareness, legal culture and factors, which influence on these features’ formation among police officers, are disclosed.Документ Становлення і розвиток владних інститутів Київської Русі в історіографії(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 70-81, 2010) Погрібний, І. М.; Pohribnyi, I. M.; Сворак, С. Д.; Svorak, S. D.На основі аналізу широкого кола монографій та наукових публікацій українських та російських авторів – істориків держави та права висвітлено загальні та специфічні тенденції та погляди різних державницьких шкіл на процеси формування владних структур Київської Русі. Analyzing a wide range of monographs and scientific publications of Ukrainian and Russian historians of state and law, general and specific tendencies and views of various schools on formation process of power bodies in Kievan Rus are disclosed. На основе анализа широкого круга монографий и научных публикаций украинских и русских авторов – историков государства и права раскрыты общие и специфические тенденции и взгляды разных исторических школ на процессы формирования властных структур Киевской Руси.Документ Суб’єкти права законодавчої ініціативи в зарубіжних країнах(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 53-59, 2010) Перерва, Ю. М.; Pererva, Yu. M.Досліджено коло суб’єктів законодавчої ініціативи в парламентах зарубіжних країн. Зокрема, визначено поняття «право законодавчої ініціативи» та розглянуто його співвідношення з поняттям «законодавча ініціатива». Встановлено, що право законодавчої ініціативи може належати парламенту (окремим депутатам, колективам депутатів, комітетам, комісіям), виконавчій владі, главі держави, суб’єктам федерації (адміністративно-територіальних одиниць), виборцям, політичним партіям, громадським організаціям. Зроблено висновок, що залежно від кількості суб’єктів, що мають таке право, можна виділити односуб’єктну, двосуб’єктну та багатосуб’єктну законодавчу ініціативу. Subjects of the legislative initiative in the foreign countries’ parliaments are examined. The concept «The right of the legislative initiative» in particular is defined; its correlation with the concept «The legislative initiative» is viewed. It is determined that the right of the legislative initiative may belong to a parliament (to separate deputies, collectives of deputies, committees, commissions), executive power, the head of the country, subjects of federation (administrative and territorial units), electors, political parties, public organizations. A conclusion is made, that depending on the number of subjects that have such a right it is possible to mark out monosubject, double-subject and multi-subject legislative initiative. Исследован круг субъектов законодательной инициативы в парламентах зарубежных стран. В частности, определено понятия «право законодательной инициативы» и рассмотрено его соотношение с понятием «законодательная инициатива». Установлено, что право законодательной инициативы может принадлежать парламенту (отдельным депутатам, коллективам депутатов, комитетам, комиссиям), исполнительной власти, главе государства, субъектам федерации (административно-территориальных единиц), избирателям, политическим партиям, общественным организациям. Сделан вывод, что в зависимости от количества субъектов, которые имеют такое право, можно выделить односубъектную, двухсубъектную и многосубъектную законодательную инициативу.Документ Форми ухилень від відбування покарання у виді громадських робіт(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 152-158, 2010) Байлов, А. В.; Bailov, A. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6900-1915; Халимон, С. І.; Khalymon, S. I.Проаналізовано форми ухилення від відбування покарання у виді громадських робіт, передбачені ст. 40 Кримінально-виконавчого кодексу України. Запропоновано зміни до чинного кримінально-виконавчого законодавства. The forms of evasion form public works specified in the article 40 of the Penal Code of Ukraine are analyzed. Some alterations to the penal legislation in force are offered. Проанализированы формы уклонения от отбывания наказания в виде общественных работ, предусмотренные ст. 40 Уголовно-исполнительного кодекса Украины. Предложены изменения в действующее уголовно-исполнительное законодательство.Документ Щодо питання розмежування видів судової юрисдикції(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 4 (51). Ч. 1. – С. 29-36, 2010) Юшкевич, О. Г.; Iushkevych, O. G.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0024-6070На основі проведеного аналізу національного законодавства визначено особливості розмежування адміністративної юрисдикції від конституційної, цивільної та господарської. The features of the differentiation between the administrative jurisdiction and the constitutional, civil and economic jurisdictions basing on the analysis of national legislation are determined. На основе проведенного анализа национального законодательства определены особенности разграничения административной юрисдикции от конституционной, гражданской и хозяйственной.