Samoarkhivatsiia vchenykh KhNUVS
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/9577
Переглянути
1 результатів
Результати пошуку
Публікація Developing communication competence in higher education(Інноваційна педагогіка. ‒ 2024. ‒ Вип. 67, т. 2. ‒ С. 55-58, 2024) Pochuieva, V.V.; Почуєва, В.В.; Почуєва Валентина ВікторівнаСтаття присвячена одній з актуальних проблем сучасної педагогіки – комунікативній компетенції та її формуванню у процесі навчання професійного спілкування. Розкривається суть комунікативної компетенції та підкреслюється, що вона передбачає здатність встановлювати і підтримувати необхідні контакти з іншими людьми, певну сукупність знань, умінь і навичок, що забезпечують ефективне спілкування. Характеризується компонентний склад комунікативної компетенції як складного наукового поняття. Розглядаються об’єкти навчання та контролю сформованості вмінь та навичок усного ділового спілкування на різних рівнях підготовки у вищій школі, що є необхідною умовою успішної професійної діяльності у сфері міжнародної співпраці. Зазначається, що комунікативна компетенція буде успішно реалізована лише в тому разі, якщо вона відповідає професійним умінням і навичкам, закладеним у кваліфікаційних характеристиках фахівців певного профілю. Процес професійного спілкування між партнерами у сфері міжкультурного співробітництва реалізується у різних формах. У статті аналізуються такі види ділового спілкування, як ділова бесіда, ділова телефонна розмова, переговори і презентація: пропонуються дефініції, визначаються цілі та структура, описуються сфери, функції та фази розгортання різних видів ділового спілкування. При цьому підкреслюється, що основна відмінність між ними полягає в ступені складності обговорюваних учасниками питань. Проаналізовано передумови ефективності формування комунікативних умінь та навичок. Обґрунтовано, що комунікативна компетенція є важливим компонентом успішного мовного спілкування, що підкріплюється мовними навичками і мовними вміннями та забезпечує готовність до мовної взаємодії та взаєморозуміння. У контексті сучасної концепції професійної освіти, що ставить перед вищою школою завдання по розвитку у студентів комунікативної компетенції, сформованість навичок професійно-ділового спілкування дає змогу майбутнім фахівцям успішно орієнтуватися у сфері професійної діяльності, взаємодіяти між собою та розв’язувати професійні проблеми, забезпечує можливість стати професіоналами у своїй справі.