Юридичні науки. Правоохоронна діяльність (Law sciences. Law enforcement)No Descriptionhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/1052024-03-28T08:48:50Z2024-03-28T08:48:50Z107971До проблеми імплементації зарубіжного досвіду професійної підготовки поліцейських в українські правові реаліїДіденко, В. В.Didenko, V. V.https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/204852024-03-28T00:01:09Z2023-01-01T00:00:00Zdc.title: До проблеми імплементації зарубіжного досвіду професійної підготовки поліцейських в українські правові реалії
dc.contributor.author: Діденко, В. В.; Didenko, V. V.
dc.description.abstract: Узагальнено найбільш позитивний зарубіжний досвід у сфері професійної підготовки поліцейських та можливості його імплементації в українські правові реалії. Наголошено, що в Україні, на прикладі провідних країн Європи, необхідно запровадити інститут професійної підготовки керівників. Констатовано, що доцільною є монополізація сектору професійної підготовки поліцейських шляхом наділення правом формувати професійні поліцейські кадри виключно спеціалізовані навчальні установи. Зроблено висновок, що важливою є зміна моделі професійної підготовки поліцейських, яка має прямо впливати на службову кар’єру.; The relevance of the article lies in the fact that the reform of law enforcement agencies
of the state concentrates various legal and organizational processes aimed at building a
new regulatory and legal basis for the activities of these agencies and ensuring the correct and effective coordination of the work of their representatives. One of the most important
aspects of reform is always the study of foreign experience. This allows us to see how the
work of law enforcement agencies is ensured in the territory of other states, to highlight
positive examples of this experience for use in Ukrainian realities, as well as to get
rid of clearly negative factors in advance that have a destructive effect on the internal
system of ensuring law and order in the country. At the same time, the study of foreign
approaches is effective not only in terms of improving the law enforcement sector as a
whole, but also individual constituent bodies that are part of the law enforcement system,
for example, the National Police of Ukraine. The purpose of the article is: to summarize
the foreign experience of professional training of police officers and to work out the
possibilities of its use in Ukraine. The article, based on the analysis of scientific views of
scientists, summarizes the most positive foreign experience in the field of professional
training of police officers in Ukrainian legal realities. It was emphasized that in Ukraine,
following the example of leading European countries, it is necessary to introduce an
institute for professional training of managers. It was established that it is expedient
to monopolize the sector of professional training of policemen by granting the right to
train professional police personnel exclusively to specialized educational institutions. It
was concluded that it is important to change the model of professional training of police
officers, which should directly affect the official career. In many foreign countries, taking
a position specific to the nature of work, for example, a detective, obliges a police officer:
first, to have work experience in the police profession; secondly, to have an appropriate
level of education; thirdly, to complete a training course in specialized educational police
institutions. Such a model is acceptable and effective for borrowing, but requires the
following to be fixed at the legislative level: 1) gradation of the necessary experience
of previous work in the police to occupy a position that involves work in a specific
direction; 2) the requirement regarding the need to complete specialized courses before
taking up positions that involve work in a specific direction. Such courses will make it
possible to create a process of reorientation of police officers who seek to change the field
of their official activity or advance in their official career.; Обобщен наиболее позитивный зарубежный опыт в сфере профессиональной подготовки сотрудников полиции и возможности его имплементации в украинские правовые реалии. Подчеркивается, что в Украине, по примеру ведущих европейских стран, необходимо внедрить институт профессиональной подготовки руководителей. Констатируется целесообразность монополизации сектора профессиональной подготовки сотрудников полиции путем предоставления права формирования профессиональных полицейских кадров исключительно специализированным учебным заведениям. Сделан вывод о необходимости изменения модели профессиональной подготовки сотрудников полиции, что должно напрямую влиять на служебную карьеру.
2023-01-01T00:00:00ZПоняття та особливості військовослужбовців як суб’єктів трудового праваХортюк, Н. В.Khortiuk, N. V.https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/204842024-03-28T00:01:42Z2023-01-01T00:00:00Zdc.title: Поняття та особливості військовослужбовців як суб’єктів трудового права
dc.contributor.author: Хортюк, Н. В.; Khortiuk, N. V.
dc.description.abstract: Розкрито сутнісний зміст поняття «військовослужбовець». Узагальнено загальнотеоретичні підходи щодо тлумачення термінів «суб’єкт права» та «суб’єкт трудового права», на основі чого було запропоновано авторське визначення поняття військовослужбовців як суб’єктів трудового права. Наголошено, що військовослужбовці як суб’єкти трудового права, представляють собою особливу категорію працівників, які здійснюють трудову (службову) діяльність в Збройних силах України та/або інших воєнізованих підрозділах, на основі укладення трудового договору (контракту) і його діяльність спрямовано на забезпечення та захист держави, її територіальної цілісності, кордонів, тощо. Незважаючи на те, що військовослужбовці підкорюються воєнній ієрархії, нормам та правилам, а також виконує специфічні функції, вони також мають ряд гарантії економічного, соціального та іншого характеру, які передбачені нормами трудового законодавства. А відтак, цілком справедливим буде говорити про те, що в якості суб'єктів трудового права, військовослужбовці мають право на визначені умови праці, відпустки, соціальні гарантії та інші трудові вигоди, які є загальноприйнятними для працівників у різних сферах суспільного життя.; The relevance of the article lies in the fact that in the conditions of a full-scale war,
economic and social crisis, as well as large-scale involvement of citizens in the defense
of our state, an important issue is the provision and protection of the rights, freedoms
and interests of military personnel. This issue is particularly acute in the framework of
regulation of the legal status of military personnel as subjects of labor law. After all,
despite all the specifics of the powers exercised, military personnel have a special set of
rights in the field of remuneration, regulation of working hours, rest time, etc. In addition,
the labor legislation itself regulates such an important issue as social security of these
subjects, which is critically necessary to ensure a dignified life and work of servicemen
and their family members. The article, based on the analysis of the scientific views of
scientists and the norms of the current legislation, reveals the essential meaning of the
concept of "military serviceman". General theoretical approaches to the interpretation
of the terms "subject of law" and "subject of labor law" are summarized, on the basis of
which the author's definition of the concept of military personnel as subjects of labor law
was proposed. The key features that characterize military personnel as subjects of labor
law are highlighted. It was concluded that military personnel, as subjects of labor law,
represent a special category of employees who perform labor (service) activities in the
Armed Forces of Ukraine and/or other paramilitary units, based on the conclusion of an
employment contract (contract), and their activities are aimed at ensuring and protection
of the state, its territorial integrity, borders, etc. Despite the fact that military personnel
obey the military hierarchy, norms and rules, as well as perform specific functions, they
also have a number of guarantees of an economic, social and other nature, which are
provided for by the norms of labor legislation. Therefore, it would be quite fair to say that,
as subjects of labor law, military personnel have the right to certain working conditions,
vacations, social guarantees and other labor benefits that are generally accepted for
workers in various spheres of social life. Therefore, the specificity of military personnel
as subjects of labor law is determined by the following factors: first, the presence of
special requirements for persons who seek to acquire the status of military personnel;
secondly, the legal status of military personnel is regulated by a combination of special
legislation (aimed at regulating the direct performance of military duty), as well as labor
legislation, which regulates certain general aspects of work (service) of the studied
category of employees, in particular: wages, vacations , social security, etc.; thirdly, the
specifics of the tasks performed by military personnel during their service, as well as the
conditions in which they perform them.; Раскрывается сущностное содержание понятия «военнослужащий». Обобщены теоретические подходы к трактовке терминов «субъект права» и «субъект трудового права», на основе которых предложено авторское определение понятия военнослужащих как субъектов трудового права. Подчеркивается, что военнослужащие как субъекты трудового права представляют собой особую категорию работников, которые осуществляют трудовую (служебную) деятельность в Вооруженных Силах Украины и/или других военизированных формированиях, на основании заключения трудового договора (контракта) и его деятельность направлена на обеспечение и защиту государства, его территориальной целостности, границ и т.д. Несмотря на то, что военнослужащие подчиняются воинской иерархии, нормам и правилам, а также выполняют специфические функции, они имеют ряд гарантий экономического, социального и иного характера, которые предусмотрены нормами трудового законодательства. Поэтому военнослужащие, как субъекты трудового права, имеют право на определенные условия труда, отпуска, социальные гарантии и другие трудовые льготы, которые в целом приемлемы для работников в различных сферах общественной жизни.
2023-01-01T00:00:00ZПроблеми запровадження концепції флексік’юріті при використанні нетипових форм зайнятостіГусаров, О. С.Husarov, O. S.https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/204832024-03-28T00:00:48Z2023-01-01T00:00:00Zdc.title: Проблеми запровадження концепції флексік’юріті при використанні нетипових форм зайнятості
dc.contributor.author: Гусаров, О. С.; Husarov, O. S.
dc.description.abstract: Звернено увагу на ключові аспекти, які слід враховувати при запровадженні ідеї концепції флексік’юріті для вдосконалення використання нетипових форм зайнятості в Україні. Окреслено кроки, які необхідно здійснити законодавцю з метою забезпечення належного втілення тих ідей концепції флексік’юріті, які передбачають соціальний захист трудового населення, зокрема тих громадян, що реалізують свою здатність до праці через нетипові форми зайнятості. Зроблено висновок, що для забезпечити належного втілення тих ідей концепції флексік’юріті, які передбачають соціальний захист трудового населення, зокрема, тих громадян,
що реалізують свою здатність до праці через нетипові форми зайнятості, необхідно: – створити необхідні умови для належної реалізації принципу «трипатризму», тобто конструктивного діалогу між сторонами соціального діалогу, а саме працівниками, роботодавцями та державою.; The article, based on the analysis of the scientific views of scientists and the norms
of the current legislation, draws attention to the key aspects that should be taken into
account when introducing the idea of the flexicurity concept to improve the use of
atypical forms of employment in Ukraine. The steps that must be taken by the legislator
in order to ensure the proper implementation of those ideas of the concept of flexicurity,
which provide for the social protection of the working population, in particular those
citizens who realize their ability to work through atypical forms of employment, are
outlined. It was concluded that in order to ensure the proper implementation of the ideas
of the concept of flexicurity, which provide for the social protection of the working
population, in particular, those citizens who realize their ability to work through atypical
forms of employment, it is necessary to: – create the necessary conditions for the proper
implementation of the principle of "tripatrism", i.e. constructive dialogue between the
parties of social dialogue, namely employees, employers and the state. In the conditions
of the development of atypical forms of employment, solving this issue is a particularly
important step, since quite often hired workers, included in the production process
precisely because of such forms, bear increased risks of violation of their labor rights and
legitimate interests, in particular due to gaps in labor legislation. The specified principle
is designed to prevent violations of the balance of interests of employees and employers,
regardless of the forms of employment used. That is, it is the method of social partnership,
active and meaningful dialogue between the participants of relations that mediate the
production process, that is one of the key tools of influencing the above-mentioned
flexibility, determining its reasonable limits. In such conditions, at the institutional level,
a special role is assigned to professional associations that protect the rights and legitimate
interests of workers, and at the regulatory and legal level, contractual regulation of labor
relations; – introduction of an effective strategy for overcoming unemployment both at the
national and regional levels; – guaranteeing proper financial support of the economically
inactive population. However, at the same time, such provision should not compete with
a person's labor income. That is, the state is obliged to protect a person's income in the
event of his temporary incapacity for work or due to his loss of work for other reasons,
at the same time, this guaranteed income should not undermine the motivation to work;
– giving priority to long-term employment, regardless of the forms of implementation of
the latter; – creation of conditions for accessible and unhindered professional training,
retraining, and advanced training of the working population.; Обращается внимание на ключевые аспекты, которые следует учитывать при внедрении идеи концепции флексикъюрити для улучшения использования нетипичных форм занятости в Украине. Обозначены шаги, которые необходимо предпринять законодателю для того, чтобы обеспечить надлежащую реализацию тех идей концепции гибкости, которые предусматривают социальную защиту работающего населения, в частности тех граждан, которые реализуют свою трудоспособность через нетипичные формы занятости.
2023-01-01T00:00:00ZThe role of economic security in ensuring competitive economic development of agricultural enterprisesVolyk, S.Orel, A.Senchyk, I. I.Сенчук, І. І.https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/204512024-03-26T00:01:09Z2023-01-01T00:00:00Zdc.title: The role of economic security in ensuring competitive economic development of agricultural enterprises
dc.contributor.author: Volyk, S.; Orel, A.; Senchyk, I. I.; Сенчук, І. І.
dc.description.abstract: The subject of the research is the study of economic security as one of the factors of competitive economic development of agricultural enterprises. Methodology. The article uses general scientific methods, in particular, theoretical generalisation, methods of analysis and synthesis, statistical analysis, and graphical methods to visualise the results of the study. The aim is to analyse the role of economic security in ensuring competitive economic development of agricultural enterprises. Conclusion. A reliable system of economic security is a crucial condition for the effective functioning of any business entity in a market environment. Ukrainian agricultural enterprises face numerous problems, such as depreciation of resource potential, insufficient financial and information support, and low level of management qualifications, which limit their ability to ensure economic security on their own. Identification, avoidance and neutralisation of various threats that can destabilise the functioning of an enterprise and threaten its economic interests are becoming the main tasks for every business entity. The development of an effective system of economic security and the introduction of mechanisms and tools for its management require a systematic study of both theoretical and applied aspects of the management of economic security of agricultural enterprises. The place of economic security in the competitive economic development of agricultural enterprises is decisive for the creation of sustainable and prosperous activities in the conditions of market competition. It becomes a fundamental element of competitiveness, which is the ability of enterprises to operate and develop effectively in an uncertain market environment. The main aspects of the role of economic security in the competitive economic development of agricultural enterprises include protection from external and internal risks, reputation management, support for innovation and technological development, financial stability, participation in market competition and sustainability of production. These aspects are generalised into a single practical system of economic security, which is the basis for the competitive economic development of agricultural enterprises.; Предметом дослідження є дослідження економічної безпеки як одного із чинників конкурентоспроможного економічного розвитку аграрних підприємств. Методологія. У статті використано загальнонаукові методи, зокрема теоретичне узагальнення, методи аналізу та синтезу, статистичного аналізу, графічні методи візуалізації результатів дослідження. Мета – проаналізувати роль економічної безпеки в забезпеченні конкурентоспроможного економічного розвитку аграрних підприємств. Висновок. Надійна система економічної безпеки є вирішальною умовою ефективного функціонування будь-якого суб’єкта господарювання в ринкових умовах. Українські аграрні підприємства стикаються з численними проблемами, такими як зношеність ресурсного потенціалу, недостатнє фінансове та інформаційне забезпечення, низький рівень кваліфікації менеджменту, що обмежує їх здатність самостійно забезпечувати економічну безпеку. Виявлення, уникнення та нейтралізація різноманітних загроз, які можуть дестабілізувати функціонування підприємства та загрожувати його економічним інтересам, стають основними завданнями кожного суб’єкта господарювання. Розробка ефективної системи економічної безпеки та запровадження механізмів і засобів її управління потребують системного дослідження як теоретичних, так і прикладних аспектів управління економічною безпекою аграрних підприємств. Місце економічної безпеки в конкурентоспроможному економічному розвитку аграрних підприємств є визначальним для створення сталої та процвітаючої діяльності в умовах ринкової конкуренції. Вона стає фундаментальним елементом конкурентоспроможності, яка є здатністю підприємств ефективно працювати та розвиватися в умовах невизначеності ринкового середовища. До основних аспектів ролі економічної безпеки в конкурентоспроможному економічному розвитку аграрних підприємств належать захист від зовнішніх і внутрішніх ризиків, управління репутацією, підтримка інноваційно-технологічного розвитку, фінансова стабільність, участь у ринковій конкуренції та сталість виробництва. Ці аспекти узагальнено в єдину практичну систему економічної безпеки, яка є основою конкурентоспроможного економічного розвитку аграрних підприємств.; Предметом исследования является изучение экономической безопасности как одного из факторов конкурентоспособного экономического развития сельскохозяйственных предприятий. Методология. В статье использованы общенаучные методы, в частности теоретическое обобщение, методы анализа и синтеза, статистический анализ, а также графические методы визуализации результатов исследования. Цель – проанализировать роль экономической безопасности в обеспечении конкурентоспособного экономического развития сельскохозяйственных предприятий. Заключение. Надежная система экономической безопасности является важнейшим условием эффективного функционирования любого субъекта хозяйствования в рыночной среде. Украинские сельскохозяйственные предприятия сталкиваются с многочисленными проблемами, такими как обесценивание ресурсного потенциала, недостаточное финансовое и информационное обеспечение, а также низкий уровень квалификации менеджеров, которые ограничивают их возможности самостоятельно обеспечивать экономическую безопасность. Выявление, предотвращение и нейтрализация различных угроз, способных дестабилизировать функционирование предприятия и угрожать его экономическим интересам, становятся основными задачами для каждого субъекта хозяйствования. Разработка эффективной системы экономической безопасности и внедрение механизмов и инструментов ее управления требуют систематического изучения как теоретических, так и прикладных аспектов управления экономической безопасностью сельскохозяйственных предприятий. Место экономической безопасности в конкурентном экономическом развитии сельскохозяйственных предприятий является определяющим для создания устойчивой и процветающей деятельности в условиях рыночной конкуренции. Оно становится основополагающим элементом конкурентоспособности, то есть способностью предприятий эффективно работать и развиваться в условиях неопределенности на рынке. К основным аспектам роли экономической безопасности в конкурентном экономическом развитии сельскохозяйственных предприятий относятся защита от внешних и внутренних рисков, управление репутацией, поддержка инновационного и технологического развития, финансовая устойчивость, участие в рыночной конкуренции и устойчивость производства. Эти аспекты обобщены в единую практическую систему экономической безопасности, которая является основой конкурентоспособного экономического развития сельскохозяйственных предприятий.
2023-01-01T00:00:00ZПравотворчість, як важлива адміністративно-правова форма забезпечення територіальної оборони Національною гвардією УкраїниМартинюк, А. В.Martyniuk, A. V.https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/204492024-03-26T00:00:50Z2023-01-01T00:00:00Zdc.title: Правотворчість, як важлива адміністративно-правова форма забезпечення територіальної оборони Національною гвардією України
dc.contributor.author: Мартинюк, А. В.; Martyniuk, A. V.
dc.description.abstract: Наголошено, що Національна гвардія України, в особі її компетентних органів і посадових осіб, хоча безпосередньо і не приймають законів, втім мають можливість впливати на зміст положень законодавчих і підзаконних (зокрема відомчих) нормативно-правових актів через: здійснення законопроєктної роботи, аналізу стану правозастосовної практики у відповідній сфері і підготовки у зв’язку із цим відповідних пропозицій та рекомендацій щодо внесення змін і доповнень до чинного законодавства з питань територіальної оборони.; It is emphasized that the National Guard of Ukraine, in the person of its competent bodies and officials, although they do not directly adopt laws, nevertheless have the opportunity to influence the content of the provisions of legislative and sub-legislative (in particular, departmental) normative legal acts through: implementation of law-drafting work, analysis of the state of law enforcement practices in the relevant field and preparation in connection with this of relevant proposals and recommendations regarding amendments and additions to the current legislation on territorial defense.; Отмечено, что Национальная гвардия Украины, в лице ее компетентных органов и должностных лиц, хотя непосредственно и не принимают законы, имеют возможность влиять на содержание положений законодательных и подзаконных (в том числе ведомственных) нормативно-правовых актов через: осуществление законопроектной работы, анализа состояния правоприменительной практики в соответствующей сфере и подготовки в связи с этим соответствующих предложений и рекомендаций по
внесение изменений и дополнений в действующее законодательство по вопросам территориальной обороны.
2023-01-01T00:00:00ZPeculiarities of the regulation of personal non-propertyrightswhen concluding sportscontractsIasechko, S. V.Ясечко, С. В.https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/204482024-03-26T00:00:46Z2023-01-01T00:00:00Zdc.title: Peculiarities of the regulation of personal non-propertyrightswhen concluding sportscontracts
dc.contributor.author: Iasechko, S. V.; Ясечко, С. В.
dc.description.abstract: У статті розглядається регулювання особистих немайнових прав спортсменів у контексті сучасних договірних конструкцій, які використовуються в їх професійній діяльності. Автор обґрунтовує, що контракти, які використовуються в професійному спорті, мають свої особливості. У статті проаналізовано європейське та українське законодавство та індивідуальні договори за участю спортсменів, що дає змогу зробити висновок про наявність та використання нетипових договірних конструкцій у цій сфері. Загалом у статті наголошується на необхідності використання договірних конструкцій для регулювання не лише професійної діяльності спортсменів, а й регулювання особистих немайнових прав, що є більш ніж актуальним у сучасних умовах.; This article examines the regulation of the personal non-property rights of athletes in the context of modern contractual structures used in their professional activities. The author justifies that contracts used in professional sports have their own characteristics. The article analyzes European and Ukrainian legislation and individual contracts with the participation of athletes, which makes it possible to draw a conclusion about the presence and use of atypical contractual structures in this field. In general, the article emphasizes the need to use contractual structures to regulate not only the professional activities of athletes but also the regulation of personal non-property rights, which is more than topical in modern conditions.; В данной статье рассматривается регулирование личных неимущественных прав спортсменов в контексте современных договорных конструкций, используемых в их профессиональной деятельности. Автор обосновывает, что контракты, используемые в профессиональном спорте, имеют свои особенности. В статье анализируется европейское и украинское законодательство и отдельные договоры с участием спортсменов, что позволяет сделать вывод о наличии и использовании нетипичных договорных конструкций в данной сфере. В целом в статье подчеркивается необходимость использования договорных конструкций для регулирования не только профессиональной деятельности спортсменов, но и регулирования личных неимущественных прав, что более чем актуально в современных условиях.
2023-01-01T00:00:00ZЩодо розуміння сутності безпеки на автомобільному транспорті загального користуванняГрибан, М. М.Hryban, M. M.https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/204472024-03-26T00:01:13Z2023-01-01T00:00:00Zdc.title: Щодо розуміння сутності безпеки на автомобільному транспорті загального користування
dc.contributor.author: Грибан, М. М.; Hryban, M. M.
dc.description.abstract: Зазначено, що сутність безпеки на автомобільному транспорті загального користування як об’єкта нагляду (контролю) можна розкрити крізь такі особливості: особлива мета та перелік завдань, які стоять перед забезпеченням безпеки на автомобільному транспорті загального користування; нерозривний зв’язок з новітніми соціально-економічними, урбанізаційними реаліями та підходами до розуміння транспорту; спрямованість на модернізацію громадського транспорту, розвиток вуличної мережі з урахуванням забезпечення її пріоритетів; адаптація міського простору до пересування вразливих учасників дорожнього руху.; It is noted that the essence of safety on public road transport as an object of supervision (control) can be revealed through the following features: a special purpose and list of tasks facing ensuring safety on public road transport; an inseparable connection with the latest socio-economic, urbanization realities and approaches to understanding transport; focus on the modernization of public transport, development of the street network taking into account the provision of its priorities; adaptation of urban space to the movement of vulnerable road users.; Отмечено, что сущность безопасности на автомобильном транспорте общего пользования как объекта надзора (контроля) можно раскрыть через следующие особенности: особую цель и перечень задач, стоящих перед обеспечением безопасности на автомобильном транспорте общего пользования; неразрывная связь с новейшими социально-экономическими, урбанизационными реалиями и подходами к пониманию транспорта; направленность на модернизацию общественного транспорта; развитие уличной сети с учетом обеспечения ее приоритетов; адаптация городского пространства к передвижению уязвимых участников дорожного движения.
2023-01-01T00:00:00ZХарактеристика принципів діяльності та проходження служби в слідчих підрозділах Національної поліції УкраїниКазанчук, І. Д.Kazanchuk, I. D.Масленникова, С. А.Maslennykova, S. A.https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/204462024-03-26T00:01:21Z2024-01-01T00:00:00Zdc.title: Характеристика принципів діяльності та проходження служби в слідчих підрозділах Національної поліції України
dc.contributor.author: Казанчук, І. Д.; Kazanchuk, I. D.; Масленникова, С. А.; Maslennykova, S. A.
dc.description.abstract: Надано власне визначення принципів проходження служби в слідчих підрозділах Національної поліції, під якими слід розуміти сукупність основоположних, керівних ідей, що нормативно закріплені, та визначають сутність та призначення професійної діяльності поліції як органу виконавчої влади, та на основі яких формуються певні правила поведінки працівників слідчих підрозділів під час проходження служби в поліції та здійсненні правоохоронної функції держави. Проаналізовано зміст основних принципів діяльності Національної поліції України, які визначені в Законі України «Про національну поліцію», з’ясовано їх сутність та надана власна класифікація принципів діяльності та проходження служби в слідчих підрозділах Національної поліції. Вказано на розподіл принципів проходження служби в слідчих підрозділах поліції на три групи, а саме: конституційно-правові принципи; загальні (або основні), визначені в спеціальних законах, якими врегульовано діяльність Національної
поліції; спеціальні принципи, які визначені в відомчих нормативно-правових актах України, і якими врегульовано функціонування та порядок проходження служби в слідчих підрозділах поліції.; Based on the analysis of theoretical approaches to the definition of
"principles", "principles of police activity", the article provides the author's own
definition of the principles of service in the investigative units of the National Police,
which should be understood as a set of fundamental, guiding ideas which are
normatively enshrined and determine the essence and purpose of professional
activity of the police as an executive body, and on the basis of which certain rules
of conduct of investigative unit employees are formed during their service in the
police and exercise of their rights and obligations.
The author analyzes the content of the basic principles of activity of the
National Police of Ukraine, which are defined in the Law of Ukraine "On the
National Police", clarifies their essence and provides the author's own classification
of the principles of activity and service in the investigative units of the National
Police. The author points out that the principles of service in the investigative units
of the Police are divided into three groups, namely: constitutional and legal
principles; general (or basic) principles defined in special laws which regulate the
activities of the National Police; special principles defined in departmental
regulatory legal acts of Ukraine which regulate the functioning and procedure of
service in the investigative units of the Police.
It is indicated that the modern interpretation of the principles of service
activity of the National Police units should go beyond the scope of their validity within the framework of lawmaking and law application. In lawmaking, they are
important as a theoretical basis which determines the content of legal provisions,
and in law application, their function is limited to the need to interpret the provisions.
In this regard, it is noted that the principles of police activity cover objectively
formed patterns, traditions, legal norms, and ethical rules which have gradually
become established in the field of police activity and are intended to ensure stability
and efficiency of the police apparatus.; Проанализировано содержание основных принципов деятельности Национальной полиции Украины, определенных в Законе Украины «О национальной полиции», выяснена их сущность и предоставлена собственная классификация принципов деятельности и прохождения службы в следственных подразделениях Национальной полиции. Указано на распределение принципов прохождения службы в следственных подразделениях полиции на три группы, а именно: конституционно-правовые принципы; общие (или основные), определенные в специальных законах, которыми урегулирована деятельность Национальной
полиции; специальные принципы, определенные в ведомственных нормативно-правовых актах Украины, которыми урегулировано функционирование и порядок прохождения службы в следственных подразделениях полиции.
2024-01-01T00:00:00ZLegal regulation of intellectual property in sportsIasechko, S. V.Ясечко, С. В.Zaitsev, O. L.Зайцев, О. Л.Pokusa, P.Saienko, V.Саєнко, В.Harashchuk, I.https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/204252024-03-25T00:00:35Z2022-01-01T00:00:00Zdc.title: Legal regulation of intellectual property in sports
dc.contributor.author: Iasechko, S. V.; Ясечко, С. В.; Zaitsev, O. L.; Зайцев, О. Л.; Pokusa, P.; Saienko, V.; Саєнко, В.; Harashchuk, I.
dc.description.abstract: Використання прав інтелектуальної власності у сфері спорту на даний момент є одним із найпотужніших джерел фінансування спорту, спортивних заходів та різноманітних спортивних заходів. Проте, на жаль, спортивні організації та індивідуальні правовласники стикаються з проблемами щодо питань захисту. Існує нагальна потреба забезпечити захист цих прав і зміцнити їхній потенціал для отримання доходу від них. Використання інтелектуальної власності в сучасних умовах є значним фінансовим активом спортивної сфери. Набуваючи права інтелектуальної власності, спортивні організації, спортсмени та інші правовласники часто відчувають потребу в правовому регулюванні, захисті та комерціалізації об’єктів інтелектуальної власності, оскільки це є передумовою їх подальшого прибуткового використання. Тому дане дослідження було спрямоване на вивчення особливостей правового забезпечення, реалізації та захисту прав інтелектуальної власності у сфері спорту.; Exploitation of intellectual property rights in the field of sports is currently one of the most powerful sources of funding for sports, sports activities, and various sports events. However, unfortunately the sports organizations and individual right holders encounter problems regarding protection issues. There is a strong need to ensure the protection of these rights, and strengthen their potential to generate income from them. The use of intellectual property in modern conditions is a significant financial asset of the sports sphere. When acquiring rights of intellectual property, sports organizations, athletes and other rights holders often feel the need for legal regulation, protection and commercialization of intellectual property, as this is a prerequisite for their further profitable use. Hence, the present research aimed to study peculiarities of legal support, implementation and protection of intellectual property rights in the field of sports.; Использование прав интеллектуальной собственности в сфере спорта в настоящее время является одним из наиболее мощных источников финансирования спорта, спортивных мероприятий и различных спортивных мероприятий. Однако, к сожалению, спортивные организации и отдельные правообладатели сталкиваются с проблемами в вопросах защиты. Существует острая необходимость обеспечить защиту этих прав и укрепить их потенциал для получения от них дохода. Использование интеллектуальной собственности в современных условиях является значимым финансовым активом спортивной сферы. При приобретении прав интеллектуальной собственности спортивные организации, спортсмены и другие правообладатели зачастую испытывают потребность в правовом регулировании, защите и коммерциализации объектов интеллектуальной собственности, поскольку это является необходимым условием их дальнейшего прибыльного использования. В связи с этим целью настоящего исследования было изучение особенностей правового обеспечения, реализации и защиты прав интеллектуальной собственности в сфере спорта.
2022-01-01T00:00:00ZШляхи удосконалення адміністративного законодавства у сфері здійснення нагляду та контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів в УкраїніКолісніченко, С. Ю.Kolisnichenko, S. Yu.https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/204242024-03-25T00:00:38Z2021-01-01T00:00:00Zdc.title: Шляхи удосконалення адміністративного законодавства у сфері здійснення нагляду та контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів в Україні
dc.contributor.author: Колісніченко, С. Ю.; Kolisnichenko, S. Yu.
dc.description.abstract: У статті, спираючись на аналіз наукових поглядів вчених та норм концептуальних та стратегічних документів, опрацьовано перспективні напрямки покращення адміністративного законодавства у сфері здійснення нагляду та контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів в Україні. Доведено, що запровадження запропонованих у статті змін дозволить якісно покращити контрольно-наглядову діяльність у відповідній сфері.; It is emphasized the need to introduce regulatory and legal principles for the implementation of effective interaction of subjects of control and supervision in the field of forestry. It was noted that interaction
is an extremely important factor for the existence and proper functioning of the system, in particular, the
system of subjects of supervision and control over the protection, protection, use and disposal of forests, especially in conditions where the powers and tasks of the subjects are quite closely related and , even, in a
number of issues overlap. It is emphasized that the establishment of deep,
systematic and systematic cooperation allows control subjects to: ensure a more balanced and effective approach to checking and assessing the condition of forests, compliance with their legal regime; to avoid unnecessary spending of resources; react more promptly and effectively to offenses and other problematic points in the field of forestry
It has been proven that the improvement of legal mechanisms of public participation in the
system of supervision and control over the protection, protection, use and reproduction of forests
in Ukraine requires the following: first, to determine the order of systematic information about
the state of forests in Ukraine, about the forms and methods of forest control, measures control
and supervision and their results; secondly, to introduce the procedure for involving representatives of the public in conducting control and supervision measures; etc.; В статье, опираясь на анализ научных взглядов ученых и норм концептуальных и стратегических документов, разработаны перспективные направления улучшения административного законодательства в сфере осуществления надзора и контроля за охраной, защитой, использованием и воспроизводством лесов в Украине. Доказано, что введение предложенных в статье изменений позволит качественно улучшить контрольно-надзорную деятельность в этой сфере.
2021-01-01T00:00:00Z