Павликівський, В. І.Pavlykivskyi, V. I.Юртаєва, К. В.Yurtayeva, K. V.ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6096-2020ResearcherID: D-1818-20162019-11-252019-11-252019http://dspace.univd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6069Павликівський, В. І. Етико-правові проблеми встановлення кримінальної відповідальності за шкоду, спричинену автономними транспортними засобами / Віталій Іванович Павликівський, Ксенія Володимирівна Юртаєва // Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2019. – Спец. вип. – С. 13-23.Досліджено формування етико-правових підстав відповідальності за шкоду, заподіяну автономними транспортними засобами. Розглянуто положення перших Етичних правил керування автоматизованими та пов’язаними з ними транспортними засобами, відповідно до яких встановлено заборону програмувати автоматизовані системи на усунення небезпеки в екстремальних ситуаціях за рахунок сторін, які не генерують мобільні ризики. Доведено необхідність розширення суб’єктів відповідальності за шкоду, заподіяну автономними транспортними засобами, за рахунок розробників комп’ютерних програм, операторів автономних систем і посадових осіб компаній виробників автономних транспортних засобів.The articles are devoted to formation of ethical-legal bases of liability for harm caused by autonomous vehicles. It analyses provisions of the first Ethical rules for automated and connected vehicular traffic, which establish prohibition of programming automated systems to reduce the danger in emergency situations by causing the harm to not-generating mobile risks parties. The articles substantiates the need to enlarge the scope of subjects liable for the harm caused by autonomous vehicles, the latter should encompass software developers, autonomous vehicle operators, authorities of autonomous vehicle manufacturing companies.Исследовано формирование этико-правовых оснований ответственности за вред, причиненный автономными транспортными средствами. Рассмотрены положения первых Этических правил управления автоматизированными и связанными с ними транспортными средствами, в соответствии с которыми установлен запрет программирования автоматизированных систем на устранение опасности в экстремальных ситуациях за счет сторон, которые не генерируют мобильные риски. Доказывается необходимость расширения субъектов ответственности за вред, причиненный автономными транспортными средствами, за счет разработчиков компьютерных программ, операторов автономных систем и должностных лиц компаний производителей автономных транспортных средств.otherКримінальне право. Criminal Law. Уголовное правоНаукові публікації. Scientific publications. Научные публикацииУкраїна. Ukraine. Украинавідповідальністькримінальна відповідальністьзлочинтранспортний засібштучний інтелектавтономний транспортний засібответственностьпреступлениетранспортное средствоискусственный интеллектавтономное транспортное средствоliabilityoffencevehicleartificial intelligenceautonomous vehicleЕтико-правові проблеми встановлення кримінальної відповідальності за шкоду, спричинену автономними транспортними засобамиEthical-legal issues of establishing criminal liability for harm caused by autonomous vehiclesЭтико-правовые проблемы установления уголовной ответственности за вред, причиненный автономными транспортными средствамиArticle