Завальний, М. В.Zavalnyi, M. V.Завальний Михайло Володимирович2024-11-182024Завальний, М. В. Світова політика правового врегулювання використання автоматизованих транспортних засобів / Завальний Михайло Володимирович // Право.ua. - 2024. - № 3. - С. 329-336. - DOI: https://doi.org/10.32782/LAW.UA.2024.3.47.https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/23109Розвиток новітніх технологій у сфері автоматизації транспортних засобів потребує переосмислення правових засад регламентації діяльності у сфері виробництва, управління автоматизованими та автономними транспортними засобами та відповідальності за порушення правил дорожньої безпеки при управлінні такими транспортними засобами. Автоматизовані системи водіння є новою технологією, яка суттєво змінить транспортну галузь через зменшення залучення людей до керування транспортними засобами. Запровадження автономних транспортних засобів може значно підвищити безпеку дорожнього руху, збільшити мобільність і зменшити кількість аварій на дорогах. В статті здійснено огляд світової практики до правового врегулювання використання автоматизованих транспортних засобів, відповідальності та політики безпеки в усьому світі. Відзначено, що уряди країн світу ще утримуються від впровадження кардинальних заходів для заохочення розвитку автономних транспортних засобів. Замість прийняття законів, пов’язаних з автоматизованими транспортними засобами, більшість країн розробили або сформували лише керівні принципи в цій сфері.The development of the latest technologies in the field of vehicle automation requires a rethinking of the legal basis for regulating activities in the field of production, management of automated and autonomous vehicles, and responsibility for violations of road safety rules when driving such vehicles. Automated driving systems are a new technology that will significantly change the transportation industry by reducing the involvement of humans in driving vehicles. The introduction of autonomous vehicles can significantly improve road safety, increase mobility and reduce the number of road accidents. The article provides a review of global practice for the legal regulation of the use of automated vehicles, liability and safety policy around the world. It was noted that the governments of the countries of the world are still refraining from implementing drastic measures to encourage the development of autonomous vehicles. Instead of passing laws related to automated vehicles, most countries have developed or formulated only guidelines in this area.В статье проведен обзор мировой практики правового урегулированию использования автоматизированных транспортных средств, ответственности и политики безопасности по всему миру. Отмечено, что правительства стран мира еще воздерживаются от внедрения кардинальных мер по поощрению развитию автономных транспортных средств. Вместо принятия законов, связанных с автоматизированными транспортными средствами, большинство стран разработали или сформировали только руководящие принципы в этой сфере.ukавтономні транспортні засобиполітикавідповідальністьмобільністьбезпека на транспортіautonomous vehiclespolicyliabilitymobilitytransportation safetyавтономные транспортные средстваполитикаответственностьмобильностьбезопасность на транспортеСвітова політика правового врегулювання використання автоматизованих транспортних засобівArticlehttps://doi.org/10.32782/LAW.UA.2024.3.47https://orcid.org/0000-0003-4191-061X