Жданова, І. В.Zhdanova , I. V.Ластовець, І. В.Lastovets , I. V.2023-10-312023-10-312014Жданова, І. В. Психологічні особливості мотивації до гармонійного розвитку курсантів ВНЗ МВС України / Жданова І. В., Ластовець І. В. // Проблеми екстремальної та кризової психології. - 2014. - Вип. 16. - С. 54-59.https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/18770Стаття присвячена психологічному аналізу проблеми мотивації до гармонійного розвитку курсантів вищих навчальних закладів МВС України. Розкрито зміст поняття «гармонійний розвиток», виділено його компоненти, детальніше розглянуто мотиваційний компонент гармонійного розвитку особистості курсанта. Показано, що мотивація до гармонійного розвитку є з одного боку, самостійним конструктом, з іншого боку, включає мотивацію до здорового способу життя, оптимальну професійну мотивацію, мотивацію до самоактуалізації та до гармонійних міжособистісних відносин. Представлені результати емпіричного дослідження мотивації до гармонійного розвитку курсантів в процесі їх навчання у ВНЗ, виділені найбільш суттєві особливості, що відбивають процес розвитку цієї мотивації.The article is devoted to the psychological analysis of the problem of motivation for the harmonious development of cadets of higher educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. Content revealed the concept of "harmonious development", its components are highlighted, examined in more detail motivational component of the harmonious development of the cadet's personality.Статья посвящена психологическому анализу проблемы мотивации к гармоничному развитию курсантов высших учебных заведений МВД Украины. Раскрыто содержание понятия «гармоничное развитие», выделены его компоненты, более подробно рассмотрен мотивационный компонент гармоничного развития личности курсанта. Показано, что мотивация к гармоничному развитию является с одной стороны, самостоятельным конструктом, с другой стороны, включает в себя мотивацию к здоровому образу жизни, оптимальную профессиональную мотивацию, мотивацию к саморазвитию и самоактуализации личности курсантов. Представлены результаты эмпирического исследования мотивации к гармоничному развитию курсантов в процессе их обучения в вузе, выделены наиболее существенные особенности, отражающие процесс развития данной мотивации.ukвищий навчальний заклад МВСhigher educational institution of the Ministry of Internal Affairsвысшее учебное заведение МВДмотиваціяmotivationгармонійний розвитокharmonious developmentгармоническое развитиекурсантиcadetsкурсантыПсихологічні особливості мотивації до гармонійного розвитку курсантів ВНЗ МВС УкраїниArticle0000-0002-6361-3029