Бабак, С. А.Babak, S. A.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2248-454XСтаднік, А. В.Stadnik, A. V.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1472-4224Мельник, Ю. Б.Melnyk, Yu. B.ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8527-46382022-02-162022-02-162020Babak, S. A., Stadnik, A. V., & Melnyk, Yu. B. (2020). Psykholoho-pedahohichni zasady formuvannia profesiinykh kompetentnostei maibutnikh ofitseriv-psykholohiv [Psychological and Pedagogical Grounds for the Formation of Professional Competences of Future Officers-Psychologists]. International Journal of Education and Science, 3(3), 20–28. doi:10.26697/ijes.2020.3.4 [in Ukrainian]http://dspace.univd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/11410Babak, S. A., Stadnik, A. V., & Melnyk, Yu. B. (2020). Psykholoho-pedahohichni zasady formuvannia profesiinykh kompetentnostei maibutnikh ofitseriv-psykholohiv [Psychological and Pedagogical Grounds for the Formation of Professional Competences of Future Officers-Psychologists]. International Journal of Education and Science, 3(3), 20–28. doi:10.26697/ijes.2020.3.4 [in Ukrainian]Вступ та Мета дослідження: Підготовка майбутніх офіцерів-психологів на військовій кафедрі закладу вищої освіти (ЗВО) передбачає формування низки компетентностей, однією із важливих є професійна компетентність. Це передбачає вирішення певних завдань щодо якісної підготовки офіцерів-психологів, поліпшення викладання у військових ЗВО та покращення організації та методики роботи з особовим складом Збройних Сил України. Мета дослідження: визначити психолого-педагогічні засади формування професійних компетентностей майбутніх офіцерів-психологів під час навчання на військовій кафедрі ЗВО та на цій основі розробити модель формування професійної компетентності. Матеріали і Методи: Методологія дослідження базується на компетентністному підході до формування професійно значущих якостей майбутніх офіцерів-психологів. Аналіз і узагальнення психолого-педагогічної, науково-методичної літератури з проблем організації навчання на військовій кафедрі ЗВО, розробка моделі професійної компетентності майбутнього військового психолога для вирішення компетентністно˗орієнтованих задач в освітньому процесі. Результати: Визначено, що специфіка професійної діяльності майбутніх офіцерів-психологів має стійку та потужну психолого-педагогічну складову, яка містить: психологічну діагностику, психологічну прогностику, психологічну профілактику, психологічне консультування, психологічну корекцію, психологічну реабілітацію, психологічний відбір та розстановку кадрів, просвітницько-пропагандистську та дослідницьку роботу, психологічну експертизу. Уточнено структуру складових професійної компетентності офіцера-психолога. З’ясовано психолого-педагогічні засади формування професійної компетентності офіцера-психолога, які становлять зміст умовної складової моделі професійної компетентності майбутнього військового психолога та містять три взаємопов’язаних між собою блоки: цільовий, змістовий, результативний. Висновки: Визначені психолого-педагогічні засади формування професійної компетентності офіцера-психолога розглядаються як ефективний інструментарій організації системи підготовки офіцера-психолога. Запропонована модель професійної компетентності майбутнього військового психолога є відкритою, постійно розвивається та за необхідністю може бути доповнена новими компонентами. Background: Training of future officers-psychologists at the military department of institution of higher education (IHE) involves the formation of a number of competences, one of the most important is professional competence. All this presupposes the solution of certain tasks concerning the quality training of officers-psychologists, the improvement of teaching in military IHE and the improvement of the organization and methods of work with the personnel of the Armed Forces of Ukraine. The aim of the study: To determine the psychological and pedagogical grounds for the formation of professional competences of future officers-psychologists during training at the military department of IHE and on this basis to develop a model for the formation of professional competence. Materials and Methods: The research methodology was based on competence approach to the formation of professionally significant qualities of future officers-psychologists. Analysis and generalization of psychological-pedagogical, scientific-methodical literature on the problems of organization of training at the military department of IHE, development of a model of professional competence of the future military psychologist for solving competence-oriented tasks in the educational process. Results: It was determined that the specifics of the professional activity of future officers-psychologists has a stable and powerful psychological-pedagogical component, which contains: psychological diagnostics, psychological prognosis, psychological prevention, psychological counseling, psychological correction, psychological rehabilitation, psychological selection and placement of personnel, educational and propaganda, research work, psychological expertise. The structure of the components of the officer-psychologist’s professional competence was specified: general military, psychological-pedagogical, social-communicative, moral-ethical, acmeological,otherосвітапсихологиофіцерикомпетентністьмодельeducationpsychologistsofficerscompetencemodelПсихолого-педагогічні засади формування професійних компетентностей майбутніх офіцерів-психологівPsychological and Pedagogical Grounds for the Formation of Professional Competences of Future Officers-PsychologistsArticle