Филипська, В. І.Fylypska, V. I.ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0497-71962023-01-072023-01-072022DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2022-11(13)-374-381http://dspace.univd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/15371https://doi.org/10.52058/2786-5274-2022-11(13)Филипська, В. І. Особистісно-орієнтований підхід під час викладання іноземної мови професійного спрямування / Филипська Віта Іванівна // Наукові інновації та передові технології : (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»). – 2022. – Вип. 11 (13). – С. 374-381. – DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2022-11(13).У статті розкрито проблему використання особистісно-орієнтованого підходу під час викладання іноземної мови професійного спрямування у вищих навчальних закладах освіти України. Визначено наукові передумови виникнення та сучасне розуміння понять «традиційний підхід до вивчення іноземної мови», «особистісно-орієнтований підхід до навчання іноземних мов». У статті наголошується, що відбулася зміна мети навчання й виховання, в ролі якої виступає не сукупність знань, умінь і навичок, а вільний розвиток особистості людини. Проаналізовано вимоги до змісту особистісно-орієнтованої освіти, так як саме від правильно вибудуваного змісту значною мірою залежить ефективність особистісно орієнтованої освіти. У статті розкрито принципи особистісно-орієнтованого підходу до навчання іноземних мов. У роботі детально схарактеризовано реалізацію даного підходу в усному та писемному мовленні. Виокремлено методики, які допомагають реалізувати особистісно-орієнтоване навчання іноземної мови професійного спрямування, а саме - проектна методика та інформаційно-комунікаційні технології навчання. Особистісно-орієнтований підхід до навчання професійно-орієнтованого англомовного письма розглядається у статті з позиції використання елементів дистанційного навчання, досліджено практичні поради педагогів. З`ясовано, що для того, щоб навчання було ефективним, слід орієнтуватися на особистість студента, його реальні потреби і мотиви, диференціювати завдання, враховуючи тип мовно-слухової, мовно-зорової уваги та тип пам’яті студента. Визначено перспективи подальших досліджень, які мають бути спрямовані на визначення результативності набутих знань на практичних заняттях з навчальної дисципліни «Іноземна мова професійного спрямування» з використанням особистісно-орієнтованого навчання та визначення психологічних показників щодо того, як таке навчання впливає на емоційний стан студентів.The article reveals the problem of using a person-centered approach when teaching a foreign language for specific purposes in higher educational institutions of Ukraine. The scientific prerequisites for the emergence and modern understanding of the concepts «teacher-centered approach to learning a foreign language», «a person-centered approach when teaching a foreign language» have been determined. The article emphasizes that there has been a change in the goal of education and upbringing, the role of which is not a collection of knowledge, abilities and skills, but the free development of a person's personality. The requirements for the content of person-centered education are analyzed, since the effectiveness of person-centered education largely depends on the correctly constructed content. The article reveals the principles of a person-centered approach to teaching foreign languages. The work describes in detail the implementation of this approach in oral and written communication. Techniques are found out, which help to implement learner-centered training of a foreign language in a professional direction. namely, namely project methodology, information and communication technologies of education. In the personal-centered approach to teaching writing is considered in the article from the standpoint of using elements of distance learning, practical advice of teachers is explored. It was found that for teaching to be effective it is necessary to focus on the personality of the student, his real needs and motives, to differentiate tasks, taking into account the type of speech-auditory, speech-visual attention and the type of memory of the student. Prospects for further research have been determined, which should be aimed at determining the effectiveness of acquired knowledge in practical classes in the academic discipline «Foreign language for specific purposes» using person-centered training and determining psychological indicators of how such training affects the emotional state of students.В статье раскрыта проблема использования личностно-ориентированного подхода при преподавании иностранного языка профессионального направления в высших учебных заведениях Украины.ukособистісно-орієнтований підхідіноземна мова професійного спрямуваннявикладаннянавчанняособистістьНаукові публікації. Scientific publications. Научные публикацииУкраїна. Ukraine. УкраинаОсвіта. Педагогіка. Education. Pedagogy. Образование. Педагогикаperson-centered approachforeign language for specific purposesteachinglearningpersonalityличностно-ориентированный подходиностранный язык профессионального направленияпреподаваниеобучениеличностьОсобистісно-орієнтований підхід під час викладання іноземної мови професійного спрямуванняArticle