Марченко, О. Г.Marchenko, O. H.2023-12-032023-12-032023Marchenko, O. G. Research of the influrnce factors of the educationfl environment of the institution on the formation of professional and social characteristics of future specialists / Marchenko O. G. // European Science. - 2023. - № sge20-03. - P. 117-126. - DOI: https://doi.org/10.30890/2709-2313.2023-20-03-015.Марченко, О. (2023). ДОСЛІДЖЕННЯ ФАКТОРІВ ВПЛИВУ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ І СОЦІАЛЬНИХ ХАРАКТЕРИСТИК МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ. European Science, 3(sge20-03), 117–126. https://doi.org/10.30890/2709-2313.2023-20-03-015.https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/19179Уточнено сутність, структуру і можливості освітнього середовища закладу вищої освіти щодо формування певних соціально-професійних характеристик майбутнього фахівця, набуття яких забезпечує професійну готовність для реалізації функціоналу, який визначений займаною посадою.The model of the graduate of the current ZVO molding can be including his professional and social skills. In its own way, the illumination of the middle as a whole illuminating phenomenon, as well as its structural components can accept molding and fully.Уточнена сущность, структура и возможности образовательной среды высшего образования по формированию определенных социально-профессиональных характеристик будущего специалиста, приобретение которых обеспечивает профессиональную готовность для реализации функционала, определенного занимаемой должностью.ukзаклади вищої освітиinstitutions of higher educationзаведения высшего образованияосвітнє середовищеeducational environmentобразовательная средапрофесійні навичкиprofessional skillsпрофессиональные навыкипрофесійна готовністьprofessional readinessпрофессиональная готовностьфахівецьspecialistспециалистсоціальні характеристикиsocial characteristicsсоциальные характеристикиResearch of the influrnce factors of the educationfl environment of the institution on the formation of professional and social characteristics of future specialistsArticlehttps://doi.org/10.30890/2709-2313.2023-20-03-0150000-0003-1007-9560