Филипська, В. І.Fylypska, V. I.ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0497-71962021-01-142021-01-142020http://dspace.univd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/10014Филипська, В. І. Забезпечення ефективного коригувального зворотного зв`язку як одного із видів зворотного зв`язку між викладачем та студентом у процесі вивчення іноземної мови / В. І. Филипська // Іноземні мови. - 2020. - № 4. - С. 11-16.У статті розкрито проблему забезпечення ефективного коригувального зворотного зв`язку, як одного із видів зворотного зв`язку між викладачем та студентом у процесі вивчення іноземної мови у вищому навчальному закладі. У даному дослідженні коригувальний зворотний зв`язок розглядається як спосіб корекції помилок студента на етапі контролю знань, умінь та навичок. Визначено функції зворотного зв`язку. Проаналізовано механізм та етапи здійснення зворотного зв`язку, розкрито його аспекти. У роботі детально схарактеризовано усний та письмовий коригувальний зворотний зв`язок. Виокремлено види усного - експліцитний (прямий), металінгвістичний, імпліцитний (непрямий) та письмового коригувального зворотного зв`язку - прямий та непрямий. Підвиди непрямого усного коригувального зворотного зв`язку (перефразування висловлення, запит уточнення, домагання правильної відповіді й повторення з наголосом на помилці) схарактеризовано з точки зору їх особливостей, відмінностей та ефективності використання. Проаналізовано підхід до виправлення помилок студента у письмовій роботі та в усному мовленні. У роботі акцентовано увагу на умовах ефективного забезпечення коригувального зворотного зв`язку. З`ясовано, що для того, щоб зворотний зв`язок був ефективним, слід дотримуватись послідовності в його організації, поєднувати різні види, враховувати рівень засвоєння матеріалу студентами, їх реакцію, розуміння його необхідності та обговорювати помилки зі студентами. Здійснення коригувального зворотного зв'язку розглянуто в різних формах навчання: очній та дистанційній. Визначено перспективи подальших досліджень, які мають бути спрямовані на науково обґрунтований аналіз та добір ефективних прийомів, методів та засобів здійснення коригувального зворотного зв`язку на різних етапах практичного заняття, в різних формах та видах роботи, а також у розрізі інноваційних технологій навчання, які викладач іноземної мови зможе використовувати у практичній діяльності.The article reveals the problem of providing effective corrective feedback as one of the types of feedback between a teacher and a student in the process of learning a foreign language in higher education. In this study, corrective feedback is considered as a way to correct student errors at the stage of knowledge control, skills and abilities. The functions of feedback are defi ned. The mechanism and stages of feedback implementation are analyzed, its aspects are revealed. The paper describes in detail the oral and written corrective feedback. The types of oral – explicit (direct), metalinguistic, implicit (indirect) and written corrective feedback – direct and indirect are distinguished. Subtypes of indirect oral corrective feedback (paraphrasing the statement, requesting clarifi cation, seeking the correct answer and repetition with an emphasis on an error) are characterized in terms of their features, differences and effi ciency of use. The approach of correcting student's mistakes in written work and oral speech is analyzed. The paper focuses on the conditions of effective provision of corrective feedback. It was found that in order for feedback to be effective, it is necessary to follow the sequence in its organization, combine different types, take into account the level of assimilation of the material by students, their reaction, understanding of its need and discussing mistakes with students. The implementation of corrective feedback is considered in various forms of training: face-to-face and distance. Prospects for further research to be aimed at scientifi cally sound analysis and selection of effective techniques, methods and means of corrective feedback at different stages of practical training, in different forms and types of work, as well as in terms of innovative learning technologies, which the teacher of foreign language can use in practice.В статье раскрыто проблему обеспечения эффективной корректирующей обратной связи, как один из видов обратной связи между преподавателем и студентом в процессе изучения иностранного языка в высшем учебном заведении. В данном исследовании корректирующая обратная связь рассматривается как способ коррекции ошибок студента на этапе контроля знаний, умений и навыков. Определены функции обратной связи. Проанализирован механизм и этапы осуществления обратной связи, раскрыты его аспекты. В работе подробно охарактеризована устная и письменная корректирующая обратная связь. Выделены виды устной – эксплицитная (прямая), металингвистическая, имплицитная (непрямая) и письменная корректирующая обратная связи – прямая и непрямая. Подвиды непрямой устной корректирующей обратной связи (перефразирование высказывания, запрос уточнения, требование правильного ответа и повторения с ударением на ошибке) охарактеризованы с точки зрения их особенностей, различий и эффективности использования. Проанализирован подход к исправлению ошибок студента в письменной работе и в устной речи. В работе акцентировано внимание на условиях эффективного обеспечения корректирующей обратной связи. Выяснено, что для того, чтобы обратная связь была эффективной, следует соблюдать последовательность в ее организации, сочетать разные виды, учитывать уровень усвоения материала студентами, их реакцию, понимание ее необходимости и обсуждать ошибки со студентами. Осуществление корректирующей обратной связи рассмотрено в различных формах обучения: очной и дистанционной. Определены перспективы дальнейших исследований, которые должны быть направлены на научно обоснованный анализ и отбор эффективных приемов, методов и средств осуществления корректирующей обратной связи на различных этапах практического занятия, в разных формах и видах работы, а также в разрезе инновационных технологий обучения, которые преподаватель иностранного языка сможет использовать в практической деятельности.otherзворотний зв`язоккоригувальний зворотний зв`язокзворотний зв`язок між викладачем та студентомекспліцитний зворотний зв`язокімпліцитний зворотний зв`язокпроцес вивчення іноземної мовиОсвіта. Педагогіка. Education. Pedagogy. Образование. ПедагогикаНаукові публікації. Scientific publications. Научные публикацииУкраїна. Ukraine. Украинавикладання іноземної мовиcorrective feedbackfeedbackfeedback between teacher and studentexplicit feedbackimplicit feedbackprocess of learning a foreign languageобратная связькорректирующая обратная связьобратная связь между преподавателем и студентомЗабезпечення ефективного коригувального зворотного зв`язку як одного із видів зворотного зв`язку між викладачем та студентом у процесі вивчення іноземної мовиОбеспечение эффективной корректирующей обратной связи между преподавателем и студентом в процессе изучения иностранного языкаProviding effective corrective feedback between a teacher and a student in process of foreign language learningArticle