Savchenko, O. O.Савченко О. О.Horbach, N. L.Горбач, Н. Л.Kalchenko, T. M.Кальченко, Т. М.Bortnyk, Yu. M.Бортник, Ю. М.Юлія Бортнік2023-10-122023-10-122023Lexical approach to teaching english grammar to the students of military and law enforcement universities / Savchenko Olga Oleksandrivna, Horbach Natalia Lvivna, Kalchenko Tatiana Mykhailivna, Bortnyk Yulia Mykolayivna // Наукові інновації та передові технології. - 2023. - № 1(15). - С. 328-342. - DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2023-1(15)-328-342.https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/18538Лексичний підхід визначає лексику як основу мови та підкреслює принцип, що мова складається з граматизованої лексики. Протягом останніх десятиліть цей підхід викликає велику зацікавленість у тих, хто вивчає іноземну мову, як альтернатива традиційним методам навчання, що засновані на вивченні граматичних правил. Лексичний підхід базується на здатності розуміти та створювати фрази іноземною мовою як лексичні одиниці (фрагменти). Лексичний підхід до навчання граматиці розуміється як навчання граматичним явищам, таким як словоформи, словосполучення та мовні моделі, що є скоріше лексикою, ніж граматичними правилами. Для підвищення ефективності усного мовлення навчання має бути зосереджене на виконанні цілого комплексу практичних граматичних дій, що передбачає розуміння правильної послідовності граматичних операцій. Оволодіння граматикою означає, що студент не тільки знає окреме правило, але й вміє реалізувати конкретне граматичне явище і правильно його вживає в мовленні. Лексичний підхід до навчання англійської мови для військових і правоохоронців має базуватися на роботі з комунікативно важливим граматичним матеріалом та професійно-орієнтованою лексикою, підібраною відповідно до вимог навчальної програми, з урахуванням стратегій й способів навчання. Це зумовлює необхідність пошуку нових шляхів оновлення та оптимізації процесу навчання іноземної мови у навчальних закладах, що готують військових та правоохоронців, для забезпечення оволодіння іноземною мовою, специфіка якої визначається подальшою професійною діяльністю військових спеціалістів та фахівців внутрішніх справ. У статті пропонується огляд основних теоретичних засад лексичного підходу з урахуванням методологічного підгрунтя та педагогічних наслідків використання даного підходу в контексті навчання фахівців зазначених спеціальностей граматиці англійської мови.The lexical approach identifies lexis as the basis of language and emphasizes the principle that language consists of grammaticalised lexis. Over the past decades, this approach has gained great interest within second language acquisition as an alternative to traditional grammar-based teaching techniques. The lexical approach is based on the capacity of understanding and producing phrases in a foreign language as lexical entities (chunks). The lexical approach to teaching grammar is understood as teaching grammatical phenomena such as word forms, word combinations, and language patterns, which is rather a vocabulary than grammar rules. To improve oral language performance, teaching should be focused on doing the whole range of practical grammatical actions, which involves understanding the correct sequence of grammatical operations. Mastering grammar means that the student not only knows the particular rule but also knows how to implement the specific grammar phenomenon and uses it correctly in the speech. The lexical approach to teaching English to military and law enforcement specialists should be based on dealing with communicatively essential grammar material and professionally-oriented lexis selected according to the requirements of the syllabus, considering the strategies and ways of learning. This calls for the need to find new ways to update and optimize the process of teaching a foreign language in a military university to ensure mastering a foreign language, the specifics of which are determined by the subsequent professional activities of military specialists. The paper offers an overview of the basic theoretical principles of the lexical approach taking into account both the methodological foundations of the target issue in the context of teaching military specialists and its pedagogical implications for teaching grammar phenomena.Лексический подход к обучению английскому языку для военных и правоохранителей должен базироваться на работе с коммуникативно важным грамматическим материалом и профессионально-ориентированной лексикой, подобранной в соответствии с требованиями учебной программы, с учетом стратегий и способов обучения. Это обуславливает необходимость поиска новых путей обновления и оптимизации процесса обучения иностранному языку в учебных заведениях, готовящих военных и правоохранителей, для обеспечения овладения иностранным языком, специфика которого определяется дальнейшей профессиональной деятельностью военных специалистов и специалистов внутренних дел. В статье предлагается обзор основных теоретических основ лексического подхода с учетом методологической основы и педагогических последствий использования данного подхода в контексте обучения специалистов указанных специальностей грамматике английского языка.enlexical approachlexical chunkscollocationsteaching grammarлексичний підхідлексичні фрагментисловосполученнянавчання граматицівивчення іноземних мовлексический подходлексические фрагментысловосочетаниеобучение грамматикеLexical approach to teaching english grammar to the students of military and law enforcement universitiesЛексичний підхід до викладання англійської граматики студентам військових та правоохоронних спеціальностейArticlehttps://doi.org/10.52058/2786-5274-2023-1(15)-328-342https://orcid.org/0000-0003-0085-7189https://orcid.org/0000-0002-1965-902Xhttps://orcid.org/0000-0003-2153-5883https://orcid.org/0000-0002-4569-9885