Черніхова, О. С.Chernikhova, O. S.ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1870-96702020-02-292020-02-292019http://dspace.univd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/6774Черніхова, О. С. Логістичний підхід до формування ринку транспортних послуг / Черніхова О. С. // Причорноморські економічні студії. - 2019. - Вип. 38-2. - C. 14-18.У статті розглянуто основні тенденції формування ринку транспортних послуг, концепції логістичного забезпечення процесу переміщення, проаналізовано поняття «транспортна логістика» та «ринок транспортних послуг». Транспортний ринок охоплює різні галузі економіки, які потребують надання неоднорідних за характером і об`ємом послуг. Планування та організація оптимального та ефективного здійснення процесу надання транспортних послуг задовольняється за рахунок логістичного підходу до процесу перевезень. Застосування логістики в транспорті, так само як у виробництві або торгівлі, дозволяє забезпечити співпрацю та взаємодію учасників транспортного процесу. Головною задачею при плануванні та здійсненні перевезення є оптимальний вибір виду транспорту, визначаючи при цьому максимум або мінімум критеріїв вибору у залежності від ряду умов. Значний обсяг логістичних витрат припадають на транспортні витрати, витрати на перевезення закладені у загальні витрати на транспортування продукції та тариф на перевезення. В статье рассмотрены основные тенденции формирования рынка транспортных услуг, концепции логистического обеспечения процесса перемещения, проанализированы понятия «транспортная логистика» и «рынок транспортных услуг». Транспортный рынок охватывает различные отрасли экономики, которые требуют предоставления неоднородных по характеру и объему услуг. Планирование и организация оптимального и эффективного осуществления процесса предоставления транспортных услуг удовлетворяется за счет логистического подхода к процессу перевозок. Применение логистики в транспорте, так же как в производстве или торговле, позволяет обеспечить сотрудничество и взаимодействие участников транспортного процесса. Главной задачей при планировании и осуществлении перевозки является оптимальный выбор вида транспорта, определяя при этом максимум или минимум критериев выбора в зависимости от ряда условий. Значительный объем логистических затрат приходятся на транспортные расходы, расходы на перевозку заложены в общие расходы на транспортировку продукции и тариф на перевозку.The article deals with the main tendencies of the formation of the market of transport services, the concept of logistic support of the process of moving, analyzed the concept of "transport logistics" and "market of transport services". Transport is a branch of infrastructure whose main task is to ensure timely and high-quality transportation of goods and passengers, that is, the provision of transport services. The transport market covers different sectors of the economy, which require heterogeneous nature and scope of services. The distribution of the transport market by industry is conditioned by the distinction of vehicles in the sphere of their application. Planning and organizing the optimal and efficient implementation of the transport services process is met through the logistic approach to the transportation process. Application of logistics in transport, as well as in production or trade, allows to ensure cooperation and interaction of participants of the transport process.otherлогістикаринок транспортних послугтранспортна логістикапродукція транспортувибір виду транспортутранспортні витратилогистикатранспортная логистикарынок транспортных услугвыбор вида транспортапродукция транспортатранспортные издержкиlogisticstransport logisticstransport services marketchoice of type of transporttransport productstransport costsЛогістичний підхід до формування ринку транспортних послугLogistic approach to the formation of the transport services marketArticle