Єльнікова, Н. І.Yelnikova, N. I.ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5061-82262022-09-252022-09-252021https://doi.org/10.51647/kelm.2021.8.1.14http://dspace.univd.edu.ua/xmlui/handle/123456789/14108Єльнікова, Н. Сприйняття формул мовної агресії реципієнтами: соціолінгвістичний експеримент / Наталія Єльнікова // Knowledge, Education, Law, Management. – 2021. – Vol. 1, № 8 (44). – P. 96-101. - DOI: https://doi.org/10.51647/kelm.2021.8.1.14.Здійснено спробу визначити, які актуальні методики соціолінгвістичних експериментів можуть бути доречними під час вивчення ситуації мовної агресії в інтернет-спілкуванні, а також дослідити ситуацію мовного протистояння з погляду використання різних комунікативних стратегій. Висловлено припущення, що сьогодні одним із продуктивних методів отримання соціолінгвістичних даних є метод анкетування, або метод питального аркуша. Необхідність проведення експерименту пояснюється постійною потребою розроблення експериментальних методик, які допоможуть передбачити ситуацію мовної агресії й уникати негативних наслідків такого спілкування. Зазначено, що серед мовних одиниць, які є перспективними для творення агресивної комунікації, переважають лексеми, котрі містять негативну оцінку у прямому значенні; фразеологізми з негативнооцінним змістом; вигукові конструкції, що посилюють негативну оцінку. Важливу роль виконує синтаксична побудова тексту.An attempt to define is carried out in the article, what actual methodologies of sociolinguistic experiments can be appropriate during the study of situation of language aggression in an internet-commonunication, and also to investigate the situation of language opposition from the point of view of the use of different communicative strategies. Supposition is expounded, that for today one of productive methods of receipt of sociolinguistic data there is a method of questionnaire, or method of interrogative sheet. The necessity of realization of experiment is explained by permanent a necessity developments of experimental methodologies, that will help to envisage the situation of language aggression and avoid the negative consequences of such commonunication. On results questioning supposition is done, that among language units that are perspective for creation of aggressive communication, lexemes that contain a negative estimation in direct sense prevail; phraseological units are with negative maintenance; constructions of intonement, that strengthen a negative estimation. An important role is carried out by a syntactic construction on the text.Предпринята попытка определить, какие актуальные методики социолингвистических экспериментов могут быть уместны при изучении ситуации языковой агрессии в интернет-общении, а также исследовать ситуацию языкового противостояния с точки зрения использования различных коммуникативных стратегий. Необходимость проведения эксперимента объясняется постоянной потребностью разработки экспериментальных методик, которые помогут предусмотреть ситуацию речевой агрессии и избежать негативных последствий такого общения. Отмечено, что среди языковых единиц, перспективных для создания агрессивной коммуникации, преобладают лексемы, содержащие негативную оценку в прямом смысле; фразеологизмы с отрицательно оценочным содержанием; возгласные конструкции, усиливающие отрицательную оценку. Важную роль играет синтаксическое построение текста.ukМова. Мовознавство. Літературознавство. Language. Linguistics. History and Criticism of Literature. Язык. Языкознание. ЛитературоведениеНаукові публікації. Scientific publications. Научные публикацииУкраїна. Ukraine. УкраинаСоціологія. Соціальна робота. Sociology. Social Work. Социология. Социальная работасоціолінгвістичний експериментsociolinguistic experimentсоциолингвистический эксперименткомунікаціяcommunicationкоммуникациядевіантна комунікаціяdeviant communicationдевиантная коммуникациямовний агресорlinguistic aggressorязыковой агрессорсоціолінгвістикаsociolinguisticsсоциолингвистикадевіаціяdeviationдевиациямовна агресіяlinguistic aggressionязыковая агрессияопитуванняанкетуванняінтернет-спілкуванняСприйняття формул мовної агресії реципієнтами: соціолінгвістичний експериментPerception of formulas of language aggression by recipients: sociolinguistic experimentPostrzeganie formuł agresji językowej przez biorców: eksperyment socjolingwistycznyArticle