Шоптенко, С. С.Shoptenko, S. S.2023-09-132023-09-132018Шоптенко, С. С. Провадження за скаргами громадян: зміст та проблеми реалізації / Шоптенко С. С. // Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. – 2018. – Вип. 1. - С. 182-185.https://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/18226У статті визначено зміст та проблеми реалізації проваджень за скаргами громадян. Проаналізовано наукові погляди на поняття скарги та провадження за скаргами громадян, подано їх авторське визначення. Виокремлено стадії провадження за скаргами громадян. Досліджено порядок подання скарг суб’єктам публічної адміністрації. З’ясовано недоліки нормативно-правового регулювання проваджень за скаргами громадян та запропоновано шляхи їх виправлення.The article defines the content and problems of the implementation of proceedings on citizens’ complaints. The scientific views on the notion of complaint and proceedings on citizens’ complaints were analyzed and their author’s definitions were given. The stages of proceedings on citizens’ complaints were outlined. The procedure of submitting complaints to public administration was explored. The shortcomings of the regulatory and legal regulation of proceedings on citizens’ complaints were found out and ways of their correction were proposed.В статье определено содержание и проблемы реализации производств по жалобам граждан. Проанализированы научные взгляды на понятие жалобы и производства по жалобам граждан, предоставлено их авторское определение. Выделены стадии производства по жалобам граждан. Исследован порядок подачи жалоб субъектам публичной администрации. Выяснено недостатки нормативно-правового регулирования производств по жалобам граждан и предложены пути их исправления.ukскаргаcomplaintжалобаадміністративне провадженняadministrative proceedingsадминистративное производствопровадження за скаргамиcomplaint proceedingsпроизводство по жалобамнормативно-правове регулюванняnormative and legal regulationнормативно-правовое регулированиеПровадження за скаргами громадян: зміст та проблеми реалізаціїProceedings on citizens’ complaints: content and implementation problemsArticle