Формування лідерських якостей поліцейського на етапі фахової підготовки

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2022

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Габітус. - 2022. - Вип. 44. - С. 248-251

Анотація

Складність і багатогранність вимог, які пред'являються майбутнім працівникам поліції, які навчаються в закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання, викликають необхідність всебічного розвитку їх особистісних якостей, найважливішими з яких виступають лідерські здібності. Працівники поліції через специфіку обраної професії щодня стикаються зі своєрідними професійними викликами, які змушують їх часто проявляти емоційну стійкість та підтримку для громадян, які потрапили до складних життєвих умов. Майбутній працівник поліції повинен вміти будь-якої миті організувати діяльність з усунення надзвичайних ситуацій та захисту громадян від свавілля та беззаконня. Усі ці якості неможливо виявити без роботи над розвитком лідерських якостей у курсантів та слухачів закладу вищої освіти зі специфічними умовами навчання. В силу названих причин, під час навчального процесу у вищих закладах зі специфічними умовами навчання, необхідно сформувати особливу методику щодо розвитку особистісних лідерських якостей у майбутніх працівників поліції. В даній статті теоретично розглянуті моделі та теорії лідерства, які допомагають усвідомити вплив лідерських якостей в житті особистості. Окреслено умови формування лідерських якостей у здобувачів вищої освіти зі специфічними умовами навчання. Виділені типи лідерства, в залежності від масштабності поставлених завдань. Зазначено, що міжособистісна взаємодія розглядається за допомогою таких феноменів, як взаєморозуміння, взаємовплив, взаємні дії та спілкування. Резюмуючи вищевикладене, можемо наголосити, що сформовані лідерські якості майбутніх працівників поліції, які отримуються під час навчання у вищому навчальному закладі зі специфічними умовами навчання, є запорукою вдалого та ефективного виконання поставлених задач, згуртування навколо себе однодумців для досягнення поставлених цілей при виконання професійних завдань, а також можуть сприяти ефективному кар’єрному зростанню.
The complexity and multifaceted nature of the requirements placed on future police officers who study in institutions of higher education with specific educational conditions call for the comprehensive development of their personal qualities, the most important of which are leadership skills. Due to the specifics of their chosen profession, police officers are faced with unique professional challenges every day, which force them to often show emotional stability and support for citizens who have fallen into difficult life conditions. The future police officer must be able to organize activities to eliminate emergency situations and protect citizens from arbitrariness and lawlessness at any moment. All these qualities cannot be identified without work on the development of leadership qualities in cadets and students of a higher education institution with specific learning conditions. Due to the mentioned reasons, during the educational process in higher institutions with specific learning conditions, it is necessary to form a special methodology for the development of personal leadership qualities in future police officers. This article theoretically examines models and theories of leadership, which help to understand the influence of leadership qualities in the life of an individual. The conditions for the formation of leadership qualities in higher education students with specific learning conditions are outlined. Types of leadership are highlighted, depending on the scale of the tasks. It is noted that interpersonal interaction is considered with the help of such phenomena as mutual understanding, mutual influence, mutual actions and communication. Summarizing the above, we can emphasize that the formed leadership qualities of future police officers, which are obtained during studies at a higher educational institution with specific conditions of study, are the key to successful and effective performance of assigned tasks, rallying like-minded people around themselves to achieve set goals while performing professional tasks, and can also contribute to effective career growth.
Сложность и многогранность требований, предъявляемых будущим работникам полиции, обучающимся в высших учебных заведениях со специфическими условиями обучения, вызывают необходимость всестороннего развития их личностных качеств, важнейшими из которых выступают лидерские способности. Работники полиции из-за специфики выбранной профессии ежедневно сталкиваются со своеобразными профессиональными вызовами, заставляющими их часто проявлять эмоциональную устойчивость и поддержку для граждан, попавших в сложные жизненные условия. Будущий сотрудник полиции должен уметь в любой момент организовать деятельность по устранению чрезвычайных ситуаций и защите граждан от произвола и беззакония. Все эти качества невозможно выявить без работы над развитием лидерских качеств у курсантов и слушателей высшего образования со специфическими условиями обучения. В силу названных причин во время учебного процесса в высших заведениях со специфическими условиями обучения необходимо сформировать особую методику развития личностных лидерских качеств у будущих работников полиции. В данной статье теоретически рассмотрены модели и теории лидерства, помогающие осознать влияние лидерских качеств в жизни личности. Обозначены условия формирования лидерских качеств у соискателей высшего образования со специфическими условиями обучения. Выделены типы лидерства, в зависимости от масштабности поставленных задач. Отмечено, что межличностное взаимодействие рассматривается с помощью таких феноменов как взаимопонимание, взаимовлияние, взаимные действия и общение. Резюмируя вышеизложенное, можем отметить, что сложившиеся лидерские качества будущих работников полиции, получаемые во время обучения в высшем учебном заведении со специфическими условиями обучения, являются залогом удачного и эффективного выполнения поставленных задач, сплочение вокруг себя единомышленников для достижения поставленных целей при выполнении профессиональных задач, а также способствуют эффективному карьерному росту.

Опис

Макарова, О. П. Формування лідерських якостей поліцейського на етапі фахової підготовки / Макарова О. П., Червоний П. Д. // Габітус. - 2022. - Вип. 44. - С. 248-251. - DOI: https://doi. org/10.32782/2663-5208.2022.44.42.

Ключові слова

лідерство, leadership, лидерство, емоційні якості, emotional qualities, эмоциональные качества, майбутній працівник поліції, future police officer, будущий работник полиции, здібності, abilities, способности, особистість, personality, личность, розвиток, development, развитие, формування, formation, формирование, Психологія. Рsychology. Психология, Наукові публікації. Scientific publications. Научные публикации

Бібліографічний опис