Наукові публікації (Scientific publications). УДК 37(045)

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 600
  • Документ
    Роль профорієнтаційних центрів у формуванні мовленнєвої культури старшокласників
    (Global science: prospects and innovations: The 6th International scientific and practical conferenc (Liverpool, United Kingdom, February 1-3, 2024). - Liverpool, 2024. - P. 188-198, 2024) Будянська, В. А.; Budianska, V. A.; Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.
    Зазначено, що мовленнєва культура – це інтегративна особистісна якість, що відбиває спроможність людини здійснювати ефективну мовленнєву діяльність на основі врахування поставленої мети й наявної мовленнєвої ситуації, а також норм літературної мови. Доведено доцільність формування мовленнєвої культури старшокласників у профорієнтаційних центрах закладів вищої освіти.
  • Документ
    Розвиток навичок раціонального читання студентів як умова формування їхньої професійно-комунікативної компетентності
    (Science progress in European countries: new concepts and modern solutions: The 5th International Scientific Conference (Stuttgart, Germany, February 28, 2019). - Stuttgart, 2019. - P. 163-173, 2019) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.; Лавінда, С. Д.; Lavinda, S. D.
    Відзначено, що формування професійно-комунікативної компетентності майбутніх фахівців, зокрема фахівців з будівництва та цивільної інженерії, передбачає якісну мовну підготовку, в основі якої лежить розвиток мовленнєвих умінь: уміння читати, слухати, писати і говорити.
  • Документ
    Формування мовленнєвої культури майбутніх діячів мистецтв
    (Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2020. - № 7. - С. 318-334, 2020) Будянська, В. А.; Budianska, V. A.; Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.
    Дана стаття присвячена проблемі застосування лінгвістичних ігор на заняттях з української мови професійного спрямування в процесі підготовки майбутніх діячів мистецтв. Доведено доцільність застосування лінгвістичних ігор на заняттях з української мови. Розкрито сутність термінів мовленнєвої культури; зроблено аналіз методу «лінгвістична гра»; надано приклади використання лінгвістичних ігор. Перспективним напрямом дослідження є розробка системи лінгвістичних ігор, які можна застосовувати в процесі підготовки спеціалістів будь-яких спеціальностей, зокрема під час підготовки майбутніх фахівців мистецтв.
  • Документ
    Удосконалення мовленнєвої підготовки майбутніх абітурієнтів у системі позашкільної освіти
    (Results of modern scientific research and development: The 1st International scientific and practical conference (Madrid, Spain, April 4-6, 2021). - Madrid, 2021. - P. 288-294, 2021) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.
    Обґрунтовано шляхи мовленнєвої підготовки абітурієнтів на підготовчих курсах закладів вищої освіти. Підкреслено, що мовленнєва підготовка майбутніх абітурієнтів на підготовчих курсах має передбачати залучення їх до виконання різних мовленнєвих вправ з метою забезпечення осмислення ними основних мовних норм та мовленнєвих правил, засвоєння знань про функціональні стилі літературного мовлення, усвідомлення взаємозв‘язків усіх складових системи мови, структури мовлення та невербальних структур.
  • Документ
    Культурологічний підхід як теоретико-методологічна основа формування мовленнєвої культури студентів
    (Results of modern scientific research and development: The 2nd International scientific and practical conference (Madrid, Spain, May 2-4, 2021). - Madrid, 2021. - P. 311-317, 2021) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.
    Проаналізовано культурологічний підхід як теоретико-методологічну основу формування мовленнєвої культури студентів. Наголошено, що важливість використання культурологічного підходу як методологічної бази дослідження обраної проблеми зумовило стратегією гуманізації процесу виховання учнів, яка передбачає формування їх як суб’єктів і носіїв сучасної культури. Крім того, проведення наукового пошуку з позиції окресленого підходу забезпечує сприйняття мовленнєвої культури як важливого складника духовної культури окремої особистості й людства загалом.
  • Документ
    Формування культури ділового спілкування як умова підготовки майбутніх правоохоронців
    (Eurasian scientific discussions: The 9th International scientific and practical conference ( Barcelona, Spain, September 25-27, 2022). - Barcelona, 2022. - P. 127-135, 2022) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.
    Доведено доцільність використання інтерактивних методів для навчання культури ділового спілкування в процесі підготовки майбутніх правоохоронців. Проблема професіоналізму правозахисників має велике значення як для охорони закону, так і для існування й розвитку суспільства загалом. Навчити майбутніх правоохоронців спілкуванню, зокрема діловому спілкуванню, – першочергове завдання викладачів.
  • Документ
    Формування змістового компоненту культури ділового спілкування майбутніх менеджерів освіти
    (Інноваційна педагогіка. - 2020. - Вип. 28. - С. 127-133, 2020) Будянська, В. А.; Budianska, V. A.; Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.
    Розглянуто процес формування змістового компоненту культури ділового спілкування майбутніх менеджерів освіти. Проаналізовано поняття «ділове спілкування», «культура ділового спілкування», «компоненти культури ділового спілкування», «змістовий компонент культури ділового спілкування»; «знання», «уміння», «навички». З метою формування змістового критерію культури ділового спілкування майбутніх менеджерів освіти доцільно застосовувати мовні вправи різного рівня складності, мовленнєві вправи, творчі завдання.
  • Документ
    Формування красномовності майбутніх правозахисників на заняттях з української мови в закладі вищої освіти
    (Інноваційна педагогіка. - 2024. - Вип. 67, т. 1. - С. 201-207, 2024) Мариківська, Г. А.; Marykivska, H. A.; Будянська, В. А.; Budianska, V. A.
    Окреслено шляхи формування риторичної майстерності майбутніх правозахисників на заняттях з української мови професійного спрямування. Важливе місце в роботі, спрямованій на оволодіння студентами красномовністю, має бути відведено організації спеціальних практикумів, тренінгів, які сприятимуть засвоєнню риторичних знань на практиці. Зокрема студенти мають залучатися до виконання вправ різного типу, спрямованих на оволодіння технікою мовлення. Одним із шляхів формування красномовності студентів є використання мовленнєвих ситуацій. Під мовленнєвими ситуаціями розуміємо сукупність спеціально створених зовнішніх обставин, що спонукають здобувачів вищої освіти до спілкування та створюють певні відносини між ними. Такі ситуації дають їм можливість на практиці відпрацювати дотримання загальноприйнятих норм комунікативної поведінки та побудови мовленнєвого процесу. Ефективним засобом формування красномовності є виконання спеціальних мовленнєвих вправ та завдань. Значний вплив на розвиток красномовності студентів має також проведення різноманітних виховних заходів, які вимагають від кожного учасника демонстрації мовленнєвих знань та вмінь. Для активізації розвитку в студентів красномовності викладачі мають залучати їх до виконання індивідуальних навчально-дослідних проєктів на різну тематику.
  • Документ
    Деякі аспекти формування професійної компетентності майбутнього фахівця в едукаційному середовищі закладу вищої освіти у кризових умовах
    (Наукові інновації та передові технології. - 2024. - № 2(30). - С. 1133-1145, 2024) Жовтоніжко, І. М.; Zhovtonizhko, I. M.; Марченко, О. Г.; Marchenko, O. H.
    У статті доведено актуальність компетентнісного підходу до професійної підготовки фахівців у закладах вищої освіти. Професійну компетентність фахівця визначено як соціально-професійний феномен, основою якого є фахові знання, засвоєні способи дій, уміння, навички, професійно важливі особистісні якості та корпоративні цінності, які забезпечують готовність до майбутньої професійної діяльності, дозволяють швидко адаптуватися до певних умов, бути відповідальним, ініціативним, прагнути до вдосконалення, самореалізації, здорового способу життя. З’ясовано, що професійна компетентність є основою фахового та кар’єрного зростання випускника закладу вищої освіти, досягнення ним професійно значущих і життєвих цілей. Рівень сформованості професійної компетентності фахівця визначає його кваліфікацію, якість організації праці, адекватність оцінки її результатів.
  • Документ
    До проблеми визначення етапів підготовки майбутніх правоохоронців до роботи з підлітками групи ризику
    (Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія : Юридичні науки. - 2018. - Вип. 2, т. 3. - С. 61-63, 2018) Колісніченко, В. В.; Kolisnichenko, V. V.
    У статті, на основі аналізу наукових поглядів учених, визначено етапи підготовки майбутніх правоохоронців до роботи з підлітками групи ризику, надано загальну оцінку стану підготовки таких фахівців. Наголошено на тому, що сьогодні є нагальна необхідність побудови ефективної системи, зорієнтованої на активну участь майбутніх співробітників поліції в соціально-педагогічній, освітньо-профілактичній діяльності на основі широкої співпраці з усіма громадськими інститутами суспільства, високого ступеня самостійності у формулюванні і вирішенні зазначених проблем.
  • Документ
    Сучасний стан та шляхи розвитку матеріально-технічного та фінансового забезпечення навчальних закладів системи МВС України
    (Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія : Право. - 2013. - Вип. 14. - С. 242-245, 2013) Руколайніна, І. Є.; Rukolainina, I. Ye.
    Розглянуто сучасний стан матеріально-технічного та фінансового забезпечення навчальних закладів системи МВС України. Визначено нормативно-правові акти, що регламентують діяльність матеріальнотехнічного та фінансового забезпечення навчальних закладів системи МВС України.
  • Документ
    Сутність та значення професійної підготовки працівників Національної поліції України
    (Юридичний науковий електронний журнал. - 2021. - № 12. - С. 523-526, 2021) Діденко, В. В.; Didenko, V. V.
    Розкрито сутність та значення професійної підготовки працівників Національної поліції України. Визначено, що служба в поліції є широкою сферою службово-трудової діяльності, яка відрізняється не тільки специфікою виконуваних поліцейськими функцій, але й обмеженнями, пов’язаними із їх професійною діяльністю, а також завданнями, які вони реалізують у галузі забезпечення та захисту прав і свобод людини і громадянина на території України, боротьби зі злочинністю, а також виявлення та припинення будь-яких інших протиправних посягань на громадську безпеку та правопорядок. Зважаючи на це, професійна підготовка поліцейських – це комплексний процес, який включає особливі (адаптовані до майбутніх умов професійної діяльності) заходи, засоби та способи навчання, виховання та розвитку поліцейських, що забезпечує набуття ними теоретико-практичних, фізичних, ментальних та інших знань, навичок та вмінь для ефективної та законної реалізації ними службово-трудових функцій, обумовлених законодавчо визначеними завданнями Національної поліції України.
  • Документ
    Змістово-функціональна модель формування військово-прикладних навичок стрільби з автоматичної стрілецької зброї майбутніх офіцерів Національної гвардії України
    (Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). - 2023. - Вип. 11(171). - С. 162-168, 2023) Самсонов, Ю. В.; Samsonov, Yu. V.; Хацаюк, О. В.; Khatsaiuk, O. V.; Літвінов , О. В.; Litvinov, O. V.; Вясков, В. М.; Viaskov, V. M.; Смагін, О. І.; Smahin, O. I.; Шабатура, С. О.; Shabatura, S. O.
    Розроблено та апробовано змістово-функціональну модель формування військово-прикладних навичок стрільби з автоматичної стрілецької зброї майбутніх офіцерів Національної гвардії України.
  • Документ
    До характеристики ключових елементів професійної підготовки працівників Національної поліції України
    (Держава та регіони. Серія: Право. – 2023. – № 3 (81). – С. 405-410, 2023) Діденко, В. В.; Didenko, V. V.
    Виокремлено ключові елементи професійної підготовки працівників Національної поліції України, які по-різному проявляються на різних етапах їх службової кар’єри. Так, одні з них супроводжують весь професійний шлях працівника органів та підрозділів Національної поліції України, інші – мають додаткове значення та реалізуються за якихось конкретних умов. Елементи професійної підготовки поліцейських найбільш доцільно поділити на: 1) основні, які включають засоби, заходи та способи навчання, розвитку та виховання поліцейських, які, по-перше, присутні протягом всього процесу службової кар’єри або на її конкретних етапах, по-друге, прямо впливають на хід та результативність кар’єри: службова підготовка у ЗВО зі специфічними умовами навчання та первинна професійна підготовка поліцейських; 2) додаткові елементи, що реалізуються за певних умов, зокрема: підвищення кваліфікації у закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання; післядипломна освіта; самоосвіта, тощо.
  • Документ
    Покращення ефективності роботи науково-дослідних лабораторій системи МВС України: усунення важливих ризиків та криміногенних загроз в умовах сьогодення
    (Захист та дотримання прав громадян органами Національної поліції України в умовах воєнного стану : тези доп. учасників наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 7 груд. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 271-280, 2023) Кріцак, І. В.; Kritsak, I. V.
    Встановлено, що спрямованість роботи науково-дослідних лабораторій на взаємодію з практичними підрозділами та окремі інноваційні проєкти модернізаційної організації системи МВС за нинішніх умов є вельми актуальними та необхідними.
  • Документ
    Актуальні проблеми підготовки майбутніх поліцейських під час дії воєнного стану
    (Захист та дотримання прав громадян органами Національної поліції України в умовах воєнного стану : тези доп. учасників наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 7 груд. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 265-267, 2023) Водолажченко, В. В.; Vodolazhchenko , V. V.
    Зазначено, що система професійної підготовки майбутніх поліцейських під час дії воєнного стану в Україні потребує належного матеріального забезпечення та удосконалення освітніх програм, за якими навчаються майбутні офіцери поліції, шляхом впровадження дисциплін, що мають військове спрямування.
  • Документ
    Основні напрями розвитку діяльності закладів вищої освіти системи МВС України в контексті забезпечення дотримання прав і свобод громадян в умовах воєнного стану
    (Захист та дотримання прав громадян органами Національної поліції України в умовах воєнного стану : тези доп. учасників наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 7 груд. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 17-19, 2023) Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.
    Зазначено, що питання охорони та захисту прав громадян України є пріоритетними в підготовці майбутніх працівників Національної поліції, що має наслідком не тільки подальше належне виконання поліцейськими їх професійних обов’язків, але й зміцнення довіри населення до правоохоронної системи в цілому.
  • Документ
    Становлення особистості майбутнього психолога у процесі професійної підготовки
    (Психологічні читання : зб. матеріалів ІХ наук.-практ. конф. молод. вчених (м. Харків, 1 груд. 2023 р.) : у 2-х т. – Харків : ХНУВС, 2023. – Т. 1. – С. 122-124, 2023) Лук’янченко, Ю. Р.; Lukianchenko , Yu. R.
    Наголошено, що становлення особистості майбутнього психолога — це постійний процес, який включає в себе як освітній компонент, так і особисті зусилля психолога для саморозвитку та самовдосконалення. Важливо, щоб майбутні психологи були готові до постійного вдосконалення та взаємного обміну досвідом в професійній спільноті.
  • Документ
    Причини та види іншомовної тривожності під час вивчення другої мови
    (Наукові інновації та передові технології. - 2023. - № 14(28). - С. 945-953, 2023) Горбач, Н. В.; Horbach , N. V.; Кальченко, Т. М.; Kalchenko, T. M.; Бортник, Ю. М.; Bortnyk , Yu. M.; Cавченко, О. О.; Savchenko, O. O.
    Виявлено причини іншомовної тривожності у студентів та розкрито способи її подолання. Встановлено найпоширеніші види діяльності, які викликають іншомовну тривожність серед студентів. Розглянуто подолання почуття тривожності під час вивчення другої мови та взаємозв'язок між тривожністю та іншими мовними навичками: читанням, аудіюванням і письмом.
  • Документ
    Значення володіння гнучкими уміннями (soft skills) у професійному становленні майбутніх психологів
    (Психологічні читання : зб. матеріалів ІХ наук.-практ. конф. молод. вчених (м. Харків, 1 груд. 2023 р.) : у 2-х т. – Харків : ХНУВС, 2023. – Т. 1. – С. 89-91, 2023) Іванов, С. О.; Ivanov, S. O.
    Відзначено, що професійна підготовка майбутніх практичних психологів має приділяти певну увагу формуванню гнучких умінь «soft skills», які сприятимуть професійному становленню майбутніх спеціалістів.