Автореферати дисертацій (Abstracts of Thesis). УДК 34(043.3)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Автореферати дисертацій (Abstracts of Thesis). УДК 34(043.3) за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 64
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Правовий нігілізм в пострадянському суспільстві : автореф. дис.(Харків, 2000) Волошенюк, О. В.; Volosheniuk, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8978-0645; ResearcherID: J-7042-2016; Волошенюк, А. В.; Погрібний, І. М. - науковий керівникДисертація містить комплексне дослідження правового нігілізму як специфічного історично-рухливого феномену, що безпосередньо впливає на процес формування громадянського суспільства та демократичної правової держави. Розглядається процес зародження і розвитку нігілістичного світогляду, висвітлюються основні тенденції даного процесу та фактори, що сприяють його поглибленню. На основі аналізу сутності правового нігілізму автором запропоноване власне розуміння цього негативного явища, розроблена класифікація видів і рівнів правового нігілізму. Аналізується сучасний стан правосвідомості в пострадянському суспільстві з урахуванням його деформацій у минулому і специфіки перехідного періоду. Обгрунтовується необхідність розробки комплексного механізму подолання правового нігілізму, пропонуються конкретні заходи, спрямовані на підвищення авторитету права і закону.Документ Роль соціальної справедливості в розбудові правової соціальної держави : автореф. дис.(Київ, 2002) Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8923-5639; ResearcherID: B-9017-2018; Костицький, М. В. - - науковий керівникДисертація присвячена науковому дослідженню соціальної справедливості, яка в сучасних умовах виступає визначальним чинником демократизації та стабілізації суспільного розвитку, подолання наслідків тоталітарного режиму, зародження цивілізованих засад розбудови української державності. Автор розглядає соціальну справедливість як юридичну категорію, в якій критерій розподілу матеріальних і соціальних благ має гуманістичний характер, відповідає вимогам природного права, загальнолюдським цінностям, основним правам людини. В контексті гуманістичного змісту соціальної справедливості сформульована концепція правової соціальної держави, діяльність якої спрямована на соціальний захист населення, забезпечення соціально-економічних прав людини. Аналізуються основні соціальні та юридичні механізми приведення у відповідність із критерієм соціальної справедливості конкретних завдань соціального захисту населення через: перерозподіл доходів між різними верствами населення, прийняття соціально спрямованого державного бюджету, законодавчого забезпечення процесу приватизації та роздержавлення,реформування податкової системи, фінансування соціальних програм, забезпечення провідних соціальних прав людини.Документ Інститут тимчасового генерал-губернатора в Україні у кінці ХІХ – на початку ХХ ст. : автореф. дис.(Харків, 2002) Москаль, Г. Г.; Moskal, H. H.; Ярмиш, О. Н. - науковий керівникУ дисертації вперше в українській історико-правовій науці спеціально досліджується інститут тимчасового генерал-губернатора на українських землях в складі Російської імперії, соціально-політичні чинники його утворення, організаційно-правові засади функціонування тимчасових генерал-губернаторств, їх практична діяльність. Проаналізована специфіка компетенції тимчасового генерал-губернатора, її зміни протягом останніх десятиріч ХІХ – початку ХХ ст. Висвітлено основні етапи існування тимчасових генерал-губернаторств на території України: період політичної кризи кінця 1870-х – початку 1880-х рр.; перша російська революція 1905-1907 рр.; Перша світова війна. Детально розглянуті особливості правового статусу тимчасового генерал-губернатора щодо кожного з них. Доводиться, що в силу специфіки суспільно-політичного розвитку українських земель в складі Російської імперії у кінці ХІХ – на початку ХХ ст. така форма імперського правління, як тимчасове генерал-губернаторство, тут була більш широко представлена, ніж в інших національних частинах держави.Документ Акти правотворчості президента в республіках зі змішаною формою правління (загальнотеоретичний аспект) : автореф. дис.(Харків, 2007) Мазур, Д. В.; Mazur, D. V.; Скакун, О. Ф. - науковий керівникУ дисертації здійснено теоретичний аналіз юридичної природи актів правотворчості президента в республіках зі змішаною формою правління (Білорусі, Болгарії, Вірменії, Грузії, Казахстану, Литви, Молдови, Монголії, Польщі, Португалії, Росії, Румунії, України, Франції); встановлені основні види правотворчої діяльності президента – безпосередня, сумісна та опосередкована. Запропоновано дефініцію акту правотворчості президента в республіках зі змішаною формою правління та розкрито юридичну природу видів акту правотворчості президента – нормативно-правового акту й нормативно-правового договору. Запропоновано їх класифікацію за різними критеріями. Визначені їх ознаки та функції (зокрема, соціальні). Встановлено співвідношення актів правотворчості президента з нормативно-правовими актами інших органів публічної влади. Уточнена правова природа інституту “вето” президента на закони, які приймаються парламентом, відмічено його законотворчий характер, додатково обґрунтовано, що документальне оформлення “вето” є не законодавчим актом, а виступає факультативною стадією законотворчого процесу. Розвинута ідея про можливість оформлення „вето” у вигляді указу. Запропоновані пропозиції щодо вдосконалення законодавства України. The dissertation deals with the theoretical analysis of the juridical nature of president’s lawmaking acts in the republics with the mixed form of governing (Byelorussia, Bulgaria, Armenia, Georgia, Kazakhstan, Lithuania, Moldova, Mongolia, Poland, Portugal, Russia, Romania, Ukraine, France); the main tapes of his lawmaking activity are established, that is direct, joint and indirect. The definition of the president’s act of lawmaking is offered. The juridical nature of the president’s act of lawmaking in the republics with the mixed form of governing is searched – normativelegal act and normative-legal treaty, the criteria of their classification are suggested, the signs and the function, including the social are determined. The correlation of normative-legal acts and other higher bodies of public power are determined. The legal nature of president’s “veto” institute as defined more exactly. This is concerning the laws which are adopted by the Parliament; its lawcreative character is also marked. In addition it is proved that the documentary “veto’s” drawing up isn’t a legislative act, but it is an optional stage of the lawmaking process, which may be drawn up as a decree. Some proposals, concerning the improvement of the Ukraine’s legislation are offered. В диссертации осуществлен теоретический анализ юридической природы актов правотворчества президента республики со смешанной формой правления (Белоруссии, Болгарии, Армении, Грузии, Казахстана, Литвы, Молдовы, Монголии, Польши, Португалии, России, Румынии, Украины, Франции); установлены основные виды его правотворческой деятельности – непосредственная, совместная и опосредованная. Акты правотворчества являются результатом непосредственной и совместной правотворческой деятельности президента, опосредованная деятельность – лишь промежуточная стадия законодательного процесса. Исследована юридическая природа актов правотворчества президента в республиках со смешанной формой правления – нормативно-правового акта и нормативно-правового договора, предложены критерии их классификации на виды. Установлены функции нормативно-правовых актов, приоритетное место среди которых занимают социальные функции – по удовлетворению общих и групповых потребностей. Впервые сформирована иерархия актов правотворчества высших органов публичной власти, в которую вошли нормативно-правовые договоры и нормативно-правовые акты. Нормативно-правовые акты президента в республиках со смешанной формой правления занимают высшую ступень в иерархической лестнице нормативно-правовых актов. Исследована юридическая природа нормативно-правового договора, заключаемого президентом республики, установлены его признаки, предложена дефиниция, раскрыто соотношение с нормативно-правовыми актами других органов государственной власти и заключаемыми ими нормативно-правовыми договорами. Развито и уточнено, имеющее место в юридической литературе, положение о том, что юридическая сила международного нормативно-правового договора равна юридической силе акта, которым выражено согласие на обязательность соответствующего международного договора. Сформулированы предложения по усовершенствованию украинского законодательства.Документ Недержавний контроль за діяльністю міліції: теоретико-правовий аспект : автореф. дис.(Харків, 2009) Шестак, С. В.; Shestak, S. V.; Погрібний, І. М. - науковий керівникДисертаційне дослідження присвячено проблемі теоретико-правового аналізу недержавного контролю за діяльністю міліції. У роботі розкрито природу недержавного контролю, з’ясовано його місце в загальній системі контрольної діяльності. Проаналізовано сфери та форми здійснення недержавного контролю в Україні. Розроблено класифікацію суб’єктів та принципів недержавного контролю над міліцією, охарактеризовано його основні напрямки, обґрунтовано необхідність його обмеження. Досліджено міжнародний досвід недержавного контролю за діяльністю поліції, розкрито його теоретичний, нормативний та інституційний аспекти, а також особливості прояву в різних типах правових систем. Узагальнено та систематизовано нормативно-правові засади забезпечення належного недержавного контролю за діяльністю міліції в Україні, зроблено пропозиції щодо його вдосконалення.Документ Правове становище жінки на українських землях у складі Російської імперії у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. : автореф. дис.(Харків : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2009) Нестерцова-Собакарь, О. В.; Nestertsova-Sobakar, O. V.; Нестерцова-Собакарь, А. В.; Головко, О. М. - науковий керівникДисертація містить комплексне дослідження правового становища жінок на українських землях у складі Російської імперії у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. Проаналізовано як публічно-правовий, так і приватноправовий статус жінок, його залежності від станової належності. Показано залежність розширення прав жінок від суспільного руху в Російській імперії. Розкрито особливості регулювання становища жінки нормами цивільного та сімейного права, впливами правових традицій Гетьманщини та українського звичаєвого права. У пореформені часи посилилося залучення жінок до службово-трудової діяльності. Важливим чинником цього став розвиток жіночої освіти на українських землях: як початкової, так і середньої, професійної й особливо вищої освіти.Документ Правовий статус поліції країн континентальної правової сім'ї (загальнотеоретична характеристика на матеріалах Франції, Німеччини, Польщі) : автореф. дис.(Харків, 2009) Передерій, О. С.; Perederii, O. S.; Передерий, А. С.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4898-876X; Шульга, А.М. - науковий керівникДисертація є комплексним науковим дослідженням, присвяченим загальнотеоретичній характеристиці одного з елементів правової системи країн континентальної правової сім'ї — інституту поліції. Використовуючи таку категорію загальнотеоретичної юриспруденції як «правовий статус», обґрунтовано авторське визначення правового статусу поліції країн континентальної правової сім'ї, а також досліджені основні структурні елементи правового статусу данного органу в таких розвинених державах європейського співтовариства як Франція, Німеччина, Польща. Розкриваючи історію становлення поліції як органу виконавчої влади, що виконує правоохоронну функцію держави, досліджується його місце і роль у функціонуванні державного апарату Франції, Німеччини, Польщі. Автором проведений ґрунтовний аналіз положень найважливіших міжнародних і міждержавних (діють в межах Європейського Союзу) нормативних актів, котрі регулюють діяльність поліції країн континентальної правової сім'ї. На основі вивченого національного законодавства Франції, Німеччини, Польщі досліджено організаційно-функціональну побудову системи органів поліції у обраних зарубіжних державах. Шляхом аналізу вивченого зарубіжного законодавства досліджена компетенція французької, німецької і польської поліції, визначені гарантії її реалізації, встановлені існуючі законодавчі обмеження окремих прав поліцейських Франції, Німеччини, Польщі, висвітлені особливості їх юридичної відповідальності. За результатами проведеного дослідження запропоновано внести зміни в українське національне законодавство з метою вдосконалення правового статусу міліції України задля підвищення ефективності її діяльності.Документ Функція надання послуг населенню органами внутрішніх справ України: теоретико-правовий аспект : автореф. дис.(Харків, 2010) Кріцак, І. В.; Kritsak, I. V.; Крицак, И. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3530-4269; Волошенюк, О. В. - науковий керівникДисертаційне дослідження містить комплексний теоретично-правовий аналіз реалізації функції надання послуг населенню органами внутрішніх справ України. У роботі розкрито природу функції надання послуг в умовах розвитку соціальної держави та громадянського суспільства, з’ясовано її співвідношення з іншими функціями органів внутрішніх справ, зокрема – з правоохоронною функцією. Досліджено міжнародний досвід впровадження функції надання послуг в діяльність поліції на загальноцивілізаційному (стратегічному) рівні, рівні базових моделей поліціювання та рівні окремих проектів і програм реалізації функції надання поліцією послуг населенню. Проаналізовано принципи та напрями реалізації функції надання послуг населенню органами внутрішніх справ. Узагальнено та систематизовано нормативно-правові засади здійснення соціального обслуговування міліцією України, внесено пропозиції щодо вдосконалення його нормативного регулювання. Розглянуто сучасні проблеми підвищення ефективності функціонування органів внутрішніх справ у сфері надання послуг населенню.Документ Боротьба з організованою злочинністю в УСРР у роки нової економічної політики (1921-1929 рр.) : автореф. дис.(Харків, 2011) Семикопний, А. Д.; Semykopnyi, A. D.; Семикопный, А. Д.; Головко, О. М. - науковий керівникДисертацію присвячено комплексному дослідженню різноманітних історико-правових аспектів боротьби з організованою злочинністю в Радянській Україні в період здійснення нової економічної політики (1921 – 1929 рр.). Зокрема, було висвітлено такі питання, як трактування власне явища «організованої злочинності» у соціоправовому вимірі, починаючи з 1920-х рр. і до сьогодення, правова регламентація протидії організованій злочинності з боку партійних та державних органів влади, особливості кримінального законодавства УСРР у контексті боротьби з організованою злочинністю. Автор окремо зупинявся на ролі у протидії організованій злочинності таких правоохоронних структур, як міліція, органи державної безпеки (ДПУ), прокуратура. В роботі досліджено механізм діяльності організованих злочинних угруповань та основні фактори, що, на нашу думку, сприяли існуванню, поширенню та відтворенню організованої злочинності у 1920-ті рр., окреслено основні проблеми та досягнення у організаційному та правовому забезпеченні протидії організованій злочинності з боку правоохоронних структур, з’ясовано основні напрямки діяльності щодо припинення і профілактики різних форм організованої злочинності під час непу. In given dissertation study was realized attempt of all-round consideration of the problems of the fight with organized by criminality in USSR at years of the undertaking new economic politicians. The theoretical glances will analysed on categorization organized criminal groups in criminal legislation both at period new economic politics, and on modern stage, explored mechanism to activity organized criminal groups and the main factors, which, on our opinion, rendered the assistance to existence, spreading and reproduction organized criminality in 1920-th years, are marked main problems and achievements in organizing and law ensuring the reluctance organized criminality on the part of law-enforcement structures, is realized main trends to their activity for cessations and preventive maintenances of the different forms organized criminality at under investigation period. В данном диссертационном исследовании была осуществлена попытка всестороннего рассмотрения проблем борьбы с организованной преступностью в УССР в годы проведения новой экономической политики. Проанализированы теоретические взгляды на классификацию организованных преступных группировок в уголовном законодательстве как в период нэпа, так и на современном этапе, исследован механизм деятельности организованных преступных группировок и основные факторы, содействовавшие существованию, распространению и воспроизведению организованной преступности в 1920-те гг., обозначены основные проблемы и достижения в организационном и правовом обеспечении противодействия организованной преступности со стороны правоохранительных структур, выяснены основные направления их деятельности относительно прекращения и профилактики разных форм организованной преступности в исследуемый период.Документ Система попереднього розслідування у кримінальному судочинстві Російської імперії другої половини ХІХ – початку ХХ ст. (на матеріалах українських губерній) : автореф. дис.(Харків, 2011) Бурдін, М. Ю.; Burdin, M. Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6748-3321; ResearcherID: B-8227-2018; Бурдин, М. Ю.; Зайцев, Л. О. - науковий керівникУ роботі на підставі вивчення наукової літератури, законодавчих та інших нормативно–правових актів, архівних джерел здійснено комплексний аналіз організаційно–правових засад діяльності системи попереднього розслідування у кримінальному судочинстві Російської імперії в українських губерніях у другій половині ХІХ – на початку ХХ ст. Проведено історико–юридичний аналіз процесів реформування органів державної влади, що забезпечували досудові стадії кримінального судочинства в українських губерніях. Визначені фактори впливу на систему попереднього розслідування. Простежена динаміка та узагальнений досвід функціонування органів дізнання, слідства та нагляду, їх взаємодія та особливості правозастосування в Україні.Документ Правове регулювання та організація фінансово-економічної діяльності органів місцевого самоврядування на українських землях у складі Російської імперії (кінець ХVІІІ – початок ХХ ст.) : автореф. дис.(Харків : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2012) Пампура, М. В.; Pampura, M. V.Здійснено системний аналіз організаційно-правових засад фінансово-економічної діяльності органів місцевого самоврядування в українських землях у складі Російської імперії наприкінці ХVІІІ – на початку ХХ ст. Визначено компетенцію органів територіального та станового самоврядування в економічно-фінансовій сфері, її співвідношення з компетенцією органів державної влади на місцях. Здійснено реконструкцію організаційно-правових засад діяльності органів місцевого самоврядування у фінансово-економічній сфері в українських губерніях з урахуванням їх структурно-функціональних взаємозв’язків та особливостей правозастосовної практики. Виявлено характерні риси, притаманні відносинам самоврядних органів та місцевих органів державного управління в економічно-фінансовій сфері в українських губерніях, що входили до складу Російської імперії. З’ясовано особливості нормотворчої та організаційно-розпорядчої діяльності органів місцевого самоврядування у фінансово-економічній сфері в надзвичайних обставинах під час системної кризи 1915-1917 рр.Документ Моделі судової влади в Україні та країнах СНД: теоретико-компаративістська характеристика : автореф. дис.(Харків : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2015) Пєнцов, М. В.; Pentsov, M. V.; Бурдін, М. Ю. - науковий керівникДисертаційне дослідження присвячено комплексному теоретикокомпаративному аналізу моделей судової влади в Україні та країнах СНД. Виявлено притаманні Україні та країнам СНД особливості функціонування судової влади як виду державної влади. З’ясовано специфіку правових відносин, що виникають під час взаємодії судової влади з іншими гілками влади. Досліджено поняття «судова влада» – як незалежної гілки державної влади; визначено місце й роль судової влади у структурі державного апарату України та країн СНД. Розкрито основні принципи та функції судової влади, що визначені в конституціях країн СНД. Встановлено, що особливістю моделі судової влади в Україні є природне прагнення до континентальної моделі судоустрою, що пов’язано із особливостями національної правосвідомості. Виявлено законодавчі лакуни для подальшого реформування судової системи в Україні.Документ Механізм правового регулювання: теоретико-правова модель : автореф. дис.(Харків, 2016) Куракін, О. М.; Kurakin, O. M.; Серьогін, В. О. - науковий консультантУ дисертації комплексно досліджуються проблеми механізму правового регулювання на сучасному етапі розвитку України. Актуалізуються ґенеза, сутність, зміст, структура та чинники функціонування механізму правового регулювання, його юридичні властивості. Розглядаються основні підходи щодо розуміння механізму правового регулювання та його особливості. Належна увага приділяється понятійному ряду теорії механізму правового регулювання, сформульовано авторське визначення понять «предмет правового регулювання», «механізм правового регулювання», «ефективність механізму правового регулювання» та інших категорій, що задіяні в ньому. Робота містить певні теоретичні узагальнення та висновки, зокрема, зроблено висновок про необхідність оновлення реакції на сучасні виклики, що стоять перед Україною та розуміння того, що державно-управлінські відносини мають будуватися на цивілізованій основі при прогресивному законодавчому забезпечені. Відзначається, що баланс інтересів зацікавлених суб’єктів (суспільства та держави) у правовому регулюванні є неможливим за відсутності збалансованості правового регулювання, а також зазначається, що співвідношення соціальної та юридичної ефективності правового регулювання передбачає їх наближення. Обґрунтовується теоретико-концептуальна модель механізму правового регулювання Української держави, пропонуються конкретні пропозиції, які спрямовані на вирішення теоретичних і практичних проблем ефективності механізму правового регулювання.Документ Фіскальна функція сучасної держави: теоретико-правовий аспект : автореф. дис.(Харків, 2016) Носіков, Д. М.; Nosikov, D. N.; Носиков, Д. Н.; Серьогін, В. О. - науковий керівникДисертація присвячена дослідженню юридичної природи та змісту фіскальної функції держави. Робиться висновок про те, що фіскальна функція є складовою частиною економічної функції держави і складається з трьох підфункцій: податкової, митної та бюджетно- штрафної.Обґрунтовується теза про те, фіскальна функція держави є її іманентною ознакою на всіх етапах історичного розвитку. Фіскальна політика в цілому, як і всі її елементи, реалізується через правову політику держави, виступаючи різновидом останньої за сферою реалізації. Відповідно до статей доходів державного бюджету структурними елементами фіскальної політики є податкова політика і політика щодо неподаткових надходжень. Проаналізовано основні підходи до побудови системи органів, які здійснюють фіскальну функцію держави. Визначено види фіскальних органів, сучасні тенденції їх системно-структурної організації, форми і методи діяльності. Розкрито система нормативно-правових актів, що регламентують здійснення фіскальної функції держави. а також сучасні тенденції правового регулювання в даній сфері.Документ Експертне забезпечення правотворчості в Україні: теоретико-правова характеристика : автореф. дис.(Харків, 2016) Мінкова, О. Г.; Minkova, O. H.; Волошенюк, О. В. - науковий керівникДисертаційне дослідження присвячено системному аналізу теоретичних і практичних аспектів експертного забезпечення правотворчості в Україні. Визначено природу та сформульовано поняття експертного забезпечення правотворчості, охарактеризовано функції, принципи, види та суб’єктів експертизи проектів нормативно-правових актів. Особливу увагу приділено взаємним правам та обов’язкам замовника і виконавця експертизи; європейському досвіду експертизи законодавства; стадіям та методиці проведення експертної оцінки проектів нормативних документів; особливостям застосування експертизи на різних стадіях правотворчості. Проаналізовано стан українського законодавства з експертизи проектів нормативно-правових актів; визначено основні напрями вдосконалення експертного забезпечення правотворчості в Україні.Документ Організаційно-правові засади функціонування народного комісаріату юстиції УСРР у 20 –х роках ХХ сторіччя : автореф. дис.(Харків, 2016) Ампілогов, О. В.; Ampilogov, O. V.; Ампилогов, А. В.; Зозуля, Є. В. - науковий керівникДисертація присвячена комплексному вивченню системи організації та становлення організаційно-функціональної побудови органів юстиції УСРР у 20 –х роках ХХ сторіччя. В роботі проаналізовано і доведено, які історичні умови зажадали створення штатних державних органів для охорони революційного порядку, особистої безпеки громадян, а також боротьби з кримінальними елементами, як масові самодіяльні організації трудящих перетворились на один з перших правоохоронних органів радянської держави. Досліджений автором архівно-документальний матеріал підтверджує тезу про те, що створення органів радянської юстиції на місцях відбувалось до видання загальноукраїнського декрету. В дисертації ґрунтовно розглянуті нормативно-правові акти уряду УСРР та НКЮ УСРР, якими визначались організаційно-правові засади розбудови української юстиції. Але окремі організаційні заходи не досягали своєї мети і приводили навіть до небажаних наслідків. Науковий аналіз документів та матеріалів дозволив авторові визначити основні напрямки діяльності органів юстиції.Документ Народовладдя у державно-правових ученнях України XIX–XX століть : автореф. дис.(Харків, 2016) Сворак, С. Д.; Svorak, S. D.; Гавриленко, О. А. - науковий консультантДисертація присвячена комплексному теоретико-правовому аналізу наукових поглядів на сутність, форми та інститути народовладдя у працях дослідників XIX–XX ст. у контексті сучасних державотворчих процесів в Україні. Висвітлено філософсько-правові, методологічні засади дослідження народовладдя та стан наукового опрацювання проблеми. З’ясовано структуру інститутів народовладдя в Київській Русі: віче, посадник, тисяцький, князь, староста сільської громади, урядник вулиці міста. Спростовано погляд московської історіографії на варязьке завоювання Руських земель та утвердження ранньофеодальної монархії. Простежено подальшу еволюцію народовладних інститутів. Сформульовано авторську концепцію неперервності ідей народовладдя в національній свідомості українського народу, незважаючи на перервність історичного розвитку держави і права України. Аргументовано, що ідея народовладдя живе в позаісторичному вимірі, оскільки вона міститься в ментальності, мові, духовній культурі і національній суб’єктності. Доведено, що функції інститутів народовладдя в історії Української держави залежать від потреб та інтересів структурованих індивідуалізованих та асоційованих суб’єктів власності, які відіграють провідну роль у суспільному виробництві, обміні і споживанні. Уся законодавча нормативно-правова база випродукувана на основі приватного права та цінностей свободи, миру і правди.Документ Вплив релігії на формування принципу верховенства права: теоретико-прикладний аспект :автореф. дис.(Харків, 2016) Пайда, Ю. Ю.; Paida, Yu. Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6424-6419; Сливка С. С. - науковий керівникПроведено ретроспективний аналіз впливу релігії на процес формування різних галузей права. Розкрито взаємозв’язок права і релігії у християнській правовій традиції на постсекуляризованому етапі. Із позицій теорії держави і права проаналізовано засади правового регулювання відносин у релігійній сфері життєдіяльності суспільства та визначено місце релігійних норм у правовій системі держави. Досліджено взаємодію держави, суспільства та церкви в період становлення громадянського суспільства. Розкрито феномен глобалізації в концепціях сучасної православної богословсько-культурологічної думки. Показано місце та роль релігійних норм у системі джерел права та проаналізовано їх вплив на релігійну соціалізацію особистості. Узагальнено функції релігійного комплексу в суспільстві та розкрито взаємозв’язок права і релігії як чинників удосконалення механізму реалізації прав людини.Документ Транзитивність у правовій сфері: загальнотеоретичне дослідження : автореф. дис.(Одеса, 2016) Матвєєва, Л. Г.; Matveeva, L. G.; Матвеева, Л. Г.; Крестовська, Н. М. - науковий керівникДисертація є першим комплексним дослідженням проблематики транзитивності у правовій сфері. У роботі розкрито зміст та обґрунтувано роль та значення суспільної транзиції у розвитку правової системи суспільства в історичному та сучасному аспектах. Визначено суб’єкти правової транзиції. Розглянуто особливості правової транзиції в контексті незалежності України. 40 Виявлено основні вектори транзитивності права, якими є наступність, дискретність та новація у праві, що тісно між собою пов’язані та створюють явище динаміки права. Характеризуються соціальні фактори процесу правотворення, правотворчості, законотворчості в транзитивний період, розглядається особливе значення аксіологічного фактору правотворення. Розкрито вплив як позитивних, так і негативних факторів на правоутворення та правотворчість. Розглянуто питання трансформації правової культури та правової свідомості транзитивного суспільства у зв’язку зі зміною фундаментальних правових та ідеологічних цінностей. Зроблено висновок про те, що правова транзіциі в сучасній Україні є завершенням революційного періоду всесвітньої історії, змістом якого є просування від насильства до свободи в правовій і політичній сфері, від патерналізму до автономності, від підпорядкування суб'єктів права чужої волі до позитивної відповідальності за свої дії. Україна переживає період транзіциі від силової соціокультури до правової социокультури. Ця революційна транзіция має не тільки внутріформаціонний, але і межформаціонний, і крім того, і глобалізаційний і глокалізаціонний аспекти. Констатовано відсутність єдності у правосвідомості українського суспільства щодо базових правових цінностей та цінності Української державності за наявності загального тяжіння до європейських правових цінностей, що виражається у прихильності до права та здатності активної частини суспільства до захисту права та національної державності. Окреслено коло проблем, пов'язаних з формуванням правової культури і правової свідомості в транзитивний період. Доведено, що наповнення концепції верховенства права практико- орієнтуючим змістом є достатнім для формування сучасного праворозуміння, відповідного транзитивному переходу України від посттоталітаризму до суспільства з правовим типом культури.Документ Закономірності виникнення, розвитку та функціонування комплексної галузі права як елемента системи права : автореф. дис.(Харків, 2016) Добробог, Л. М.; Dobrobog, L. M.; Добробог, Л. Н.; Волошин, Ю. О. - науковий консультантДисертація присвячена теоретико-правовому дослідженню закономірностей виникнення, розвитку та функціонування комплексної галузі права як елемента системи права. У роботі розглянуто концептуальні доктринальні підходи до визначення понять «механізм галузеутворення», «галузь права», «комплексна галузь права», визначено теоретико-концептуальні основи утворення комплексних галузей права, їх розвитку та функціонування у відповідності до суспільних відносин, які фактично складаються та відбуваються в сучасному соціумі. Визначено основні чинники та стадії утворення комплексних галузей права, методи та методологію наукової розробки процесу утворення комплексної галузі права як важливого елемента системи права, систематизовано види державно-правових закономірностей, що впливають на процес утворення комплексної галузі права, проаналізовано їх відмінність від державно-правових тенденцій. Проаналізовано зміст, сутність та завдання комплексних галузей права, надано їх доктринальне визначення, досліджено взаємодію публічного та приватного права в ефективному функціонуванні комплексних галузей права. У дослідженні показано вплив правової глобалізації та європейської міждержавної інтеграції на подальше становлення та розвиток комплексних галузей права. Значну увагу приділено принципу інвайроменталізму як методологічній парадигмі сучасних комплексних галузей права, яка відповідає європейським правовим стандартам. Дослідження має теоретичне і практичне значення в сучасних умовах європейської міждержавної інтеграції України та адаптації її законодавства до європейського права, оскільки його матеріали можуть бути широко використані в правозастосовчій практиці, науково-дослідній роботі та навчальному процесі.