Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ, 2008, Вип. 43
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ, 2008, Вип. 43 за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 36
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Визначення та особливості структури процесуальних норм права(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2008. – Вип. 43. – С. 15-19, 2008) Погрібний, І. М.; Pohribnyi, I. M.Розглянуто різновиди процесуальних норм (організаційні, процедурні та власне процесуальні) тісно пов'язані між собою й відображають процес реалізації матеріальних норм, зокрема, вирішення правових спорів. Надано практичні рекомендації щодо визначення та особливостей структури процесуальних норм права. Рассмотрены разновидности процессуальных норм (организационные, процедурные и собственно процессуальные) тесно связаны между собой и отражают процесс реализации материальных норм, в частности, решения правовых споров. Даны практические рекомендации по определению и особенностей структуры процессуальных норм права. The types of procedural norms (organizational, procedural and procedural ones in particular) are closely linked and reflect the process of implementation of substantive rules, in particular, the resolution of legal disputes. Practical recommendations are given regarding the definition and features of the structure of procedural rules of law.Документ Використання судових експертиз для встановлення суб'єктивної сторони злочину(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 132-137, 2008) Щербаковська, К. О.; Shcherbakovska, K. O.Проаналізовано проблеми призначення, проведення судових експертиз та використання їх результатів посідають важливе місце в комплексі питань розслідування кримінальних справ. Дослідження цих проблем стосується, в основному, процесуального аспекту, коли основна увага зосереджується на процесуальному боці організації та проведення експертиз, або криміналістичного, коли розглядають техніко-криміналістичні і тактичні характеристики окремих прийомів і засобів збирання і дослідження доказів. Проанализированы проблемы назначения, проведения судебных экспертиз и использования их результатов занимают важное место в комплексе вопросам расследования уголовных дел. Исследование этих проблем касается, в основном, процессуального аспекта, когда основное внимание сосредотачивается на процессуальном стороне организации и проведения экспертиз, или криминалистического, когда рассматривают технико-криминалистические и тактические характеристики отдельных приемов и средств собирания и исследования доказательств. Problems of appointment, forensic analysis and the use of their results are analyzed, which play an important role in the complex of criminal investigations. The study of these problems is mainly concerned with the procedural aspect, where the focus is on the procedural side of the organization and examination, or forensic, when considering the technical and forensic and tactical characteristics of individual techniques and means of gathering and investigating evidence.Документ Внутрівідомча координація правоохоронної діяльності в ОВС: теоретичні та правові проблеми(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 19-25, 2008) Собко, Ю. В.; Sobko, Yu. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8854-8537Досліджено проблематику координації правоохоронної діяльності в ОВС. Розглянуто підвищення рівня координації діяльності правоохоронних органів назване одним з основних напрямків державної політики з питань національної безпеки України. Исследована проблематику координации правоохранительной деятельности в ОВД. Рассмотрены повышение уровня координации деятельности правоохранительных органов названо одним из основных направлений государственной политики по вопросам национальной безопасности Украины. The problems of coordination of law enforcement activities in the police were investigated. Increasing the level of coordination of the activities of law enforcement agencies is considered one of the main directions of state policy on national security of Ukraine.Документ Кваліфікація «лікарської помилки» як правової категорії(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 283-289, 2008) Михайлов, С. В.; Mykhailov, S. V.У статті мова йде про лікарські помилки, в основі яких лежать суб'єктивні причини (неправильна інтерпретація результатів лабораторно-інструментальних досліджень, недостатній досвід і т. п.), передбачено персональну відповідальність медичних працівників. У цьому випадку мова може йти про відшкодування збитку та компенсацію моральної шкоди пацієнтові або кримінальну відповідальність лікаря. В статье речь идет о врачебных ошибках, в основе которых лежат субъективные причины (неправильная интерпретация результатов лабораторно-инструментальных исследований, недостаточный опыт и т. П.), Предусмотрено персональную ответственность медицинских работников. В этом случае речь может идти о возмещении ущерба и компенсации морального вреда пациенту или уголовной ответственности врача. The article deals with medical errors, which are based on subjective reasons (misinterpretation of the results of laboratory and instrumental studies, lack of experience, etc.), provides for personal responsibility of medical professionals. In this case, it can be about damages and compensation for moral harm to the patient or criminal liability of the doctor.Документ Контроль за корупцією: сучасний стан теоретичної розробки та практика реалізації(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 84-90, 2008) Бездольний, М. Ю.; Bezdolnyi, M. Yu.На підґрунті аналізу контролю за корупцією, пропонуємо під таким розуміти комплекс здійснюваних суб’єктами державного та громадського контролю правових, організаційних, інформаційних та інших заходів із перевірки неухильного дотримання антикорупційного законодавства особами, уповноваженими на виконання функцій держави. Надано рекомендації щодо сучасного стану теоретичної розробки та практики реалізації.Документ Кримінальна відповідальність юридичних осіб у законодавствах країн ЄС(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 43-53, 2008) Пасєка, О. Ф.; Pasieka, O. F.Досліджено інститут кримінальної відповідальності юридичних осіб у державах ЄС формувався протягом значного проміжку часу, що дозволило виробити умови настання такої відповідальності і розробити систему спеціальних покарань. Вивчення цього досвіду є корисним і доцільним для реалізації євроінтеграційного напрямку розвитку України. Исследована институт уголовной ответственности юридических лиц в государствах ЕС формировался в течение значительного промежутка времени, что позволило выработать условия наступления такой ответственности и разработать систему специальных наказаний. Изучение этого опыта является полезным и целесообразным для реализации евроинтеграционного направления развития Украины. The Institute of Criminal Liability of Legal Entities in the EU Member States was researched during a considerable period of time, which allowed to elaborate the conditions of such liability and to develop a system of special penalties. Studying this experience is useful and appropriate for the implementation of the European integration direction of Ukraine's development.Документ Кримінально-правова характеристика організованих форм злочинності наприкінці 1920-х рр.(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 58-63, 2008) Семикопний, А. Д.; Semykopnyi, A. D.Визначено, що у радянському кримінальному праві існувало доволі чітке уявлення про природу та форми організованої злочинності. Водночас в умовах згортання НЕПу та посилення репресивно-каральної системи сталінського режиму у 1930-х рр. багато статей кодексу, зокрема, й тих, що стосувалися протидії організованій злочинності, було використано як юридичну підставу, що виправдовувала масовий терор. Определено, что в советском уголовном праве существовало довольно четкое представление о природе и формы организованной преступности. В то же время в условиях свертывания НЭПа и усиления репрессивно-карательной системы сталинского режима в 1930-х гг. Много статей кодекса, в том числе и тех, которые касались противодействия организованной преступности, было использовано в качестве юридического основания, что оправдывала массовый террор. It was determined that in the Soviet criminal law there was a fairly clear idea of the nature and forms of organized crime. At the same time, with the collapse of the NEP and the intensification of the repressive-punitive system of the Stalin regime in the 1930's, many articles of the Code, including those relating to the fight against organized crime, were used as a legal basis justifying mass terror.Документ Обставини, що не потребують доказування в адміністративному судочинстві України(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 151-158, 2008) Нечитайло, О. М.; Nechytailo, O. M.У статті досліджено обставини, що не потребують доказування в адміністративному судочинстві України та пропонується внести зміни кодексу. В статье исследованы обстоятельства, не требующие доказывания в административном судопроизводстве Украины и предлагается внести изменения кодекса. The article investigates the circumstances that do not need to be proved in the administrative judiciary of Ukraine and proposes to amend the code.Документ Окремі питання доказування в адміністративному судочинстві України(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 181-186, 2008) Дубенко, О. М.; Dubenko, O. M.Враховуючи та виходячи з аналізу практики застосування правових норм, що регулюють процес доказування в КАС України, визначено необхідність подальшого вдосконалення процесу доказування в адміністративному судочинстві, виконання якого повинно бути покладене на Вищий адміністративний суд України та Верховну Раду України. Учитывая и исходя из анализа практики применения правовых норм, регулирующих процесс доказывания в КАС Украины, определена необходимость дальнейшего совершенствования процесса доказывания в административном судопроизводстве, выполнение которого должно быть возложено на Высший административный суд Украины и Верховную Раду Украины. Taking into account and proceeding from the analysis of the practice of application of legal norms governing the process of proving in the CAS of Ukraine, the necessity of further improvement of the process of proving in administrative justice is determined, the execution of which should be vested in the Supreme Administrative Court of Ukraine and the Verkhovna Rada of Ukraine.Документ Органи внутрішніх справ УСРР у боротьбі з фінансовими правопорушеннями в період непу(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 63-71, 2008) Чамлай, В. В.; Chamlai, V. V.Безсумнівно, слід зважати на певну заангажованість тогочасних засобів масової інформації, які висвітлювали діяльність органів внутрішніх справ УСРР. Не завжди адекватно тодішній реальній ситуації відбивалася вона й у різноманітних документах. В статті визначено, що поступово набували здатності все більш ефективно виконувати покладені на них функції у сфері боротьби з фінансовими правопорушеннями. Несомненно, следует учитывать определенную ангажированность тогдашних средств массовой информации, которые освещали деятельность органов внутренних дел УССР. Не всегда адекватно тогдашний реальной ситуации отражалась она и в различных документах. В статье определено, что постепенно приобретали способность все более эффективно выполнять возложенные на них функции в сфере борьбы с финансовыми правонарушениями. Undoubtedly, the media of the time, which covered the activities of the police of the Ukrainian SSR, should be taken into account. It was not always adequately reflected in various documents at that time. The article identifies that they have gradually acquired the ability to perform their functions in the area of financial offenses more effectively.Документ Освідування як самостійна слідча дія з ознаками кримінально-процесуального примусу(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 121-127, 2008) Янченко, І. М.; Yanchenko, I. M.Розглядається актуальне питання умов та підстав застосування заходів освідування як самостійна слідча дія з ознаками кримінально-процесуального примусу. Надано практичні рекомендації щодо вирішення зазначених питань. Рассматривается актуальный вопрос условий и оснований применения мер освидетельствования как самостоятельное следственное действие с признаками уголовно-процессуального принуждения. Даны практические рекомендации по решению указанных вопросов. The urgent question of the conditions and grounds for the application of measures of investigation is considered as an independent investigative action with signs of criminal procedural coercion. Practical recommendations are given to address these issues.Документ Особливості вищих навчальних закладів МВС України як суб'єктів адміністративного права(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 199-204, 2008) Мандрик, С. І.; Mandryk, S. I.В статті розглянуто проблемні питання діяльності вищих навчальних закладів МВС України були предметом наукових досліджень. Мета цієї статті – визначити особливості вищих навчальних закладів МВС України як суб’єктів адміністративного права. Надано практичні рекомендації для досягнення поставленої мети щодо їх вирішення. В статье рассмотрены проблемные вопросы деятельности высших учебных заведений МВД Украины были предметом научных исследований. Цель этой статьи - определить особенности высших учебных заведений МВД Украины как субъектов административного права. Даны практические рекомендации для достижения поставленной цели по их решению. The article deals with the problematic issues of activity of higher educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, which have been the subject of scientific research. The purpose of this article is to identify the features of higher education institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine as subjects of administrative law. Practical recommendations are given to achieve the goal of their solution.Документ Особливості організації криміналістичної підготовки слідчих органів внутрішніх справ(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 330-335, 2008) Єгупенко, В. В.; Yehupenko, V. V.Визначено, що криміналістична підготовка є невід'ємною частиною професійної підготовки слідчих. Вона являє собою систему навчання майбутніх працівників слідчих підрозділів органів внутрішніх справ використанню криміналістичних знань, методів і засобів для вирішення завдань із розкриття, розслідування й запобігання злочинів. Досліджено, що основним напрямком удосконалення криміналістичної підготовки слідчих є оптимізація набуття теоретичних і прикладних знань, умінь і навичок, необхідних для практичного виконання функцій слідчого, а також для вироблення здібності до самонавчання. Определено, что криминалистическая подготовка является неотъемлемой частью профессиональной подготовки следователей. Она представляет собой систему обучения будущих работников следственных подразделений органов внутренних дел использованию криминалистических знаний, методов и средств для решения задач по раскрытию, расследованию и предупреждению преступлений. Доказано, что основным направлением совершенствования криминалистической подготовки следователей является оптимизация приобретение теоретических и прикладных знаний, умений и навыков, необходимых для практического выполнения функций следователя, а также для выработки способности к самообучению. It is determined that forensic training is an integral part of the professional training of investigators. It is a system of training prospective law enforcement officers to use forensic knowledge, methods and tools to solve crime detection, investigation and crime prevention tasks. It is researched that the main direction of improvement of forensic training of investigators is optimization of acquisition of theoretical and applied knowledge, skills and skills necessary for practical performance of functions of the investigator, as well as for developing the ability to self-study.Документ Перспективи впровадження дистанційного навчання у навчальний процес ВНЗ МВС України(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 335-340, 2008) Бугайчук, К. Л.; Bugaychuk, K. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2429-5010; ResearcherID: I-5612-2016Визначено, у системі МВС України на сьогодні існують певні передумови до впровадження дистанційного навчання з урахуванням відомчих особливостей організації навчального процесу. Кінцеві ж результати роботи повністю залежать від узгоджених та цілеспрямованих дій МВС України та вищих навчальних закладів. Определено, в системе МВД Украины на сегодня существуют определенные предпосылки к внедрению дистанционного обучения с учетом ведомственных особенностей организации учебного процесса. Конечные же результаты работы полностью зависят от согласованных и целенаправленных действий МВД Украины и высших учебных заведений. It is determined that in the system of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine today there are certain prerequisites for the introduction of distance learning, taking into account the departmental features of the organization of the educational process. The final results of the work depend entirely on the concerted and purposeful actions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine and higher education institutions.Документ Поняття та структура адміністративно-правового статусу Державного департаменту у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб МВС України(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 229-234, 2008) Сікорський, О. П.; Sikorskyi, O. P.Проаналізовано поняття та структури адміністративно-правового статусу Державного департаменту у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб. Визначено і закріплено перелік завдань і функцій працівників Державного департаменту у справах громадянства, імміграції та реєстрації фізичних осіб, окресливши межі компетенції і відокремивши їх від повноважень інших органів, які діють у цій сфері. Проанализированы понятия и структуры административно-правового статуса Государственного департамента по делам гражданства, иммиграции и регистрации физических лиц. Определены и закреплен перечень задач и функций работников Государственного департамента по делам гражданства, иммиграции и регистрации физических лиц, очертив границы компетенции и отделив их от полномочий других органов, действующих в этой сфере. The concepts and structures of the administrative and legal status of the State Department for Citizenship, Immigration and Registration of Individuals are analyzed. The list of tasks and functions of employees of the State Department for Citizenship, Immigration and Registration of Individuals has been defined and fixed, defining the limits of competence and separating them from the powers of other bodies active in this field.Документ Правове регулювання порядку перетинання кордонів країн Шенгенської зони (не) громадянами ЄС(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 35-42, 2008) Пономарьова, О. П.; Ponomarova, O. P.Досліджено правове регулювання порядку перетинання кордонів країн Шенгенської зони (не) громадянами ЄС. Зосереджується увага на висвітлення проблем та визначено їх перелік. Исследовано правовое регулирование порядка пересечения границ стран Шенгенской зоны (не) гражданами ЕС. Сосредотачивается внимание на освещение проблем и определены их перечень. The legal regulation of the border crossing of Schengen countries by (non) EU nationals is investigated. The focus is on the coverage of problems and their list.Документ Правове регулювання статусу біженців в Україні(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 241-248, 2008) Волкова, С. Г.; Volkova, S. H.Досліджено проведення порівняльного аналізу міжнародних та вітчизняних правових норм, які регулюють статус біженців, та визначення шляхів удосконалення національного законодавства в цьому напрямку. Розглянуто проблеми правового статусу біженців в Україні. Исследовано проведение сравнительного анализа международных и отечественных правовых норм, регулирующих статус беженцев, и определение путей совершенствования национального законодательства в этом направлении. Рассмотрены проблемы правового статуса беженцев в Украине. A comparative analysis of international and domestic legal rules governing the status of refugees has been investigated and ways of improving national legislation in this area have been identified. The problems of the legal status of refugees in Ukraine are considered.Документ Правовий захист працівників міліції: поняття, форми, правова регламентація(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 172-181, 2008) Ковальська, В. В.; Kovalska, V. V.У даній статті автор досліджує правовий захист працівників міліції, як систему юридичних засобів, за допомогою яких уповноважені на те державні органи, їх посадові особи та інші суб'єкти здійснюють реалізацію і захист законодавчо встановлених організаційно-правових гарантій з метою забезпечення правового захисту працівників міліції. Визначено поняття, форми, правову регламентацію. В данной статье автор исследует правовую защиту работников милиции, как систему юридических средств, с помощью которых уполномоченные на то государственные органы, их должностные лица и другие субъекты осуществляют реализацию и защиту законодательно установленных организационно-правовых гарантий с целью обеспечения правовой защиты работников милиции. Определено понятие, формы, правовую регламентацию. In this article the author examines the legal protection of police officers as a system of legal means by which authorized state bodies, their officials and other entities exercise and protect legally established organizational and legal guarantees in order to ensure the legal protection of police officers. Concepts, forms, legal regulation are defined.Документ Правомірна ліквідація активів агропромислового комплексу, що перебувають у податковій заставі(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 302-307, 2008) Олійник, А. Р.; Oliinyk, A. R.Порушені у статті проблемні питання правомірної ліквідації активів, що перебувають у податковій заставі, потребують більш глибокого дослідження і подальшої розробки. Затронутые в статье проблемные вопросы правомерного ликвидации активов, находящихся в налоговом залоге, требуют более глубокого исследования и дальнейшей разработки. The problematic issues raised by the article regarding the legal liquidation of the assets pledged as collateral require deeper research and further development.Документ Принципи діяльності чергової служби ОВС України(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2008. - Вип. 43 - С. 165-172, 2008) Казанчук, І. Д.; Kazanchuk, I. D.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4269-2749; Ксендзюк, В. Ю.; Ksendziuk, V. Yu.У статті зазначено перелік принципів у процесі розвитку і демократизації суспільства, реформації державних інститутів змінюється й сама система органів внутрішніх справ, у тому числі й чергова служба. Враховуючи це, вимогою часу стає «узаконення» таких принципів, як: 1) урахування і формування громадської думки про роботу чергових частин; 2) соціальної спрямованості та об'єктивності ; 3) оптимізації в прийнятті управлінських рішень; 4) підвищення кваліфікації та загальнокультурного рівня працівників міліції. Визначено дотримання і реалізація вищезазначених принципів – головні вимоги, які висуваються до оцінювання ефективності діяльності чергових частин органів внутрішніх справ України. В статье указан перечень принципов в процессе развития и демократизации общества, реформации государственных институтов меняется и сама система органов внутренних дел, в том числе и дежурная служба. Учитывая это, требованием времени становится «узаконивание» таких принципов, как: 1) учета и формирования общественного мнения о работе дежурных частей; 2) социальной направленности и объективности; 3) оптимизации в принятии управленческих решений; 4) повышение квалификации и общекультурного уровня работников милиции. Определены соблюдение и реализация вышеупомянутых принципов - главные требования, предъявляемые к оценке эффективности деятельности дежурных частей органов внутренних дел Украины. In the article the list of principles in the process of development and democratization of society, reformation of state institutions is changed and the system of law-enforcement bodies, including regular service, is changing. In view of this, it becomes a requirement of time to "legitimize" such principles as: 1) taking into account and forming public opinion on the work of regular units; 2) social orientation and objectivity; 3) optimization in managerial decision making; 4) improvement of qualification and general cultural level of police officers. Observance and implementation of the above principles are determined - the main requirements that are put to the evaluation of the effectiveness of the activity of other parts of the internal affairs of Ukraine.