Розвиток комунікативної компетентності майбутніх маркетологів у процесі фахової підготовки

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2020

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузів. зб. наук. пр. молод. вчених Дрогобиц. дер ж. педагог. ун-ту імені Івана Франка. – Дрогобич: Видав. дім «Гельветика», 2020. – Вип. 27, т. 1. – С. 280-285

Анотація

У статті розглядається питання розвитку комунікативної компетентності майбутніх маркетологів у процесі фахової підготовки, розкривається сутність поняття «комунікативна компетентність» фахівця, визначаються компоненти, які входять до її структури (операційно-діяльнісний, когнітивний, мотиваційно-ціннісний). Наголошується, що вміння спілкуватися з партнерами, підлеглими й керівництвом – основа діяльності сучасного маркетолога. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури авторки виділяють такі функції професійного спілкування: регулятивну (координація офіційних стосунків під час професійній діяльності); комунікативну (відбувається інформаційний обмін); інтерактивну (здійснюється обмін діями); перцептивну та рефлективну (взаємне сприйняття й налагодження взаєморозуміння між комунікантами). На основі аналізу наукових робіт у галузі професійної освіти економістів і змісту освітньо-професійної програми підготовки бакалавра за спеціальністю «Маркетинг» у статті виокремлюється сукупність комунікативних умінь, які є необхідними для формування комунікативної компетентності майбутнього маркетолога. Зроблено висновки, що в основі професійної діяльності маркетолога лежить професійне спілкування, яке є невіддільним і важливим складником маркетингу. Підготовка фахівців з маркетингу значною мірою має економічний характер, спрямована на вивчення різних аспектів організації виробництва, збуту товарів і послуг, підвищення попиту покупців, проте формуванню навичок професійного спілкування, розвитку в студентів умінь здійснювати ефективну комунікацію не приділяють належної уваги у вищих навчальних закладах. Виконання перелічених функцій маркетингових комунікацій свідчить про те, що маркетолог повинен володіти значним обсягом знань, умінь і навичок, пов’язаних із професійною комунікацією, щоб вирішувати такий широкий спектр професійних завдань. Володіння комунікативними вміннями та навичками значною мірою визначає ефективність професійної діяльності маркетолога. В статье рассматривается вопрос развития коммуникативной компетентности будущих маркетологов в процессе профессиональной подготовки, раскрывается сущность понятия «коммуникативная компетентность» специалиста, определяются компоненты, которые входят в ее структуру (операционно-деятельностный, когнитивный, мотивационно-ценностный). отмечается, что умение общаться с партнерами, подчиненными и руководством - основа деятельности современного маркетолога. На основе анализа психолого-педагогической литературы автора выделяют такие функции профессионального общения: регулятивную (Координация официальных отношений во время профессиональной деятельности); коммуникативную (происходит информационный обмен) интерактивную (осуществляется обмен действиями) перцептивную и рефлективную (взаимное восприятие и налаживания взаимопонимания между коммуникантами). На основе анализа научных работ в области профессионального образования экономистов и содержания образовательно-профессиональной программы подготовки бакалавра по специальности «Маркетинг» в статье выделяется совокупность коммуникативных умений, необходимых для формирования коммуникативной компетентности будущего маркетолога. Сделаны выводы, что в основе профессиональной деятельности маркетолога лежит профессиональное общение, которое неотделимо и важной составляющей маркетинга. Подготовка специалистов по маркетингу в значительной степени носит экономический характер, направлена ​​на изучение различных аспектов организации производства, сбыта товаров и услуг, повышение спроса покупателей, однако формированию навыков профессионального общения, развития у студентов умений осуществлять эффективную коммуникацию не уделяют должного внимания в высших учебных заведениях. Выполнение перечисленных функций маркетинговых коммуникаций свидетельствует о том, что маркетолог должен обладать значительным объемом знаний, умений и навыков, связанных с профессиональной коммуникацией, чтобы решать такой широкий спектр профессиональных задач. Знание коммуникативными умениями и навыками в значительной степени определяет эффективность профессиональной деятельности маркетолога. The article deals with the question of communicative competence development of future marketers in the process of vocational training, the essence of the concept ‘communicative competence’ of a specialist has been revealed, the components, included in its structure (cognitive, operation-activity, motive - axiological) have been defined. It is notedthat the ability to communicate with partners, employees and leadership is the basis of modern marketer’s activity. On the basis of the psychology and pedagogical literature analysis, the author allocates the following functions of professional interaction: regulation (coordination of formal relationship in the process of professional activity); communicative (information exchange); interactive (ideas exchange); perceptual and reflective (mutual perception and understanding between communicators). On the basis of the analysis of scientific works in the field of economics education and the contents of the professional activity of the marketer, the combination of communicative skills, necessary for communicative competence development of future marketers is highlighted in the article. The conclusions of the study were that the basis of marketer’s professional activity is professional communication, which is important and integral part of marketing. It is established that in the implementation of marketing communications specialists perform the following functions: informative, persuasive, reminding, forming the image of the enterprise and the product, encouraging, interactive, research. Solving such a wide range of professional tasks and the implementation of these functions requires the marketer not only to possess a significant amount of knowledge, but, first of all, communicative skills, forming the basis of the professional communication development and largely determine the effectiveness of his professional activities

Опис

Гоголь, І. Розвиток комунікативної компетентності майбутніх маркетологів у процесі фахової підготовки / Ірина Гоголь, Валентина Кочина // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузів. зб. наук. пр. молод. вчених Дрогобиц. дер ж. педагог. ун-ту імені Івана Франка / [ред.-упор. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. – Дрогобич: Видав. дім «Гельветика», 2020. – Вип. 27, т. 1. – С. 280-285.

Ключові слова

комунікативна компетенція, маркетолог, фахова підготовка, комунікативні вміння, професійне спілкування, communicative competence, marketer, vocational training, communicative skill, professional interaction, коммуникативная компетенция, маркетолог, коммуникативные навыки,

Бібліографічний опис