Адміністративно-правові інструменти взаємодії сервісних центрів МВС з іншими правоохоронними органами

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2022

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Право і безпека. – 2022. – № 2 (85). – С. 21-29

Анотація

Зосереджено увагу на розкритті змісту нової ідеології служіння сервісних центрів МВС і правоохоронних органів, спрямованої на забезпечення прав і свобод людини та громадянина, а також інтересів юридичних осіб під час надання якісних публічних послуг у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. На підставі аналізу наукових позицій учених досліджено терміни «адміністративно-правовий інструмент» і «взаємодія». З’ясовано зміст і основні форми взаємодії сервісних центрів МВС з іншими правоохоронними органами щодо надання якісних публічних послуг у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху.
Attention is focused on revealing the content of the new service ideology of service centers of the Ministry of Internal Affairs and law enforcement agencies, aimed at ensuring the rights and freedoms of people and citizens, as well as the interests of legal entities during the provision of high-quality public services in the field of road safety. Based on the analysis of scholars’ scientific positions, the terms “administrative and legal instrument” and “interaction” were investigated. It has been proven that it is expedient to consider the administrative and legal tools of the interaction of the service centers of the Ministry of Internal Affairs with other law enforcement agencies through an understanding of the relevant legal forms and methods of operation of the Ministry of Internal Affairs service centers in cooperation with other law enforcement agencies in order to ensure the rights and freedoms of people and citizens in the field of ensuring road traffic safety through provision of public services. The content and main forms of interaction of the service centers of the Ministry of Internal Affairs with other law enforcement agencies regarding the provision of high-quality public services in the field of ensuring road traffic safety have been clarified. On the basis of the analysis of legislative acts and normative legal acts of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, the main administrative and legal tools for the interaction of service centers of the Ministry of Internal Affairs with other law enforcement agencies have been identified, namely: constant mutual exchange of information on the level of public service provision in the field of ensuring road traffic safety; implementation of joint measures for legal education of the population regarding the provision of public services in the field of ensuring road traffic safety; conducting joint exercises, meetings regarding the procedure for providing public services in the field of ensuring road traffic safety; joint forecasting, planning and coordination of joint actions regarding the implementation of the procedure for providing public services in the field of ensuring road traffic safety, etc. A scientific analysis of the positions of scientists regarding the understanding of the category “principles” was carried out and the author's understanding of the concept of “principles of interaction of service centers of the Ministry of Internal Affairs with other law enforcement agencies” was proposed, as well as the content of the main principles in the researched field was highlighted and revealed. The need to improve the administrative and legal tools for the interaction of service centers of the Ministry of Internal Affairs with other law enforcement agencies was emphasized.
Сосредоточено внимание на раскрытии содержания новой идеологии служения сервисных центров МВД и правоохранительных органов, направленной на обеспечение прав и свобод человека и гражданина, а также интересов юридических лиц при предоставлении качественных публичных услуг в сфере обеспечения безопасности дорожного движения. На основании анализа научных позиций учёных исследованы термины «административно-правовой инструмент» и «взаимодействие». Выяснено содержание и основные формы взаимодействия сервисных центров МВД с другими правоохранительными органами по предоставлению качественных публичных услуг в сфере обеспечения безопасности дорожного движения.

Опис

Джафарова, О. В. Адміністративно-правові інструменти взаємодії сервісних центрів МВС з іншими правоохоронними органами / Олена В’ячеславівна Джафарова, Сергій Олександрович Шатрава // Право і безпека. – 2022. – № 2 (85). – С. 21-29. – DOI: https://doi.org/10.32631/pb.2022.2.02.
Джафарова О. В., Шатрава С. О. Адміністративно-правові інструменти взаємодії сервісних центрів МВС з іншими правоохоронними органами. Право і безпека. 2022. No 2 (85). С. 21–28. DOI: https://do i.org/10.32631/pb.2022.2.02.
Dzhafarova , O. V ., & Sha trava, S. O. (2022). Administrative and legal tools of the Ministry of Internal Affairs service centers interaction with other law enforcement agencies . Law and Safety, 3 (85), 21–28. https://doi.org/10.32631/pb.2022.2.02.

Ключові слова

Державне адміністративне управління. Адміністративна діяльність. State Administration. Administrative Activity. Государственное административное управление. Административная деятельность, Наукові публікації. Scientific publications. Научные публикации, Україна. Ukraine. Украина, Національна поліція України. National police of Ukraine. Национальная полиция Украины, National police of Ukraine, Национальная полиция Украины, адміністративно-правові інструменти, взаємодія, сервісні центри МВС, правоохоронні органи, публічні послуги, administrative and legal instruments, interaction, Service Centers of the Ministry of Internal Affairs, law enforcement agencies, public services, административно-правовые инструменты, взаимодействие, сервисные центры МВД, правоохранительные органы, публичные услуги

Бібліографічний опис