Методологічні та теоретичні засади формування професійної культури офіцера як актуальна проблема військово-професійної підготовки

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2022

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. - 2022. - Вип. 88. - С. 148-152

Анотація

Досліджено сутність поняття «професійна культура офіцера» та відзначено методологічні та теоретичні засади її формування. Визначено місце професійної культури в системі загальної культури особистості. Професійна культура офіцера охарактеризовано як професійно-особистісне утворення, що інтегрує такі взаємопов’язані та взаємообумовлені складники, як-от: професійно-моральний (адекватна аксіосфера особистості офіцера, взаємне проникнення професійно-корпоративних і загальнолюдських гуманістичних цінностей), професійно-психолого-педагогічний (розвинені на високому рівні уміння володіти собою, знання закономірностей перебігу психологічних процесів особистості (когнітивні, емоційні, вольові), здатність до організації оптимального педагогічного впливу), професійно-технологічний (ступінь засвоєння військовим фахівцем на професійному рівні умінь технічного обслуговування та експлуатації новітніх зразків військової техніки та інших службових обов’язків за профілем підготовки).
The article substantiates the feasibility of clarifying the essence of the concept of the concept of «professional culture of an officer» from the standpoint of new methodological approaches: axiological, acmeological, competence, resource, system-synergetic. The place of professional culture in the system of the general culture of the individual is defined. The professional culture of an officer is characterized as a professional and personal formation that integrates such interrelated and interdependent components as: professional and moral (adequate axiosphere of the officer’s personality, mutual penetration of professional-corporate and universal humanistic values), professional-psychological-pedagogical (developed as a high level of self-control, knowledgespe of the patterns of psychological processes of the individual (cognitive, emotional, volitional), the ability to organize optimal pedagogical influence, professional-technological (degree of assimilation by a military specialist at a professional level of the skills of technical maintenance and operation of the latest equipment and other official duties according to the training profile). The formed professional culture of an officer is manifested in such significant qualities of a commander, such as: a dedication to his work, responsibility, competence, maintenance of a comfortable moral and psychological climate in the team, compliance with the norms and rules of service etiquette and staff culture, scientific organization of work, ensures of implementation of functions: promoting the observance of the formed positive stereotype of behavior, developing the moral validity of official relationships, fostering readiness for flawless performance of one’s official duty, developing a culture of professional actions, reconciling the public (societal) and personal interests of the officer, preventing professional deformation, warning against manifestations of bureaucracy.
Исследована сущность понятия «профессиональная культура офицера» и отмечены методологические и теоретические основы ее формирования. Определено место профессиональной культуры в системе общей культуры личности. Профессиональная культура офицера охарактеризована как профессионально-личностное образование, интегрирующее такие взаимосвязанные и взаимообусловленные составляющие, как: профессионально-нравственная (адекватная аксиосфера личности офицера, взаимное проникновение профессионально-корпоративных и общечеловеческих гуманистических ценностей), профессионально-психолого-педагогическая (развитые на высоком уровне умение владеть собой, знание закономерностей протекания психологических процессов личности (когнитивные, эмоциональные, волевые), способность к организации оптимального педагогического воздействия), профессионально-технологическая (степень усвоения военным специалистом на профессиональном уровне и эксплуатации новейших образцов военной техники и других должностных обязанностей по профилю подготовки).

Опис

Марченко, О. Г. Методологічні та теоретичні засади формування професійної культури офіцера як актуальна проблема військово-професійної підготовки / Марченко О. Г., Сидоренко І. І. // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи. - 2022. - Вип. 88. - С. 148-152. - DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2022.88.29.

Ключові слова

Освіта. Педагогіка. Education. Pedagogy. Образование. Педагогика, Наукові публікації. Scientific publications. Научные публикации, Україна. Ukraine. Украина, військово-професійна підготовка, military professional training, военно-профессиональная подготовка, офіцер, officer, офицер, професійна культура офіцера, professional culture of the officer, профессиональная культура офицера, компетентність, competence, компетентность, професіоналізм, professionalism, профессионализм

Бібліографічний опис