Перегляд за Автор "Мазур, Д. В."
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Акти правотворчості президента в республіках зі змішаною формою правління (загальнотеоретичний аспект) : автореф. дис.(Харків, 2007) Мазур, Д. В.; Mazur, D. V.; Скакун, О. Ф. - науковий керівникУ дисертації здійснено теоретичний аналіз юридичної природи актів правотворчості президента в республіках зі змішаною формою правління (Білорусі, Болгарії, Вірменії, Грузії, Казахстану, Литви, Молдови, Монголії, Польщі, Португалії, Росії, Румунії, України, Франції); встановлені основні види правотворчої діяльності президента – безпосередня, сумісна та опосередкована. Запропоновано дефініцію акту правотворчості президента в республіках зі змішаною формою правління та розкрито юридичну природу видів акту правотворчості президента – нормативно-правового акту й нормативно-правового договору. Запропоновано їх класифікацію за різними критеріями. Визначені їх ознаки та функції (зокрема, соціальні). Встановлено співвідношення актів правотворчості президента з нормативно-правовими актами інших органів публічної влади. Уточнена правова природа інституту “вето” президента на закони, які приймаються парламентом, відмічено його законотворчий характер, додатково обґрунтовано, що документальне оформлення “вето” є не законодавчим актом, а виступає факультативною стадією законотворчого процесу. Розвинута ідея про можливість оформлення „вето” у вигляді указу. Запропоновані пропозиції щодо вдосконалення законодавства України. The dissertation deals with the theoretical analysis of the juridical nature of president’s lawmaking acts in the republics with the mixed form of governing (Byelorussia, Bulgaria, Armenia, Georgia, Kazakhstan, Lithuania, Moldova, Mongolia, Poland, Portugal, Russia, Romania, Ukraine, France); the main tapes of his lawmaking activity are established, that is direct, joint and indirect. The definition of the president’s act of lawmaking is offered. The juridical nature of the president’s act of lawmaking in the republics with the mixed form of governing is searched – normativelegal act and normative-legal treaty, the criteria of their classification are suggested, the signs and the function, including the social are determined. The correlation of normative-legal acts and other higher bodies of public power are determined. The legal nature of president’s “veto” institute as defined more exactly. This is concerning the laws which are adopted by the Parliament; its lawcreative character is also marked. In addition it is proved that the documentary “veto’s” drawing up isn’t a legislative act, but it is an optional stage of the lawmaking process, which may be drawn up as a decree. Some proposals, concerning the improvement of the Ukraine’s legislation are offered. В диссертации осуществлен теоретический анализ юридической природы актов правотворчества президента республики со смешанной формой правления (Белоруссии, Болгарии, Армении, Грузии, Казахстана, Литвы, Молдовы, Монголии, Польши, Португалии, России, Румынии, Украины, Франции); установлены основные виды его правотворческой деятельности – непосредственная, совместная и опосредованная. Акты правотворчества являются результатом непосредственной и совместной правотворческой деятельности президента, опосредованная деятельность – лишь промежуточная стадия законодательного процесса. Исследована юридическая природа актов правотворчества президента в республиках со смешанной формой правления – нормативно-правового акта и нормативно-правового договора, предложены критерии их классификации на виды. Установлены функции нормативно-правовых актов, приоритетное место среди которых занимают социальные функции – по удовлетворению общих и групповых потребностей. Впервые сформирована иерархия актов правотворчества высших органов публичной власти, в которую вошли нормативно-правовые договоры и нормативно-правовые акты. Нормативно-правовые акты президента в республиках со смешанной формой правления занимают высшую ступень в иерархической лестнице нормативно-правовых актов. Исследована юридическая природа нормативно-правового договора, заключаемого президентом республики, установлены его признаки, предложена дефиниция, раскрыто соотношение с нормативно-правовыми актами других органов государственной власти и заключаемыми ими нормативно-правовыми договорами. Развито и уточнено, имеющее место в юридической литературе, положение о том, что юридическая сила международного нормативно-правового договора равна юридической силе акта, которым выражено согласие на обязательность соответствующего международного договора. Сформулированы предложения по усовершенствованию украинского законодательства.Документ Особливості застосування президентом права “вето” щодо законів, прийнятих парламентом в республіках зі змішаною формою правління(Форум права. - 2006. - № 1. – С. 61-65, 2006) Мазур, Д. В.; Mazur, D. V.Розглянуті особливості чинної законодавчої практики та проблеми реформування інституту права президентського “вето” щодо законів, прийнятих парламентом.Документ Правові акти президентів України і Росії та їх класифікація: теоретико-правовий аспект(Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2004. – Вип. 27. - С. 230-237, 2004) Мазур, Д. В.; Mazur, D. V.Зроблена спроба дати класифікацію системи актів президента, визначити юридичну природу кожного з видів, та виявити особливості їх функціонування в Україні та Росії. Сделана попытка дать классификацию системы актов президента, определить юридическую природу каждого из видов, и выявить особенности их функционирования в Украине и России. An attempt is made to classify the system of acts of the president, to determine the legal nature of each of the species, and to identify the features of their functioning in Ukraine and Russia.