Перегляд за Автор "Стаднік, А. В."
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Medical and psychological support to specialists under conditions of pandemic COVID-19(Minerva Psichiatr. - 2020. - Vol. 61, № 3. - P. 109-112, 2020) Melnyk, Yu. B.; Мельник, Ю. Б.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8527-4638; Стаднік, А. В.; Stadnik, A. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1472-4224Проблеми психологічного здоров’я різних категорій населення під час пандемії COVID-19 розкривають багато дослідників. Вони стверджують, що близько 10,8% населення зараз страждають від посттравматичних стресових розладів, спричинених пандемією COVID-19.Документ Актуальні питання формування психологічної стійкості військовослужбовців(Актуальні аспекти психологічного забезпечення професійної діяльності сил безпеки та оборони України: матеріали VІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 30 листоп. 2022 р.). – Харків : Нац. акад. НГУ, 2022. – С. 184-186, 2022) Стаднік, А. В.; Stadnik, A. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1472-4224; Ващенко, І. В.; Vashchenko, I. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1444-7538Обгрунтовано потребу у формуванні й зміцненні психологічної стійкості військовослужбовців до негативних психогенних чинників при виконанні завдань в бойових умовах.Документ Вплив негативних психологічних факторів на ефективність роботи військовослужбовців в екстремальних умовах.(International Journal of Education and Science, 2020-12-25) Мельник, Ю. Б.; Стаднік, А. В.Документ Компетентність у підготовці майбутніх офіцерів з морально-психологічного забезпечення на військовій кафедрі університету(International Journal of Education and Science, 4(1), 33–40, 2021) Бабак, С. А.; Babak, S. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2248-454X; Стаднік, А. В.; Stadnik, A. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1472-4224; Немінський, І. В.; Neminskyi, I. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8547-9839Вступ: Підготовка майбутніх офіцерів структур морально-психологічного забезпечення на військовій кафедрі університету передбачає формування знань, умінь, навичок, професійно-особистісних психологічних якостей, набутих у процесі фахової підготовки, що забезпечують здатність постійно здійснювати психологічний вплив на підпорядкований підрозділ шляхом виконання функціональних обов’язків. Мета: Визначити психологічні умови формування професійних компетентностей майбутніх офіцерів з морально-психологічного забезпечення під час навчання на військовій кафедрі університету, на основі аналізу та висновків створити структурну схему їх формування. Матеріали і Методи: Методологія дослідження базується на теоретичному та практичному досвіді, аналізі спеціальної психологічної літератури, вивченні й узагальненні професійного досвіду у Збройних Силах України та інших військових формуваннях. Результати: Визначено, що матриця офіцера з морально-психологічного забезпечення Збройних Сил України утворюється із загальних, спеціальних та головних (психологічне вивчення, психологічна підготовка, психологічний супровід, відновлення (реабілітація) знань, умінь та навичок. Запропонована структурна схема формування професійної компетентності майбутніх офіцерів з морально-психологічного забезпечення у процесі набуття спроможностей на військовій кафедрі університету складається з наступних блоків: блок необхідних професійних компетентностей, блоки головних, загальних та спеціальних компетентностей, блоки загальних та фахових вимог до підготовки офіцерів з морально-психологічного забезпечення, блок навчально-методичного забезпечення та блок діагностування компетентностей в процесі навчання. Висновки: Визначені психологічні умови формування професійних компетентностей офіцера з морально-психологічного забезпечення розглядаються як ефективний інструментарій організації системи підготовки компетентного професіонала. Запропонована структурна схема є відкритою, постійно розвивається та за необхідністю може бути доповнена новими компонентами в подальшому Введение: Подготовка будущих офицеров структур морально-психологического обеспечения на военной кафедре университета предполагает формирование знаний, умений, навыков, профессионально-личностных психологических качеств, приобретенных в процессе профессиональной подготовки, обеспечивающих способность постоянно осуществлять психологическое воздействие на подчиненное подразделение путем выполнения функциональных обязанностей. Цель: Определить психологические условия формирования профессиональных компетенций будущих офицеров по морально-психологическому обеспечению во время обучения на военной кафедре университета, на основе анализа и выводов создать структурную схему их формирования. Материалы и Методы: Методология исследования базируется на теоретическом и практическом опыте, анализе специальной психологической литературы, изучении и обобщении профессионального опыта в Вооруженных Силах Украины и других военных формированиях. Результаты: Определено, что матрица офицера по морально-психологическому обеспечению Вооруженных Сил Украины образуется из общих, специальных и главных (психологическое изучение, психологическая подготовка, психологическое сопровождение, восстановление (реабилитация) знаниях, умениях и навыках. Предложенная структурная схема формирования профессиональной компетентности будущих офицеров по морально-психологическому обеспечению в процессе приобретения возможностей на военной кафедре университета состоит из следующих блоков: блок необходимых профессиональных компетенций, блоки главных, общих и специальных компетенций, блоки общих и профессиональных требований к подготовке офицеров по морально-психологическому обеспечению, блок учебно-методического обеспечения и блок диагностирования компетенций в процессе обучения. Выводы: Определенные психологические условия формирования профессиональных компетентностей офицера по морально-психологическому обеспечению рассматриваются как эффективный инструментарий организации системы подготовки компетентного специалиста. Предложенная структурная схема является открытой, постоянно развивается и при необходимости может быть дополнена новыми компонентами в дальнейшем. Background: Training of future officers of moral-psychological support at the military department of the university involves the formation of knowledge, skills, professional and personal psychological qualities acquired in the process of professional training, providing the ability to constantly exert psychological influence on the subordinate unit by performing functional duties. Purpose: To determine the psychological conditions for the formation of future officers’ professional competencies on moral-psychological support during training at the military department of the university, based on analysis and conclusions to create a structural scheme of their formation. Materials and Methods: Research methodology is based on theoretical and practical experience, analysis of special psychological literature study and generalization of professional experience in the Armed Forces of Ukraine and other military formations. Results: The developed matrix of the officer for moral-psychological support of the Armed Forces of Ukraine is formed from general, special and main (psychological study, psychological training, psychological support, recovery (rehabilitation) knowledge, skills and abilities. The proposed structural scheme for the formation of future officers’ professional competence on moral-psychological support in the process of acquiring capabilities at the military department of the university consists of the following blocks: the necessary professional competencies; main, general and special competencies; general and professional requirements for the training of officers for moral and psychological support; educational and methodical support; diagnosing competencies in the learning process. Conclusions: Determined psychological conditions for the formation of the officer’ professional competencies on moral-psychological support is an effective tool for organizing a system of training a competent professional. The proposed block diagram is open, constantly evolving, and, if necessary, can be supplemented with new components in the future.Документ Медико-психологічна допомога та реабілітація військовослужбовців – учасників ООС(Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки, 2019-03-05) Стаднік, А. В.; Мельник, Ю. Б.; Прокопенко, Ю. О.; Васищев, В. С.Професійне супроводження фізичного та психічного здоров’я особистості є важливою проблемою у будь-якій галузі людської діяльності. Особливого значення ця проблема набуває у військовій сфері в умовах бойових дій. Мета статті – вивчити патогенетичні механізми соматичних та психічних порушень, що призводять до формування психічних розладів у військовослужбовців, які брали участь у бойових діях, та розробити на цій основі систему медико-психологічної допомоги та реабілітації військовослужбовців – учасників операції об’єднаних сил (ООС). Визначені основні патогенетичні механізми впливу отриманої бойової соматичної травми на психічні стани. Запропоновані принципи реалізації заходів медико-психологічної допомоги та реабілітації, що здійснюються після виведення військовослужбовців з району проведення ООС. Встановлені патогенетичні механізми соматичних та психічних порушень, що призводять до формування психічних розладів у військовослужбовців, які брали участь у бойових діях. З’ясовано, що успішна реконвалесценція та психічна адаптація цих військовослужбовців потребує системи медико-психологічної допомоги та реабілітації. Розроблена система медико-психологічної реабілітації військовослужбовців – учасників ООС.Документ Можливості педагогічної логістики і нові нейробіологічні підходи(ХОГОКЗ, 2015-11) Мельник, Ю. Б.; Прокопенко, Ю. О.; Стаднік, А. В.We consider teaching logistics as a separate scientific field. Analyzed scientific publications and current research on teaching logistics. It solved the problem of teaching logistics and feasibility of the neurobiological approach.Документ Морально-психологічне забезпечення підготовки та застосування Збройних Сил України: соціально-гуманітарний вимір(International Journal of Education and Science, 4(2), 61–66. https://doi.org/10.26697/ijes.2021.2.6 [in Ukrainian], 2021) Круть, П. П.; Krut, P. P.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4554-7870; Стаднік, А. В.; Stadnik, A. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1472-4224; Ващенко, І. В.; Vashchenko, I. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1444-7538Вступ: Службова-бойова діяльність особового складу Збройних Сил України здійснюється в складних політико-економічних та соціально-культурних умовах. Мета: Узагальнити традиційні проблеми та актуальних наукові підходи у дослідженні соціально-культурних факторів безпекової та оборонної діяльності, уточнити сучасний зміст понять: “морально-психологічне забезпечення”, “психологічне забезпечення”, “робота з особовим складом”. Матеріали і Методи: Методологія дослідження базується на теоретичному аналізі спеціальної психолого-педагогічної літератури, вивченні й узагальненні практичного досвіду. Результати: Проведено комплексний аналіз соціально-культурних засад безпекової та оборонної політики держави. Виявлено особливості та обмеження службової регламентації діяльності посадових осіб та органів управління щодо морально-психологічного забезпечення підготовки та застосування Збройних Сил України. Уточнено та визначено сучасний зміст понять: “морально-психологічне забезпечення”, “психологічне забезпечення”, “робота з особовим складом”. Висновки: Існує потреба у міждисциплінарному підході щодо уточнення термінології, яка використовується у нормативно-правових актах, що регламентують порядок морально-психологічного забезпечення. Ключовими компонентами морально-психологічного забезпечення ми вважаємо моральний супровід, психологічне забезпечення та соціальну роботу. Введение: Служебно-боевая деятельности личного состава Вооруженных Сил Украины осуществляется в сложных политико-экономических и социально-культурных условиях. Цель: Обобщить традиционные проблемы и актуальные научные подходы в исследовании социально-культурных факторов безопасности и оборонной деятельности, уточнить современное содержание понятий: “морально-психологическое обеспечение”, “психологическое обеспечение”, “работа с личным составом”. Материалы и Методы: Методология исследования базируется на теоретическом анализе специальной психолого-педагогической литературы, изучении и обобщении практического опыта. Результаты: Проведен комплексный анализ социально-культурных основ безопасности и обороны государства. Выявлены особенности и ограничения служебной регламентации деятельности должностных лиц и органов управления по морально-психологическому обеспечению подготовки и применения Вооруженных Сил Украины. Уточнено и определено современное содержание понятий: “морально-психологическое обеспечение”, “психологическое обеспечение”, “работа с личным составом” Выводы: Существует потребность в междисциплинарном подходе к уточнению терминологии, используемой в нормативно-правовых актах, регламентирующих порядок морально-психологического обеспечения. Ключевыми компонентами морально-психологического обеспечения мы считаем моральное сопровождение, психологическое обеспечение и социальную работу. Background: Service and combat activities of the personnel of the Armed Forces of Ukraine are carried out in difficult political, economic and socio-cultural conditions. Purpose: To summarize traditional problems and current scientific approaches in the study of socio-cultural factors of security and defense activities; to clarify the modern content of the concepts: “moral and psychological support”, “psychological support”, “work with the personnel”. Materials and Methods: The research methodology is based on the theoretical analysis of special psychological and pedagogical literature, the study and generalization of practical experience. Results: A comprehensive analysis of the socio-cultural foundations of the security and defense of the state has been carried out. The features and limitations of the official regulation of the activities of officials and control bodies for the moral and psychological support of the training and use of the Armed Forces of Ukraine were revealed. The modern content of the concepts: “moral and psychological support”, “psychological support”, “work with the personnel” was clarified and defined. Conclusions: There is a need for an interdisciplinary approach to clarify the terminology used in the regulations governing the procedure for moral and psychological support. We consider moral support, psychological support and social work to be the key components of moral and psychological support.Документ Особливості факторів психічної травматизації студентів, що навчаються на кафедрі військової підготовки під час війни(Соціально-психологічне забезпечення діяльності сил безпеки та оборони України : тези доп. ІV Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 30 трав. 2023 р.). – Харків: НА НГУ, 2023. – С. 88-91, 2023) Стаднік, А. В.; Stadnik, A. V.; Ващенко, І. В.; Vashchenko, I. V.Порушено питання психічного здоров’я студентів, що навчаються на кафедрі військової підготовки під час війни.Документ Передумови збройної агресії Російської Федерації проти України: від гібридного протистояння до широкомасштабного збройного вторгнення(Честь і закон. - 2023. - № 4(87). - С. 61-66, 2023) Ващенко, І. В.; Vashchenko, I. V.; Стаднік, А. В.; Stadnik , A. V.; Полтавський , Е. М.; Poltavskyi , E. M.Розглянуто погляди вітчизняних і зарубіжних авторів на особливості сучасного світового політичного процесу. Проаналізовано спробу перейти до силових принципів у відносинах між державами. Сформульовано бачення поняття «гібридна війна» крізь призму українсько-російських відносин як своєрідну точку відліку в конфліктах нового типу. Обґрунтовано розуміння сутності гібридної війни як нової форми глобального протистояння у міжнародних відносинах. Схарактеризовано основні складники гібридної війни, основні механізми забезпечення національної безпеки України. Проведено аналіз вітчизняної наукової літератури стосовно визначення місця гібридної війни як передумови збройної агресії Російської Федерації проти України.Документ Психолого-педагогічні засади формування професійних компетентностей майбутніх офіцерів-психологів(International Journal of Education and Science, 3(3), 20–28. doi:10.26697/ijes.2020.3.4 [in Ukrainian], 2020) Бабак, С. А.; Babak, S. A.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-2248-454X; Стаднік, А. В.; Stadnik, A. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1472-4224; Мельник, Ю. Б.; Melnyk, Yu. B.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8527-4638Вступ та Мета дослідження: Підготовка майбутніх офіцерів-психологів на військовій кафедрі закладу вищої освіти (ЗВО) передбачає формування низки компетентностей, однією із важливих є професійна компетентність. Це передбачає вирішення певних завдань щодо якісної підготовки офіцерів-психологів, поліпшення викладання у військових ЗВО та покращення організації та методики роботи з особовим складом Збройних Сил України. Мета дослідження: визначити психолого-педагогічні засади формування професійних компетентностей майбутніх офіцерів-психологів під час навчання на військовій кафедрі ЗВО та на цій основі розробити модель формування професійної компетентності. Матеріали і Методи: Методологія дослідження базується на компетентністному підході до формування професійно значущих якостей майбутніх офіцерів-психологів. Аналіз і узагальнення психолого-педагогічної, науково-методичної літератури з проблем організації навчання на військовій кафедрі ЗВО, розробка моделі професійної компетентності майбутнього військового психолога для вирішення компетентністно˗орієнтованих задач в освітньому процесі. Результати: Визначено, що специфіка професійної діяльності майбутніх офіцерів-психологів має стійку та потужну психолого-педагогічну складову, яка містить: психологічну діагностику, психологічну прогностику, психологічну профілактику, психологічне консультування, психологічну корекцію, психологічну реабілітацію, психологічний відбір та розстановку кадрів, просвітницько-пропагандистську та дослідницьку роботу, психологічну експертизу. Уточнено структуру складових професійної компетентності офіцера-психолога. З’ясовано психолого-педагогічні засади формування професійної компетентності офіцера-психолога, які становлять зміст умовної складової моделі професійної компетентності майбутнього військового психолога та містять три взаємопов’язаних між собою блоки: цільовий, змістовий, результативний. Висновки: Визначені психолого-педагогічні засади формування професійної компетентності офіцера-психолога розглядаються як ефективний інструментарій організації системи підготовки офіцера-психолога. Запропонована модель професійної компетентності майбутнього військового психолога є відкритою, постійно розвивається та за необхідністю може бути доповнена новими компонентами. Background: Training of future officers-psychologists at the military department of institution of higher education (IHE) involves the formation of a number of competences, one of the most important is professional competence. All this presupposes the solution of certain tasks concerning the quality training of officers-psychologists, the improvement of teaching in military IHE and the improvement of the organization and methods of work with the personnel of the Armed Forces of Ukraine. The aim of the study: To determine the psychological and pedagogical grounds for the formation of professional competences of future officers-psychologists during training at the military department of IHE and on this basis to develop a model for the formation of professional competence. Materials and Methods: The research methodology was based on competence approach to the formation of professionally significant qualities of future officers-psychologists. Analysis and generalization of psychological-pedagogical, scientific-methodical literature on the problems of organization of training at the military department of IHE, development of a model of professional competence of the future military psychologist for solving competence-oriented tasks in the educational process. Results: It was determined that the specifics of the professional activity of future officers-psychologists has a stable and powerful psychological-pedagogical component, which contains: psychological diagnostics, psychological prognosis, psychological prevention, psychological counseling, psychological correction, psychological rehabilitation, psychological selection and placement of personnel, educational and propaganda, research work, psychological expertise. The structure of the components of the officer-psychologist’s professional competence was specified: general military, psychological-pedagogical, social-communicative, moral-ethical, acmeological,Документ Психологічна трансформаційна гра «My Dao» : навчально-методичні матеріали(Харківська обласна громадська організація “Культура Здоров’я”, 2018) Мельник, Ю. Б.; Стаднік, А. В.Навчально-методичні матеріали “Психологічна трансформаційна гра “My Dao” розкриває особливості використання в психологічній практиці трансформаційної гри “My Dao”, яка є ефективним психотерапевтичним методом, що впливає на ціннісні орієнтації учасників, зміну самооцінки і мотивації, розкриття їхніх особистісних ресурсів для вирішення проблем і подальшого розвитку. Ця методика є достатньо універсальною за віковою категорією учасників і за можливістю вирішення психологічних проблем.