Перегляд за Автор "Bielyi, S. P."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Комунікативна компетентність як професійна складова сучасного тренера з плавання(Наукові інновації та передові технології. - 2024. - № 10(38). - С. 532-541, 2024) Бєлий, С. П.; Bielyi, S. P.; Гращенкова, Ж. В.; Hrashchenkova, Zh. V.У статті проаналізовано та визначено поняття «комунікативна компетентність тренера з плавання». З огляду на особливості професійної діяльності тренера з плавання розглянуті загальні та фахові компетентності здобувачів вищої освіти ступеня «бакалавр» галузі знань 01 Освіта/ Педагогіка спеціальності 017 Фізична культура i спорт. Виділено наукові дисципліни циклу загальної і професійної підготовки, які сприяють формуванню комунікативної компетентності майбутніх тренерів з плавання у процесі фахової підготовки. У науково-методичній літературі знайдено різні позиції науковців, щодо висвітлення питання формування професійної компетентності у майбутніх тренерів-викладачів. Зокрема, виділяють методичний, дослідницький, управлінський, інформаційний, комунікативний і освітній компоненти професійної компетентності; виділяють три рівні компетентності: загальна компетентність, компетентність відносно предмета (в певній галузі знань) і компетентність у конкретній галузі. Низка науковців розглядає комунікативну компетентність тренера як динамічну комбінацію знань, умінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних, громадянських і вольових якостей, моральноетичних цінностей, яка визначає здатність фахівця галузі фізичної культури і спорту успішно здійснювати професійну діяльність на різних рівнях від дитячо-юнацьких спортивних шкіл до національних збірних команд країни. У своїй професійній діяльності тренер з плавання виступає активним суб’єктом спілкування: передає та приймає інформацію від вихованців, колег, батьків, установлює контакти з різними суб’єктами фізичної культури і спорту, прагне до максимальної реалізації здібностей кожного спортсмена та забезпечення емоційного комфорту кожного учасника навчально-тренувального процесу, створює необхідні умови для гармонійного виховання, фізичного розвитку дитини. Сфера професійної діяльності тренера з плавання не обмежується лише дитячо-юнацькими спортивними школами різних типів де займаються фізично здорові діти. Плавання як спортивна дисципліна входить до програми Паралімпійських ігор, що надає особливого статусу цьому виду спорту серед інших. Про це свідчать багаторазові перемоги українських паралімпійцівплавців. Тому тренери з плавання активно залучаються для роботи з дітьми, які мають інвалідність, і це надає особливої значущості його комунікативним вмінням і навичкам. Особливості професійної діяльності тренера з плавання мають бути враховані гарантами освітньо-професійних програм при формуванні освітніх компонентів циклу загальної та професійної підготовки, що сприятиме підвищенню якості підготовки фахівців відповідної галузі.Документ Фактори, які визначають ефективність процесу синхронізації технічної та фізичної підготовки плавців на етапі попередньої базової підготовки(Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 15: Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). - 2024. - Вип. 4(177). - С. 33-36, 2024) Гращенко, Ж. В.; Hrashchenko, Zh. V.; Городня, М. О.; Horodnia, M. O.; Бєлий, С. П.; Bielyi, S. P.Обґрунтовано рангову структуру факторів, що визначають ефективність процесу синхронізації технічної та фізичної підготовки плавців на етапі попередньої базової підготовки. Цими факторами є: відповідність рівня фізичної підготовки до основних гідродинамічних параметрів техніки плавання; переважна спрямованість тренувального процесу на вдосконалення технічних особливостей вибраного способу плавання; вплив рівня розвитку спеціальних фізичних якостей на ефективність реалізації технічної майстерності. Менш значимими факторами є: відповідність засобів формування технічної та фізичної готовності до особливостей вікового розвитку організму юних плавців; стійкість технічних характеристик до впливу змагального навантаження у вибраному способі плавання; наявність функціональної бази перспективної реалізації індивідуальної техніки плавання. Виділені фактори впливають на ефективність процесу синхронізації технічної та фізичної підготовки юних плавців. Вони є методологічним основою розробки педагогічної технології, що регулює адаптивні процеси організму молодих плавців на етапі базової спортивної спеціалізації. Облік даних чинників необхідний розробки тренувальної програми формування інтегральної готовності спортсменів до змагальної діяльності.