Перегляд за Автор "Bondarenko, L. O."
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Навички майндфулнес в освітньому просторі(Психічне здоров’я особистості у кризовому суспільстві : зб. матеріалів VІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Львів, 28 жовт. 2022 р.). – Львів, 2022. – С. 32-36, 2022) Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.; Твердохвалова, Ю. Л.; Tverdokhvalova, Yu. L.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8431-0943Розглянуто закордонний досвід та практичні рекомендації з розвитку навичок майндфулнес у повсякденному житті для адаптації до навчання у виші у воєнний час. Відмічена динаміка значущих змін у стратегіях поведінки, реакції в стресових ситуаціях. Відзначено, що студенти які стали практикувати майндфулнес відмічають підвищення впевненості та емоційної стабільності, що допомагає бути сконцентрованими, оптимізувати процес навчання, здатність протистояти різноманітним важким життєвим ситуаціям, стресам, адекватно ставитись до себе та інших за рахунок набуття конструкції уважності та усвідомленості.Публікація Особливості надання психологічної допомоги під час війни людям, що пережили окупацію(Особистість, суспільство, війна: тези доп. учасників міжнар. психолог. форуму (м. Харків, 7 квіт. 2023 р.). – Харків, 2023. – С. 210-213, 2023) Твердохвалова, Ю. Л.; Tverdokhvalova, Yu. L.; Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.; Твердохвалова Юлія; Лілія БондаренкоЗазначено, що перебування людини під окупацією є дуже складним досвідом, який може мати низку наслідків для її психологічного стану.Документ Особливості психологічного консультування засуджених осіб(Психологічні та педагогічні проблеми професійної освіти та патріотичного виховання персоналу системи МВС України : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 24 берез. 2023 р.). – Вінниця : ХНУВС, 2023. – С. 87-89, 2023) Жданова, І. В.; Zhdanova, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6361-3029; Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7975-9797Окреслено професійні питання, які психолог установи виконання покарань вирішує за допомогою психологічного консультування. Зазначено специфічні особливості психологічного консультування засуджених, зокрема ті, що пов’язані з мотивацією, опором та агресією.Документ Особливості саморегуляції осіб з різними рівнями толерантності до невизначеності(Право і безпека. - 2012. - № 1 (43). - С. 301-305, 2012) Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.; Яценко, Ю. В.; Yatsenko, Yu. V.Досліджено специфіку саморегуляції осіб з різним рівнем толерантності до невизначеності. Визначено достовірні відмінності за шкалами «Оцінка результату», «Гнучкість» і «Самостійність» в осіб із високим та низьким рівнем толерантності до невизначеності.Документ Особливості соціально-психологічних уявлень неповнолітніх дівчат про себе і про особистість проститутки(Актуальні проблеми психології. - 2014. - Т. 7, вип. 35. - С. 15-23, 2014) Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.Досліджено особливості соціально-психологічних уявлень неповнолітніх дівчат про себе та про особистість проститутки. У якості досліджуваних взяли участь дівчата 14-17 років. Виявлено відмінності соціально-психологічних уявлень про себе та особистість проститутки у школярок, вихованок інтернатів та дівчат, які були зайняті у сфері секс-індустрії.Документ Особливості індивідуально-особистісних конструктів, які опосередковують уявлення про образ проститутки у неповнолітніх дівчат(Вісник Національного університету оборони України. - 2014. - Вип. 2 (39). - С. 182-186, 2014) Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.Стаття присвячена проблемі вивчення індивідуально-особистісних конструктів, які відбивають сприйняття образу проститутки у неповнолітніх дівчат, та опосередковують особливості сприйняття при аналізі особистісного сенсу досліджуваних понять. Виявлено, що соціально-психологічні уявлення дівчат про проституцію, зокрема про особистість проститутки, не відповідають об’єктивній дійсності сексбізнесу. Наголошено на необхідності більш детального дослідження соціально-психологічних уявлень щодо проституції перш за все серед неповнолітніх, з метою подальшої розробки психокорекційних програм спрямованих на попередження залучення дітей до проституції.Документ Проституція: юридичний та соціально-психологічний аспекти(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2013. - № 5. - С. 194-199, 2013) Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.У статті проаналізовано українське законодавство відносно основних підходів до вирішення проблем секс-індустрії на правовому рівні. Висвітлено причини проституції, напрями подолання проблем, пов’язаних із залученням неповнолітніх до проституції.Документ Простір арт-терапії для зцілення дітей в умовах війни(Особистість, суспільство, війна : тези доп. учасників міжнар. психол. форуму (м. Харків, 15 квіт. 2022 р.). – Харків : ХНУВС, 2022. – С. 30-32, 2022) Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.; Шелкошвеєв, І. В.; Shelkoshveiev, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3171-1078В умовах війни діти є найвразливішою категорією населення. У сучасній психологічній практиці арт-терапія являється одним з дієвих методів у подоланні психотравмуючих симптомів.Публікація Психолого-правова деонтологія як етична основа діяльності практичного психолога у правоохоронній системі(Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Сер.: Психологія. – 2023. – Т. 34 (73), № 2. - С. 75-79, 2023) Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.; Лілія БондаренкоВизначено особливу моральну відповідальність та етичну основу діяльності практичного психолога правоохоронної системи. Проаналізовано та визначено характерні риси галузевих деонтологій, на підставі чого сформульовано дефініцію психолого-правової деонтології як синтезованої моделі, що поєднує психологічні і правові аспекти. Уточнено їх зміст, що й визначає етичні принципи психолога у системі правоохоронної діяльності. Увагу акцентовано на особливій відповідальності психолога, професійно задіяного у сфері правоохоронної діяльності, окреслено коло його компетенцій з урахуванням теорії і практики психолого-правової деонтології. Зауважено, що когнітивною основою діяльності психолога в цьому випадку виступає система знань щодо етичної комунікації з колегами та клієнтами задля забезпечення ефективної допомоги, прийняття релевантних рішень у правовому полі. Зазначена система знань інтеріоризується психологами та перетворюється в низку практичних умінь у процесі фахової підготовки у закладі вищої освіти правового профілю, а також виконання професійних обов’язків. Обґрунтовано конативний аспект діяльності психолога. Наголошено на доцільності коригування положень "Етичного кодексу психолога", що полягає у необхідності формування компетентностей, які стосуються захисту інтересів клієнта, що перебуває у кризових умовах, особливої відповідальності, забезпечення конфіденційності, валідності діагностичних методик і процедур.Документ Психологічні аспекти інформаційного впливу під час воєнних дій в Україні(Габітус. - 2022. - Вип. 41. - С. 222-226, 2022) Жданова, І. В.; Zhdanova, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6361-3029; Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.; Велічко, А. В.; Velichko, A. V.Наведено огляд сучасних публікацій щодо інформаційно-психологічного впливу на особистість людини, її механізмів, стратегій, закономірностей, засобів, в тому числі – в інформаційній війні. Визначено поняття інформаційного впливу, його різновиди, відзначено маніпулятивний та сугестивний характер інформаційного впливу з боку ЗМІ, суб’єктів медіаресурсів.Публікація Психологічні засади медіації як посередництва у вирішенні конфліктів(Особистість, суспільство, війна : тези доп. учасників міжнар. психолог. форуму (м. Харків, Україна, 26 квіт. 2024 р.). – Харків : ХНУВС, 2024. – С. 50-53, 2024) Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.; Прокодянчик, С. С.; Prokodianchyk, S. S.; Лілія БондаренкоДоведено, що медіація є вагомим внеском у сектор врегулювання взаємин у сучасному кризисному суспільстві, оскільки стала дієвим інструментом вирішення конфліктів у різних сферах життя. Виділено найбільш значущі риси психологічного профілю медіатора як посередника між конфліктуючими сторонами.Публікація Психологічні наслідки дискримінації у правовій системі(Габітус. - 2024. - Вип. 60. - С. 227-230, 2024) Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.; Солохіна, Л. О.; Solokhina, L. O.; Шелкошвеєв, І. В.; Shelkoshveiev, I. V.; Лариса Солохіна; Ігор Шелкошвеєв; Лілія БондаренкоСтаття присвячена аналізу проблеми дискримінації у правовій системі, зокрема її психологічних наслідків. Автори наголошують на тому, що дослідження психологічних наслідків дискримінації допомагає зрозуміти, як ці явища можуть впливати на психічний стан та добробут осіб. Розкриття психологічних наслідків дискримінації сприяє зрозумінню їх впливу на принципи справедливості та рівноправ’я в правовій системі. Це може спонукати до змін у законодавстві, політиці та практиці, спрямованих на забезпечення більш справедливого та рівного суспільства. Дискримінація у правовій системі спричиняє стрес, тривогу, депресію та інші негативні емоційні стани. Ефекти стереотипів та упереджень посилюють дискримінацію та впливають на самооцінку та самоідентифікацію постраждалих осіб. Ризик психологічної травми збільшується у разі тривалої та систематичної дискримінації, а також у разі вияву дискримінації, пов’язаної з такими багатофакторними основами, як раса, стать, вік, сексуальна орієнтація та інші. Забезпечення доступу до психологічної підтримки та терапії для постраждалих осіб допомагає їм подолати негативні наслідки дискримінації та сприяє психологічному здоров’ю населення. Дослідження психологічних наслідків дискримінації сприяє розробці стратегій та програм, спрямованих на запобігання цій проблемі, а також дає змогу виявити потреби та визначити ефективні підходи до психологічної піддтримки та реабілітації постраждалих осіб. Це може включати розробку програм психологічної підтримки, навчання фахівців та створення ресурсів для допомоги тим, хто потребує. Зменшення психологічних наслідків дискримінації та соціальної нерівності є важливою метою, яку можна досягти шляхом прийняття змістовних нововведень на держаному рівні.Документ Реінтеграція ветеранів (в тому числі з інвалідністю): повернення військових до повноцінного життя : методичні рекомендації(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2024) Чепіга, Л. П.; Chepiga, L. P.; Карпенко, Є. В.; Харченко, С. В.; Kharchenko, S. V.; Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.; Жданова, І. В.; Zhdanova, I. V.; Козира, П. В.; Ляска, О. П.; Liaska, O. P.; Максименко, А. В.; Maksymenko, A. V.; Маннапова, К. Р.; Mannapova, K. R.; Твердохвалова, Ю. Л.; Tverdokhvalova, Yu. L.; Калька, Н. М.Методичні рекомендації включають три розділи. У першому розділі надано визначення поняттю «реінтеграція ветеранів до цивільного життя», представлено певну нормативну базу, яка може бути корисною в діяльності психолога з реінтеграції ветеранів; розкрито зміст різних аспектів реінтеграції ветеранів (професійної реінтеграції, реінтеграції у громаду, політичної реінтеграції, соціально-психологічної реінтеграції, реінтеграції ветеранів з інвалідністю, гендерні аспекти реінтеграції); наведено приклади найбільш відомих вітчизняних та закордонних програм з реінтеграції ветеранів; запропоновано психологічні критерії ефективності програм з реінтеграції ветеранів війни до цивільного життя. Другий розділ містить матеріли у допомогу психологу з реалізації безпосередньої практичної психоедукаційної, психодіагностичної, консультативної, психокорекційної роботи в контексті реінтеграції ветеранів до цивільного життя; комплекс психодіагностичних методик, які спрямовані на дослідження психічних станів та властивостей особистості, симптоматики посттравматичного стресового розладу, соціальної адаптації та ресурсів особистості ветерана; психокорекційну Програму тренінгу соціальнопсихологічної адаптації та підвищення якості життя ветеранів «Моє життя: перезавантаження». Третій розділ присвячено роботі із сім’єю ветерана; надано психокорекційну програму «Відновлення родиною», яка спрямована на розвиток психологічних ресурсів та здібностей для подолання сімейних труднощів, містить комплекс методик для діагностики сімейних відносин та докладну програму соціально-психологічного тренінгу. Розроблені методичні рекомендації будуть корисними для осіб, які беруть участь у процесах реінтеграції ветеранів до цивільного життя – соціальних працівників, психологів, фахівців із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб.Документ Соціально-психологічні та правові уявлення неповнолітніх дівчат щодо проституції : автореф. дис.(Харків : Харківський національний університет внутрішніх справ, 2014) Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.; Євдокімова, О. О. - науковий керівникУ дисертації здійснено системний аналіз соціально-психологічних та правових уявлень неповнолітніх дівчат щодо проституції. Виявлено особливості презентації особистості проститутки школярками, вихованками інтернату та дівчатами, які були залучені до проституції. Проведене дослідження дозволило представити соціально-психологічні та правові уявлення неповнолітніх дівчат як поєднання таких складових: уявлення про причини проституції, про позитивні та негативні сторони проституції. Доведено, що зміст індивідуально-особистісних конструктів соціально-психологічних та правових уявлень вихованок інтернату і школярок різняться, але в обох групах простежується неадекватність, значна ідеалізація уявлень дівчат щодо особистості проститутки. Дівчата, які були залучені до проституції, усвідомлюють та приймають віктимність проститутки. Дослідження правових уявлень показало певний рівень правового нігілізму неповнолітніх дівчат, котрий виявляється в проблемності, нерозвиненості та несформованості їх правових поглядів, настановлень, знань, уявлень. Запропоновано тренінгову програму, спрямовану на формування у дівчат адекватних уявлень щодо проституції та профілактику втягування неповнолітніх до сфери секс-бізнесу.Документ Феномен проституції в ракурсі психологічних концепцій(Право і безпека. – 2014. – № 2 (53). – С. 202-207, 2014) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4211-7277; Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.Розглянуто психологічні аспекти такого соціального явища, як проституція. Проаналізовано причини проституції та численні психологічні концепції її походження: − теорію девіантності; − соціально-психологічну теорію; − радянську точку зор; − кримінально-антропологічну школу Ч. Ломброзо, Г. Ферреро та інших; − погляди З. Фрейда на природу проституції; − теорії ментальних захворювань; − теорії проміскуїтету – гедонізму та сексуальних аддиктивних почуттів; − теорії гіперсексуальності; − теорію інтересу як психологічної підстави входження в проституцію; − теорію американського дослідника В. Томаса; − теорії економічних чинників входження у проституцію.Документ Феномен соціальних уявлень у сучасній психології(Актуальні проблеми психології. - 2013. - Т. 10, вип. 25. - С. 55-63, 2013) Бондаренко, Л. О.; Bondarenko, L. O.Проаналізовано концепції та підходи до вивчення соціальних уявлень, представлених у сучасній психології. Розглянуто предмет соціально-психологічного вивчення в концепції соціальних уявлень та їх функції.