Перегляд за Автор "ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487"
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Деякі аспекти застосування ст. 130 КУпАП у зв’язку із набранням чинності Закону України № 2617-VIII від 22.11.2018 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень»(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2020. - № 2 (23). - С. 32-40, 2020) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487; Крижановський, М. В.; Kryzhanovskyi, M. V.Стаття присвячена аналізу чинного законодавства України, пов'язаного з державним реагуванням на випадки керування транспортним засобом в стані сп'яніння, а також під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції; вивчення практики його застосування з позиції вчення про дію нормативно-правових актів у часі. Відзначається, що в разі вчинення правопорушення, передбаченого частиною 1 ст. 130 КУпАП до 01.07.2020, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення (п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП). Звертається увага також на те, що в системі заходів державного реагування на випадки керування транспортним засобом в стані сп'яніння сьогодні спостерігається правова невизначеність, усунути яку можна лише шляхом прийняття законодавцем окремого закону України, який би юридично відновив і одночасно посилив адміністративну відповідальність за водіння транспортним засобом у стані сп'яніння і скасував наявну кримінальну відповідальність за таке протиправне діяння. The article is focused on the analysis of the current legislation of Ukraine related to the reaction of the state to cases of driving while alcohol intoxication, as well as driving while drugs intoxication that reduce attention and speed reaction, to the study of practice of its application, given the doctrine of the action of regulatory legal acts in the time. It is noted that in the case of committing an offense under Part 1 of the Article. 130 of the Code on Administrative Offenses until 07/01/2020, the proceeding in the case of an administrative offense can not start, whereas the proceeding has already started it must be terminated due to the absence of an administrative offense (clause 1, Part 1 of the Article 247 of the Code on Administrative Offenses). Attention is also drawn to the fact that there is legal uncertainty in the system of measures of the state response to the cases of driving while alcohol intoxication, where the elimination is possible if only a separate law of Ukraine is passed by the legislative authorities, which would legally restore and strengthen at the same time administrative liability for driving while alcohol intoxication and cancel the existing criminal liability for such act of offence. Статья посвящена анализу действующего законодательства Украины, связанного с государственным реагированием на случаи управления транспортным средством в состоянии опьянения, а также под воздействием лекарственных препаратов, снижающих внимание и скорость реакции; изучению практики его применения с позиции учения о действии нормативно-правовых актов во времени. Отмечается, что в случае совершения правонарушения, предусмотренного частью 1 ст. 130 КУоАП до 01.07.2020, производство по делу об административном правонарушении не может быть начато, а начатое подлежит прекращению в связи с отсутствием состава административного правонарушения (п. 1 ч. 1 ст. 247 КУоАП). Обращается внимание также на то, что в системе мер государственного реагирования на случаи управления транспортным средством в состоянии опьянения сегодня наблюдается правовая неопределенность, устранить которую можно только путем принятия законодателем отдельного закона Украины, который бы юридически восстановил и одновременно усилил административную ответственность за вождение транспортным средством в состоянии опьянения и отменил имеющуюся уголовную ответственность за такое противоправное деяния.Документ Деякі аспекти індивідуалізації покарання при його призначенні (пункт 3 частини 1 статті 65 КК України)(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2014. – № 1 (64). – С. 78-90, 2014) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487На підставі аналізу доктринальних точок зору, що стосуються індивідуалізації покарання при його призначенні, сформульовано узагальнюючі висновки, що пов’язані з розв’язанням проблеми співвідношення передбачених п. 3 ч. 1 ст. 65 КК України чинників індивідуалізації покарання. Зазначено, що ступінь впливу на призначення покарання кожного окремого з чинників, передбачених п. 3 ч. 1 ст. 65 КК України, сьогодні залежить переважно від суддівського розсуду. З метою подальшої формалізації правил призначення покарання, у КК України пропонується встановити норму, яка б закріплювала правила індивідуалізації покарання при його призначенні. Зазначено, що орієнтиром у цьому можуть стати положення ст. 66 КК Іспанії, ст. 78 КК Республіки Молдова, а також ст. 61 КК Литовської Республіки. Based on an analysis of doctrinal viewpoints concerning individualization of punishment in his appointment, formulate general conclusions related to solution of the problem ratio provided by Paragraph 3 of Part 1 of Article 65 of the Criminal Code of Ukraine factors of individualization of punishment. It is noted that the degree of influence on the appointment of punishment of each individual factors provided by Paragraph 3 of Part 1 of Article 65 of the Criminal Code of Ukraine, today depends mainly on judicial discretion. With the purpose of eventual formalization of the rules of the appointment of punishment in the Criminal Code of Ukraine proposed to establish a norm that enshrines the rule of individualization of punishment in his appointment. It is emphasized that reference point in this may be norms of Article 66 of the Criminal Code of Spain, Article 78 of the Criminal Code of the Republic of Moldova and Article 61 of the Criminal Code of the Republic of Lithuania. На основании анализа доктринальных точек зрения, касающихся индивидуализации наказания при его назначении, сформулированы обобщающие выводы, связанные с решением проблемы соотношения предусмотренных п. 3 ч. 1 ст. 65 УК Украины факторов индивидуализации наказания. Отмечено, что степень влияния на назначение наказания каждого отдельного из факторов, предусмотренных п. 3 ч. 1 ст. 65 УК Украины, сегодня зависит преимущественно от судейского усмотрения. С целью последующей формализации правил назначения наказания предложено в УК Украины установить норму, которая бы закрепляла правила индивидуализации наказания при его назначении. Отмечено, что ориентиром в этом могут стать положения ст. 66 УК Испании, ст. 78 УК Республики Молдова, а также ст. 61 УК Литовской Республики.Документ Деякі міркування щодо форм реалізації кримінальної відповідальності та інших заходів кримінально-правового характеру(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2015. - № 1 (9). - С. 212-223., 2015) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487На підставі аналізу положень чинного кримінального, кримінального процесуального законодавства України, а також відповідних доктринальних точок зору формулюються узагальнюючі висновки щодо форм реалізації кримінальної відповідальності та інших заходів кримінально-правового характеру.Документ Зарубіжний досвід законодавчої регламентації заходів кримінально-правового характеру(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2017. - № 3 (17). - С. 43-52, 2017) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487Стаття присвячена порівняльно-правовому аналізу законодавчої регламентації заходів кримінально-правового характеру у кримінальному законодавстві України та окремих зарубіжних країн і виробленню на цій підставі власних узагальнюючих висновків.Документ Застосування примусового лікування: теоретико-прикладний аспект(Форум права. – 2013. – № 4. – С. 489–496, 2013) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487На підставі аналізу положень XIV розділу Загальної частини КК України досліджуються теоретико-прикладні аспекти індивідуалізації примусового лікування в процесі його застосування та окреслюються можливі напрями подальшого удосконалення законодавчої регламентації ст.96 КК України.Документ Засудження за вироком суду без призначення покарання як окрема форма реалізації кримінальної відповідальності(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2021. - № 1 (24). - С. 21-30, 2021) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487Досліджено окрема форма реалізації кримінальної відповідальності, як засудження особи за вироком суду без призначення покарання. Вироблено на цій основі власні узагальнені висновки, спрямованих на подальший розвиток наукового уявлення про цю форму кримінально-правового впливу і можливих варіантів її правозастосовчого втілення.Документ Заходи кримінально-правового характеру: поняття, зміст і сутність(Форум права. – 2013. – № 3. – С. 775–783, 2013) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487Розглянуті доктринальні точки зору щодо формулювання поняття заходів кримінально-правового характеру та кримінально-правового впливу, а також визначення змісту та сутності заходів кримінально-правового характеру; запропонований власний варіант формулювання поняття заходів кримінально-правового характеру та визначений їх зміст та сутність; обґрунтована теза про наявність в системі вітчизняного кримінального права самостійного інституту заходів кримінально-правового характеру, який постає у вигляді так званого диференційованого кримінально-правового інституту. Discussed scientific views on the formulation concept of measures under criminal law, and also determining the content and nature of the measures under criminal law. Offer own version of formulation of the concept of measures under criminal law and determined their content and nature. The thesis about presence in the system of national criminal law independent institute of measures under criminal law, which is manifested in the form of socalled differentiated criminal law institute Substantiated. Рассмотрены научные точки зрения относительно формулирования понятия мер уголовно-правого характера, а также определения содержания и сущности мер уголовно- правового характера; предложенный собственный вариант формулировки понятия мер уголовно-правового характера и определено их содержание и сущность; обоснован тезис про наличие в системе отечественного уголовного права самостоятельного института мер уголовно-правового характера, который проявляется в виде так называемого дифференцированного уголовно-правового института.Документ Звільнення від покарання та від його відбування: idem per idem(Наше право. - 2013. - № 1. - С. 110-115, 2013) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487; Брящей, Р. І.; Briashchei, R. I.З урахуванням сучасних теоретичних поглядів та судової практики формулюється відповідь на питання щодо ідентичності понять „звільнення від покарання” та „звільнення від відбування покарання”.Документ Звільнення юридичної особи від застосування заходів кримінально-правового характеру у зв’язку із закінченням строків давності: теоретико-прикладний аспект(Форум права. – 2017. – № 4. - С. 300–308, 2017) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487Визначені поняття звільнення юридичної особи від застосування заходів кримінально-правового характеру у зв’язку із закінченням строків давності, встановлені передумови, підстави та умови його здійснення, виявлені особливості реалізації цього виду звільнення за Кримінальним процесуальним кодексом України, а також сформульовані на цій підставі власні узагальнюючі висновки.Документ Місце кримінально-правової кваліфікації у процесі застосування заходів кримінально-правового характеру(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2016. - № 1 (12). - С. 131-142., 2016) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487На підставі аналізу чинного Кримінального процесуального кодексу України, практики застосування окремих заходів кримінально-правового характеру, а також доктринальних точок зору формулюються узагальнюючі висновки щодо місця кримінально-правової кваліфікації у процесі застосування заходів кримінально-правового характеру.Документ Обмежувальні заходи, що застосовуються до осіб, які вчинили домашнє насильство: порівняльний аналіз кримінального законодавства України і окремих європейських країн(Вісник Кримінологічної асоцііації України. - 2018. - № 2 (19). - С. 35-45, 2018) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487Стаття присвячена порівняльно-правовому аналізу законодавчої регламентації обмежувальних заходів, що застосовуються до осіб, які вчинили домашнє насильство, у кримінальному законодавстві окремих Європейських країн і виробленню на цій підставі узагальнюючих висновків з огляду на перспективи запровадження таких заходів у розділі XIII-1 Загальної частини КК України згідно з Законом України від 06.12.2017 р. «Про внесення змін до Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України з метою реалізації положень Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами». У статті зазначено, що у кримінальному законодавстві окремих європейських країн регламентована низка обмежувальних заходів кримінально-правового характеру. Ці заходи застосовуються або у випадках прямо передбачених кримінальним законодавством, або можуть бути застосовані до осіб, які вчинили злочини, пов’язані не лише з домашнім насильством (КК Королівства Іспанія, КК Французької Республіки, КК Республіки Польща). Підкреслено, що у разі вчинення домашнього насильства за КК Республіки Польща їх застосування є обов’язком, а не правом суду. Вказано, що обмежувальні заходи у випадках прямо передбачених кримінальним законодавством або з точки зору суддівського розсуду застосовуються (або можуть бути застосовані) до осіб, які вчинили злочини, пов’язані з домашнім насильством, як правило, на певний строк. За КК Королівства Іспанія, КК Французької Республіки, КК Республіки Польща обмежувальні заходи можуть бути застосовані або поряд з призначенням покарання або поряд зі звільненням від покарання або його відбування. При цьому, за КК Республіки Польща ці заходи обов’язково мають бути застосовані судом у разі засудження особи до позбавлення волі без умовного звільнення від його виконан¬ня за злочин проти статевої свободи або пристойності щодо мало¬літнього, а за КК Королівства Іспанія – можуть бути застосовані й у разі виключення кримінальної відповідальності. Наголошено, що за КК Королівства Іспанія обмежувальні заходи, у тому числі ті що можуть бути застосовані до осіб, які вчинили злочини, пов’язані з домашнім насильством, можуть також поставати у вигляді кримінальних покарань, що становлять групу покарань у виді позбавлення прав. У КК Республіки Польща такі заходи належать виключно до кримінальних мір, які суттєво відрізняються від покарань щодо фізичних осіб. Подібним чином репрезентований статус обмежувальних заходів, що застосовуються до осіб, які вчинили домашнє насильство й у новій ст. 91-1 КК України. У цілому регламентація обмежувальних заходів у новій ст. 91-1 КК України є наслідком імплементації положень Конвенції Ради Європи про запобігання насильству стосовно жінок і домашньому насильству та боротьбу з цими явищами. Адекватний стримувальний ефект у сфері протидії домашньому насильству може бути забезпечений лише реалізацією поряд з покаранням або замість нього альтернативних інших заходів кримінально-правового характеру. Цивілізований світ вважає, що виключно подібним чином можна захистити право людини на свободу від насильства. У зв’язку з цим, регламентація обмежувальних заходів саме у КК України не може викликати особливих заперечень.Документ Обставини, що виключають застосування кримінальної відповідальності та інших заходів кримінально-правового характеру(Вісник Кримінологічної асоціації України. - 2017. - № 1 (15). - С. 178-187, 2017) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487На підставі аналізу приписів чинного Кримінального кодексу України, а також практики застосування його деяких положень виокремлено і вивчено регламентовані законом обставини, що виключають можливість застосування кримінальної відповідальності та інших заходів кримінально-правового характеру. Враховуючи отримані результати, сформульовано власні узагальнюючі висновки.Документ Особливості кримінального провадження щодо юридичної особи : наук.-метод. рек.(Харків : ХНУВС, 2015. – 60 с., 2015) ХНУВС; Kharkiv National University of Internal Affairs; Навчально-науковий інститут підготовки фахівців кримінальної міліції; Факультет підготовки фахівців для підрозділів слідства; Факультет права та масових комунікацій; Кафедра кримінального процесу; Науково-дослідна лабораторія з проблем протидії злочинності; Кафедра кримінально-правових дисциплін; Бугайчук, К. Л.; Bugaychuk, K. L.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2429-5010; ResearcherID: I-5612-2016; Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487; Лєшукова, І. В.; Lieshukova, I. V.; Кочура, О. О.; Kochura, O. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0638-2911; Даниленко, А. В.; Danylenko, A. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7721-2955У методичних рекомендаціях наведено поняття, ознаки та види юридичних осіб; охарактеризовано особливості створення та припинення існування юридичної особи; досліджено порядок здійснення провадження щодо юридичної особи; розкрито поняття, наведено права та обов’язки представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження; проаналізовано порядок внесення до Єдиного реєстру досудового розслідування відомостей про юридичну особу, щодо якої можуть застосовуватися заходи кримінально-правового характеру. Проаналізовано особливості та підстави для звільнення юридичної особи від застосування заходів кримінально-правового характеру; розкрито загальні правила та порядок застосування до юридичних осіб заходів кримінально-правового характеру.Документ Поняття заходів кримінально-правового характеру щодо юридичних осіб(Науковий вісник публічного та приватного права. – 2018. – Вип. 5, т. 3. – С. 90-94, 2018) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487На підставі аналізу законодавчих положень розділу XIV-1 КК України, а також доктринальних точок зору щодо видів заходів кримінально-правового характеру щодо юридичних осіб, їх правової природи, підстав і порядку застосування, визначаються ознаки та формулюється поняття заходів кримінально-правового характеру щодо юридичних осіб і мета їх застосування.Документ Інші заходи кримінально-правового характеру: поняття та види(Право та державне управління. - 2017. - № 4 (29), т. 1. - С. 143-148, 2017) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-3956-3487Розглянуто доктринальні погляди щодо формулювання поняття інших заходів кримінально-правового характеру та поділу їх на види. У результаті їх дослідження, з урахуванням системного аналізу окремих положень чинного Кримінального кодексу України, запропоновано власний варіант визначення поняття інших заходів кримінально-правового характеру та їх класифікації.