Перегляд за Автор "Saiapina, S."
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ The concept of professional reflection in ukrainian psycho-pedagogical literature: regard or disregard for neurophysiological factors?(BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. – 2022. – Vol. 13, Issue 2. – P. 59-75, 2022) Denha, N.; Bakumenko, T.; Saiapina, S.; Lashta, R.; Meshko, O.; Boiko-Buzyl, Yu. Yu.; Бузиль, Ю. Ю.У статті аналізується проблема розвитку професійної рефлексії в українській та зарубіжній психолого-педагогічній літературі. Показано, що такі поняття, як «рефлексія», «професійна рефлексія» та «професійна рефлексія вчителя» взаємопов’язані в контексті загальних, особливих та специфічних ознак. Детальний огляд сучасних нейрокогнітивних підходів дав змогу визначити основні аспекти біологічних механізмів відображення. Як видно, український психолого-педагогічний дискурс не розглядає нейрофізіологічні аспекти формування та розвитку професійної рефлексії. З огляду на погляди українських дослідників на це питання, професійна рефлексія вчителя розглядається як співвіднесення своїх можливостей з вимогами професії вчителя; комплекс внутрішніх умов для виходу на новий рівень професійної діяльності; певна технологія об’єктивного аналізу та організації свого досвіду, а також розуміння та використання чужого досвіду. Разом вони визначають ціннісне ставлення до професії вчителя. Проте українська методологія використовує діагностичні інструменти, які частково спираються на сторонні риси суб’єктів навчального процесу і, таким чином, на нейронаукові ідеї.