Перегляд за Автор "Troian, O. A."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Документ Поняття децентралізації публічної влади в Україні(Юридичний науковий електронний журнал. – 2019. – № 5. – С. 149-152, 2019) Горобець, Н. О.; Gorobets, N. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-2731-9682; Троян, О. А.; Troian, O. A.; Страшок, Є. В.; Strashok, Ye. V.Стаття присвячена висвітленню однієї з актуальних проблем реформування системи державного управління. Останні роки Україна перебуває в процесі ланцюгових реформ, зокрема реформування державних інститутів, а відтак децентралізацію було визнано одним із ключових пріоритетів державної політики України спрямованих на задоволення публічних потреб, підвищення рівня життя населення. Співвідноситься правова думка щодо поняття децентралізація вітчизняних та зарубіжних науковців. Робиться висновок про відсутність єдиної концепції децентралізації публічної влади в Україні. Вітчизняні науковці здебільшого перебувають на стадії пошуку та обговорення сутності поняття децентралізації, їх роботам притаманні подібність, громіздкість та узагальнення. Зазначається, що бачення вітчизняними науковцями децентралізації зводиться до процесу, процедури, дії, діяльності, інструменту, методу управління, що спрямовані на ефективну реорганізацію публічної влади з послабленням останньої в частині перерозподілу владних повноважень між центральними державними органами та органами місцевого самоврядування з метою встановлення їх самостійності, самодостатності та можливості вирішувати питання та захищати інтереси місцевого значення. Нестача концептуальної моделі децентралізації, яка б оптимально задовольняла суспільство зводить нанівець реформаторські зусилля влади. Великою проблемою є відсутність єдиної політики, яка б підтримувалася з приходом нової політичної еліти до влади. Звідси абстрактність та нечіткість формулювань, що обумовлено розрізненістю наукових поглядів, відсутністю національної концепції децентралізації публічної влади в Україні, відірваністю теорії від практики. Фактична універсальність владних повноважень унеможливлює виділення самобутніх повноважень місцевого самоврядування в Україні на сучасному етапі її розвитку. На законодавчому рівні відсутні чіткі критерії розмежування компетенції, що фактично породило дублювання їх повноважень. Пропонується визначення децентралізації публічної влади в Україні.Документ Тенденції децентралізації публічної влади в Україні(Юридичний науковий електронний журнал. - 2020. - № 2. - С. 86-89, 2020) Лубенець, С. А.; Lubenets, S. A.; Троян, О. А.; Troian, O. A.Стаття присвячена тенденціям децентралізації публічної влади в Україні. Зазначається, що з моменту незалежності й до сьогодні держава пройшла непрості випробування на шляху втілення принципів Європейської хартії місцевого самоврядування. Важливою умовою успішної реформи є усвідомлення державою та суспільством того факту, що для реального її втілення потрібна не лише політична воля, а й час. Потреба змін у системі державного управління назріла відразу після набуття Україною незалежності. Шлях формування вітчизняної нормативно-правової бази децентралізації влади в процесі імплементації європейських стандартів був непростим. Більшість концепцій, що запропоновані урядом і президентом, були декларативними. Вони не мали чіткого плану дій, не визначали розмежування повноважень органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій, у них переважали положення, спрямовані на ще більшу централізацію в системі державного управління. Ці обставини сприяли тому, що процес реформування системи державного управляння, розпочавшись ще в 90-х роках минулого століття, не реалізований донині. Активна участь у процесах розроблення концепцій громадськості свідчить, що потреба реформ у державі назріла давно. Кількість проектів, які розроблені та подані органам виконавчої влади, їх зміст свідчать про готовність громад до реформ і розуміння їх сутності. Лише у 2014 році стало реальним розпочати реформу децентралізації публічної влади. Сьогодні процеси децентралізації торкнулися фактично всіх аспектів державного управління. Отже, варто зазначити, що тенденцією децентралізації публічної влади в Україні є збереження й розвиток реформ децентралізації. Україна втратила багато часу з початку незалежності, що призвело до занедбання важливих напрямів розвитку держави та місцевого самоврядування. З активної фази впровадження реформ децентралізації (2015 рік) багато зроблено на законодавчому рівні й утілено на місцях.