Наукові публікації (Scientific publications). УДК 796

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/103

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 45
  • Ескіз
    Публікація
    Morphofunctional status of instructors of higher educational institutions during their pedagogical activities
    (Wiadomosci Lekarskie Medical Advances. – 2023. – Vol. LXXVI, Issue 2 (February). – P. 391-397, 2023) Okhrimenko, I. М.; Chebotaryova, O. V.; Kinash, N. B.; Zhuk, N. A.; Marchuk, A. V.; Liakhova, N. А.; Chepiga, L. P.; Чепіга, Л. П.; Чепіга Лада Петрівна
    Досліджено морфофункціональний статус викладачів вищих навчальних закладів різних вікових груп у процесі їх педагогічної діяльності. Морфофункціональний стан офіцерів-інструкторів оцінювали за показниками зросту, маси тіла, життєвої ємності легень, динамометрія, ЧСС, артеріальний тиск. Встановлено, що під час дослідження (2019-2020 рр.) індекс Кетле, життєвий індекс, індекс сили, індекс Робінсона та тривалість відновних процесів погіршився серед офіцерів-інструкторів усіх вікових груп. Встановлено, що рівень морфофункціонального стану педагогічного складу є недостатнім для виконання завдань педагогічної діяльності. Раціонально організовувати оздоровчі заняття фізичною культурою з урахуванням вікової категорії, морфофункціонального стану викладачів і часу проведення. Ефективним способом вирішення цієї проблеми можуть бути тренінги протягом робочого дня.
  • Ескіз
    Документ
    Значення самооцінки фізичного стану на професійну підготовленість майбутніх офіцерів МВС України
    (Інноваційні технології в галузі фізичного виховання, спорту, рекреації та валеології: Електр. зб. наук. робіт IV міжнар. (Інтернет) наук.-метод. конф. [: Вип. 4] (м. Харків – Кременчук, 13-14 трав. 2010 р.). – Харків: Акад. ВВ МВС України, 2010. – С. 130-135, 2010) Сергієнко, В. В.; Serhiienko, V. V.; Гречко, О. Б.; Hrechko, O. B.
    Підкреслено, що уміння об'єктивно оцінити свої можливості до виконання конкретної діяльності поряд із вмінням співвідносити досягнуті результати з вимогами, яким вони повинні відповідати, є необхідними умовами повноцінного засвоєння курсантами змісту навчальної програми з фізичної підготовки, досягнення різносторонньої фізичної та професійної підготовленості. Наголошено на необхідності цілеспрямованого формування самооцінки на заняттях зі спеціальної фізичної підготовки правоохоронців МВС України.
  • Ескіз
    Документ
    Дозування фізичних навантажень в навчально – тренувальному процесі зі спеціальної фізичної підготовки
    (Інноваційні технології в галузі фізичного виховання, спорту, рекреації та валеології: Електр. зб. наук. робіт IV міжнар. (Інтернет) наук.-метод. конф. [: Вип. 4] (м. Харків – Кременчук, 13-14 трав. 2010 р.). – Харків: Акад. ВВ МВС України, 2010. – С. 48-51, 2010) Горпинич, Г. Ф.; Horpynych, H. F.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7982-0981; Калюжний, М. Г.; Kaliuzhnyi, M. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2030-3597
    Розроблено дозування фізичних навантажень для самостійних занять фізичними вправами курсантів- правоохоронців під час самопідготовки до занять зі спеціальної фізичної підготовки. Наголошено, що пульсовий режим для відновлювальних фізичних навантажень не повинен перевищувати середніх і максимальних навантажень. Найбільший відсоток часу стосовно до загальної тривалості самостійних занять фізичними вправами припадає на розвиток витривалості, сили і силової витривалості.
  • Ескіз
    Документ
    Історичні передумови виникнення теорії вчення про фізичні якості людини
    (Київський науково-педагогічний вісник. - 2021. - № 22. - С. 10-16, 2021) Боровик, М. О.; Borovyk, M. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0943-6735
    Вивчено питання теорії вчення про фізичні якості людини, та їх подальше вдосконалення під час навчання майбутніх офіцерів поліції у закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання. Розглянуті наукові гіпотези походження терміну фізична культура, до яких належать: теорія війни, теорія ігор, теорія зайвої енергії, теорія магії, теорії праці. Встановлено, що вперше поняття фізичні якості людини було запропоновано В.Г. Уховим 1875 р. Висвітлено наукові праці французького спеціаліста початку ХХ ст., в галузі фізіології та фізичних вправ Жоржа Демені. Проведено аналіз наукових джерел середини ХХ ст., засновників наукових шкіл в області: біохімії спорту, психології спорту, теорії фізичного виховання, теорії спорту. Надано трактування фізичних якостей, з якими науковці 70-80 рр. ХХ ст. ототожнюють: «моторні якості», «функціональні якості», «фізичні кондиції», «фізичні можливості», «рухові можливості» «фізкультурні здібності». Встановлено, що в останні два десятиліття XX ст., постала необхідність визначення конкретизації такого поняття, яке стало б інтегративною характеристикою наявних у людини рухових можливостей, що поєднується у понятті фізичні якості. Визначено, що сучасний науковий підхід до визначення поняття фізичні якості людини опирається на праці В. І. Ляха, який вказує що терміни «фізичні якості» та «фізичні здібності», у загальному вигляді, є рівнозначними.
  • Ескіз
    Документ
    Развитие координационных способностей на учебно-тренировочных занятиях с курсантами ХНУВД по волейболу
    (Актуальні проблеми розвитку традиційних і східних єдиноборств: зб. наук. праць X міжнар. Інтернет наук. – метод. конф. [:Вип.10] (м. Харків, 23-24 берез. 2016 р.). - Харків, 2016. - С. 384-391, 2016) Малолепший, С. Б.; Maloliepshyi, S. B.; Малолєпший, С. Б.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3225-7244; Лукин, Б. П.; Lukin, B. P.; Лукін, Б. П.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4952-7407
    Визначено, що волейбол – це командна гра, тому для досягнення успіху необхідні узгоджені дії всіх членів команди. Діяльність кожного гравця команди має конкретну спрямованість, але при цьому всі їхні дії мають бути узгоджені та скоординованими, тому розвиток координаційних здібностей у волейболістів відіграє основну роль для досягнення позитивного результату.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення техніки застосування заходів фізичного впливу курсантами - поліцейськими ХНУВС
    (Актуальні проблеми розвитку традиційних і східних єдиноборств: зб. наук. праць X міжнар. Інтернет наук. – метод. конф. [:Вип.10] (м. Харків, 23-24 берез. 2016 р.). - Харків, 2016. - С. 207-210, 2016) Цибуля, А. С.; Tsybulia, A. S.
    Показано методику формування навиків фізичного впливу працівниками поліції на порушників закону, які чинять фізичний опір. У відповідності до результатів експериментальних досліджень розроблено схематичну модель фізичного впливу.
  • Ескіз
    Документ
    Здоровый образ жизни и его влияние на уровень подготовленности борцов-самбистов ХНУВД
    (Актуальні проблеми розвитку традиційних і східних єдиноборств: зб. наук. праць X міжнар. Інтернет наук. – метод. конф. [:Вип.10] (м. Харків, 23-24 берез. 2016 р.). - Харків, 2016. - С. 171-175, 2016) Олендер, Л. О.; Olender, L. O.
    Досліджено вплив шкідливих звичок на рівень підготовленості курсантів самбистів ХНУВС. У спеціальному педагогічному експерименті показано перевагу спортсменів, які ведуть здоровий спосіб життя, перед їхніми однолітками, які страждають на нікотинову залежність. Наголошено, що здоровий спосіб життя є суттєвим чинником більш повного використання фізичного та психічного потенціалу у процесі спортивного вдосконалення курсантів членів збірної команди ХНУВС із боротьби самбо.
  • Ескіз
    Документ
    Индивидуализация физической подготовки курсантов – единоборцев ХНУВД
    (Актуальні проблеми розвитку традиційних і східних єдиноборств: зб. наук. праць X міжнар. Інтернет наук. – метод. конф. [:Вип.10] (м. Харків, 23-24 берез. 2016 р.). - Харків, 2016. - С. 150-152, 2016) Сагайдак, С. Н.; Sahaidak, S. M.; Сагайдак, С. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4748-9179; Калюжний, М. А.; Kaliuzhnyi, M. A.
    Визначено, що єдиноборство передбачає прояв спортсменом м'язових зусиль різного характеру, що вимагає досить високого фізичного рівня підготовленості, який необхідний для реалізації техніко-тактичних дій у змагальному поєдинку. Розроблено та експериментально апробовано індивідуальні програми, що забезпечують спрямоване підвищення рівня фізичної підготовленості курсантів самбістів ХНУВС.
  • Ескіз
    Документ
    Удосконалення технічних дій боротьби самбо в партері (службово-прикладний аспект)
    (Актуальні проблеми розвитку традиційних і східних єдиноборств: зб. наук. праць X міжнар. Інтернет наук. – метод. конф. [:Вип.10] (м. Харків, 23-24 берез. 2016 р.). - Харків, 2016. - С. 98-101, 2016) Ковальов, І. М.; Kovalov, I. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0151-388X; Савінов, О. В.; Savinov, O. V.
    Визначено і обґрунтовано раціональну методику удосконалення техніки ведення рукопашної сутички в партері правоохоронцями України із використанням сучасних технічних засобів навчання в системі професійної освіти.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження рівня фізичної підготовленості курсантів льотних спеціальностей
    (Вісник Херсонського національного технічного університету. - 2020. - № 4(75). - С. 182-188, 2020) Гуменний, В. С.; Humennyi, V. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8669-7205; Галата, О. В.; Halata, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8081-4730; Ложченко, О. В.; Lozhchenko, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-5584-6802; Бондаренко, Ю. А.; Bondarenko, Yu. A.; ORCID: http://orcid.org/ 0000-0001-9815-1904
    Наголошено, що професійна підготовка пілотів є одним із тих компонентів авіаційної системи, в яких приховується велика кількість небезпечних факторів, своєчасне виявлення яких становить суть управління безпекою польотів через удосконалення процесу навчання. Рівень фізичної підготовки впливає на психофізичну підготовленість курсантів до майбутньої професійної діяльності. Надмірні розумові та нервово-емоціональні навантаження, не підкріплені достатнім рівнем фізичної підготовленості, спричиняють погіршення їх працездатності, зниження рівня розвитку рухових і льотних навичок. Здійснено оцінку показників фізичної підготовленості курсантів на початку та в кінці курсу навчання. Визначено основні рухові якості, а також просторово-тимчасову точність рухів майбутніх пілотів. Встановлено достовірні зміни показників фізичної підготовленості та просторово-тимчасову точність рухів курсантів внаслідок упровадження у навчальний процес комплексу засобів.