Bulletin of Kharkiv National University of Internal Affairs. Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/13

Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ / Харк. нац. ун-т внутр. справ. – Харків: ХНУВС, 1995. - Виходить щоквартально. - ISSN 1999-5717.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Документ
    Адміністративні правовідносини за участю органів Державного бюро розслідувань
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2024. – № 1 (104), ч. 1. - С. 109-123, 2024) Комзюк, А. Т.; Komziuk, A. T.; Липій, Є. А.; Lypii, Ye. A.
    Визначено сутність, особливості та види адміністративно-правових відносин, учасниками яких є органи Державного бюро розслідувань. Надано загальну характеристику адміністративно-правових відносин, які виокремлюються з їх загальної сукупності завдяки особливостям сфери виникнення, колу учасників (суб’єктів) і змісту. Розглянуто особливості статусу Державного бюро розслідувань як правоохоронного органу. Охарактеризовано види адміністративних правовідносин, учасниками яких можуть бути органи Державного бюро розслідувань. Наголошено, що переважно йдеться про внутрішньоорганізаційні відносини в цих органах, хоча вони можуть брати участь і в деяких відносинах публічного управління. Сформульовано пропозиції та рекомендації щодо вдосконалення правових засад адміністративних правовідносин за участю органів Державного бюро розслідувань.
  • Ескіз
    Документ
    Загальноправові засади реформування публічної адміністрації в Україні
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 2 (49). - С. 177-185, 2010) Фомін, Ю. В.; Fomin, Yu. V.
    Обґрунтовано необхідність кардинального реформування системи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування шляхом формування ефективної системи публічної адміністрації. Розглянуто правові та організаційні особливості проведення реформування публічної адміністрації в Україні. Вироблено низку конструктивних пропозицій та рекомендацій щодо підвищення якості проведення реформи публічної адміністрації в Україні.
  • Ескіз
    Документ
    Організаційно-правові засади державного контролю за реалізацією адміністративної юрисдикції освітніми установами в Україні
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2023. – № 4 (103). - С. 138-144, 2023) Кириченко, О. Ю.; Kyrychenko, O. Yu.
    Сформульовано й охарактеризовано правову сутність дефініції «освіта», встановлено її соціальне призначення. Зауважено, що важливими напрямами освіти вбачається становлення людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей тощо. Наголошено на важливості проведення правового аналізу дефініцій «державний контроль», «адміністративна юрисдикція», «адміністративно-юрисдикційна діяльність». Встановлено, що зазначені поняття мають розглядатися крізь призму функціонування органів публічного адміністрування.
  • Ескіз
    Публікація
    Сучасна держава і громадянське суспільство: перспективні напрями та форми взаємодії у сфері публічного адміністрування
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2023. – № 3 (102), ч. 2. - С. 114-123, 2023) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; Бугайчук, К. Л.; Buhaichuk, K. L.; Костянтин Бугайчук
    Викладено авторський погляд на те, що в новітньому розумінні парадигми взаємовідносин сучасної держави та громадянського суспільства має місце соціально орієнтований вектор держави, який є багатоманітним і тісно пов’язаним із потребами населення. Держава виступає своєрідним «мостом» між суспільством і потенційними можливостями його розвитку та задоволення максимально широкого кола потреб, започатковуючи так званий напрям «паблік рілейшенз», що закладає в саме розуміння держави пасивну роль, формує множинне коло суб’єктів у сфері громадянського суспільства, які перебирають на себе ті функції, що раніше виконувалися державою.
  • Ескіз
    Документ
    Доктринальні інтерпретації дигіталізації як загальноправового феномена
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2023. – № 3 (102), ч. 2. - С. 24-32, 2023) Наджафлі, Е.; Nadzhafli , E.
    У статті продемонстровано доктринальні інтерпретації дигіталізації як загальноправового феномена. Акцентовано увагу на тому, що аналіз змісту наукових публікацій у сфері дигіталізації суспільних відносин свідчить, що пріоритет поки що надається вузькоспеціальним питанням, які досліджуються в межах переважно галузевих правових наук, насамперед конституційного, судового, адміністративного та цивільного права. Зазначено, що у правовому вимірі поруч із традиційним правом, що стрімко цифровізується, виникає й феномен цифрового права.
  • Ескіз
    Документ
    Напрями гармонізації основних засад вітчизняної адміністративно-правової науки з євроінтеграційними вимогами
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2022. – № 4 (99). – С. 138-144, 2022) Кириченко, О. Ю.; Kyrychenko, O. Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6085-6175
    Сформульовано та охарактеризовано сутність дефініції «євроінтеграція», окреслено основні юридичні засади та вимоги, що висуваються членами Європейського Союзу до законодавства країн – кандидатів на вступ до вказаного політичного об’єднання. Розроблено та систематизовано напрями і вектори адаптації та гармонізації основних положень вітчизняного адміністративного права із вказаними євроінтеграційними вимогами. Наголошено, що без запровадження євроінтеграційних механізмів у систему публічного адміністрування України неможливо забезпечити якісне реформування вказаної сфери, а також належну реалізацію подальших демократичних процесів у суспільному житті держави.
  • Ескіз
    Документ
    Відносини щодо забезпечення прав і свобод людини та громадянина як складова предмета адміністративного права
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2020. - № 3 (90). - С. 144-153, 2020) Комзюк, А. Т.; Komziuk, A. T.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7377-9241; Липій, Є. А.; Lypii, Ye. A.
    Проаналізовано відносини, що виникають у діяльності публічної адміністрації з приводу забезпечення прав і свобод людини та громадянина, які визнаються пріоритетною складовою предмета адміністративно-правового регулювання. Визначено сутність поняття «забезпечення» і його елементи. Зроблено висновок про доцільність врахування відносин щодо забезпечення прав і свобод людини та громадянина і його елементів, зокрема охорони та захисту в побудові системи адміністративного права.
  • Ескіз
    Документ
    Правові гарантії законності державного регулювання підприємницької діяльності
    (Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2003. – Вип. 24. - С. 201-205, 2003) Кравцова, Т. М.; Kravtsova, T. M.
    Доведено, що державному регулюванню підприємництва властивий справжній демократизм, що виражається в забезпеченні законності не тільки державними органами, системою адміністративно–правових заходів, установленням строгої відповідальності правопорушників перед законом, але і суб'єктами підприємництва, що залучаються до активної участі у виробленні нормативно–правових актів, які суттєво впливають на ринкове середовище, права та інтереси підприємців. Доказано, что государственному регулированию предпринимательства присущий подлинный демократизм, выражающийся в обеспечении законности не только государственными органами, системой административно-правовых мер, установлением строгой ответственности правонарушителей перед законом, но и субъектами предпринимательства, привлекаемых к активному участию в выработке нормативно-правовых актов, которые существенно влияют на рыночную среду, права и интересы предпринимателей. It is proved that the state regulation of entrepreneurship has an inherent genuine democracy, expressed in ensuring the rule of law not only by state bodies, the system of administrative and legal measures, the establishment of strict responsibility of offenders before the law, but also by business entities involved in the active development of normative legal acts, which are essential affect market environment, rights and interests of entrepreneurs.
  • Ескіз
    Документ
    Рада міністрів Росії та Особливі наради (1915–1917 рр.): проблема забезпечення єдності державного управління
    (Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2005. – Вип. 31. - С. 341-346, 2005) Холод, Ю. А.; Kholod, Yu. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1264-7656
    Розглянуто забезпечення узгодженості у діяльності окремих елементів системи управління (перш за все їх вищого ешелону). Підкреслено, що це є однією з найбільш актуальних проблем, що виникає у процесі функціонування будь-якого державного механізму, а також тим істотним аспектом, що відображає найважливіші закономірності його розвитку. Рассмотрено обеспечение согласованности в деятельности отдельных элементов системы управления (прежде всего их высшего эшелона). Подчеркнуто, что это является одной из наиболее актуальных проблем, которая возникает в процессе функционирования любого государственного механизма, а также тем существенным аспектом, который отражает важнейшие закономерности его развития. Ensuring consistency in the activities of individual elements of the management system (primarily their highest echelon) is considered. It was emphasized that this is one of the most pressing problems that arises in the process of functioning of any state mechanism, as well as the essential aspect that reflects the most important laws of its development.
  • Ескіз
    Документ
    Компетенція суб’єктів управління у сфері забезпечення внутрішньої безпеки держави
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. - 2006. – Вип. 34. - С. 188-194, 2006) Пономаренко, Г. О.; Ponomarenko, H. O.
    Визначено компетенцію суб’єктів управління у сфері забезпечення внутрішньої безпеки держави на основі аналізу понять внутрішньої і зовнішньої безпеки та переліку їх потенційних загроз. Розмежовані такі категорії як «національна безпека», «внутрішня безпека», «зовнішня безпека» та «державна безпека». З’ясована система суб’єктів управління у сфері забезпечення внутрішньої безпеки. Определена компетенция субъектов управления в сфере обеспечения внутренней безопасности государства на основе анализа понятий внутренней и внешней безопасности и перечня их потенциальных угроз. Разграничены такие категории как «национальная безопасность», «внутренняя безопасность», «внешняя безопасность» и «государственная безопасность». Выяснена система субъектов управления в сфере обеспечения внутренней безопасности. The competence of management entities in the field of ensuring internal security of the state is determined on the basis of an analysis of the concepts of internal and external security and a list of their potential threats. Differentiated are such categories as "national security", "internal security", "external security" and "state security". The system of subjects of management in the field of ensuring internal security is clarified.
Сайт видання: http://visnyk.univd.edu.ua/