Користувач:
Ірина Нечітайло

Вантажиться...
Зображення профілю

Email

Дата народження

Дослідницькі проекти

Структурні одиниці

Посада

Прізвище

Ім'я

Ім'я

Ірина Нечітайло

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Публікація
    Предмети заздрості юнаків та дівчат у контексті їх схильності до девіантної поведінки
    (Психологічний часопис = Psychological journal. - 2023. - № 5 (73). - С. 52-58, 2023) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Мілорадова, Н. Е.; Miloradova, N. E.; Natalia Miloradova; Ірина Нечітайло
    Розглянуто предмет заздрості у юнаків та дівчат в контексті їх схильності до девіантної поведінки. Зазначено, що девіантна поведінка розуміється як така, що відхиляється від прийнятих у суспільстві норм та правил. Наголошено на тому, що заздрість можна охарактеризувати як негативне ставлення до переваги іншої людини і бажання отримати те, чим володіє ця людина. Визначено основні психолого-правоі характеристики заздрісності студентів -юнаків та дівчат у контексті девіантної поведінки. Визначено рівень вираженості заздрощів у курсантів - юнаків та дівчат та вивчено гендерні особливості взаємозв'язку девіантної поведінки із заздрістю до різних предметних сфер. Підкреслено, що заздрість не є моральним почуттям і саме неповноцінність суб’єкта є центральною проблемою заздрості. Множинні гендерні відмінності в заздрості, виявлені в юнацькому віці, у міру дорослішання мінімізуються.
  • Ескіз
    Публікація
    Психологічні наслідки війни: міждисциплінарний нарис про Харківщину та її мешканців : монографія
    (Харківський національний університет внутрішніх справ, 2024) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Брусакова, О. В.; Brusakova, O. V.; Греченко, В. А.; Grechenko, V. A.; Пономаренко, Я. С.; Ponomarenko, Ya. S.; Твердохвалова, Ю. Л.; Tverdokhvalova, Yu. L.; Сокуренко, В. В.; Valerii Sokurenko; Olena Yevdokimova; Пономаренко (Посохова) Яна Сергіївна; Твердохвалова Юлія; Оксана Брусакова; Ірина Нечітайло; Сокуренко, В. В. - редактор
    Монографія базується на результатах емпіричного дослідження, проведеного авторами (n = 730; онлайн-опитування). Основу інструментарію склали психодіагностичні методики: 1) «Модифікована шкала суб’єктивного благополуччя БіБіСі»; 2) «Опитувальник нервово-психічного напруження» (Т. А. Нємчин); «Опитувальник травматичного стресу» (І. О. Котєнєв). Монографія має міждисциплінарне теоретико-методологічне, практичне і прикладне значення. Її результати будуть цікавими для широкого кола науковців та дослідників, які є представниками гуманітарних, соціальних та поведінкових наук, для студентів, аспірантів та докторантів, які є здобувачами відповідних освітньо-професійних та освітньо-наукових програм (особливо зі спеціальностей 053 «Психологія» і 054 «Соціологія» тощо), для викладачів закладів вищої освіти, які забезпечують підготовку за вказаними вище та іншими спеціальностями. Результати емпіричного дослідження, презентовані у монографії, можуть бути корисними для місцевих громад, зокрема відділів соціального захисту населення, освіти тощо, психологічних служб, організацій, які здійснюють психологічну допомогу населенню; профільних медичних установ та окремих відділень медичних закладів, що спеціалізуються на психореабілітації.
  • Ескіз
    Публікація
    Особливості проявів агресивності чоловіків та жінок у різних вікових групах: дослідження структурних компонентів
    (Перспективи та інновації науки. - 2024. - № 4(38). - С. 977-991, 2024) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Ірина Нечітайло
    Визначено структурні особливості проявів агресивності у чоловіків та жінок в різних вікових групах. Проведено аналітичне розмежування термінів «агресія» і «агресивність». Наголошено, що структури агресивності відрізняються у різних статевих та вікових групах, поряд з цим, результати доводять хибність твердження стосовно того, що чоловіки в цілому є більш агресивними, ніж жінки.
  • Ескіз
    Публікація
    Нормалізація життя як функція закладів освіти в умовах війни (на прикладі українських шкіл)
    (Габітус. - 2024. - Вип. 58. - С. 53-57, 2024) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Ірина Нечітайло
    Розглянуто концептуалізація такої неспецифічної функції закладів освіти (а разом із тим й інституту освіти у цілому), як нормалізація життя, що проявила і проявляє себе в умовах війни. Підкреслено, що війна є тією катастрофічною подією, яка має глобальні масштаби і наслідки та переводить усіх без винятку громадян суспільства, яке від неї потерпає, у стан уразливості. Їхнє життя потребує нормалізації для того, щоб витримувати навантаження тяжких воєнних умов, умовностей, обмежень тощо. Така функція освіти, як нормалізація життя в умовах війни, передбачає певне підтягування наявних умов життя учасників освітнього процесу до довоєнного рівня, зокрема в аспектах налагодження ритму життя, розпорядку дня, забезпечення соціальної виключності, комунікації, потреби у спілкуванні з іншими людьми, що відрізняються за віком, статтю та іншими особистісними і соціальними характеристиками.
  • Ескіз
    Публікація
    Деякі загальні показники суб’єктивного благополуччя, нервово-психічного напруження і посттравматичного стресу населення м. Харкова і Харківської області в умовах війни
    (Особистість, суспільство, війна : тези доп. учасників міжнар. психолог. форуму (м. Харків, Україна, 26 квіт. 2024 р.). – Харків : ХНУВС, 2024. – С. 232-234, 2024) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Ірина Нечітайло
    Відслідковано стан психічного здоров’я цивільного населення Харківщини. Підкреслено необхідність запровадження на регіональному рівні програм для цивільного населення, які б включали психоедукаційні заходи, спрямовані на формування здатності розпізнавання тривожних ознак нервово-психічного напруження і посттравматичного стресу, навичок психологічної самопідтримки, самодопомоги і релаксації, актуалізації й активації внутрішніх та зовнішніх ресурсів життєздатності і життєстійкості.
  • Ескіз
    Публікація
    Психолого-правові аспекти кримінальних правопорушень проти статевої свободи та статевої недоторканості дітей : монографія
    (Харків : Факт, 2022. - 276 с., 2022) Євдокімова, О. О.; Yevdokimova, O. O.; Бандурка, І. О.; Bandurka, I. O.; Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Александров, Ю. В.; Aleksandrov, Y. V.; Греса, Н. В.; Hresa, N. V.; Твердохвалова, Ю. Л.; Tverdokhvalova, Yu. L.; Філоненко, В. М.; Filonenko, V. M.; Чепіга, Л. П.; Chepiga, L. P.; Шахова, О. Г.; Shakhova, O. H.; Шиліна, А. А.; Shylina, A. A.; Маннапова, К. Р.; Mannapova, K. R.; Шелкошвеєв, І. В.; Shelkoshveiev, I. V.; Iryna Bandurka; Olena Yevdokimova; Володимир Філоненко; Твердохвалова Юлія; Чепіга Лада Петрівна; Олена Шахова; Греса Наталія Володимирівна; Ігор Шелкошвеєв; Ірина Нечітайло; Шиліна Алла Андріївна
    В монографії «Психолого-правові аспекти кримінальних правопорушень проти статевої свободи та статевої недоторканості дітей» репрезентовано комплексний аналіз питань запобігання педофілії в Україні. Розкрито поняття та правовий статус дитини за національним та міжнародним законодавством, проаналізовано стан законодавства про кримінально-правовий захист дитинства в Україні, репрезентовано класифікацію злочинів проти дитинства й розкрито правові наслідки кримінальних правопорушень проти дітей. У психологічних розділах монографії представлено результати проведеного науковцями кафедри соціології та психології Харківського національного університету внутрішніх справ дослідження психологічних характеристик злочинців, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості дітей, які перебувають в установах виконання кримінальних покарань Північно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України. У психологічному дослідженні були використані проєктивні методи діагностики, які надали можливість створити експериментальні ситуації, за інтерпретацією яких психологи отримали інформацію щодо специфічної системи особистісних якостей, притаманних цим засудженим, що дало змогу визначити специфіку їх мотивів, потреб, почуттів, а відповідно й поглибити наукове розуміння причин їхніх вчинків та заходів протидії. Новацією зазначеної монографії, яка позитивно виокремлює її серед інших наукових видань, є презентовані практичними психологами матеріали тренінгів для вчителів, вихователів і батьків, розроблені з орієнтацією на дітей різного віку, щодо недопущення втягнення дітей до секстингу та профілактики статевих злочинів проти дітей. Матеріали монографії будуть корисними як для науковців, так і для курсантів, студентів і слухачів закладів вищої освіти системи МВС України, для практичних психологів поліції та працівників слідчих і оперативно-розшукових підрозділів, а також для батьків, підлітків та всіх, хто цікавиться питаннями захисту дітей від сексуальних домагань. Монографія рекомендована до використання у процесі освітньопрофесійної підготовки фахівців за спеціальностями 053 «Психологія» та 081 «Право».
  • Ескіз
    Публікація
    Принципи резильєнтності системи освіти в умовах соціального потрясіння (на прикладі українських шкіл в умовах російсько-української війни)
    (Грані. - 2024. - № 1. - С. 139-150, 2024) Нечітайло, І. С.; Nechitailo, I. S.; Алієва, А.; Aliieva, A.; Борюшкіна, О.; Boriushkina, O.; Ірина Нечітайло
    Повномасштабне вторгнення росії в Україну, розпочате 24 лютого 2022 р., призвело до суттєвих змін у функціонуванні всіх соціальних інститутів, спричинило кризові стани у кожному з них. Викликана війною криза не оминула й систему освіти. Зауважено, що функціонування української системи освіти вимагає поглибленого розуміння ключових рушійних механізмів і процесів, базових принципів резильєнтності. Встановлено, що метою статті є визначення принципів резильєнтності освітньої системи в умовах глобальних соціальних потрясінь (на прикладі шкіл м. Харкова в умовах російсько-української війни). Результати. Освітню резильєнтність охарактеризовано як здатність освітніх систем та учасників освітнього процесу протистояти потрясінням і стресам, адаптуватися до них і відновлюватися після них. Виявлено індикатори освітньої резильєнтності. Презентовано результати дослідження, проведеного авторами (листопад 2022 – січень 2023; фокусовані групові інтерв’ю з батьками українських школярів з регіонів України, які є найбільш постраждалими від війни (Харківська, Донецька, Луганська області); глибинні інтерв’ю з представниками педагогічного складу харківських шкіл). Висновки. Сформульовані принципи освітньої резильєнтності, з’ясовано, що резильєнтні заклади освіти: швидко приймають рішення; мають сильних авторитетних керівників; мають педагогічний склад, стосунки в якому будуються на взаємній повазі, довірі, допомозі; здатні організувати комунікаційні процеси попри обставини і труднощі; здатні передбачити можливі труднощі; мають налагоджену систему взаємодії «вчителі-учні-батьки»; мають налагоджену систему внутрішньої підтримки учасників освітнього процесу; будують реалістичні плани та вірять у власну здатність їх реалізувати; вірять у майбутнє та бачать його у позитивному ключі; мають стійку систему цінностей.
  • Ескіз
    Публікація
    Impact of occupation and war losses on mental health and the subjective well-being of civilians: on the example of residents of Kharkiv and Kharkiv region under the conditions of full-scale invasion of Russia in Ukraine
    (European Socio-Legal & Humanitarian Studies. - 2024. - № 2. - P. 119-135, 2024) Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; Nechitailo, I. S.; Нечітайло, І. С.; Ірина Нечітайло; Оксана Брусакова
    Стаття присвячена вивченню впливу травматичного досвіду, зокрема, пов'язаного із перебуванням в окупації, та втрат на війні, на психічне здоров'я мирного населення, яке проживає поблизу бойових дій або їхнього епіцентру (на прикладі жителів міста Харкова та Харківської області). Концептуалізовані поняття травматичної ситуації, травматичного досвіду, характеристика військових втрат (людські, майнові, фінансові, матеріальні втрати; втрата роботи; втрата фізичного та/або психологічного здоров'я та втрата спокою тощо). Наведено результати емпіричного дослідження психічного стану мирного населення Харкова та Харківської області (n = 730). Зокрема, за результатами кореляційного аналізу доведено, що у респондентів із досвідом окупації більше проблем зі сном, у когнітивній та емоційній сферах. Вони найчастіше вважають, що пережили серйозну травму, частіше відзначають бажання випити спиртне до відчуття сп'яніння. Серед них найчастіше зустрічаються ті, кого переслідують спогади про нещодавні негативні події, у яких найчастіше зустрічаються параноїдальні настрої. Зазначено, що, незважаючи на значні втрати, понесені представниками цивільного населення Харківської області в період повномасштабного вторгнення Росії, вони не втрачають позитивного настрою та віри у себе, мають певні досягнення і високо їх цінують, цілеспрямовані, задоволені сімейними та особистими стосунками. Однак втрати все одно впливають на психічне здоров'я та суб'єктивне благополуччя, зокрема, значні втрати (близьких, друзів, власного будинку тощо) можуть спричинити найбільш виражений фізичний та психічний дискомфорт.