Користувач: Сергій Шатрава
Вантажиться...
Дата народження
Дослідницькі проекти
Структурні одиниці
Посада
Прізвище
Ім'я
Ім'я
Сергій Шатрава
29 результатів
Результати пошуку
Зараз показуємо 1 - 10 з 29
Публікація Законність застосування заходів адміністративного примусу в діяльності правоохоронних органів: питання теорії та практики(Юридичний науковий електронний журнал. - 2024. - № 6. - С. 417-420, 2024) Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; Тилічко, І. В.; Tylichko, I. V.; Сергій Шатрава; Джафарова Олена В'ячеславівнаРозглянуто наукові позиції вчених щодо розуміння законності застосування адміністративного примусу в діяльності правоохоронних органів. Доведено, законність слід розглядати як принцип, обов’язкову вимогу, метод, режим і стан неухильного дотримання, виконання і застосування законів та інших правових актів усіма учасниками суспільних відносин у всіх сферах суспільного життя. Вимога дотримуватися правових приписів, закріплену законодавством, слід вважати принципом. Прояв законності у конкретній поведінці суб’єктів стає методом і станом їх діяльності. Законність як елемент режиму суспільної діяльності існує тоді, коли більшість учасників суспільних відносин дотримуються, виконують і правильно застосовують правові приписи. Доведено, що заходи адміністративного примусу в діяльності правоохоронних органів спрямовані на охорону встановлених у державі суспільних відносин, та спрямовані на забезпечення публічного порядку й безпеки, а також на відновлення порушених правил співжиття у суспільстві. Наголошено, що законність застосування заходів адміністративного примусу в діяльності правоохоронних органів має певні особливості: 1) законодавче закріплення основних заходів, підстав та меж їх застосування; 2) допускається обмеження прав і свобод людини; 3) спрямовані на відновлення порушених прав і свобод; 4) за порушення настає юридична відповідальність.Публікація Використання безпілотних літальних апаратів в діяльності Національної поліції : науково-методичні рекомендації(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2022) Шатрава, С. О.; Джафарова, О. В.; Денищук, Д. Є.; Кріцак, І. В.; Kritsak, I. V.; Погорілець, О. В.; Іван Кріцак; Олена Погорілець; Денис Денищук; Сергій Шатрава; Джафарова Олена В'ячеславівнаМетодичні рекомендації викладають аналіз досвіду використання безпілотних літальних апаратів органами забезпечення правопорядку в різних державах світу, характеризують систему нормативно-правових актів з проблеми врегулювання застосування безпілотних літальних апаратів Національною поліцією України, роз’яснюють відповідну термінологію й пропонують підходи до класифікування безпілотних літальних апаратів. Основну увагу в рекомендаціях зосереджено на визначенні напрямів використання безпілотних літальних апаратів в практичній діяльності органів та підрозділів Національної поліції.Публікація Про доцільність урахування потреб відомчої освіти в Стратегії громадської безпеки та цивільного захисту(Юридичний науковий електронний журнал. - 2023. - № 9. - С. 222-224, 2023) Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Денищук, Д. Є.; Denyshchuk, D. Ye.; Погорілець, О. В.; Pohorіlets, O. V.; Сергій Шатрава; Джафарова Олена В'ячеславівна; Олена Погорілець; Денис ДенищукВ науковій статті звертається увага, що правове регулювання питань громадської безпеки та цивільного захисту здійснюється відповідно до актів національного законодавства України та скеровується відповідними документами довгострокового, середньострокового та короткострокового планування. У зв’язку з чим, Стратегія громадської безпеки та цивільного захисту має на меті визначення шляхів та напрямів забезпечення належного рівня захисту населення України від широкого кола криміногенних загроз і надзвичайних ситуацій різного (в тому числі природного, техногенного, інформаційного, гібридного та іншого) походження, їх профілактиці, запобіганню і нейтралізації, а також ліквідації та мінімізації їх негативного впливу на громадян й суспільство. В межах наукової статті виокремлено основні напрямки, які повинні бути відображені та реалізовані у Стратегі, оскільки мають визначальне значення для належної роботи органів системи Міністерства внутрішніх справ України в тривалій перспективі та закладів вищої освіти із специфічними умовами навчання, що належать до сфери управління МВС України, що у свою чергу є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період. Наголошено, що від реалізації виокремлених напрямків, які повинні бути відображенні у Стратегії громадської безпеки та цивільного захисту залежить реалізація державної політики щодо захисту прав і свобод людини та громадянина, інтересів суспільства та держави від загроз у вказаних сферах суспільних відносин, а також відповідний рівень діяльності закладів вищої освіти зі специфічними умовами навчання щодо підготовки особового складу для сил безпеки та оборони.Публікація Міжнародні інструменти інституційного забезпечення запобігання та протидії корупції: становлення, зміст та перспективи реалізації в Україні(Юридичний науковий електронний журнал. - 2023. - № 1. - С. 670-673, 2023) Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Чишко, К. О.; Chyshko, K. O.; Сергій Шатрава; Чишко Катерина ОлександрівнаПроаналізовано організаційно-правові аспекти запобігання та протидії корупції в країнах Північної Америки, виокремлено позитивний досвід антикорупційної політики у розрізі його можливого впровадження в антикорупційну систему України.Публікація Формування гендерної рівності в закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання(Гендерна політика в умовах воєнного стану: правовий вимір : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Одеса, 5 черв. 2023 р.). – Одеса : Юридика, 2023. – С. 211-215, 2023) Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Зінченко, Д. А.; Zinchenko, D. A.; Сергій ШатраваРозкрито особливості формування гендерної рівності в закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання.Публікація Деякі аспекти декриміналізації статті 301 Кримінального кодексу України(Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2023. – № 4 (103). - С. 184-196, 2023) Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; Денищук, Д. Є.; Denyshchuk, D. Ye.; Погорілець, О. В.; Pohorilets, O. V.; Сергій Шатрава; Джафарова Олена В'ячеславівна; Денис Денищук; Олена ПогорілецьДоведено, що заборона, як і декриміналізація порнографії, – резонансна соціальна тема. Окрім виконання ролі морально-етичної складової суспільного життя, вона виступає важелем на міжнародній політичній арені, а також зачіпає деякі питання фінансових доходів і надходження податків. Законодавством ЄС порнографія в цілому розцінюється як явище, що не становить соціальної або морально-етичної небезпеки. У межах наукової праці обґрунтовано перегляд кримінального законодавства щодо проблематики порнографії з урахуванням основних тенденцій прогресивного правового розвитку держави та суспільства. Розглянуто сучасні ініціативи громадських організацій в Україні щодо декриміналізації статей Кримінального кодексу України, які стосуються порнографії. Запропоновано власні рекомендації, зокрема щодо внесення змін до ч. 1 ст. 302 Кримінального кодексу України.Публікація Взаємодія учасників кримінального провадження під час досудового розслідування: правові аспекти та основні форми : навчальний посібник(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2024) Сокуренко, В. В.; Тарасенко, О. С.; Tarasenko, O. S.; Герасимчук, Р. В.; Herasymchuk, R. V.; Шевчишен, А. В.; Абламський, С. Є.; Ablamskyi, S. Ye.; Романюк, В. В.; Romaniuk, V. V.; Фоміна, Т. Г; Fomina, T. H.; Дрозд, В. Г.; Бурлака, В. В.; Піддубна, А. В.; Лук’яненко, Ю. В.; Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Абламська, В. В.; Ablamska, V. V.; Valerii Sokurenko; Вікторія Абламська; Сергій Шатрава; Аліна Піддубна; Абламський Сергій Євгенович; Тетяна Фоміна; Віталій Романюк; Сокуренко, В. В. - редакторУ навчальному посібнику висвітлено актуальні питання організації взаємодії учасників кримінального провадження під час досудового розслідування, зокрема слідчого з оперативними підрозділами, експертом, спеціалістом, прокурором. Розглянуто теоретичні підходи до поняття «взаємодія», надано класифікацію видів і форм взаємодії, розкрито проблемні теоретичні та прикладні питання взаємодії під час застосування заходів забезпечення кримінального провадження. Розраховано на курсантів, слухачів, студентів, ад’юнктів, аспіра- нтів, викладачів, науковців закладів вищої освіти, працівників органів досудового розслідування та інших підрозділів Національної поліції України, прокуратури.Публікація Документування та розслідування фактів незаконного поводження зі зброєю, бойовими припасами або вибуховими речовинами, а також кримінальних правопорушень у сфері незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів, учинених із застосуванням новітніх технологій (витяги) : [науково-методичні рекомендації](Харківський національний університет внутрішніх справ, 2022) Кікінчук, В. В.; Kikinchuk, V. V.; Романюк, В. В.; Romaniuk, V. V.; Книженко, С. О.; Knyzhenko, S. O.; Салманов, О. В.; Salmanov, O. V.; Матюшкова, Т. П.; Matiushkova, T. P.; Манжай, О. В.; Manzhai, O. V.; Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Піддубна, А. В.; Piddubna, A. V.; Олексій Салманов; Сергій Шатрава; Аліна Піддубна; Манжай Олександр Володимирович; Віталій РоманюкНадано науково-методичні рекомендації, розроблені науковціями Харківського національного університету внутрішніх справ для підрозділів Національної поліції України, щодо документування та розслідування фактів незаконного поводження зі зброєю, бойовими припасами або вибуховими речовинами, а також кримінальних правопорушень у сфері незаконного обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів або прекурсорів, учинених із застосуванням новітніх технологій.Публікація Реалізація адвокатом адміністративної процесуальної правосуб’єктності як суб’єктом надання безоплатної вторинної правової допомоги в адміністративному судочинстві(Юридичний науковий електронний журнал. - 2024. - № 5. - С. 368-371, 2024) Шатрава, С. О.; Shatrava, S. O.; Джафарова, О. В.; Dzhafarova, O. V.; Горбачов, О. В.; Horbachov, O. V.; Валко, П.; Valko, P.; Джафарова Олена В'ячеславівна; Сергій ШатраваВиявлено особливості реалізації адміністративної процесуальної правосуб’єктності адвоката в межах адміністративного судочинства в Україні. Наголошено, що реалізація адміністративної процесуальної правосуб’єктності адвоката, залученого до системи надання безоплатної вторинної правової допомоги представляє з себе цілеспрямовані дії адвоката щодо набуття сукупності прав та обов’язків, необхідних для участі в системі безоплатної вторинної правової допомоги, а також їх подальшого застосування в ході професійної, законодавчо регламентованої діяльності. Сутність професійної правничої допомоги здійснюваної адвокатом залученим до надання безоплатної вторинної правової допомоги при цьому не змінюється та залишається спрямованою на сприяння забезпеченню прав, свобод та законних інтересів фізичних осіб. Реалізацію правосуб’єктності адвокатів задіяних у системи БВПД умовно класифіковано на декілька окремих етапів: 1) етап допуску (або залучення) адвоката до участі у наданні безоплатної вторинної правової допомоги, який включає в себе 1.1) набуття адвокатом права здійснювати правничу допомогу у межах системи БВПД та 1.2) процедуру безпосереднього розподілу доручень на здійснення БВПД; 2) безпосередню реалізацію адміністративної процесуальної дієздатності адвоката в системі надання БВПД; 3) припинення діяльності адвоката з надання правничих послуг в системі безоплатної вторинної правової допомоги. Особливість правосуб’єктності адвоката БВПД полягає у поширенні її окрім адміністративного судочинства ще на декілька галузей права (кримінального, цивільного тощо). При цьому, процедура безпосереднього розподілу доручень на здійснення БВПД, відповідно до чинного судового рішення, в повному об’ємі реалізується лише в галузі цивільно-правових відносин, при чому деякі компоненти механізму її реалізації недостатньо прозорі. Додатково слід відзначити, що під час реалізації правосуб’єктності адвоката суб’єкта системи БВПД в ній не виявлено ознак спеціальної правосуб’єктності.Публікація Зарубіжний досвід запобігання та протидії корупції в країнах Азії та перспективи його використання в Україні(Держава та регіони. Серія: Право. - 2023. - № 1. - С. 348-353, 2023) Шатрава, С. О.; Shatrava , S. O.; Чишко, К. О.; Chyshko, K. O.; Сергій Шатрава; Чишко Катерина ОлександрівнаУ статті проаналізовано досвід запобігання та протидії корупції в країнах Сходу (Китаї, Японії та Сінгапурі). Внаслідок чого зроблено висновок, що антикорупційна державна політика Китаю будується, переважно на репресивних заходах. У Японії утвердились наступні пріоритети в сфері запобігання та протидії корупції: 1) розроблення та активне провадження інструментів запобігання корупції економічного характеру, наприклад обов’язок щодо систематичного звітування політичним керівництвом перед громадськістю, проведення фінансових реформ, у частині фінансування політичних організацій і державних підприємств; 2) формування інституту публічної служби сучасного зразка з гідними умовами праці, стабільно високим грошовим забезпеченням, і розгалуженою системою стимулів; 3) запровадження цивільного контролю за діяльністю державних інституцій, де провідним суб’єктом є громадськість. В основу запобігання та протидії корупції в Сінгапурі покладено ідею про усунення чи мінімізацію причин і умов, які фактично штовхають особу на здійснення корупційних діянь. Із цією метою в країні впроваджено низку дієвих антикорупційних засад і механізмів, серед яких: 1) застосування заходів до обох сторін (як до тих, хто дає хабарі, так і до тих, хто їх приймає); 2) неминуче застосування механізму юридичної відповідальності за вчинення корупційного правопорушення, яке в обов’язковому порядку повинно супроводжуватись громадським осудом, у противному випадку, воно не матиме абсолютного суспільного ефекту; 3) принципове розмежування професійних обов’язків публічних службовців і їх приватних інтересів, із чого випливає, що особа, яка перебуває на публічній службі не повинна вирішувати особисті проблеми чи проблеми своїх родичів використовуючи ресурси, до яких вона має доступ у зв’язку з зайняттям посади публічного службовця; 4) утвердження верховенства закону – досягається за рахунок прийняття судами обвинувальних вироків за матеріалами слідчих органів, внаслідок чого суспільство впевнюється у юридичній законності та ефективності діяльності перших; 5) встановлення зрозумілих і прозорих методів професійної діяльності та реалізації управлінського процесу, зокрема організацію роботи підпорядкованих структурних підрозділів із метою нівелювання умов впливу на адміністративні рішення прийняті в результаті надання неправомірної вигоди, зменшиться кількість фактів корупційних дій тощо. Акцентовано увагу на тому, що чинна антикорупційна система в Україні лише за останні роки ввібрала низку ключових антикорупційних механізмів запобігання та протидії корупції, які відповідають міжнародним стандартам. В свою чергу, основою формування останніх слугує зарубіжний позитивний досвід подолання корупції на національному рівні.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »