Історичні передумови виникнення теорії вчення про фізичні якості людини

Вантажиться...
Ескіз

Дата

2021

ORCID

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Видавець

Київський науково-педагогічний вісник. - 2021. - № 22. - С. 10-16

Анотація

Вивчено питання теорії вчення про фізичні якості людини, та їх подальше вдосконалення під час навчання майбутніх офіцерів поліції у закладах вищої освіти із специфічними умовами навчання. Розглянуті наукові гіпотези походження терміну фізична культура, до яких належать: теорія війни, теорія ігор, теорія зайвої енергії, теорія магії, теорії праці. Встановлено, що вперше поняття фізичні якості людини було запропоновано В.Г. Уховим 1875 р. Висвітлено наукові праці французького спеціаліста початку ХХ ст., в галузі фізіології та фізичних вправ Жоржа Демені. Проведено аналіз наукових джерел середини ХХ ст., засновників наукових шкіл в області: біохімії спорту, психології спорту, теорії фізичного виховання, теорії спорту. Надано трактування фізичних якостей, з якими науковці 70-80 рр. ХХ ст. ототожнюють: «моторні якості», «функціональні якості», «фізичні кондиції», «фізичні можливості», «рухові можливості» «фізкультурні здібності». Встановлено, що в останні два десятиліття XX ст., постала необхідність визначення конкретизації такого поняття, яке стало б інтегративною характеристикою наявних у людини рухових можливостей, що поєднується у понятті фізичні якості. Визначено, що сучасний науковий підхід до визначення поняття фізичні якості людини опирається на праці В. І. Ляха, який вказує що терміни «фізичні якості» та «фізичні здібності», у загальному вигляді, є рівнозначними.
The scientific work is devoted to the study of the theory of the doctrine of human physical qualities, and their further improvement during the training of future police officers in higher education institutions with specific learning conditions. The scientific hypotheses of the origin of the term physical culture are considered, which include: war theory, game theory, theory of excess energy, theory of magic, theory of labor. It is established that for the first time the concept of human physical qualities was offered by V.H. Ukhov in 1875. The scientific works of the French specialist of the beginning of the XX century, in the field of physiology and physical exercises of Georges Demeny are covered. The analysis of scientific sources of the middle of the XX century, founders of scientific schools in the fields of: biochemistry of sports, psychology of sports, theory of physical education, theory of sports is carried out. The interpretation of physical qualities with which scientists of 70-80s of the XX century identify: "motor qualities", "functional qualities", "physical conditions", "physical abilities", "motor abilities", "physical-cultural abilities" is given. It was found that in the last two decades of the XX century, there was a need to define the concretization of such a concept, which would be an integrative characteristic of human motor abilities, which is combined in the concept of physical qualities. Along with this, Yu. V. Verkhoshanskyi and V. N. Kurys proposed to replace the concept of "physical qualities" with the concept of "motor abilities", understanding by it the individual features that determine the level of motor abilities of a person. It is determined that the modern scientific approach to the definition of the concept of physical qualities of man is based on the work of V. I. Liakh, who points out that the terms "physical qualities" and "physical abilities", in general, are equivalent.
Изучены вопросы теории учения о физических качествах человека, а также их дальнейшее совершенствование во время обучения будущих офицеров полиции в учреждениях высшего образования со специфическими условиями обучения. Рассмотрены научные гипотезы происхождения термина физическая культура, к которым относятся: теория войны, теория игр, теория лишней энергии, теория магии, теории труда. Установлено, что впервые понятие физические качества человека было предложено В. Уховым 1875 г. Освещены научные работы французского специалиста начала ХХ в., в области физиологии и физических упражнений Жоржа Демени. Проведен анализ научных источников середины ХХ в., основателей научных школ в области: биохимии спорта, психологии спорта, теории физического воспитания, теории спорта. Предоставлено трактовки физических качеств, с которыми ученые 70-80 гг. ХХ в. отождествляют «моторные качества», «функциональные качества», «физические кондиции», «физические возможности», «двигательные возможности» «физкультурные способности». Было установлено, что в последние два десятилетия XX в., возникла необходимость определения конкретизации такого понятия, которое стало бы интегративной характеристикой имеющихся у человека двигательных возможностей, которые сочетаться в понятии физические качества. Рядом с этим Ю. В. Верхошанский, В. Н. Курысь предложили понятие «физические качества» заменить понятием «двигательные способности», понимая под ними индивидуальные особенности, определяющие уровень двигательных возможностей человека. Определено, что современный научный подход к определению понятия физические качества человека находит себя в трудах В. И. Ляха, который указывает, что термины «физические качества» и «физические способности», в общем виде, являются равнозначными.

Опис

Боровик, М. О. Історичні передумови виникнення теорії вчення про фізичні якості людини / Боровик М. О. // Київський науково-педагогічний вісник. - 2021. - № 22. - С. 10-16.

Ключові слова

Фізична культура. Спорт. Physical Education. Sport. Физическая культура. Спорт, Наукові публікації. Scientific publications. Научные публикации, Історія. History. История, історичний аспект, historical aspect, исторический аспект, Освіта. Педагогіка. Education. Pedagogy. Образование. Педагогика, історичні передумови, historical prerequisites, исторические предпосылки, фізичні якості, physical qualities, физические качества, фізична культура, physical education, физическая культура, заклади вищої освіти зі специфічними умовами навчання, institutions of higher education with specific study conditions, заведения высшего образования со специфическими условиями обучения, погляди вчених, views of scientists, взгляды ученых, теорія вчення про фізичні якості людини

Бібліографічний опис