Перегляд за Автор "Брусакова, О. В."
Зараз показуємо 1 - 20 з 87
- Результатів на сторінці
- Налаштування сортування
Публікація Criminology of war in the current realities and the need for its development in Ukraine(DIXI. - 2023. - Vol. 25, № 1. - P. 1-12, 2023) Sokurenko, V.V.; Сокуренко, В.В.; Krykun, V. V.; Крикун, В. В.; Zhuravlova, Z.; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; Kritsak, I. V.; Кріцак, І. В.; Savchuk, T. I.; Савчук, Т. І.; Іван Кріцак; Оксана БрусаковаБагато громадян України переїхали в безпечніші регіони нашої країни або виїхали за кордон. Це призвело до переосмислення людських цінностей, кристалізації ставлення до смерті, зокрема, чи готові ми «душі свої покласти за друзів своїх» (Ін. 15:13), а отже, виявити найвищий вияв любові до своїх сусідів. Найбільше боялися війни наші діди та прадіди, які пережили голод та інші потрясіння. Головним бажанням після 1945 року було мирне небо на землі. Яка духовна сила була закладена в словах миру? Проте сімдесят років свободи поступово сприяли втраті цього почуття. Людське серце закам’яніло, люди стали жорстокими й ненависними один до одного, коли з певних причин світові обставини потурають війні. Ніхто не міг подумати, що наш північний сусід з такою силою та темпом знищуватиме міста та села, критичну інфраструктуру нашої країни. Історія і час дадуть відповіді на всі питання і засудять злочинців.Документ Definition, signs and types of administrative and procedural guarantees: Established views and the need for their modernization(DIXI. – 2021. – Vol. 23, № 2 (julio-diciembre). – P. 1-13, 2021) Shapoval, R. V.; Шаповал, Р. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5716-9291; Kolomoiets, T. O.; Коломоєць, Т. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1101-8073; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Garayev, M. V. oglu; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-9578-7859Метою даної статті є визначення сутності та змісту адміністративно-процесуальних гарантій. У зв’язку з цим необхідно вирішити такі завдання: Уточнити визначення адміністративно-процесуальних гарантій, охарактеризувати їх види, розкрити особливості адміністративно-процесуальних гарантій, визначити місце цього правового явища в загальному легальна система. Актуалізуються та розглядаються питання щодо теоретико-правового тлумачення, законодавчого визначення та безпосередньої реалізації адміністративно-процесуальних гарантій. Проаналізовано вплив адміністративно-процесуальних гарантій на рівень розвитку вітчизняної правової системи. Звертаємо увагу на те, що якість належного функціонування адміністративно-процесуальних гарантій безпосередньо залежить від розвитку державних інститутів конкретної країни, а також від рівня досконалості та ефективності всього державно-владного механізму, тобто державний лад. Враховуючи те, що сутність сучасних адміністративно-процесуальних гарантій передбачає належне закріплення прав, свобод і законних інтересів особи, виправдано, що ключову роль у цих процесах завжди відіграватиме рівень правосвідомості, а також рівень прозорості. і своєчасність. Наведено авторські визначення понять «адміністративно-процесуальні гарантії», «захист правових гарантій громадян» та «правосвідомість населення». Запропоновано до реалізації деякі характерні риси зарубіжних моделей адміністративно-правового регулювання.Документ Developing information technology law and legislation: analysis of international experience and possibilities of its application in Ukraine(Revista de Derecho. – 2021. – Vol. 10 (2). – P. 117-128, 2021) Aristova, I. V.; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; Koshikov, D. O.; Кошиков, Д. О.; Kaplya, O.Метою статті є зосередження уваги на актуальних проблемних питаннях, які існують у сфері правового регулювання вітчизняної сфери високих технологій, а також пошук шляхів їх ефективного вирішення.Публікація Impact of occupation and war losses on mental health and the subjective well-being of civilians: on the example of residents of Kharkiv and Kharkiv region under the conditions of full-scale invasion of Russia in Ukraine(European Socio-Legal & Humanitarian Studies. - 2024. - № 2. - P. 119-135, 2024) Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; Nechitailo, I. S.; Нечітайло, І. С.; Ірина Нечітайло; Оксана БрусаковаСтаття присвячена вивченню впливу травматичного досвіду, зокрема, пов'язаного із перебуванням в окупації, та втрат на війні, на психічне здоров'я мирного населення, яке проживає поблизу бойових дій або їхнього епіцентру (на прикладі жителів міста Харкова та Харківської області). Концептуалізовані поняття травматичної ситуації, травматичного досвіду, характеристика військових втрат (людські, майнові, фінансові, матеріальні втрати; втрата роботи; втрата фізичного та/або психологічного здоров'я та втрата спокою тощо). Наведено результати емпіричного дослідження психічного стану мирного населення Харкова та Харківської області (n = 730). Зокрема, за результатами кореляційного аналізу доведено, що у респондентів із досвідом окупації більше проблем зі сном, у когнітивній та емоційній сферах. Вони найчастіше вважають, що пережили серйозну травму, частіше відзначають бажання випити спиртне до відчуття сп'яніння. Серед них найчастіше зустрічаються ті, кого переслідують спогади про нещодавні негативні події, у яких найчастіше зустрічаються параноїдальні настрої. Зазначено, що, незважаючи на значні втрати, понесені представниками цивільного населення Харківської області в період повномасштабного вторгнення Росії, вони не втрачають позитивного настрою та віри у себе, мають певні досягнення і високо їх цінують, цілеспрямовані, задоволені сімейними та особистими стосунками. Однак втрати все одно впливають на психічне здоров'я та суб'єктивне благополуччя, зокрема, значні втрати (близьких, друзів, власного будинку тощо) можуть спричинити найбільш виражений фізичний та психічний дискомфорт.Документ Implementation of state policy in the field of economic security of the state: administrative and legal aspect(Journal of law and political sciences. – 2022. – Vol. 33, issue 2.– P. 370-382., 2022) Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; Yefremov, A. O.; Єфремов, А. О.; Riazantseva, I. M.; Рязанцева, І. М.Метою дослідження визначено зміст поняття «адміністративно-правове регулювання» та його складові. Основний зміст. Основною метою адміністративно-правового регулювання економічної безпеки держави є забезпечення реалізації та захисту економічних прав, свобод і законних інтересів фізичних і юридичних осіб. Методологія. Огляд матеріалів і методик на основі аналізу документальних матеріалів для регулювання економічної безпеки держави. Висновки. За своєю сутністю адміністративно-правове регулювання економічної безпеки слід розглядати у двох аспектах: 1) як сукупність адміністративно-правових норм, що регулюють управлінські суспільні відносини у сфері економічної безпеки; 2) як системний організуючий вплив спеціально уповноважених державних органів на економічні і соціальні відносини за допомогою адміністративно-правових норм та інших правових засобів, насамперед адміністративного характеру, з метою їх охорони, поліпшення та створення належних умов для подальшого розвитку в контекст забезпечення національної безпеки України.Публікація Information sovereignty as the basis of modern state information security(International Journal of Computer Science and Network Security. - 2021. - Vol. 21, № 12 (December). - P. 264-268, 2021) Zozulia, O. I.; Зозуля, О. І.; Zozulia, I. V.; Зозуля, І. В.; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; Kholod, Yu. A.; Холод, Ю. А.; Berezhna, Ye. V.; Бережна, Є. В.; Олександр Зозуля; Оксана Брусакова; Юрій Холод; Зозуля Ігор; Євгенія БережнаВ умовах глобалізації інформаційних процесів, поширення інформаційних воєн та тероризму виникають нові загрози національним інтересам в інформаційній сфері, що актуалізує забезпечення інформаційного суверенітету сучасних держав. Тому метою статті є поглиблений аналіз особливостей та змісту інформаційного суверенітету як складової частини державного суверенітету, його взаємозв'язку зі свободою інформації та інформаційною безпекою, а також характеристика підстав та напрямів забезпечення інформаційного суверенітету.Документ International legal cooperation in the field of criminal justice: new challenges and ways to overcome them(Journal of law and sustainable development. – 2023. – Vol. 11, № 4. – P. 1-14, 2023) Ilchyshyn, N.; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; Krykun, V. V.; Крикун, В. В.; Myroshnychenko, Yu.Сьогодні міжнародно-правове співробітництво у кримінальному судочинстві є однією з найважливіших складових правової системи кожної країни. Через зростання кількості міжнародних злочинів, таких як тероризм, кіберзлочинність, транскордонна злочинність та інші, які стали транснаціональними, потреба в ефективній міжнародній співпраці стає все більш важливою. У цій статті подано комплексний огляд принципів, форм та інструментів міжнародного співробітництва у кримінальних справах.Документ Legal and organizational-technical assurances of aviation security(Amazonia Investiga. – 2020. – Vol. 9, № 29. – P. 542-549, 2020) Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Iemets, L. O.; Shulga, A.M.; Шульга, А.М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-7634-3665; Kolotik, A. S.; Колотік, А. С.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1289-7172Метою даної статті є: 1) визначення сутності понятійних категорій, що пов’язані із забезпеченням гарантій безпеки на авіаційному транспорті; 2) встановлення стану нормативного регулювання безпеки на авіаційному транспорті; 3) формулювання пропозицій та рекомендацій щодо покращень даної сфери діяльності. При підготовці статті вякості загальнонаукового методу використано системний підхід, а також застосовано такі методи наукового пізнання, як: діалектичний, логіко-симетричний, системно-функціональний, метод документального аналізу та аналітичний метод. Охарактеризовано правові та організаційно-технічні гарантії забезпечення безпеки на авіаційному транспорті. Запропоновано авторське визначення поняття «авіаційна безпека», «безпека авіаційного транспортного засобу», «організаційно-технічні гарантії безпеки» та «правове забезпечення гарантій безпеки». Проаналізовано сучасні методи та засоби належного дотримання основних компонентів авіаційної безпеки в Україні й світі. Визначено напрямки удосконалення організаційно-технічних гарантій забезпечення безпеки на авіаційному транспорті. Встановлено найбільш небезпечні, на думку автора, загрози на авіаційному транспорті, запропоновано перспективні напрямки їх подолання. За результатами проведеного дослідження виділені такі основні принципи організації роботи з управління безпекою польотів, які спрямовані на забезпечення безпеки на авіаційному транспорті, як: системність; випередження; колективізм; інформованість; виявлення та усунення причин; адекватність; відповідальність.Документ Local taxes and charges in local budgets’ income generation(Baltic Journal of Economic Studies. - 2018. - Vol. 4, №. 4. - P. 291-294, 2018) Rossikhina, H.; Россіхіна, Г. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3617-1034; Svitlychna, Yu. O.; Світлична, Ю. О.; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020Метою статті є визначення ролі місцевих податків і зборів у формуванні доходів місцевих бюджетів, а також проведення порівняльно-правового вивчення нормативно-правових актів, що визначають правову базу місцевих податків і зборів. Предметом дослідження є місцеві податки та збори в місцевих бюджетах.Публікація Modified neural network method for stabilizing multi-rotor unmanned aerial vehicles(COLINS-2023 : 7th International Conference on Computational Linguistics and Intelligent Systems (Kharkiv, Ukraine, 20-21 April 2023), 2023) Vladov, S. I.; Владов, С. І.; Shmelov, Yu. M.; Шмельов, Ю. М.; Yakovliev, R. P.; Яковлєв, Р. П.; Khebda, A. S.; Хебда, А. С.; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; Оксана Брусакова; Serhii VladovРобота присвячена розробці нейромережевого методу стабілізації багатогвинтових безпілотних літальних апаратів за трьома кутами стабілізації (крену, повороту, тангажу), який базується на гібридній нейросхемі керування з емулятором і контролером. Відмінною особливістю розробленого методу від існуючого є використання рекурентного багатошарового персептрона RMLP, що дає змогу розв’язувати задачу в умовах польоту безпілотного літального апарату.Публікація Problems and prospects of using digital technologies in financing social protection mechanisms for military personnel(Актуальні питання у сучасній науці. - 2023. - № 8(14). - С. 257-265, 2023) Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; Hetmanets, O. P.; Гетманець, О. П.; Гетманець Ольга Петрівна; Оксана БрусаковаАргументовано, що соціальний захист слід тлумачити як комплекс державних та суспільних заходів, спрямованих на забезпечення мінімальних соціальних стандартів, прав та потреб населення, зокрема його найбільш уразливих груп. Відзначено, що головною метою фінансування соціального захисту є забезпечення рівних можливостей та соціальної справедливості, а також зменшення рівня соціальної несправедливості у суспільстві. Наголошено, що на сьогодні ключовими проблемами використання цифрових технологій у фінансуванні механізмів соціального захисту військовослужбовців: 1) недостатній рівень та якість автоматизації та цифровізації суб’єктів соціального забезпечення в Україні; 2) низька ефективність кібербезпеки; 3) недоступність цифрових сервісів, адже не всі військовослужбовці мають доступ до цифрових технологій, тому числі й до мережі Інтернет та/або мобільного зв'язку; 4) відсутність інтеграції та злагодженості інформаційних систем, а також централізованої бази даних; 5) високі корупційні ризики; 6) недостатня інформаційна підтримка військовослужбовців; 7) відсутність стандартизації та єдиної методології. Констатовано, що з метою подолання окреслених вище проблем вважаємо за необхідне: по-перше, розробити спеціальне програмне забезпечення, яке буде призначене для автоматизації процесів фінансування механізмів соціального захисту військовослужбовців. Це можуть бути системи для обліку та контролю фінансових потоків, спеціальні електронні платіжні системи, веб-портали для зручного доступу до інформації про соціальний захист тощо; по-друге, впровадження цифрових ідентифікаторів та систем аутентифікації, що дозволять ефективно і безпечно ідентифікувати військовослужбовців, а також виконувати перевірку за станом дотримання їх прав на отримання соціальних пільг та допомоги; по-третє, вдосконалення системи електронного документообігу, який сприятиме швидшому та точнішому розрахунку та виплаті соціальних пільг; по-четверте, особливу увагу слід звернути на кібербезпеку, що дасть можливість забезпечити надійний захист персональних даних військовослужбовців, а також інформаційних систем від хакерських атак та несанкціонованого доступу; поп’яте, необхідно приділити увагу питанню інформаційної освіти військовослужбовців та подальшої їх підтримки як користувачів відповідних послуг.Публікація Public administration and the protection of private rights : questioning its recognition and application under Ukrainian law(Ius Humani. - 2022. - Vol. 11 (1). – P. 29-41, 2022) Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; Karmaza, O.; Кармаза, О.; Vasylenko, V. M.; Василенко, В. М.; Moroz, V.; Мороз, В.; Viktor Vasylenko; Оксана БрусаковаПроаналізовано міжнародний досвід захисту приватних прав у сфері державного управління. Запропоновано конкретні шляхи імплементації зазначеного міжнародного досвіду у вітчизняну державу та її правову систему. З’ясовано сутність та характерні ознаки правових способів захисту законних інтересів приватних осіб у публічно-правових відносинах. Проаналізовано генезис розвитку способів захисту приватних прав у сфері державного управління. Особливу увагу звернуто на недостатню спроможність України щодо забезпечення недоторканності приватних прав, свобод та інтересів суб’єктів публічних правовідносин порівняно з розвиненими країнами Західної Європи та Північної Америки. Наголошено на поступовому підвищенні рівня демократії та верховенства права в Україні протягом останніх 20 років. Стверджується, що особливе «прискорення» зазначених реформ відбулося відразу після двох суспільно важливих подій, а саме Помаранчевої революції 2004 року та Революції Гідності 2013-2014 років. Проте так званий «енергетичний запал», набутий на початку реформи, в Україні гальмується.Документ Some aspects of information treatment in order to ensure proper protection of critical infrastructure objects in Ukraine(The European dimension of modern legal science : Scientific monograph. – Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2022. – P. 99-121, 2022) Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Krykun, V. V.; Крикун, В. В.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1089-555XВиділено ключові напрями процесу обробки інформації під час адміністративно-правового регулювання захисту об’єктів критичної інфраструктури. Аналіз зазначених напрямків дозволив визначити проблемні питання щодо поводження з інформацією під час адміністративно-правового регулювання захисту об’єктів критичної інфраструктури: відсутність налагодженої взаємодії суб’єктів такого забезпечення; паспортизація лише частини об’єктів критичної інфраструктури; труднощі із збалансованим дотриманням принципів гласності та конфіденційності захисту об’єктів критичної інфраструктури під час поширення інформації про зміст такого захисту; відсутність єдиного механізму встановлення категорії критичності об’єкта критичної інфраструктури з подальшою його ідентифікацією. У зв’язку з цим аргументовано доцільність створення спеціалізованої інформаційно-телекомунікаційної системи захисту об’єктів критичної інфраструктури, а також впровадження механізму паспортизації всіх без винятку таких об’єктів.Документ Submission of a civil suit by a prosecutor in the interests of a state as a way of compensation for damage, caused by a criminal offence(Jurnal Cita Hukum (Indonesian Law Journal). – 2021. – Vol. 9, № 1. – P. 63-76, 2021) Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Shayturo, O. P.; Шайтуро, О. П.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0614-0595; Simonovych, D. V.; Сімонович, Д. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0285-4005; Kuzubova, T. O.; Кузубова, Т. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6488-4971Результат кожного судового розгляду завжди супроводжується певним інтересом, коли цивільна особа отримує кримінальний висновок чи штраф. У досягненні зазначеного інтересу у судовому процесі прокурор повинен встановити, що обвинувачений винний у скоєному злочині. У цій статті йдеться, що діяльність прокурора здійснюється від імені держави, чи то під час кримінального чи цивільного судочинства. Принцип тут зрозумілий, оскільки всі ми знаємо, що під час кримінального розгляду прокурор є стороною звинувачення, але судовий розгляд може бути успішним, якщо збитки, завдані державою, будуть відшкодовані обвинуваченим. У цьому відношенні роль прокурора також полягає в тому, щоб подати цивільний позов, який є одним із найефективніших способів відшкодування шкоди, заподіяної кримінальним злочином. Є багато складнощів, пов'язаних із розумінням та тлумаченням слова «зацікавленість держави», оскільки багато держав не можуть це встановити на рівні закону. Незважаючи на важливість цієї концепції, ефективність відшкодування шкоди, заподіяної державі, залишається низьким. Саме тому виникла потреба у вивченні місця цивільного позову прокурора як гарантії захисту інтересів держави, а також визначення її значення у питаннях, пов'язаних із відшкодуванням збитків, завданих кримінальним правопорушенням.Документ The role of a defence industry in the system of national security: a case study(Entrepreneurship and Sustainability Issues. – 2021. – Vol. 8, № 3. – P. 438-454, 2021) Ilchenko, O.; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Burchenko, Yu.; Yaroshenko, A.; Bagan, Ya.Визначено існуючі науково-методичні підходи до оцінки стану фінансової безпеки оборони галузевих підприємств через специфіку цієї галузі та швидкі зміни зовнішнього середовища, які відбуваються на даний момент, потребують як просування в напрямку підвищення рівня своєчасності такої оцінки, так і розширення переліку показників для її проведення. У сучасних умовах, що характеризуються глобалізацією та посиленням конкуренції на внутрішньому та зовнішньому ринках озброєнь, оборонні підприємства можуть бути конкурентоспроможними, якщо вміють ефективно адаптувати свою діяльність до змін зовнішнього середовища, своєчасно вживати превентивних заходів проти впливу негативних факторів зовнішнього середовища та своєчасно використовувати надані середовищем можливості для зміцнення своєї фінансової безпеки. У дослідженні авторами удосконалено науково-методичні підходи до комплексної оцінки фінансової безпеки оборонних підприємств – проведення аналізу за 3 блоками: визначення системи показників (у тому числі за критерієм стану взаємовідносин підприємства з суб’єктів зовнішнього середовища експрес-діагностика фінансової безпеки підприємства повномасштабна оцінка фінансової безпеки підприємства, що дає змогу забезпечити оперативність під час обґрунтування управлінських рішень щодо забезпечення фінансової безпеки підприємства. підприємств та враховують зміну умов їх взаємодії із суб’єктами зовнішнього середовища.Розвиток інтеграційних процесів у світовій економіці, зокрема галузей оборонної промисловості, та постійне зростання конкуренції на світовому ринку озброєнь забезпечує імпортерів озброєнь. та військової техніки з різноманітним вибором засобів тиску на експортерів, безпосередньо заохочують застосування офсетних практик у цій сфері. У дослідженні визначено шляхи та пріоритети застосування офсетної діяльності підприємствами ОПК України в контексті розгляду цього явища як інструменту зміцнення їх фінансової безпеки завдяки оптимізації витрати на здійснення експортно-імпортних операцій та науково-дослідну та інжинірингову діяльність.Документ Transformation of international forms of legal regulation of corporate relationships(Cuestiones Políticas. – 2023. – Vol. 41, № 78. – P. 63-76, 2023) Gevko, V.; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; Posykaliuk, O.; Hrudnytskyi, V.; Sieriebriak, S.The purpose of the article was to analyze the international forms of legal regulation of corporate relations and their consequent transformation in the corporate law of the European Union EU and Ukraine. The methods of this research were: monographic analysis, analysis and synthesis, systematic, comparative and legal, prospective and generalization. The formation and development of the EU corporate legislation is analyzed. A comparative analysis of the EU and Ukrainian corporate legislation in its different stages and forms of adaptation in accordance with the EU legislation is also carried out. It is concluded that modern EU corporate legislation is the result of the historical development of EU law in general and, its transformation into a specific, independent legal system. It is emphasized that company law in the EU is increasingly subject to unification, and with the adoption of the European Company Acts, the company law of the EU member states is also subject to constant transformation. Ukraine, as a candidate to join the EU, should implement measures aimed at adapting and unifying its corporate legislation to EU laws.Документ Ukraine and It's Conformity in Application with International Standard for Preventing the Spread of Narcotic Drugs(Revista San Gregorio. – 2021. – Vol. 1, № 46. – P. 135-149, 2021) Us, O.; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8616-0424; Nischymna, S.; Panova, O. O.; Панова, О. О.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3533-5076Розглянуто протидію вживанню наркотичних засобів в Україні, відповідно до норм, встановлених міжнародним правом. Проаналізовано приклади успішного досвіду окремих зарубіжних країн у сфері запобігання незаконному обігу наркотиків, а також розглянуто можливість запровадження перевірених форм того чи іншого успішного зарубіжного досвіду в Україні. Досліджено ступінь негативного впливу наркотичних процесів на економіку держав, на загальний рівень злочинності, а також на рівень добробуту окремої держави. Наголошено, що якість процесів, так чи інакше пов’язаних із запобіганням поширенню наркотиків, залежить від успішності поєднання різних засобів боротьби з ними. Зазначено, що допомога, яку Україна отримує від розвинених західних країн, відіграватиме важливу роль, принаймні, у найближчі кілька років.Документ Ways to increase the efficiency of detection of unmanned aerial vehicles by thermal imaging devices(IOP Conference Series: Materials Science and Engineering: 8th International Scientific Conference «Actual Problems of Engineering Mechanics» (APEM 2021), Odesa, Ukraine, 11th - 14th May 2021. – Vol. 1164, 2021) Shmelov, Yu. M.; Шмельов, Ю. М.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3942-2003; Brusakova, O. V.; Брусакова, О. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Yakovliev, R. P.; Яковлєв, Р. П.; ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3788-2583; Petchenko, M. V.; Петченко, М. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1104-5717Математично оцінено можливості підвищення ефективності виявлення повітряних об'єктів за рахунок оптимізованого вибору функціональної області інфрачервоного діапазону електромагнітних хвиль. Показано, що існує необхідність використання приймачів з максимальною видимістю на більших довжинах хвиль, а також необхідність роботи у «вікнах прозорості» атмосфери. При низькій видимості довгохвильові інфрачервоні тепловізійні прилади вигідні на великих відстанях від об’єктів. Пристрої з більшою короткохвильовою чутливістю можуть бути ефективними на коротких відстанях. Методи радіолокаційного виявлення у багатьох випадках не дозволяють виявити невеликі об’єкти з низьким коефіцієнтом відбиття, що є однією з причин малої ефективної площі розсіювання. Відомі способи спостереження за допомогою приладів нічного бачення і тепловізійних приладів, маючи свої переваги, також неефективні за певних умов. Зроблено спробу поєднати переваги виявлення повітряних об’єктів багатопозиційним радіолокаційним методом з перевагами тепловізійних приладів. Запропоновано спосіб освітлення повітряних об’єктів інфрачервоними прожекторами, що передбачає наявність багатьох геометрично розташованих джерел інфрачервоного випромінювання з робочим спектром, поєднаним із зонами «вікон прозорості» атмосфери та максимальною чутливістю тепловізора. У таких умовах приймач реєструє сумарний сигнал теплового випромінювання об'єкта і відбиті промені прожекторів. Дистанційне керування випромінюванням прожектора, від якого лінійно залежить ефективна площа розсіювання, дозволяє довести його до гарантованого рівня з високою ймовірністю виявлення невеликого літаючого об’єкта.Документ Адміністративна відповідальність за правопорушення на авіаційному транспорті(Підприємництво, господарство і право. - 2020. - № 8. - С. 141-147, 2020) Брусакова, О. В.; Brusakova, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020Наголошено, що нині збільшується кількість вчинення адміністративних правопорушень на авіаційному транспорті як фізичними, так і юридичними особами. Про це свідчить достатня кількість інформації, яка висвітлюється у засобах масової інформації, так і судова практика щодо окремих громадян, які вчиняють правопорушення під час польотів, наприклад: вживання спритних напоїв, користування засобами радіозв’язку з борту повітряного судна, порушення норм чинного законодавства щодо перевезення небезпечних речовин або предметів. Саме це зумовлює необхідність розглядати питання адміністративної відповідальності за правопорушення на авіаційному транспорті. У статті проаналізовано наукові позиції вчених щодо розуміння адміністративної відповідальності на авіаційному транспорті та запропоновано власне його розуміння. Запропоновано адміністративну відповідальність за правопорушення на авіаційному транспорті розуміти як відповідну правову форму реакції держави щодо захисту національних інтересів та захисту населення у сфері забезпечення авіаційної безпеки, що передбачає застосування уповноваженим органами (посадовими особами) до порушника (фізичних та юридичних осіб) адміністративних стягнень за вчинення порушень загальнообов’язкових авіаційних правил України в порядку і на умовах, передбачених нормами адміністративного законодавства. Виокремлено та розкрито зміст складу адміністративних правопорушень на авіаційному транспорті. Вказано особливості притягнення до адміністративної відповідальності фізичних та юридичних осіб за правопорушення на авіаційному транспорті. Звернуто увагу на необхідність внесення змін до чинного законодавства щодо виокремлення окремої глави в КУпАП, яка б вміщувала в себе адміністративні правопорушення на авіаційному транспорті, а також запровадження додаткових стягнень за правопорушення на авіаційному транспорті. It is emphasized that today the number of committing administrative offenses on air transport by both individuals and legal entities is increasing. Evidence of this is the sufficient amount of information covered in the media, both from the content of case law on individual citizens who commit offenses during flights, such as drinking soft drinks, using radio equipment on board the aircraft, violation of applicable law regarding the transportation of dangerous substances or objects. This presupposes the need to pay attention to the issues of administrative liability for air traffic offenses. The article analyzes the scientific positions of scientists on the understanding of administrative responsibility in air transport and offers its own understanding. It is proposed to understand administrative liability for air traffic offenses as an appropriate legal form of state response to the protection of national interests and protection of the population in the field of aviation security, and provides for the application of authorized bodies (officials) to the violator (individuals and legal entities) administrative penalties compulsory aviation rules of Ukraine, in the manner and under the conditions provided by the norms of administrative legislation. The content of administrative offenses on air transport is singled out and disclosed. The peculiarities of bringing to administrative responsibility of individuals and legal entities for offenses on air transport are indicated. Attention was drawn to the need to amend the current legislation to separate a separate chapter in the Code of Administrative Offenses, which would include administrative offenses in air transport, as well as the introduction of additional penalties for offenses in air transport. It is determined that administrative liability for an offense on air transport is an appropriate legal form of state response to the protection of national interests and protection of the population in the field of aviation security, and provides for the application of authorized bodies (officials) to the violator (individuals and legal entities) committing violations of the mandatory aviation rules of Ukraine, in the manner and under the conditions provided by the norms of administrative legislation. В статье проанализированы научные позиции ученых относительно понимания административной ответственности на авиационном транспорте и представлено собственное его понимание. Предложено административную ответственность за правонарушения на авиационном транспорте понимать как соответствующую правовую форму реакции государства по защите национальных интересов и защите населения в сфере обеспечения авиационной безопасности, предусматривающую применение уполномоченным органами (должностными лицами) к нарушителю (физических и юридических лиц) административных взысканий за совершение нарушений общеобязательных авиационных правил Украины в порядке и на условиях, предусмотренных нормами административного законодательства. Выделено и раскрыто содержание состава административных правонарушений на авиационном транспорте.Документ Адміністративне право України. Загальна частина у схемах : навчальний посібник(Харків : ХНУВС, 2019. – 236 с., 2019) Брусакова, О. В.; Brusakova, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-6522-8020; Глушкова, Д. Г.; Glushkovа, D. G.; Голуб, М. В.; Holub, M. V.; Зозуля, І. В.; Zozulia, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3507-0012; Крикун, В. В.; Krykun, V. V.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1089-555X; Крут, К. О.; Krut, K. O.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3027-4198; Лобова, Ю. К.; Lobova, Yu. K.; Мельник, В. А.; Melnyk, V. A.; Могілевська, Л. Г.; Mohilevska, L. H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3312-9199; Панов, І. О.; Panov, I. O.; Панова, І. В.; Panova, I. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4325-5428; Сенчук, І. І.; Senchyk, I. I.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0025-8143; Синявська, О. Ю.; Syniavska, O. Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-6386-4151; Сокуренко, В. В.; Sokurenko, V. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8923-5639; ResearcherID: B-9017-2018; Стреляний, В. І.; Strelianyi, V. I.; Токарева, К. О.; Токарева, К. О.; Хань, О. О.; Khan, O. O.; ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9912-1547; Цибульник, Н. Ю.; Tsybulnyk, N. Yu.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-5128-0511; Швець, Д. В.; Shvets, D. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-1999-9956; ResearcherID: B-9071-2018; Юшкевич, О. Г.; Iushkevych, O. G.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-0024-6070; Сокуренко, В. В. - редакторУ навчальному посібнику у вигляді структурно-логічних схем розкрито зміст норм загальної частини адміністративного права України: сутність публічного адміністрування, його принципи; предмет, метод, принципи і систему адміністративного права; систему суб’єктів адміністративного права; публічну службу та iнше. Для студентів, аспірантів, викладачів закладів різного рівня акредитації, наукових і практичних працівників та всіх, хто цікавиться питаннями адміністративного права.