Право і безпека, 2018, № 4 (71)

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/5239

Право і Безпека: наук. журн. / Харк. нац. ун-т внутрішніх справ; голов. ред. М. Ю. Бурдін. – Харків, 2019. - № 4 (71). - 172 с. - ISSN 2617-2933 (Online).

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    Місце тренінгу в психологічному супроводі особистісних трансформацій працівників поліції
    (Право і безпека. – 2018. – № 4 (71). – С. 132-138, 2018) Твердохлєбова, Н. Є.; Tverdokhliebova, N. Ye.; ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3139-4308
    Обґрунтовано необхідність розроблення і впровадження тренінгів у рамках психологічного супроводу особистісних трансформацій майбутніх правоохоронців для оптимізації їх професійно-особистісного розвитку в процесі професійної самореалізації. Розглянуто доцільність використання тренінгових програм розвитку професійної ідентичності, формування ціннісних регуляторів поведінки та мотиваційної сфери, що сприятиме підвищенню ефективності професійної діяльності й самореалізації працівників поліції в сучасних умовах. The necessity of the development and implementation of trainings in the framework of psychological support of personal transformations of future law enforcement officers for the optimization of their professional and personal development in the process of professional selfactuating has been substantiated. The author convinces that the essential factor of prevention of personal and professional crises of law enforcement officers is the formed professional identity, which is an integral part of their professional formation. The development of the value sphere of the personality of law enforcement officers helps to optimize their behavior and self-actuating in such spheres of life as occupation, family life, relationships, hobbies. The motivational component is one of the basic in the system of moral regulation of the activities and behavior of professionals and provides a positive attitude to the chosen kind of professional activity, the desire for self-actuating and achievements, moral and professional settings and interests. Motivation acts as a connecting link between true goals, ideals, beliefs of the personality of a cadet and actions, deeds, decisions that he takes.