Вісник Кримінологічної Асоціації України, 2024, № 2 (32)

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/22715

Вісник Кримінологічної Асоціації України: зб. наук. пр. / Харків. нац. ун-т внутр. справ, Кримінолог. асоц. України; голов. ред. О. М. Бандурка. - Харків: ХНУВС, 2024. - № 2 (32). - 550 с. - ISSN 2304-4756. - DOI: https://doi.org/10.32631/vca.2024.2.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Публікація
    Протидія організованій корупційній злочинності у секторі безпеки та оборони України: системні зміни правових засад
    (Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2024. – № 2 (32). – С. 232-241, 2024) Поляков, І. С.; Poliakov, I. S.
    Стаття присвячена визначенню шляхів удосконалення правових засад протидії організованій корупційній злочинності у секторі безпеки та оборони України. Наведено аргументи на користь необхідності прийняття базового закону «Про засади державної політики у сфері протидії злочинності». Він має визначити системні цілі, принципові підходи, принципи здійснення кримінально-превентивної діяльності, управління у сфері протидії злочинності. У доповнення до нього слід прийняти Закон України «Про кримінологічну експертизу нормативно-правових актів і їх проєктів». Доводиться, що проєкти законів України та інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у секторі безпеки та оборони мають підлягати обов’язковій кримінологічній експертизі. З’ясовано, що специфікації потребують норми про функціональні заслони до приватизації об’єктів оборонно-промислового комплексу особами, які можуть вважатися олігархами.
  • Ескіз
    Публікація
    Корупційні схеми в оборонно-промисловому комплексі України: кримінологічний аналіз складових
    (Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2024. – № 2 (32). – С. 166-179, 2024) Носач, А. В.; Nosach, A. V.; Поляков, І. С.; Poliakov, I. S.
    Стаття присвячена характеристиці корупційних схем в обороннопромисловому комплексі. Встановлено, що з початком повномасштабної агресивної війни росії проти України існуючі корупційні схеми в ОПК принципово не зазнали змін як такі. Змінилася динаміка їх функціонування, зазнали трансформації деякі корупційні узвичаєння, що були пов’язані з практиками обігу майна у мирний час. Змінились рівень та структура попиту на майно державних підприємств, що входять до ОПК. Однак ці зміни є кількісними, а не якісними. Корупційний функціонал у загальних своїх рисах лишився стабільним. Виявлено та надано опис таким корупційним схемам: привласнення виділених за оборонним замовленням коштів на закупівлю товарів і послуг у фіктивних підприємств, неіснуючих товарів і послуг; закупівлі товарів і послуг за завищеними цінами; укладання збиткових, заздалегідь не забезпечених виробничими можливостями, кредитних угод з подальшим відчуженням заставного майна; розтрата державного майна через укладання догорів оренди приватного майна зацікавлених у корупційній угоді осіб; передача в оренду державного майна на невигідних умовах, за заниженими цінами; неправомірне відчуження майна державних підприємств ОПК під прикриття процедури санації; отримання неправомірної вигоди за схвалення рішень про укладання державними підприємствами угод про пайову участь у капітальному будівництві на невигідних для таких підприємств умовах.