Вісник Кримінологічної Асоціації України, 2023, № 1 (28)
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/17720
Вісник Кримінологічної Асоціації України: зб. наук. пр. / Харків. нац. ун-т внутр. справ, Кримінолог. асоц. України; голов. ред. О. М. Бандурка. - Харків: ХНУВС, 2023. - № 1 (28). - 215 с. - ISSN 2304-4756.
Новини
Збірник наукових праць «Вісник Кримінологічної асоціації України» входить до переліку наукових фахових видань України (юридичні науки, спеціальності – 081, 262), в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доатора наук, кандидата наук та ступені доктора філософії, категорії «Б» (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.06.2023 р. № 768).
DOI: https://doi.org/10.32631/vca.2023.1
Переглянути
22 результатів
Результати пошуку
Документ До питання нормативно-правового закріплення адміністративно-правових інструментів превентивної діяльності Національної поліції(Вісник Кримінологічної Асоціації України. – 2023. – № 1 (28). – С. 305-315, 2023) Шевченко, В. М.; Shevchenko, V. M.Статтю присвячено дослідженню нормативно-правового закріплення адміністративно-правових інструментів превентивної діяльності Національної поліції України. Обґрунтовано, що нормативно-правові акти, які закріплюють адміністративно-правові інструменти превентивної діяльності Національної поліції складають системний комплекс пов’язаних між собою елементів, поєднаних у певну структурну єдність, що може бути упорядкована за різними характеристиками та параметрами, які визначають види, регламентують процедури, підстави та особливості застосування адміністративно-правових інструментів за допомогою яких досягається виконання визначених перед Національною поліцією України завдань щодо здійснення превентивної діяльності, спрямованих на запобігання порушень життєдіяльності населення та забезпечення оптимального функціонування безпечного середовища.Документ Перспективні напрями покращення забезпечення територіальної оборони Національною гвардією України під час дії правового режиму воєнного стану(Вісник Кримінологічної Асоціації України. – 2023. – № 1 (28). – С. 290-297, 2023) Мартинюк, А. В.; Martyniuk, A. V.У статті, спираючись на аналіз наукових поглядів вчених та норм чинного законодавства аргументовано, що питання удосконалення організаційно-управлінської системи є нагальним і дуже важливим питанням реформування і розвитку Національної гвардії України. Запропоновано авторське бачення щодо перспективних напрямів покращення адміністративного законодавстві у відповідній сфері. Констатовано, що з метою поліпшення організаційно-управлінського механізму Національної гвардії України в умовах здійснення нею заходів територіальної оброни під час дії воєнного стану, необхідно: а) розробити ефективні підходи децентралізації управління в системі Національної гвардії України та забезпечити їх практичну реалізацію; б) запровадження засобів та механізмів оцінювання ефективності забезпечення Національної гвардії України територіальної оброни у період діє воєнного стану.Документ Характеристика адміністративних процедур здійснення нагляду та контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів в Україні(Вісник Кримінологічної Асоціації України. – 2023. – № 1 (28). – С. 283-290, 2023) Колісніченко, С. Ю.; Kolisnichenko, S. Yu.У статті запропоновано авторське визначення поняття адміністративних процедур здійснення нагляду та контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів в Україні. Розкрито зміст та значення відповідних процедур. Здійснено класифікацію адміністративних процедур здійснення нагляду та контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів в Україні, які поділено на: 1) процедури, що виникають на етапі отримання дозвільних документів; 2) процедури втручального характеру, які і мають суто контрольний характер.Документ Сутність безпеки на автомобільному транспорті загального користування як об’єкту державного нагляду (контролю)(Вісник Кримінологічної Асоціації України. – 2023. – № 1 (28). – С. 273-282, 2023) Грибан, М. М.; Hryban, M. M.У статті наголошено на тому, що сутність безпеки на автомобільному транспорті загального користування як об’єкта нагляду (контролю) можна розкрити шляхом звернення до особливостей забезпечення безпеки на автомобільному транспорті загального користування, новітніх соціально-економічних, урбанізаційних реалій та підходів до розуміння транспорту; модернізації громадського транспорту, розвитку вуличної мережі з урахуванням забезпечення її пріоритетів, адаптація міського простору до пересування вразливих учасників дорожнього руху, врахування передового досвіду зарубіжних держав та окремих міст, спрямованості на позитивні зміни у навколишньому середовищі за рахунок використання екологічно чистих (і/або відновлювальних) енергетичних ресурсів, формування культури безпеки, а також лідерства у сфері безпеки, врахування національної безпеки як всеохоплюючої категорії, спрямованості на проведення освітніх заходів з безпеки дорожнього руху, використання новітніх інструментів обробки великої кількості доступних даних за допомогою інтелектуальних систем.Документ Особливості детермінації злочину агресії проти України(Вісник Кримінологічної Асоціації України. – 2023. – № 1 (28). – С. 259-272, 2023) Сокуренко, В.В.; Sokurenko, V.V.Стаття присвячена характеристиці окремих груп детермінант планування, розв’язування та ведення агресивної війни. Виділено, надано опис та пояснення таким культурно-психологічним детермінантам: сучасний російський фашизм як комплексний культурно-психологічний феномен, відсутність історичної рефлексії на рівні масових соціальних практик, збереження імперської комеморації, патерналізму, практик ресентименту; стан соціального неадеквату як відірваності мислення від дійсності та діяльності; примус до збереження й поглиблення утопічно-ідеологічного неадеквату при реальній дегуманізації, поширених практик знелюднення, у поєднанні з колективної політравмою; підживлювання оборонної свідомості населення; інституціоналізація перевизначення зла та атаки на західну цивілізацію. В числі політичних факторів виділено та охарактеризовано узурпацію влади, несформованість інститутів громадянського суспільства, відсутність реального виборчого права, реальної політичної опозиції та фактична монопартійність, відсутність вільних, незалежних засобів масової інформації та масової комунікації, цензура.Документ Рівні кадрового забезпечення Державної митної служби України(Вісник Кримінологічної Асоціації України. – 2023. – № 1 (28). – С. 217-225, 2023) Колобиліна, О. О.; Kolobylina, O. O.У статті, спираючись на аналіз наукових поглядів вчених та норм чинного законодавства, виокремлено три ключові рівні кадрового забезпечення Державної митної служби України. Акцентовано увагу на тому, що для ефективного кадрового забезпечення досліджуваного відомства, всі суб’єкти на різних рівнях повинні постійно взаємодіяти один з одним.Документ Вісник Кримінологічної Асоціації України, 2023, № 1 (28)(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2023) Харківський національний університет внутрішніх справ; Кримінологічна асоціація УкраїниСтатті збірника висвітлюють широке коло наукових кримінологічних і кримінально-правових питань, актуальних проблем боротьби зі злочинністю, вдосконалення національного кримінального законодавства, правового регулювання, інформаційно-аналітичного й організаційно-управлінського забезпечення протидії злочинності в Україні тощо. Для науковців, правоохоронців-практиків, здобувачів, ад’юнктів, аспірантів, слухачів, курсантів та студентів, а також усіх, хто цікавиться проблемами реформування кримінальної юстиції.Публікація Актуалізація навчального посібника «Кримінальне право України (у питаннях та відповідях)» за загальною редакцією доктора юридичних наук, професора Ю. В. Орлова: ідеологічні/ідейні, духовно-сутнісні аспекти професіоналізму вчених ХНУВС(Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2023. – № 1 (28). – С. 158–174, 2023) Кріцак, І. В.; Kritsak, I. V.; Іван КріцакСтаття присвячена комплексному, доктринально-організаційному, педагогіко-ціннісному аналізу навчального посібника «Кримінальне право України (у питаннях та відповідях)» за загальною редакцією доктора юридичних наук, професора Ю. В. Орлова (2023). Акцентовано увагу на окремих, найбільш значущих з точки зору автора, положеннях Загальної частини, що визначають ціннісні установки, мотиваційні засновки мислення та наукової творчості колективу авторів посібника, які є особливо значущими для фомування особистості поліцейського, правника в умовах триваючої російсько-української війни.Документ Кримінальна відповідальності за недбале ставлення до військової служби та ефективність її індивідуалізації в окремих формах(Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2023. – № 1 (28). – С. 50–63, 2023) Ященко, А. М.; Yashchenko, A. M.Стаття присвячена виявленню, опису та поясненню теоретично можливих форм потенційної та реальної (негативної або ретроспективної) кримінальної відповідальності за недбале ставлення до військової служби, оцінці ефективності її індивідуалізації в цих формах, а також виробленню на цій підставі власних узагальнених висновків, які б сприяли розширенню та подальшому розвитку наукового уявлення як про кримінальну відповідальність загалом, так і про кримінальну відповідальність за недбале ставлення до військової служби зокрема.Документ Проблеми протидії організованій злочинності в умовах війни: від актуальних викликів до стратегічного управління(Вісник Кримінологічної асоціації України. – 2023. – № 1 (28). – С. 72-86, 2023) Герасименко, О. В.; Herasymenko, O. V.; Орлов, Ю. В.; Orlov, Y. V.Стаття присвячена кримінологічному аналізу проблем протидії організованій злочинності у національній та глобальній оптиці. Обґрунтовується необхідність у підвищенні ефективності взаємодії між органами Національної поліції України, і зокрема Департаментом стратегічних розслідувань, та територіальними підрозділами Служби безпеки України, її координаційними групами при Антитерористичному центрі, військовими частинами (підрозділами) Збройних сил України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту. Виявлено переважання проєктного рівня протидії організованій злочинності у міжнародній антикримінальній практиці та очевидний брак стратегічного підходу. Відстоюється позиція про необхідність реформування всієї глобальної архітектури протидії організованій злочинності, яка в перетвореному вигляді має включати фундаментальний компонент – стратегію запобігання міжнародній злочинності.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »