Наукові публікації (Scientific publications). УДК 342.9

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 1152
  • Документ
    Сутність та зміст функцій територіальних управлінь Державного бюро розслідувань
    (Наше право. - 2023. - № 3. - С. 256-261, 2023) Богданов, Р. І.; Bohdanov, R. I.
    Здійснено аналіз норм чинного законодавства, яке регулює діяльність Державного бюро розслідувань взагалі та його територіальних управлінь, зокрема. Наголошено, що функції територіальних управлінь слід охарактеризувати як спрямовані на виконання завдань ДБР напрямки діяльності, види впливу на суспільні правовідносини, обумовлені колом їх компетенції. Відповідні функції запропоновано поділити на дві групи: загальні та спеціальні.
  • Документ
    Поняття та види юридичних гарантії діяльності територіальних управлінь Державного бюро розслідувань
    (Право.ua. - 2023. - № 4, ч. 2. - С. 260-265, 2023) Богданов, Р. І.; Bohdanov, R. I.
    Аргументовано, що юридичні гарантії діяльності Державного бюро розслідувань доцільно тлумачити як систему закріплених в нормативно-правових актах заходів, прав та обов’язків, у тому числі заборон, які реалізуються визначеним колом суб’єктів і спрямовані на забезпечення та створення необхідних умов для належного виконання територіальними управліннями завдань ДБР в межах територій, на які поширюється їх діяльність. Виділено загальні гарантії діяльності територіальних управлінь ДБР. Окрему увагу приділено юридичним гарантіям, які характеризують самостійність територіальних управлінь Державного бюро розслідувань.
  • Документ
    Зміст діяльності територіальних управлінь Державного бюро розслідувань як суб’єкта адміністративно-правових відносин
    (Наше право. - 2024. - № 1. - С. 313-317, 2024) Богданов, Р. І.; Bohdanov, R. I.
    Запропоновано авторське визначення поняття «адміністративні правовідносини». Виокремлено напрямки, які характеризують зміст діяльності територіальних управлінь Державного бюро розслідувань як суб’єкта адміністративно-правових відносин. Доведено, що зміст діяльності територіальних управлінь Державного бюро розслідувань як суб’єкта адміністративно-правових відносин розкривається у вчинені ними дій у наступний напрямках: 1) виявлення, припинення та розкриття кримінальних правопорушень, які входять до компетенції ТУ ДБР; 2) усунення негативних наслідків від вчинення правопорушень кримінального характеру; 3) створення організаційно-управлінських, інформаційно-аналітичних та інших умов для функціонування територіальних управлінь зокрема, та Державного бюро розслідувань взагалі.
  • Документ
    Функціонально-організаційна та штатна структура територіальних управлінь Державного бюро розслідувань
    (Європейські перспективи. - 2024. - № 2. - С. 305-310, 2024) Богданов, Р. І.; Bohdanov, R. I.
    Надано характеристику функціонально-організаційній та штатній структурам територіальних управлінь Державного бюро розслідувань. Здійснено аналіз норм чинного законодавства, яке регулює діяльність ДБР та його структурних підрозділів. Рзкрито правові засади формування функціонально-організаційної та штатної структури територіальних управлінь ДБР.
  • Документ
    Сутність процедур прийняття адміністративних актів при здійсненні превентивної діяльності Національної поліції України
    (Держава та регіони. Серія: Право. – 2023. – № 4 (82). – С. 268-275, 2023) Шевченко, В. М.; Shevchenko, V. M.
    Доведено, що процедури прийняття адміністративних актів при здійсненні превентивної діяльності Національної поліції України різняться залежно від того: 1) хто ініціює розгляд справи; 2) яка мета є бажаною до досягнення при його прийнятті; 3) правовими наслідками прийнятого рішення; 4) ступенем та способом втручання в правові відносини. Втім основний критерій для їхньої диференціації – джерело ініціативи, адже визначає не лише характер, мету та особливості її проведення, а і юридичну значимість цього процесу з формальної та юридичної сторін. Зокрема при заявному типі означених процедур, як правило, задовольняється потреба у здійснені правоохоронного обслуговування, яке з-поміж необхідності забезпечення приватного інтересу базується на потребі реалізації встановленого режиму функціонування конкретних правовідносин, що формують сферу суспільних відносин посиленої охорони. Водночас втручальний тип процедур прийняття адміністративних актів при здійсненні превентивної діяльності Національної поліції України об’єктивує необхідність активної участі поліцейських у процесах забезпечення громадського порядку і безпеки у спосіб запобігання потенційним порушенням, виявлення та припинення протиправних дій задля попередження їхнього виникнення у майбутньому. Уточнено, що процедури прийняття адміністративних актів при здійсненні превентивної діяльності Національної поліції України як правило мають втручальний характер, адже стосуються ситуацій, коли поліція проявляє свої функціональні обов’язки на підставі спеціальних повноважень (наприклад, під час проведення патрулювання здійснюється перевірка документів особи, опитування особи, поверхнева перевірка і огляд чи зупинення транспортного засобу в результаті якого може бути складено постанову про адміністративне правопорушення як різновид адміністративного акту) або з метою виконання законодавчих приписів у рамках інших процедурних етапів реалізації своєї діяльності.
  • Документ
    Прогалини та недоліки нормативно-правового регулювання правових обмежень під час проходження публічної служби
    (Держава та регіони. Серія: Право. – 2024. – № 1 (83). – С. 58-63, 2024) Шовкун, Ю. І.; Shovkun, Yu. I.
    Наголошено, що певні правила проходження служби регулюють не тільки виконання функціональних обов’язків, а також морально-етичний аспект, який стосується саме поведінки публічних службовців і їх взаємовідносин з колегами та громадянами. Справа в тому, що публічний службовець, на відміну від цивільної особи не може поводити себе вільно, з огляду на його специфічний статус і підвищену соціальну відповідальність, через свою посаду, як перед державою, так і перед громадськістю, а тому виникає потреба в регулюванні його діяльності, зокрема за допомогою встановлення обмежень, визначених у національному законодавстві. Визначено недоліки та прогалини в національному законодавстві, що регламентує проходження публічної служби, в частині встановлення правових обмежень для публічних службовців, на підставі його аналізу.
  • Документ
    Особливості процедур укладання адміністративних договорів у сфері превентивної діяльності Національної поліції України
    (Право та державне управління. - 2023. - № 4. - С. 322-329, 2023) Шевченко, В. М.; Shevchenko, V. M.
    Розкрито особливості процедур укладання адміністративних договорів у сфері превентивної діяльності Національної поліції України та визначено їх значення для забезпечення громадського порядку та безпеки.
  • Документ
    Характеристика юридичної відповідальності публічних службовців за порушення встановлених правових обмежень
    (Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. – 2023. – № 6. - С. 165-170, 2023) Шовкун, Ю. І.; Shovkun, Yu. I.
    Виокремлено низку ознак юридичної відповідальності публічних службовців за порушення встановлених правових обмежень, серед яких наступні: 1) за порушення встановлених правових обмежень до публічних службовців застосовується (негативна) юридична відповідальність, а саме наступні її види: кримінальна, адміністративна, дисциплінарна та цивільно-правова; 2) публічні службовці можуть бути притягнені до юридичної відповідальності за умови одночасної наявності таких підстав: а) фактичної, тобто порушенні встановлених правових обмежень, внаслідок невиконання чи неналежного виконання своїх службових обов’язків; б) нормативної (вказівка в чинному законодавстві норм, які встановлюють відповідальність за порушення відповідних обмежень); в) процесуальна – наявність рішення компетентного органу про притягнення особи до відповідальності (місцевого загального та апеляційного судів, вищого антикорупційного суду його апеляційної палати, верховного суду україни, а також керівником орану, де працює публічний службовець у випадку дисциплінарного провадження); 3) кримінальна відповідальність у разі порушення публічним службовцем встановленого для них обмежень настає за вчинення корупційного кримінального правопорушення чи кримінального правопорушення, пов’язаного з корупцією; 4) адміністративна відповідальність настає у випадку порушення публічним службовцем обмежень встановлених антикорупційним законодавством ‒ вчиненням правопорушення пов’язаного з корупцією; 5) дисциплінарна відповідальність настає незалежно від інших видів юридичної відповідальності, за вчинення дисциплінарного проступку, зокрема порушення загальновизнаних етичних норм поведінки та спеціальних обмежень, передбачених у профільних нормативно-правових актах, які регламентують проходження служби, окремим категоріями публічних службовців; 6) публічний службовець може бути притягнутий до цивільно-правової відповідальності, у випадку якщо порушення ним відповідних обмежень завдало матеріальної чи моральної шкоди третім особам.
  • Документ
    Поняття та ознаки адміністративно-правових інструментів здійснення превентивної діяльності Національною поліцією України
    (Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. – 2023. – № 6. - С. 148-153, 2023) Шевченко, В. М.; Shevchenko, V. M.
    Сформовано поняття та визначено ознаки адміністративно-правових інструментів здійснення превентивної діяльності Національною поліцією України на підставі теоретико-правового аналізу категорії «інструменти діяльності публічної адміністрації». Під адміністративно-правовими інструментами здійснення превентивної діяльності Національною поліцією України запропоновано розуміти комплекс засобів (заходів) в межах здійснення зовнішньої адміністративної діяльності Національної поліції, які реалізуються на підставах та в порядку, визначеному адміністративно-правовими нормами в межах законодавчо визначених повноважень органів та підрозділів поліції за допомогою яких досягається виконання визначених перед Національною поліцією України завдань щодо здійснення превентивної діяльності.
  • Документ
    Міграційна ситуація в Україні у період воєнного стану
    (Russia-Ukraine War: Consequences for the World: Proceedings of the 4th International Scientific and Practical Internet Conference(Dnipro, Ukraine, February 1-2, 2024). - Dnipro, 2024. - P. 78-80, 2024) Крут, К. О.; Krut, K. O.
    Зазначено, що міграційні процеси в Україні під час воєнного стану негативно вплинули на всі сфери життєдіяльності суспільства. В глобальному сенсі це може призвести до міграційно-демографічної кризи у майбутньому та знищення українського генофонду. Необхідно враховувати процеси переміщення українців та їх наслідки при розробці національних та місцевих програм та реалізації державної політики.
  • Документ
    Система суб’єктів організації взаємодії поліції з громадськістю в умовах воєнного стану
    (Наше право. - 2023. - № 4. - С. 244-251, 2023) Найда, В. О.; Naida, V. O.
    У статті наголошено на тому, що в ході аналізу процесу взаємодії поліції з громадськістю важливим є виокремлення тих основних суб’єктів, які приводять цей процес у рух, підтримуючи його системність та різноплановість, а також його динамічний розвиток. Зазначено, що під суб’єктами організації взаємодії поліції з громадськістю доречно розуміти органи публічної влади (посадових осіб) та інститути громадянського суспільства, які є незалежними та політично неупередженими та спрямовують свою суспільно-корисну та законну діяльність на надання послуг населенню із широким та взаємовигідним залученням до такої діяльності представників поліції та громадськості на засадах партнерства.
  • Документ
    Адміністративно-правові форми та методи забезпечення територіальної оборони Національною гвардією України
    (Наше право. - 2021. - № 2. - С. 235-239, 2021) Мартинюк, А. В.; Martyniuk, A. V.
    З’ясовано, що адміністративно-правові форми забезпечення територіальної оборони Національною гвардією України – це врегульовані нормами адміністративного права зовнішні прояви дій і заходів, що здійснюються даним суб’єктом задля реалізації цілей і завдань територіальної оборони. В свою чергу адміністративно-правові методи забезпечення територіальної оборони Нацгвардії являють собою сукупність способів і прийомів здійснення цього забезпечення. Узагальнено, що, як суб’єкт адміністративно-правового механізму забезпечення територіальної оборони, Національна гвардія України має у своєму розпорядженні цілу низку правових і неправових форм діяльності, в межах яких вона реалізує себе і як правоохоронний орган, і як оборонної діяльності. Існуючі адміністративно-правові форми участі Національної гвардії України у забезпеченні територіальній обороні у поєднанні із методами переконання та примусу дозволяють цьому органу держави впливати на систему зазначеної оброни як на нормативно-правовому, так і на організаційно-управлінському та культурному рівнях.
  • Публікація
    Перспективи вдосконалення адміністративного законодавства, що регулює протидію корупційним проявам у публічній службі
    (Європейські перспективи. - 2024. - № 2. - С. 299-304, 2024) Музичук, Е. О.; Muzychuk, E. O.; Едуард Музичук
    Встановлено, що корупція є однією з найбільших загроз суспільству, економіці та демократії. Корупційні прояви стають особливо небезпечними, коли укорінюються у державних структурах. Обґрунтовано твердження про те, що неефективність протидії корупційним проявам може призвести до погіршення іміджу України на міжнародній арені. Це може вплинути на сприйняття країни як надійного партнера для іноземних інвестицій, туризму та взагалі міжнародних відносин. Визнано, що покращення умов функціонування таких антикорупційних органів, як Національне антикорупційне бюро України, Спеціалізована антикорупційна прокуратура та Національне агентство з питань запобігання корупції, може позитивно позначитися на протидії корупційним проявам у державі. Якщо ці органи функціонують ефективно, тоді вони можуть забезпечити незалежне розслідування корупційних правопорушень.
  • Документ
    Сутність та особливості юридичного супроводження статутної діяльності закладів вищої освіти
    (Європейські перспективи. - 2024. - № 2. - С. 286-292, 2024) Мельник, Т. М.; Melnyk, T. M.
    Визначено, що юридичне супроводження статутної діяльності закладу вищої освіти – це комплекс правових послуг і консультацій, які надаються фахівцями з юридичного супроводження для забезпечення законності та відповідності статутним вимогам всіх аспектів функціонування закладу вищої освіти. Зазначено, що юридичне супроводження може включати в себе аналіз ризиків, розробку стратегій вирішення юридичних питань, ведення переговорів, укладення та аналіз угод, а також вирішення конфліктних ситуацій. Юридичне супроводження статутної діяльності закладу вищої освіти включає в себе індивідуальний підхід до визначення потреб, адаптації стратегій та рішень до специфіки внутрішньої організації. Стверджується, що академічна спільнота, усвідомлюючи свої права та обов’язки, може більш ефективно взаємодіяти та вирішувати конфліктні ситуації за допомогою юридичних механізмів.
  • Документ
    Адміністративно-правові форми забезпечення цивільного захисту на регіональному рівні
    (Європейські перспективи. - 2024. - № 2. - С. 280-285, 2024) Остап'юк, А. Ю.; Ostapiuk, A. Yu.
    Встановлено, що адміністративно-правові форми забезпечення цивільного захисту на регіональному рівні найбільш доцільно розуміти як зовнішній прояв практичної діяльності спеціально уповноважених суб’єктів, яка спрямована на створення сприятливих правових, організаційних, управлінських, економічних та інших умов для функціонування даного інституту в рамках певного регіону. До вказаних форм віднесено: нормотворчість, видання індивідуальних адміністративно-правових актів, координація, укладення адміністративних договорів, вчинення організаційних та матеріально-технічних дій. Аргументовано, що нормотворчість, як форма забезпечення цивільного захисту на регіональному рівнів, полягає у тому, що за її допомогою спеціально уповноважені суб’єкти в межах своєї компетенції можуть приймати нормативно-правові акти, положення яких формують правове поле їх діяльності та реалізації функцій та завдань. Саме через нормотворчу діяльність вбачається можливим закріпити правовий порядок та особливості реалізації завдань забезпечення цивільного захисту в межах регіону за відповідними напрямами.
  • Документ
    Координація як форма забезпечення міжнародного співробітництва у сфері фізичної культури та спорту
    (Протидія дезінформації в умовах російської агресії проти України: виклики і перспективи : тези доп. учасників міжн. наук.-практ. конф. (м. Харків, 12-13 груд. 2023р.). - Харків: НДІ ППСН, 2023. - С. 380-381, 2023) Усик, О. О.; Usyk, O. O.
    Доведено, що міжнародне співробітництво в сфері фізичної культури та спорту в багатьох випадках передбачає необхідність реалізації комплексних заходів, визначених нашою країною та іншими суб’єктами міжнародних відносин. Це потребує залучення різноманітних суб’єктів як загальнодержавного так і місцевого рівня, адже в окремих випадках потребується виконання тих чи інших операцій в рамках конкретної місцевості, наприклад, будівництво нового закладу фізичної культури, проведення міжнародних змагань тощо.
  • Документ
    Концептуальні засади вдосконалення адміністративного законодавства, яке регламентує підтримку та розвиток бізнесу в умовах воєнного стану
    (Протидія дезінформації в умовах російської агресії проти України: виклики і перспективи : тези доп. учасників міжн. наук.-практ. конф. (м. Харків, 12-13 груд. 2023р.). - Харків: НДІ ППСН, 2023. - С. 378-379, 2023) Воскобойніков, В. В.; Voskoboinikov, V. V.
    Підкреслено, що на сьогоднішній день адміністративне законодавство, яке регламентує підтримку та розвиток бізнесу в умовах воєнного стану, потребує комплексного вдосконалення. Першим кроком у даному напрямку має бути розроблення єдиної державної «Концепції розвитку та підтримки бізнесу в умовах воєнного стану», яка повинна забезпечити стійкість, адаптацію та розвиток бізнесу в умовах конфлікту.
  • Документ
    Аналіз досвіду Польщі та Латвії зі здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування
    (Протидія дезінформації в умовах російської агресії проти України: виклики і перспективи : тези доп. учасників міжн. наук.-практ. конф. (м. Харків, 12-13 груд. 2023р.). - Харків: НДІ ППСН, 2023. - С. 376-377, 2023) Грибан, М. М.; Hryban, M. M.
    Відзначено, що вдосконалення системи державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування нерозривно пов’язане із органічним втіленням найкращих практик у царині зарубіжного досвіду. Проаналізовано досвід Польщі та Латвії зі здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування.
  • Документ
    Сутність та особливості кадрового забезпечення Державної митної служби України
    (Вісник Пенітенціарної асоціації України. - 2023. - № 3. - С. 69-76, 2023) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; Невядовський, В. О.; Neviadovskyi, V. O.; Завальний, М. В.; Zavalnyi, M. V.
    У статті наголошено на тому, що повномасштабне російське вторгнення призвело до перебудови та переосмислення концепції діяльності Державної митної служби України. Зазначено, що саме своєчасна та злагоджена перебудова кадрового забезпечення відіграла провідну роль в адаптації діяльності Державної митної служби України до нових викликів воєнного стану. Акцентовано увагу на тому, що особливості кадрового забезпечення Державної митної служби України є невіддільними від тих об’єктивно встановлених цифрових, науково-технічних, економічних умов, що визначають поточний стан діяльності та закладають перспективи розвитку вітчизняних органів публічної влади.
  • Документ
    Адміністративно-правове регулювання службових відносин в органах місцевого самоврядування в умовах дії правового режиму воєнного стану
    (Науковий вісник публічного та приватного права. - 2023. - Вип. 6. - С. 87-93, 2023) Говоров, В. С.; Hovorov, V. S.
    У статті розглянуто питання сучасних викликів та проблем, пов’язаних з організацією та функціонуванням служби в органах місцевого самоврядування, дослідження спрямоване на аналіз адміністративно-правового регулювання службових відносин в органах місцевого самоврядування в умовах дії правового режиму воєнного стану. У статті автор досліджує зміни у трудовому законодавстві, які відбулися у зв’язку із запровадженням воєнного стану, шляхи практичної реалізації таких змін, та проблемні питання з якими стикаються на практиці роботодавці та працівники.