Наукові публікації (Scientific publications). УДК 342.9

Постійне посилання зібрання

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 1116
  • Документ
    До проблеми імплементації зарубіжного досвіду професійної підготовки поліцейських в українські правові реалії
    (Науковий вісник публічного та приватного права. - 2023. - Вип. 5. - С. 102-107, 2023) Діденко, В. В.; Didenko, V. V.
    Узагальнено найбільш позитивний зарубіжний досвід у сфері професійної підготовки поліцейських та можливості його імплементації в українські правові реалії. Наголошено, що в Україні, на прикладі провідних країн Європи, необхідно запровадити інститут професійної підготовки керівників. Констатовано, що доцільною є монополізація сектору професійної підготовки поліцейських шляхом наділення правом формувати професійні поліцейські кадри виключно спеціалізовані навчальні установи. Зроблено висновок, що важливою є зміна моделі професійної підготовки поліцейських, яка має прямо впливати на службову кар’єру.
  • Документ
    Правотворчість, як важлива адміністративно-правова форма забезпечення територіальної оборони Національною гвардією України
    (Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників VI Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 9 черв. 2023 р.). - Харків: НДІ ППСН, 2023. - С. 72-74, 2023) Мартинюк, А. В.; Martyniuk, A. V.
    Наголошено, що Національна гвардія України, в особі її компетентних органів і посадових осіб, хоча безпосередньо і не приймають законів, втім мають можливість впливати на зміст положень законодавчих і підзаконних (зокрема відомчих) нормативно-правових актів через: здійснення законопроєктної роботи, аналізу стану правозастосовної практики у відповідній сфері і підготовки у зв’язку із цим відповідних пропозицій та рекомендацій щодо внесення змін і доповнень до чинного законодавства з питань територіальної оборони.
  • Документ
    Щодо розуміння сутності безпеки на автомобільному транспорті загального користування
    (Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників VI Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 9 черв. 2023 р.). - Харків: НДІ ППСН, 2023. - С. 70-71, 2023) Грибан, М. М.; Hryban, M. M.
    Зазначено, що сутність безпеки на автомобільному транспорті загального користування як об’єкта нагляду (контролю) можна розкрити крізь такі особливості: особлива мета та перелік завдань, які стоять перед забезпеченням безпеки на автомобільному транспорті загального користування; нерозривний зв’язок з новітніми соціально-економічними, урбанізаційними реаліями та підходами до розуміння транспорту; спрямованість на модернізацію громадського транспорту, розвиток вуличної мережі з урахуванням забезпечення її пріоритетів; адаптація міського простору до пересування вразливих учасників дорожнього руху.
  • Документ
    Шляхи удосконалення адміністративного законодавства у сфері здійснення нагляду та контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів в Україні
    (Наше право. - 2021. - № 4. - С. 227-232, 2021) Колісніченко, С. Ю.; Kolisnichenko, S. Yu.
    У статті, спираючись на аналіз наукових поглядів вчених та норм концептуальних та стратегічних документів, опрацьовано перспективні напрямки покращення адміністративного законодавства у сфері здійснення нагляду та контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів в Україні. Доведено, що запровадження запропонованих у статті змін дозволить якісно покращити контрольно-наглядову діяльність у відповідній сфері.
  • Документ
    Вдосконалення правового забезпечення здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування
    (Наше право. - 2022. - № 1. - С. 230-235, 2022) Грибан, М. М.; Hryban, M. M.
    Розглянуто перспективні напрямки вдосконалення правового забезпечення здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування. Встановлено сутність категорій "вдосконалення" та "нормотворча діяльність", розглянуто позиції науковців щодо вдосконалення вітчизняного адміністративного законодавства. Встановлено напрямки вдосконалення правового забезпечення здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування.
  • Документ
    Поняття, зміст та значення територіальної оборони України
    (Право.ua. - 2023. - № 4, ч. 2. - С. 212-217, 2023) Мартинюк, А. В.; Martyniuk, A. V.
    Визначено поняття, а також розкрито зміст та значення територіальної оборони в Україні. Аргументовано, що територіальну оборону найбільш доцільно тлумачити як врегульований нормами чинного законодавства загальнодержавний комплекс воєнних та інших спеціальних заходів, які реалізуються як у мирний час, так і в разі введення особливих правових режимів суспільного життя (зокрема воєнного стану), з метою забезпечення національної безпеки шляхом протидії воєнним загрозам, надання допомоги у захисті населення, територій, навколишнього природного середовища та майна держави і громадян від надзвичайних ситуацій.
  • Документ
    Принципи державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування
    (Право.ua. - 2023. - № 4. - С. 238-243, 2023) Грибан, М. М.; Hryban, M. M.
    Визначено сутність принципів державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування. Виокремлено нетипові групи принципів, що постають у дослідженнях закордонних науковців та дозволяють сформувати більш глибоке уявлення про сутність принципів у сфері безпеки на автомобільному транспорті загального користування. Встановлено такі принципи державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування: принцип верховенства права; принцип екологічної прогресивності; принцип рівності в ході здійснення державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування; принцип цифровізації; принцип дотримання прав осіб з обмеженими можливостями, зокрема ветеранів та ветеранок, які отримали каліцтво в ході участі в бойових діях.
  • Документ
    До проблеми оптимізації системи суб’єктів нагляду і контролю за охороною, захистом, використанням і відтворенням лісів
    (Право.ua. - 2023. - № 4. - С. 232-237, 2023) Колісніченко, С. Ю.; Kolisnichenko, S. Yu.
    Розкрито загальнотеоретичні питання діяльності суб’єктів нагляду і контролю за охороною, захистом, використанням і відтворенням лісів. Охарактеризовано положення чинного законодавства у досліджуваній сфері, на основі чого виокремлено авторське бачення щодо оптимізації роботи суб’єктів нагляду і контролю за охороною, захистом, використанням і відтворенням лісів. Доведено, що важливим питанням у контексті оптимізації системи суб’єктів нагляду і контролю за охороною, захистом, використанням і відтворенням лісів є участь громадськості у здійсненні зазначеного нагляду та контролю. З метою забезпечення високого рівня законності, об’єктивності та неупередженості контролю і нагляду, необхідно забезпечити широке залучення громадськості до їх здійснення, яке не обмежене лише роботою громадських інспекторів з охорони довкілля.
  • Документ
    До питання імплементації зарубіжного досвіду забезпечення територіальної оборони в українські правові реалії
    (Європейські перспективи. - 2024. - № 1. - С. 225-230, 2024) Мартинюк, А. В.; Martyniuk, A. V.
    У статті, спираючись на аналіз наукових поглядів вчених відмічено, що провідні західні держави, які посідають лідируючі світові позиції в економічній та політичній площині, характеризуються високим рівнем правової і соціальної захищеності їх громадян, досить багато уваги приділяють питанням територіальної оборони, забезпечення якої у них розглядається як невід’ємна складова національної безпеки. Опрацьовано можливості використання такого досвіду в українських реаліях.
  • Документ
    Межі державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування
    (Європейські перспективи. - 2024. - № 1. - С. 207-212, 2024) Грибан, М. М.; Hryban, M. M.
    Сформульовано уявлення про межі державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування. Встановлено сутність категорії "межі державного регулювання", проаналізовано окремі межі державного нагляду (контролю) за безпекою на автомобільному транспорті загального користування.
  • Документ
    Завдання та функції нагляду та контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів в Україні
    (Європейські перспективи. - 2024. - № 1. - С. 219-224, 2024) Василенко, В. М.; Vasylenko, V. M.; Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.; Невядовський, В. О.; Neviadovskyi, V. O.; ;
    Проаналізовано сутність завдань та функцій нагляду та контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів в Україні. Визначено екологічну безпеку як стратегічну мету відповідного нагляду та контролю; розглянуто окремі завдання та функції нагляду та контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів в Україні.
  • Документ
    Система суб’єктів нагляду та контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів в Україні
    (Європейські перспективи. - 2024. - № 1. - С. 213-218, 2024) Колісніченко, С. Ю.; Kolisnichenko, S. Yu.
    Узагальнено, що на сьогодні в Україні діє багаторівнева система суб’єктів нагляду та контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів, до якої залучені і вищі державні органи, і центральні органи виконавчої влади, і місцеві органи влади, і громадськість. Відмічено, що така розгалуженість зазначеної системи призводить до появи дублювання повноважень, сприяє бюрократизації та появи корупційних схем, особливо на рівні органів і служб спеціальної компетенції, які безпосередньо і реалізують заходи нагляду та контролю.
  • Документ
    Концептуальні засади вдосконалення адміністративного законодавства, яке регламентує здійснення нагляду та контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів в Україні
    (Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників VI Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 9 черв. 2023 р.). - Харків: НДІ ППСН, 2023. - С. 68-69, 2023) Колісніченко, С. Ю.; Kolisnichenko, S. Yu.
    Наголошено, що закріплення концептуальних засад здійснення нагляду та контролю за охороною, захистом, використанням та відтворенням лісів в Україні покликане окреслити загальний задум, напрям та пріоритети розвитку системи зазначеного нагляду та контролю як необхідного фактору забезпечення належного правового режиму лісів, їх раціонального та збалансованого використання.
  • Документ
    Напрями кадрового забезпечення Державної митної служби України
    (Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників VI Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 9 черв. 2023 р.). - Харків: НДІ ППСН, 2023. - С. 59-61, 2023) Колобиліна, О. О.; Kolobylina, O. O.
    Наведено напрями, які повно та змістовно характеризують діяльність, спрямовану на кадрове забезпечення Державної митної служби України, а також відображають її призначення і важливу суспільну роль.
  • Документ
    Вдосконалення взаємодії і координації між суб’єктами протидії корупції в Україні
    (Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників VI Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 9 черв. 2023 р.). - Харків: НДІ ППСН, 2023. - С. 50-52, 2023) Гречко, О. В.; Hrechko, O. V.
    Стверджено, що забезпечення ефективної співпраці між усіма рівнями влади, антикорупційними та правоохоронними органами, громадськістю й міжнародними партнерами є важливою передумовою для досягнення значущих результатів у подоланні корупції. Підвищення прозорості, обмін інформацією та взаємодія всіх зацікавлених сторін грають важливу роль у формуванні системи, що ефективно протидіє корупції, забезпечуючи кращий контроль і запобігання корупційним схемам.
  • Документ
    До характеристики функціонального призначення керівника територіального управління Державного бюро розслідувань
    (Теоретичні питання юриспруденції і проблеми правозастосування: виклики ХХІ століття : тези доп. учасників VI Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Харків, 9 черв. 2023 р.). - Харків: НДІ ППСН, 2023. - С. 46-49, 2023) Курепін, Р. Ю.; Kurepin, R. Yu.
    Наголошено, що функціональне призначення керівника – це обумовлені його завданнями напрямки діяльності, спрямовані на задоволення тих потреб територіального управління Державного бюро розслідувань, які є необхідними для його належної роботи. До загально-управлінських функцій, які набувають специфічного змісту в діяльності розглядуваних керівників, можна віднести: представницьку, матеріально-забезпечувальну, організаційну, кадрову, дисциплінарну та інші.
  • Документ
    Поняття та значення забезпечення дисципліни та законності в Державному бюро розслідувань
    (Наше право. - 2021. - № 3. - С. 218-223, 2021) Старченко, В. М.; Starchenko, V. M.
    Запропоновано авторське визначення поняття дисципліна в розрізі діяльності Державного бюро розслідувань. Узагальнено теоретичні підходи щодо тлумачення категорії законність, на основі чого сформовано власну думку стосовно розуміння цього питання в контексті роботи Бюро. Обґрунтовано важливість забезпечення дисципліни та законності в Державному бюро розслідувань. Аргументовано, що забезпечення дисципліни в Державному бюро розслідувань представляє собою систему правових та організаційних заходів, спрямованих на забезпечення внутрішнього порядку, послідовності виконання та додержання установлених вимог та правил поведінки посадовими особами даного відомства, що в свою чергу сприяє якісному та ефективному виконанню завдань та функцій, які стоять перед ними в процесі реалізації службової діяльності.
  • Документ
    Принципи кадрового забезпечення Державної митної служби України
    (Європейські перспективи. - 2021. - № 1. - С. 221-226, 2021) Колобиліна, О. О.; Kolobylina, O. O.
    У статті, спираючись на аналіз наукових поглядів вчених, стосовно тлумачення понять «принципи» та «принципи права», запропоновано авторське визначення принципів кадрового забезпечення Державної митної служби України. Акцентовано увагу на тому, що на сьогоднішній день в науковій літературі відсутній єдиний підхід щодо розуміння відповідних принципів, а відтак запропоновано авторське бачення щодо їх переліку. Виділено та охарактеризовано наступні ключові принципи кадрового забезпечення Державної митної служби України: принцип законності, принцип пріоритету прав та інтересів кадрового складу; принцип рівності; принцип забезпечення кадрових інтересів державного органу; принцип науковості; принцип структурованості. Узагальнено, що саме наведений вище перелік принципів, найбільш змістовно та повно характеризує ідейну основу кадрового забезпечення Державної митної служби України. Дотримання окреслених засад є обов’язковим для всіх учасників відповідних правовідносин, а будь-яке відхилення має тягнути настання юридичної відповідальності.
  • Документ
    Система суб’єктів протидії правопорушенням у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху та особливості їх адміністративно-правового статусу
    (Право.ua. - 2022. - № 1. - С. 214-220, 2022) Музичук, О. М.; Muzychuk, O. M.
    Сформовано комплексне уявлення про систему суб’єктів протидії проступкам у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху та особливості їх адміністративно-правового статусу. Розкрито сутність феномену безпеки, факторів, які на неї впливають. Осмислено поняття адміністративного проступку, суб’єкта протидії злочинності та відповідної системи суб’єктів, у тому числі у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху серед персоналу органів державної влади.
  • Документ
    Суб’єкти кадрового забезпечення Державної митної служби України та межі їх компетенції
    (Право.ua. - 2022. - № 1. - С. 246-251, 2022) Колобиліна, О. О.; Kolobylina, O. O.
    У статті, спираючись на аналіз наукових поглядів вчених, запропоновано авторське визначення поняття «кадрове забезпечення Державної митної служби України». Розкрито положення норм чинного законодавства України, норми яких спрямовані на врегулювання діяльності Державної митної служби України взагалі та кадрового забезпечення даного відомства, зокрема. З’ясовано, що під суб’єктами кадрового забезпечення Державної митної служби України найбільш доцільно розуміти спеціально уповноважені фізичні та/або юридичні особи, які відповідно до норм чинного законодавства наділені певним колом суб’єктивних прав та юридичних обов’язків, які дозволяють їм вступати у правові відносини в досліджуваній сфері. Встановлено, що кадрове забезпечення Державної митної служби України залежить від діяльності великого числа різноманітних суб’єктів: органів державної влади та їх посадових осіб, кожен з яких володіє власними повноваженнями у відповідній сфері.