Юридичні науки. Правоохоронна діяльність (Law sciences. Law enforcement)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/105
Переглянути
11302 результатів
Результати пошуку
Документ Захист освітнього середовища: роль служби освітньої безпеки у профілактиці та реагуванні на правопорушення в навчальних закладах(Взаємодія органів публічної влади та правоохоронних органів в контексті забезпечення публічної безпеки в умовах воєнного стану : зб. доп. за результатами Кругл. столу (м. Кам’янське, 20 листоп. 2024 р.). – Кам’янське : ГО МОПЛ, 2024. – С. 81-84, 2024) Зінченко, Д. А.; Zinchenko, D. A.Захист освітнього середовища є важливим аспектом функціонування сучасної системи освіти, адже безпечне та комфортне середовище є необхідною умовою для ефективного навчання і розвитку учасників освітнього процесу. Одним із ключових інструментів у досягненні цієї мети є служба освітньої безпеки, яка відіграє важливу роль у профілактиці та реагуванні на правопорушення в навчальних закладах. Сучасні виклики, пов’язані з поширенням булінгу, кібербулінгу, насильства та інших форм порушення дисципліни, вимагають комплексного підходу до забезпечення безпеки. Служба освітньої безпеки виступає не лише як структура, що запобігає правопорушенням, але й як механізм швидкого реагування, забезпечуючи координацію між адміністрацією закладу освіти, правоохоронними органами, психологами та соціальними службами. Особливого значення набуває роль служби освітньої безпеки у формуванні культури ненасильства та взаємоповаги серед учасників освітнього процесу. Це включає організацію тренінгів, інформаційних кампаній, індивідуальної роботи з учнями, які мають ризиковану поведінку, а також залучення батьків до співпраці. Окрім цього, служба освітньої безпеки сприяє впровадженню сучасних технологій моніторингу, таких як системи відеоспостереження, аналіз соціальних медіа, електронні платформи для зворотного зв’язку з учасниками освітнього процесу. Важливо, щоб служба освітньої безпеки діяла не лише реактивно, а й превентивно, прогнозуючи можливі ризики та вчасно усуваючи їх причини. Ефективність роботи служби освітньої безпеки багато в чому залежить від кваліфікації її працівників, які повинні володіти сучасними знаннями у сферах психології, педагогіки, юриспруденції та інформаційних технологій. Крім того, важливим є інтеграція міжнародного досвіду у цій сфері, що дозволяє адаптувати найкращі практики до специфіки вітчизняної освіти. Створення безпечного освітнього середовища вимагає спільних зусиль усіх зацікавлених сторін: держави, освітян, батьківської спільноти та громадських організацій. Таким чином, служба освітньої безпеки стає важливим елементом системи освіти, сприяючи не лише забезпеченню безпеки, а й створенню умов для гармонійного розвитку особистості кожного учня.Документ Інспектори служби освітньої безпеки Національної поліції України: нові підходи до забезпечення безпечного освітнього середовища в умовах військової агресії(Взаємодія органів публічної влади та правоохоронних органів в контексті забезпечення публічної безпеки в умовах воєнного стану : зб. доп. за результатами Кругл. столу (м. Кам’янське, 20 листоп. 2024 р.). – Кам’янське : ГО МОПЛ, 2024. – С. 66-71, 2024) Кулініч, В. С.; Kulinich, V. S.; Зінченко, Д. А.; Zinchenko, D. A.У контексті сучасної військової агресії, що впливає на Україну, питання забезпечення безпечного освітнього середовища набуває надзвичайної актуальності. Інспектори служби освітньої безпеки Національної поліції України відіграють ключову роль у реалізації нових підходів до забезпечення безпеки учасників освітнього процесу. Досвід військових дій виявив необхідність системних змін у підходах до захисту дітей, педагогів і шкільної інфраструктури від зовнішніх і внутрішніх загроз. Інспектори здійснюють не лише моніторинг потенційних ризиків, але й активно впроваджують превентивні заходи, спрямовані на мінімізацію загроз для учасників освітнього процесу. До основних завдань служби освітньої безпеки належить організація профілактичних заходів, тренінгів і практичних занять із учнями та педагогами щодо дій у надзвичайних ситуаціях. Особлива увага приділяється психологічній підтримці, яка спрямована на зменшення рівня стресу серед дітей, які перебувають у зоні ризику. Нові підходи також включають впровадження сучасних інформаційних технологій для моніторингу безпеки, швидкого реагування на інциденти та координації дій між правоохоронними органами та освітніми закладами. Інспектори забезпечують адаптацію методів роботи до умов військових дій, створюючи алгоритми взаємодії з громадою, місцевими органами влади та міжнародними організаціями. Зокрема, вони беруть участь у створенні локальних програм безпеки, які враховують особливості регіонів, що найбільше постраждали від військової агресії. Робота інспекторів орієнтована на довгостроковий результат, сприяючи формуванню культури безпеки серед учасників освітнього середовища. Таким чином, діяльність інспекторів служби освітньої безпеки Національної поліції України є невід’ємною складовою створення ефективного механізму захисту освіти в умовах сучасних викликів. Інтеграція новітніх підходів у цю сферу сприяє підвищенню рівня безпеки, а також зміцненню довіри до правоохоронних органів як партнерів у забезпеченні захищеного середовища для освіти.Документ Служба освітньої безпеки як новий компонент правоохоронної системи України : аналіз функцій і завдань(Взаємодія органів публічної влади та правоохоронних органів в контексті забезпечення публічної безпеки в умовах воєнного стану : зб. доп. за результатами Кругл. столу (м. Кам’янське, 20 листоп. 2024 р.). – Кам’янське : ГО МОПЛ, 2024. – С. 61-65, 2024) Зінченко, Д. А.; Zinchenko, D. A.В умовах сучасних викликів, пов’язаних із загрозами безпеці в освітньому середовищі України, виникає потреба створення нових інституцій, здатних ефективно реагувати на загрози та забезпечувати безпечні умови для всіх учасників освітнього процесу. Служба освітньої безпеки (СОБ) постає як інноваційний компонент правоохоронної системи України, спрямований на превентивне забезпечення безпеки в навчальних закладах, моніторинг потенційних ризиків, а також оперативне реагування на надзвичайні ситуації. Функціональні обов’язки СОБ охоплюють широкий спектр завдань, включаючи забезпечення фізичної безпеки освітніх установ, профілактику булінгу та кіберзлочинів, проведення навчальних заходів із безпеки, а також створення ефективної комунікації між навчальними закладами, правоохоронними органами та громадами. Значна увага приділяється підготовці спеціалістів, здатних не лише діяти в умовах загрози, але й активно впливати на формування культури безпеки серед учнів, викладачів та батьків. Цей новий підхід до забезпечення освітньої безпеки потребує комплексного підходу, який включає як нормативно- правову базу, так і практичні аспекти впровадження. Особлива увага приділяється міжнародному досвіду та можливостям його адаптації в умовах України. Актуальність дослідження полягає у необхідності інтеграції СОБ до загальної системи національної безпеки та її впливу на формування стійкої моделі безпечного освітнього середовища в Україні.Документ Особливості проведення судово-експертних досліджень корупційних злочинів під час військового стану в Україні(Взаємодія органів публічної влади та правоохоронних органів в контексті забезпечення публічної безпеки в умовах воєнного стану : зб. доп. за результатами Кругл. столу (м. Кам’янське, 20 листоп. 2024 р.). – Кам’янське : ГО МОПЛ, 2024. – С. 107-111, 2024) Бахмат, В. Г.; Bakhmat, V. H.; Макарова, О. П.; Makarova, O. P.У науковому повідомлені розглянуто особливості проведення судово- експертних досліджень корупційних злочинів в умовах воєнного стану в Україні. Актуальність теми зумовлена зростанням випадків корупції під час військових дій, що суттєво впливає на обороноздатність держави, ефективність використання державних ресурсів та довіру громадян до влади. В роботі охарактеризовано основні категорії корупційних злочинів, які найчастіше трапляються в умовах воєнного стану, зокрема розкрадання гуманітарної допомоги, нецільове використання коштів, зловживання службовим становищем для отримання неправомірної вигоди. Особливу увагу приділено аналізу правових, організаційних та технічних аспектів судово-експертних досліджень у таких умовах. Автори зазначають, що проведення експертиз у зоні бойових дій ускладнюється обмеженим доступом до доказів, загрозами життю експертів, відсутністю належних технічних засобів та впливом дезорганізації правоохоронної системи через військові дії. Також наголошується на необхідності адаптації методик експертизи до умов воєнного стану, підвищення кваліфікації експертів та використання сучасних цифрових технологій, таких як блокчейн, аналіз великих даних та кіберфорензіка. Окремо розглянуто міжнародний досвід боротьби з корупцією під час військових конфліктів та можливості його імплементації в Україні. Автори пропонують низку рекомендацій для вдосконалення процедур проведення судово-експертних досліджень у воєнний час, зокрема створення спеціалізованих підрозділів, що займаються корупційними злочинами, розробку нових методик документування злочинів та запровадження міжнародного нагляду за розслідуванням найбільш резонансних справ.Документ Роль антикорупційних органів в забезпеченні безпеки держави у період воєнного стану в Україні(Взаємодія органів публічної влади та правоохоронних органів в контексті забезпечення публічної безпеки в умовах воєнного стану : зб. доп. за результатами Кругл. столу (м. Кам’янське, 20 листоп. 2024 р.). – Кам’янське : ГО МОПЛ, 2024. – С. 102-106, 2024) Байцур, К. Ю.; Baitsur, K. Yu.Роль антикорупційних органів в забезпеченні безпеки держави під час воєнного стану в Україні є надзвичайно важливою та актуальною. З початком повномасштабного російського вторгнення Україна зіткнулася з низкою викликів, які вимагають злагоджених дій від усіх органів влади. Антикорупційні органи в цьому контексті виступають гарантом прозорості та підзвітності процесів, що має критичне значення для стабільності та безпеки держави в умовах воєнного стану.Документ Взаємодія державних органів та органів місцевого самоврядування у забезпеченні публічної безпеки(Взаємодія органів публічної влади та правоохоронних органів в контексті забезпечення публічної безпеки в умовах воєнного стану : зб. доп. за результатами Кругл. столу (м. Кам’янське, 20 листоп. 2024 р.). – Кам’янське : ГО МОПЛ, 2024. – С. 13-18, 2024) Іванцов, В. О.; Ivantsov, V. O.В умовах сучасних викликів публічної безпеки, таких як терористичні загрози, техногенні катастрофи, пандемії та соціальні конфлікти, питання ефективної взаємодії державних органів та органів місцевого самоврядування набуває особливої актуальності. Стаття розглядає правові, адміністративні та організаційні аспекти співпраці між державними інституціями та місцевими органами влади у забезпеченні публічної безпеки. Аналізується система компетенцій, нормативно-правова база та механізми взаємодії, що сприяють координації дій на національному, регіональному та місцевому рівнях. Особлива увага приділена викликам, які постають перед органами влади в умовах децентралізації, коли значна частина функцій переходить до місцевих органів самоврядування. Розглянуто приклади успішної співпраці у сферах попередження надзвичайних ситуацій, забезпечення правопорядку, охорони громадського здоров’я та протидії злочинності. Автори наголошують на важливості інтегрованого підходу, який передбачає не лише чітке розподілення повноважень, але й ефективний обмін інформацією, залучення громадян до формування безпечного середовища та використання сучасних цифрових технологій. У статті запропоновано шляхи вдосконалення механізмів співпраці, зокрема через створення спільних центрів управління кризовими ситуаціями, розробку стратегій інтеграції ресурсів та підвищення професійної підготовки працівників обох рівнів влади. Дослідження підкреслює, що лише скоординовані та злагоджені дії органів державної влади та місцевого самоврядування можуть гарантувати стабільність, безпеку та добробут громадян.Документ Антикорупційний контроль державних витрат на оборону в умовах воєнного стану в Україні(Взаємодія органів публічної влади та правоохоронних органів в контексті забезпечення публічної безпеки в умовах воєнного стану : зб. доп. за результатами Кругл. столу (м. Кам’янське, 20 листоп. 2024 р.) / ГО "Молодіжна Організація Починаючих Лідерів". – Кам’янське : ГО МОПЛ, 2024. – С. 112-115, 2024) Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; Гавриш, В. І.; Havrysh, V. I.Проблема антикорупційного контролю державних витрат на оборону у умовах воєнного стану стала одним із найгостріших питань сучасної української державної політики. Збільшення витрат на оборону за рахунок державних коштів поруч із суттєвими ризиками зловживань вимагає створення нових механізмів контролю за фінансовими потоками та зміцнення існуючих інституційних структурі. У даній роботі досліджуються методи та засоби здійснення контролю за розподілом та використанням державних коштів на оборонні потреби з урахуванням нормативно-правової бази, міжнародних стандартів та специфіки сучасних українських умов. Розглядаються законодавчі засади діяльності антикорупційних органів, проблеми прозорості державних закупів у військовій сфері та вплив воєнного стану на специфіку антикорупційних процесів. Зміцнення антикорупційного контролю за державними витратами на оборону здатне забезпечити підвищення довіри громадян до державних інститутів, скорочення рівня корупції та покращення ефективності використання державних ресурсів у військовій сфері.Документ Формування професійної стресостійкості та навичок медіації у працівників поліції: навчальні та психологічні підходи(Взаємодія органів публічної влади та правоохоронних органів в контексті забезпечення публічної безпеки в умовах воєнного стану : зб. доп. за результатами Кругл. столу (м. Кам’янське, 20 листоп. 2024 р.). – Кам’янське : ГО МОПЛ, 2024. – С. 142-147, 2024) Скомороха, Р. Ю.; Skomorokha, R. Yu.; Іванцов, В. О.; Ivantsov, V. O.Формування професійної стресостійкості та навичок медіації у працівників поліції є одним із ключових завдань сучасної системи підготовки фахівців правоохоронних органів. У світі постійно зростаючої складності соціальних викликів, напружених міжособистісних стосунків та стресових ситуацій, працівники поліції стикаються з високими вимогами до їхньої професійної компетенції та психологічної готовності. Здатність оперативно реагувати на конфліктні ситуації, ефективно вирішувати суперечки, а також зберігати психологічну стійкість навіть у критичних умовах є визначальними характеристиками сучасного поліцейського. Дослідження зосереджується на розробці навчальних та психологічних підходів, які спрямовані на підвищення рівня стресостійкості та вдосконалення навичок медіації. Використання інтерактивних методів навчання, таких як симуляції реальних конфліктних ситуацій, групові тренінги, рольові ігри та рефлексійні сесії, сприяє глибшому засвоєнню теоретичних знань та формуванню практичних умінь. Крім того, психологічна підготовка включає техніки саморегуляції, такі як контроль дихання, методи когнітивної реструктуризації та розвитку емоційної інтелігентності, що допомагають працівникам поліції знижувати вплив стресу та уникати професійного вигорання. Особлива увага приділяється практиці медіації як ефективному інструменту вирішення конфліктів. У поліції медіація сприяє швидкому відновленню порядку, зниженню рівня напруги у громадах та попередженню ескалації насильства. Завдяки впровадженню відповідних навчальних програм, працівники поліції отримують навички активного слухання, побудови довірчих стосунків, управління емоціями та конструктивної комунікації. Такий комплексний підхід дозволяє не лише забезпечити ефективне виконання службових обов’язків, а й підвищити рівень довіри суспільства до правоохоронної системи.Публікація Вплив цифровізації та технологічних інновацій на забезпечення громадської безпеки(Взаємодія органів публічної влади та правоохоронних органів в контексті забезпечення публічної безпеки в умовах воєнного стану : зб. доповідей за результатами Кругл. столу (м. Кам’янське, 20 листоп. 2024 р.) / ГО "Молодіжна Організація Починаючих Лідерів". – Кам’янське : ГО МОПЛ, 2024. – С. 39-43, 2024) Собко, О. О.; Sobko, O. O.; Макарова, О. П.; Makarova, O. P.; Оксана Собко; Olena MakarovaЦифровізація та технологічні інновації стають ключовими факторами у забезпеченні громадської безпеки в сучасному світі. Використання сучасних інформаційних технологій сприяє створенню нових підходів до попередження, моніторингу та управління надзвичайними ситуаціями, а також забезпечення ефективного реагування на потенційні загрози. Розробка інтелектуальних систем відеоспостереження, використання великих даних для аналізу ризиків, впровадження штучного інтелекту та машинного навчання у прогнозуванні злочинності дозволяють оптимізувати діяльність правоохоронних органів та підвищити рівень довіри до системи правопорядку. Цифрові платформи громадського залучення стають потужними інструментами для взаємодії між владою та суспільством, сприяючи швидкому обміну інформацією про загрози та ризики. Однак цифровізація супроводжується викликами, зокрема необхідністю захисту персональних даних, протидії кіберзлочинності та адаптації законодавства до нових умов. Аналіз впливу цифрових технологій на громадську безпеку демонструє, що інновації, попри ризики, забезпечують трансформацію безпекових систем у напрямі підвищення їхньої ефективності, швидкості реагування та прозорості дій. Комплексний підхід до цифрової трансформації дозволяє інтегрувати технології в усі аспекти забезпечення громадської безпеки, створюючи більш захищене середовище для кожного громадянина.Документ Адміністративно-правові засади застосування заходів адміністративного примусу Військовою службою правопорядку у Збройних Силах України : дисертація(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2025) Плахтій, В. М.; Plakhtiy, V. M.; Іванцов, В. О. - науковий керівникУ дисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення наукового завдання, яке полягає у визначенні сутності, змісту та особливостей адміністративно-правових засад застосування заходів адміністративного примусу Військовою службою правопорядку у Збройних Силах України, розробленні пропозицій та рекомендацій, спрямованих на вдосконалення адміністративного законодавства у цій сфері з урахуванням сучасних викликів та потреб.