Наукові публікації (Scientific publications). УДК 33
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/235
Переглянути
1 результатів
Результати пошуку
Публікація Algorithm for selecting the winning strategies in the processes of managing the state of the system "supplier - consumer" in the presence of aggressive competitor(Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. – 2018. – № 6 (3-96). – Р. 48-61, 2018) Domina, O.; Lunin, D.; Barabash, O.; Balynska, O.; Paida, Yu. Yu.; Пайда, Ю. Ю.; Mikhailova, L.; Niskhodovska, O.Розглянуто проблему, пов'язану з пошуком оптимальної стратегiї цiноутворення компанiєю-постачальником у разi появи у неї конкурента, що пропонує нижчу цiну продукцiї. Виникнення такої проблеми породжує необхiднiсть пошуку оптимального шляху зниження своєї вiдпускної цiни, з метою не програти в агресивному конкурентному середовищi, що формується новими гравцями, що заходять на ринок зi свiдомо кращими пропозицiями. Для вирiшення цiєї проблеми розроблено алгоритм вибору виграшних стратегiй на основi оцiнювання стратегiчних можливостей конкурента в умовах невизначеностi. Запропоновано для оцiнки вартостi товару в системi «постачальник - споживач» використовувати поняття масштабу l-го рiвня. Показано, що при такому поданнi стає можливою безрозмiрна оцiнка цiноутворення товару, незалежно вiд його виду або натурального грошового вираження. Для формалiзованого опису вiдносин компанiї-постачальника i компанiї-конкурента запропоновано використання теорiї стратегiчних iгор, матриця гри в якiй формується на основi унiверсальних рiвнянь регресiї. Особливiстю запропонованих рiшень є те, що значення виграшу в матрицi гри визначається рiшенням оптимiзацiйної задачi на основi рiвняння регресiї, що описує вплив транспортних витрат, прибутку та податку на додану вартiсть (VAT) на цiну гри. Встановлено, що при такому описi має мiсце гра з сiдловою точкою i чистої цiною гри z=-0,5. На пiдставi математичного моделювання встановлено, що вибiр компанiї-постачальника обмежується стратегiями, в якiй власний прибуток має знаходитися поблизу середнього або мiнiмально можливого значення. Розроблено прогнозна модель стратегiчних можливостей конкурента в системi «постчальник - споживач», що представляє собою унiверсальне рiвняння регресiї. На пiдставi нього може бути зроблено коригування чисельних показникiв компонентiв цiноутворення товару. Показано, що таке коригування допускає наявнiсть декiлькох альтернатив, якi зводять до нуля переваги конкурента. Обґрунтовано обмеження на одержуванi рiшення, пов'язанi з двома обставинами: припущенні про точнiсть визначення компонентiв цiноутворення у конкурента i наявнiстю особливостей оподаткування в мiжнародних вантажоперевезеннях.