Наукові публікації (Scientific publications). УДК 33

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/235

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 10
  • Ескіз
    Документ
    Управління стейкхолдерами проєктів авіаційної галузі
    (Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія: Економічні науки. - 2023. - № 2. - С. 61-68, 2023) Петченко, М. В.; Petchenko, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1104-5717; Скачкова, І. А.; Skachkova, I. A.; Скачков, О. М.; Skachkov, O. M.
    Розроблено рекомендації щодо управління стейхолдерами проєкту авіаційної галузі. Показано динаміку розвитку підходів до управління зацікавленими сторонами організацій та проєктів від Freeman до A Guide to the Project Management Body of Knowledge (PMBOK® Guide). Sixth Edition. Підходи до управління стейкхолдерами дуже часто є доволі неефективним, тому що не враховуються інтереси стейкхолдерів, відсутня стратегія взаємодії з ними. Моделювання бізнес-процесів управління стейхолдерами проєктів авіаційної галузі проведено за допомогою програмного забезпечення AllFusion Process Modeler BPwin. Процес управління стейкхолдерами авіаційних проєктів пропонується реалізувати на основі стандарту PMBOK® Guide, а саме: ідентифікація стейкхолдерів; планування та управління стейкхолдерами; управління залученістю стейкхолдерів; контроль за залученістю стейкхолдерів. В свою чергу було проведено декомпозицію процесу “Ідентифікації стейкхолдерів проєкту”, а саме: аналіз проєктної документації; визначення переліку зацікавлених сторін; значимості зацікавлених сторін; визначення ступеня підтримки та впливу стейкхолдерів на проєкт; створення реєстру зацікавлених сторін. Для здійснення процесу “Планування управління зацікавленими сторонами” необхідно здійснити такі процеси як: аналіз вимог та очікувань зацікавлених сторін; оцінка рівня залученості зацікавлених сторін; розробити стратегію взаємодії; визначення форми та засобів комунікації. Процес “Контролю залучення зацікавлених сторін” також може бути деталізований до двох процесів: моніторинг виникнення проблем в ході реалізації проєкту; формування запиту на зміни.
  • Ескіз
    Документ
    Analysis of trends in the implementation of digitalization in accounting (Ukrainian case)
    (Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії і практики. – 2023. – Т. 1 (48). – С. 105-113, 2023) Petchenko, M. V.; Петченко, М. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1104-5717; Fomina, T.; Фоміна, Т.; Balaziuk, O.; Балазюк, О.; Smirnova, N.; Смірнова, Н.; Luhova, O.; Лугова, О.
    Проаналізовано нинішні тенденції запровадження диджиталізації в бухгалтерський облік в Україні. Визначено найпопулярніші інформаційні технології, що використовуються у світовій практиці, і програмне забезпечення, яким користуються українські бухгалтери. Уточнено нормативно-правові акти, які регулюють процес диджиталізації в Україні. Досліджено основні переваги, які надають сучасні інформаційні технології, та аспекти, що сповільнюють процес диджиталізації на українських підприємствах. Наголошено, що новітні технології здатні забезпечити цілісність даних, цілодобовий доступ до них, точність передачі інформації при виконанні операцій, дистанційний доступ до даних, зручне та ефективне ведення обліку тощо. Акцентовано, що в Україні варто звернути увагу на недосконалість відповідної цифрової інфраструктури для систем бухгалтерського обліку, недостатній рівень інвестицій, низький рівень кваліфікації спеціалістів, невідповідність законодавчих постанов світовим тенденціям щодо диджиталізації бухгалтерського обліку. Вирішення перерахованих проблем дозволить значно покращити функціонування бухгалтерської системи та збільшити загальну ефективність управління підприємством.
  • Ескіз
    Документ
    Problems of organization and maintenance of financial accounting in the conditions of implementation of the latest methods and tools
    (Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії і практики. – 2022. – Т. 6 (47). – С. 88-98, 2022) Khomiak, N.; Хомяк, Н.; Petchenko, M. V.; Петченко, М. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1104-5717; Yarmoliuk, O.; Ярмолюк, О.; Viter, S.; Вітер, С.; Dmytrenko, O.; Дмитренко, О.
    Досліджено існуючі проблеми бухгалтерського фінансового обліку, а також окреслено нові виклики сучасності, що несуть і загрози, і можливості. Зазначено, що частина існуючих проблем бухгалтерського фінансового обліку має бути вирішена на державному рівні шляхом унесення змін до законодавчої бази. Інша частина проблем може бути розв’язана через запровадження новітніх технологій. Наголошено, що неефективне та невідповідне застосування нових технологій може призвести не до покращення організації бухгалтерського обліку, а до появи нових проблем. Напрямом подальших досліджень може бути вивчення досвіду інших країн щодо гармонізації МСФЗ з національними стандартами звітності та використання новітніх технологій, а також пошук шляхів адаптації цього досвіду до українських реалій.
  • Ескіз
    Документ
    Endogenous theories of economic growth in the papers of scientists
    (Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави : тези доп. ХІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 9 груд. 2022 р.). – Вінниця, 2022. – С. 168-169, 2022) Petchenko, M. V.; Петченко, М. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1104-5717; Paskal, K. L.; Паскаль, К. Л.; Hridina, M. Yu.; Грідіна, М. Ю.
    Розглянуто моделі ендогенного економічного зростання та їх актуальність на сучасному етапі розвитку економіки країни. Досліджено різноманітність ендогенних факторів в моделях ендогенного економічного зростання та процес їх інтеграції. Проведено порівняння неокласичних теорій економічного зростання з теоріями ендогенного зростання та виявлені ї переваги і недоліки. Зроблено акцент на тому, щоб досягти інновацій у виробництві необхідно також інвестувати в покращення інфраструктури та виробничих процесів. Права інтелектуальної власності, такі як авторські права та патенти, є стимулом для бізнесу розширювати свою діяльність.
  • Ескіз
    Документ
    The innovative development of Ukraine and developed countries of the world
    (Сучасні проблеми правового, економічного та соціального розвитку держави : тези доп. ХІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Вінниця, 9 груд. 2022 р.). – Вінниця, 2022. – С. 166-168, 2022) Petchenko, M. V.; Петченко, М. В.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1104-5717; Bilichenko, A. V.; Біліченко, А. В.
    Розкрито важливість інноваційних процесів на всіх рівнях економіки. Окреслені завдання інноваційного розвитку, що зводяться до стимулювання системного розвитку високо- та середньотехнологічних виробництв, забезпечення зростання витрат на науково-дослідні роботи, розвиток наукомістких галузей, кадрове забезпечення наукомісткого сектора. Проведено емпіричний аналіз та встановлено рівень впливу інноваційного розвитку на економічний ріст країн. В основі аналізу використано дані топ країн за Глобальним інноваційним індексом 2021 за версією WIPO: Данія, Ізраїль, Китай, Корея, Нідерланди, Німеччина, Об’єднане Королівство, Сінгапур, США, Фінляндія, Франція, Швейцарія, Швеція, Японія, Бельгія. Шляхом кореляційно-регресійного аналізу між валовим внутрішнім продуктом на особу та Глобальним інноваційним індексом встановлено наявність рівня зв’язку. Отримані в роботі результати компаративного аналізу інноваційного розвитку України та розвинутих країн світу.
  • Ескіз
    Документ
    Виклики трансформації антикризового управління підприємствами в сучасних умовах
    (Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія : Економічні науки. – 2020. – Вип. 57. – С. 104-109, 2020) Подлужна, Н. О.; Podluzhna, N. O.; Петченко, М. В.; Petchenko, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1104-5717; Якушев, О. В.; Yakushev, O. V.
    Встановлено, що ефективне антикризове управління підприємствами має бути інтегровано в усі сфери системи корпоративного управління. Цього можна досягти, лише комплексно впроваджуючи антикризові аспекти не тільки у систему фінансового менеджменту, застосовуючи якісні оцінювання та діагностику симптомів кризи або кризових явищ, але й у систему управління знаннями через навчання та перманентну практику персоналу, у систему інформаційно-комунікаційних зв’язків, корпоративну культуру та управління комплаєнс-ризиками. Формуючи комплексну систему антикризового управління, можливо більш раціонально та з меншими втратами управляти підприємством в умовах кризи, бути більш ініціативними та рішучими у своїх діях. Пропоновано такий склад команди антикризових менеджерів: фахівці з навчання персоналу, інформаційно-комунікаційних зв’язків, комплаєнс-ризиків та психолог, що дасть можливість не тільки подолати шоки з мінімальними наслідками, але й зберегти або, можливо, підвищити корпоративну репутацію та забезпечити, таким чином, стратегічну фінансову стійкість компанії.
  • Ескіз
    Документ
    Модель управління інноваційним підприємництвом у контексті стратегій логістичної та фінансової інфраструктури національної економіки в умовах пандемії covid19, діджиталізації та сталого розвитку
    (Агросвіт. – 2021. – № 21-22. – С. 27-34, 2021) Орлова-Курилова, О. В.; Orlova-Kurylova, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-8382-8070; Таран-Лала, О. М.; Taran-Lala, O. M.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-7045-5129; Петченко, М. В.; Petchenko, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1104-5717; Мартинов, А. А.; Martynov, A. A.; ORCID: http://orcid.org/0000-0001-9337-9141
    У статті розглянуто модель управління інноваційним підприємництвом у контексті стратегій логістичної та фінансової інфраструктури національної економіки в умовах пандемії COVID-19, діджиталізації та сталого розвитку. Доведено, що напрями державної підтримки інноваційного підприємництва в контексті стратегій логістичної та фінансової інфраструктури національної економіки в умовах пандемії COVID-19, діджиталізації та сталого розвитку повинні враховувати усталені тенденції в сфері дифузії технологічних і процесових інновацій. Така дифузія визначається як прагнення підприємців реалізувати інноваційні проєкт, у вигляді нового або вдосконаленого продукту або послуги, їх комерціалізації на вітчизняному або зарубіжному ринках. Конкретизовано, що сучасній інституціональній матриці притаманне наростання взаємних претензій науки, бізнесу і держави. До таких претензій віднесено організаційно-управлінські: рутинізація адміністративного управління, бюрократизм, закритість у прийнятті управлінських рішень, консерватизм при розробці або реалізації інноваційної політики, небажання вітчизняної освіти і науки займатися інноваційною діяльністю в контексті стратегій логістичної та фінансової інфраструктури національної економіки в умовах пандемії COVID-19, діджиталізації та сталого розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Фінансове управління корпорацій: емпіричне дослідження факторів впливу на залучення позикових коштів
    (Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія : Економічні науки. – 2021. – Вип. 2. – С. 54-60, 2021) Петченко, М. В.; Petchenko, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1104-5717; Якушева, О. В.; Yakusheva, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-4849-0323; Якушев, О. В.; Yakushev, O. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-0699-1795; Зубарєва, Гунель Матлаб кизи; Zubarieva, H.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-4000-3882
    Статтю присвячено визначенню факторів впливу на структуру капіталу корпорацій в процесі фінансового управління через застосування інструментарію регресійного аналізу. Встановлено, що найбільший вплив на залучення позикових джерел фінансування капіталу здійснює вартість власного капіталу поточного періоду та середньозважена вартість сукупного капіталу попереднього періоду. Питома вага чистих активів прямо впливає на залучення корпораціями позик, хоча в значно меншому ступені, ніж вартість капіталу. В той же час показники прибутковості діяльності мають зворотній вплив: їх збільшення зумовлює зниження рівня позикового капіталу, а корпорації в цьому випадку звертаються до власних джерел фінансування капіталу, зокрема, через нерозподілений прибуток. Зворотній незначний вплив має рівень дивідендів: зростання прибутковості акцій зумовлює відмову від позикового фінансування.
  • Ескіз
    Документ
    Конкурентоспроможність країни як предмет дискусій у сучасній науці
    (Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки. – 2021. – Вип. 62. – С. 19-25, 2021) Петченко, М. В.; Petchenko, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1104-5717; Литовченко, Т. А.; Lytovchenko, T. A.
    Метою роботи є дослідження змісту конкурентоспроможності країни у сучасній науці та виявлення напрямів його трансформації під впливом COVID-19. Для реалізації поставленої мети використано методи структурно-логічного аналізу, синтезу, узагальнення. Результатом наукового дослідження є встановлення сучасних аспектів у сприйнятті конкурентоспроможності країни під впливом пандемії COVID-19: економічна стійкість, співпраця та соціальний добробут. Наукова новизна дослідження полягає у вдосконаленні системи рушіїв конкурентоспроможності країни: підвищення рівня освіти, професійного навчання; сприяння науковим розробкам та дослідженням, інноваційній діяльності; потужна система охорони здоров’я; зростання частки високотехнологічної продукції у внутрішньому виробництві та в експорті; диверсифікація промислового виробництва; розвиток міжнародної співпраці, кооперації та інтеграції; досягнення фінансової стійкості країни до потрясінь та шоків. Практична значимість дослідження визначається подальшою розробкою відповідних заходів державної політики, які здатні вплинути на досягнення конкурентоспроможності України під впливом пандемії COVID-19.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив фіскальної політики на економічне зростання країн, що розвиваються: досвід та уроки для України
    (Глобальні та національні проблеми економіки. – 2018. – № 22. – С. 841-844, 2018) Петченко, М. В.; Petchenko, M. V.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1104-5717
    У статті досліджено зарубіжний досвід у сфері фіскальної політики та її впливу на економічне зростання. Особливу увагу приділено дискусійним питанням дієвості застосування інструментів фіскальної та грошово-кредитної політики у країнах, що розвиваються. Запропоновано механізм реструктуризації бюджетних видатків на підтримку реального сектору. Представлено детермінанти формування фіскальної політики України, що створюють важливі позитивні економічні зміни. Зазначено показники та напрями, за рахунок яких уряд може генерувати позитивне зростання економіки.