Bulletin of Kharkiv National University of Internal Affairs. Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ

Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/13

Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ / Харк. нац. ун-т внутр. справ. – Харків: ХНУВС, 1995. - Виходить щоквартально. - ISSN 1999-5717.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 18
  • Ескіз
    Документ
    Проблемні питання правового регулювання оплати праці посадових осіб органів місцевого самоврядування
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2024. – № 1 (104), ч. 1. - С. 96-108, 2024) Говоров, В. С.; Hovorov, V. S.
    У статті звернено увагу, що чинне законодавство про місцеве самоврядування і службу в органах місцевого самоврядування містить цілу низку проблем у частині регламентації оплати праці посадових осіб цих органів публічної влади. Розглянуто наукові думки та пропозиції щодо усунення недоліків організаційно-правових засад матеріально-фінансової винагороди зазначених публічних службовців. З урахуванням дослідницьких позицій, а також майбутнього оновлення законодавства про службу в органах місцевого самоврядування запропоновано певні кроки щодо вдосконалення і розвитку оплати праці посадових осіб органів місцевого самоврядування.
  • Ескіз
    Документ
    Загальноправові засади реформування публічної адміністрації в Україні
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2010. – № 2 (49). - С. 177-185, 2010) Фомін, Ю. В.; Fomin, Yu. V.
    Обґрунтовано необхідність кардинального реформування системи органів виконавчої влади та місцевого самоврядування шляхом формування ефективної системи публічної адміністрації. Розглянуто правові та організаційні особливості проведення реформування публічної адміністрації в Україні. Вироблено низку конструктивних пропозицій та рекомендацій щодо підвищення якості проведення реформи публічної адміністрації в Україні.
  • Ескіз
    Документ
    Система суб’єктів забезпечення територіальної оборони України та місце органів місцевого самоврядування серед них
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2023. – № 3 (102), ч. 1. - С. 152-161, 2023) Романський, І. В.; Romanskyi, I. V.
    У статті, спираючись на аналіз наукових поглядів учених і норм чинного законодавства, виокремлено ключових суб’єктів забезпечення територіальної оборони в Україні. Проаналізовано правовий статус і роль кожного суб’єкта в механізмі забезпечення територіальної оборони, а також запропоновано їх класифікацію. Визначено місце органів місцевого самоврядування в ній. Наголошено на тому, що органи місцевого самоврядування посідають самостійне та незалежне місце в системі суб’єктів забезпечення територіальної оборони України.
  • Ескіз
    Документ
    Органи місцевого самоврядування та військові адміністрації: актуальні проблеми функціонування в умовах воєнного стану
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2023. – № 2 (101), ч. 1. - С. 76-83, 2023) Говоров, В. С.; Hovorov, V. S.
    Статтю присвячено дослідженню проблем функціонування органів місцевого самоврядування та військових адміністрацій в умовах воєнного стану. Проаналізовано правові наслідки, коли за наявності органів місцевого самоврядування створюються військові адміністрації та їм передаються повноваження органів місцевого самоврядування. У результаті проведеного дослідження визначено коло правових проблем, з якими стикаються органи місцевого самоврядування та військові адміністрації за умови одночасного існування.
  • Ескіз
    Документ
    Сфера надання похоронних послуг в Україні: сучасна проблематика
    (Вісник Харківського національного університету внутрішніх справ. – 2021. – № 3 (94). – С. 188-196, 2021) Яценко, В. П.; Yatsenko, V. P.; ORCID: http://orcid.org/0000-0002-3195-3627; Єлісєєва, О. С.; Yelisieieva, O. S.; ORCID: http://orcid.org/0000-0003-1245-2744
    Розглянуто основні особливості надання похоронних послуг в Україні. Зазначено дефінітивні ознаки адміністративно-правового характеру цих послуг. З урахуванням сучасних реалій реформ у всіх сферах суспільного життя та впливу на ефективність їх впровадження стану поширення гострої респіраторної хвороби COVID-19 проаналізовано аспекти законодавчої та процедурної неврегульованості сфери надання послуг із поховання. Серед основних недоліків роботи такого механізму виокремлено монополізований та корумпований характер сфери похоронних послуг в Україні.
  • Ескіз
    Документ
    Земське самоврядування і державна влада у Російській Імперії
    (Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2002. – Вип. 17. - С. 185-190, 2002) Білоконь, М. В.; Bilokon, M. V.
    Зазначено, що реформи місцевого самоврядування, розпочаті в середині XIX ст., були спрямовані на розвиток засад ринкової економіки капіталістичного типу, формування засад часткової децентралізації управління, необхідної для успішного проведення економічних реформ. В Російській Імперії державний контроль за діяльністю земств був передбачений законодавчо. Отмечено, что реформы местного самоуправления, созданные в середине XIX в., были направлены на развитие основ рыночной экономики капиталистического типа, формирование основ частичной децентрализации управления, необходимой для успешного проведения экономических реформ. В Российской Империи государственный контроль за деятельностью земств был предусмотрен законодательно. It is noted that the reforms of local self-government, created in the middle of the 19th century, were aimed at developing the foundations of a market economy of the capitalist type, forming the foundations of a partial decentralization of governance necessary for successful economic reforms. In the Russian Empire, state control over the activities of zemstvos was provided for by law.
  • Ескіз
    Документ
    Правові основи взаємодії органів губернської адміністрації Російської імперії та міського самоврядування в Україні у другій половині XIX ст.
    (Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2002. - Вип. 18. - С. 309-314, 2002) Білоконь, М. В.; Bilokon, M. V.
    Проаналізовано як позитивний так і негативний досвід взаємодії місцевих органів державного управління та самоврядування у другій половині XIX ст., який слід використати для оптимізацй правових основ такої взаємодії в сучасній незалежній Україні. Both positive and negative experience of interaction of local state bodies is analyzed management and self-government in the second half of the XIX century, which should be used to optimize the legal basis of such interaction in modern independent Ukraine. Проанализирован как положительный так и отрицательный опыт взаимодействия местных органов государственного управления и самоуправления во второй половине XIX в., который следует использовать для оптимизации правовых основ такого взаимодействия в современной независимой Украине.
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток місцевого самоврядування в Україні в дорадянський період
    (Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2002. – Вип. 19. - С. 182-188, 2002) Горян, Е. В.; Horian, E. V.
    Аналіз майже піввікової історії розвитку місцевого самоврядування на українських землях дозволяє зробити висновок про те, що з самого початку цей інститут був приречений змінюватися під впливом різних політичних чинників пануючих держав, насамперед Російської імперії. Невизнання буржуазних ідей прав людини та одночасне намагання пристосувати самодержавний лад до капіталістичних відносин було тим гальмом, яке заважало державним та суспільним перетворенням, що відбувалися в Росії. Лютнева буржуазна революція та громадянська війна зумовили невизначеність інституту місцевого самоврядування та державного управління на українських землях, оскільки держави як такої не існувало. Анализ почти полувековой истории развития местного самоуправления на украинских землях позволяет сделать вывод о том, что с самого начала этот институт был обречен меняться под влиянием различных политических факторов господствующих держав, прежде всего Российской империи. Непризнание буржуазных идей прав человека и одновременное стремление приспособить самодержавный строй к капиталистическим отношениям было тем тормозом, который мешал государственным и общественным преобразованиям, которые происходили в России. Февральская революция и гражданская война обусловили неопределенность института местного самоуправления и государственного управления на украинских землях, поскольку государства как такового не существовало. The analysis of almost half a century history of the development of local self-government on Ukrainian lands allows us to conclude that from the very beginning this institution was doomed to change under the influence of various political factors of the dominant powers, primarily the Russian Empire. The non-recognition of bourgeois ideas of human rights and the simultaneous desire to adapt the autocratic system to capitalist relations was the brake that hindered the state and social transformations that were taking place in Russia. The February revolution and civil war caused the uncertainty of the institution of local self-government and state administration on Ukrainian lands, since the state as such did not exist.
  • Ескіз
    Документ
    Правові форми діяльності органів місцевого самоврядування щодо забезпечення законності та правопорядку
    (Вісник Національного університету внутрішніх справ. - 2003. - Вип. 23. - С. 148-155, 2003) Петренко, М. Я.; Petrenko, M. Ya.
    Досліджено, що забезпечення законності й правопорядку можливе лише за умови комплексного використання всього передбаченого законодавством арсеналу правових форм діяльності, функціонування всіх елементів місцевого самоврядування на міцній науковій основі. Водночас є нагальна потреба у розробці та впровадженні нових, більш ефективних заходів місцевого самоврядування, особливо в межах правозастосовчої та контрольної форм діяльності. It is investigated that ensuring law and order is possible only under the condition of complex use of the whole arsenal of legal forms of activity provided by the legislation, functioning of all elements of local self-government on a strong scientific basis. At the same time, there is an urgent need to develop and implement new, more effective local self-government measures, especially within the framework of law enforcement and control forms of activity. Доказано, что обеспечение законности и правопорядка возможно лишь при условии комплексного использования всего предусмотренного законодательством арсенала правовых форм деятельности, функционирования всех элементов местного самоуправления на прочной научной основе. В то же время есть необходимость в разработке и внедрении новых, более эффективных мер местного самоуправления, особенно в пределах правоприменительной и контрольной форм деятельности
  • Ескіз
    Документ
    Щодо питання про реалізацію делегованих повноважень
    (Вісник Національного університету внутрішніх справ. – 2004. – Вип. 28. – С. 147-150, 2004) Ващенко, О. М.; Vashchenko, O. M.
    Розглянуто питання про спроможність органів місцевого самоврядування забезпення відповідними ресурсами делегування повноважень. Запропоновані положення щодо Концепції розвитку місцевого самоврядування для подальших дискусій. Рассмотрены вопросы о способности органов местного самоуправления забезпення соответствующими ресурсами делегирования полномочий. Предложенны положения о Концепции развития местного самоуправления для дальнейших дискуссий. The issue of the capacity of local self-government bodies to provide adequate resources for delegation of powers is considered. Provisions on the Concept of Local Self-Government Development are proposed for further discussions.
Сайт видання: http://visnyk.univd.edu.ua/