Samoarkhivatsiia
Постійне посилання на розділhttps://dspace.univd.edu.ua/handle/123456789/9576
Переглянути
7 результатів
Результати пошуку
Документ The impact of social distancing measures on higher education stakeholders(International Journal of Science Annals, 2020-12-20) Pypenko, I. S.; Maslov, Yu. V.; Melnyk, Yu. B.Abstract Background and Aim of Study: The global CoVID-19 pandemic has affected education systems dramatically. Remote teaching/learning practices have become everyday reality across the globe. The aim of the study: to assess the level of readiness of higher education stakeholders for distance learning/remote teaching, and to evaluate the role of social distancing measures. Material and Methods: 594 stakeholders (216 teachers and 378 students) provided anonymous responses to a questionnaire. Teacher did so during the round table discussion during the 6th International Academic Conference “Psychological and Pedagogical Problems of Modern Specialist Formation” (June 2020). Students responded using Viber, WhatsApp, and Telegram. Validation by Pearson method χ2 produced statistically significant results (df=4, χ22=22.083, р<0.01; df=4, χ23=44.389, р<0.01; df=4, χ24=29.666, р<0.01). Results: 62.9% of teachers and 56.6% of students consider educational institutions ready for distance learning. The majority of teachers/students seem to be prepared for it (81.0% and 93.4% respectively). 68.5% of teachers are positive about educational outcomes (contrasted with 90.0% of students). Only 37.0% of teachers and 21.7% of students assess the impact of social distancing measures on physical and mental health positively. Conclusions: The survey results prove that social distancing measures impact on higher education is significant. The respondents assess highly their individual levels of preparedness and of satisfaction, students displaying higher levels of both. However, the view on social distancing measures impact on physical and mental health is more negative, the trend being more visible in student responses.Документ Dilemma: Quality or quantity in scientific periodical publishing(International Journal of Science Annals, 2021-12-25) Melnyk, Yu. B.; Pypenko, I. S.Journals should be committed to a high standard of editorial ethics. Journals should have a clear and precise procedure for reviewing and selecting papers for publication. Journals should necessarily consider the possible conflict of interest in research between authors, editors, reviewers, funders, etc. Journals should motivate young talented scientists to publish their manuscripts by providing them with editorial support in the preparation of the manuscript and funding for its publication. The implementation of these key principles will contribute both to the development of science in general and the Journal in particular.Документ Mental health of a personality: diagnostics and prevention of mental disorders(International Journal of Education and Science, 2018-12-25) Melnyk, Yu.; Stadnik, A.The developed complex psychological and medical methods for diagnosing a personality’s mental health allowed carrying out qualitative diagnostics of military-man’s mental health, studying psycho-adaptative and psycho-maladaptative disorders. On the basis of the obtained research results, the most effective measures for improving a personality’s mental health and prevention of mental disorders in military activities were determined.Документ Можливості педагогічної логістики і нові нейробіологічні підходи(ХОГОКЗ, 2015-11) Мельник, Ю. Б.; Прокопенко, Ю. О.; Стаднік, А. В.We consider teaching logistics as a separate scientific field. Analyzed scientific publications and current research on teaching logistics. It solved the problem of teaching logistics and feasibility of the neurobiological approach.Документ Медико-психологічна допомога та реабілітація військовослужбовців – учасників ООС(Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки, 2019-03-05) Стаднік, А. В.; Мельник, Ю. Б.; Прокопенко, Ю. О.; Васищев, В. С.Професійне супроводження фізичного та психічного здоров’я особистості є важливою проблемою у будь-якій галузі людської діяльності. Особливого значення ця проблема набуває у військовій сфері в умовах бойових дій. Мета статті – вивчити патогенетичні механізми соматичних та психічних порушень, що призводять до формування психічних розладів у військовослужбовців, які брали участь у бойових діях, та розробити на цій основі систему медико-психологічної допомоги та реабілітації військовослужбовців – учасників операції об’єднаних сил (ООС). Визначені основні патогенетичні механізми впливу отриманої бойової соматичної травми на психічні стани. Запропоновані принципи реалізації заходів медико-психологічної допомоги та реабілітації, що здійснюються після виведення військовослужбовців з району проведення ООС. Встановлені патогенетичні механізми соматичних та психічних порушень, що призводять до формування психічних розладів у військовослужбовців, які брали участь у бойових діях. З’ясовано, що успішна реконвалесценція та психічна адаптація цих військовослужбовців потребує системи медико-психологічної допомоги та реабілітації. Розроблена система медико-психологічної реабілітації військовослужбовців – учасників ООС.Документ The impact of psychological transformation game “My Dao” on value orientations of participants(International Journal of Science Annals, 2021-12-25) Melnyk, Yu. B.; Stadnik, A. V.Документ Psychological distress among students and cadets of universities in the war conditions(International Journal of Science Annals, 2022-12-25) Stadnik, A.; Melnyk, Yu.; Babak, S. A.; Бабак, С. А.; Vashchenko, I.; Krut, P. P.; Круть, П. П.